Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
rozdil mezi e36 323i a 325i
Dobrý den, koukám se po novém autě co bych si rád pořidil ovšem nechci jít pod obsah 2.5... Chci se zeptat na motor co je v 323i modelu, dočetl jsem se, že to je normal obsah 2.5 ale má mín kW. Chci se zeptat zda někdo má zkušenosti s oboumi motory a zda je znatelný rozdil mezi 323 a 325 .... Předem děkuji za jakékoliv info
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 460
- Registrován: čtv 22.09.2011 00:00
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Výkonově veliký rozdíl pocitově není, avšak je rozdíl ve spotřebě. 323i je úspornější než 325i.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Rozdíl není 20kW ale jen 16 kW 
Další rozdíl je v otáčkách maximálního výkonu a kroutícího momentu, M52 má oboje "položené níž", lépe jede v nižších otáčkách a ztrácí oproti M50 až ve vysokých otáčkách. Nad 5500 rpm se M52 už moc nechce.
Životnost při běžném a správném používání víceméně stejná, litonový blok oceníš až při přeplňování.
Co je lepší je těžko napsat, každý má jiný vkus. M52 je modernější, lépe jede "od spoda", kdežto M50 je točivá "nahoře". Tyto vlastnosti se dají dorovnat použitím sacího potrubí z M50 na M52. Přidá to nějaké kW a přidá to agilitu nad 5500 rpm.
Pokud nepočítáš každou korunu a nezruinuje tě několik set Kč ročně na vyšším povinném ručení, kup si 328i

Další rozdíl je v otáčkách maximálního výkonu a kroutícího momentu, M52 má oboje "položené níž", lépe jede v nižších otáčkách a ztrácí oproti M50 až ve vysokých otáčkách. Nad 5500 rpm se M52 už moc nechce.
Životnost při běžném a správném používání víceméně stejná, litonový blok oceníš až při přeplňování.
Co je lepší je těžko napsat, každý má jiný vkus. M52 je modernější, lépe jede "od spoda", kdežto M50 je točivá "nahoře". Tyto vlastnosti se dají dorovnat použitím sacího potrubí z M50 na M52. Přidá to nějaké kW a přidá to agilitu nad 5500 rpm.
Pokud nepočítáš každou korunu a nezruinuje tě několik set Kč ročně na vyšším povinném ručení, kup si 328i

328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Nespěchej a počkej si, nebo koukni na http://www.mobile.de a kup za hranicemi.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Radsi si pockam, pri me smule bych koupil 2.5 a druhy den na bazaru by byla 2.8 co chci
... Nemit to 900km snad pro to jedu
http://auto.bazos.sk/inzerat/33039334/B ... -Coupe.php


http://auto.bazos.sk/inzerat/33039334/B ... -Coupe.php
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Takové se vyskytují i tady na klubu, např. http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&t=124452
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4007
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
- Huska
- Registrovaný
- Příspěvky: 3224
- Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Znát to je, pokud jsou obě auta v dobrém stavu tak 323i je lepší ... v 90% případů jsem na sprintech porazil 325i. M52 žere o 1,5l méně a to už je znát, navíc bude mít ve většině případů lepší výbavu. Každopádně bych vybíral podle stavu .. dnes se už e36 jinak posuzovat nedá.MachyWp píše:To vše už jsem si dočetl, ale má otázka směruje hlavně na požitky z jízdy, zda je znatelný rozdil jak auto jede, zda těch 20kW je znát. A zda motor z 323 je lepší vůču vydrží atp. Celkově bych chtěl rád vědět co je lepší...





-
- Registrovaný
- Příspěvky: 291
- Registrován: stř 13.05.2009 00:00
- Bydliště: JC
- Kontaktovat uživatele:
na mě 325i působí jakoby víc závoďáček, má trochu tužší řízení, odspodu nic moc ale ve vysokých otáčkách je to dravec což umocňuje dojem sportovní jízdy. Oproti tomu 323i je komornější, jak jede líp odspodu působí na mne víc jako cestovák(což ostatně dle mého názoru platí i u 2.8, akorát ta to naplno vynahrazuje krouťákem).... Myslím že sklamaný nebudeš ani u jednoho z uvedených modelů...každopádně přeji šťastnou ruku při výběru 

-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Přesně tak to celkem souhlas. A zklamanej nebudeš ani z jednoho pokud je v OK tech. stavu. Stejně každej kus je na tom dnes jinak. Např. problém, že váhy vzduchu odumíraj postupně a tak člověk ani neví, že jezdí na 80% výkonu atd.
M50 má říznější zvuk kór bezVanos nejlepší, úplná pila
M52B25/28 je zas takovej basovější.
M50 má říznější zvuk kór bezVanos nejlepší, úplná pila

M52B25/28 je zas takovej basovější.