Ahoj lidi. Tak se tu znovu ptám, snad ne moc hloupě. Mám bmw e87 120d předfl (120kw), včera mi pc nahlásil chybu DPF. Dneska jsem to odvezl kamarádovi na diag a vypsalo to žhavičky na dvou vlacích, regulaci a hlavně vadnou škrtící klapku. Myslíte, že klapka může mít za následek zanesení DPF?
zanesení DPF je hlavně používáním auta na krátké vzdálenosti. Měl jsem vadnou škrtící klapku a regenerace probíhala. Sice je to větší problém dosáhnout podmínek regenerace s vadnou škrtící klapkou, ale jde to. Nespuštění regenerace mají v tvém případě hlavně vadné žhaviče. DPF vyčisti a třeba ještě nějaký ten km najedeš. Hodně štěstí.
Díky všem za postřehy a rady. DPF bylo měněno cca při 200tkm, majitel mi dal účtenku ze servisu. Dneska s tím jedu do servisu, vymění se klapka a všechny 4 žhavičky. Myslíte, že potom, k vyčištění DPF, bude stačit spustit vynucenou regeneraci přes diagnostiku?
Tak jsem tu zase s další hloupou otázkou... Klapka se vyměnila za novou, žhavičky taky. Pak se přes diagnostiku smazali chyby a vynutila se regenerace, ta se spustila asi až po dotankování (při odjezdu ze servisu jsem měl rezervu). Dojel jsem do servisu, znova diagnostiky a ta už neukázala žádnou chybu. Auto táhlo v celém spektru otáček a všechno se zdálo být ok, ale těsně před příjezdem domů auto zase nahlásilo ucpané DPF a auto od 3tis otáček natáhne. tak jsem jel znovu na diagnostiku a znovu vynutit regeneraci, ale ta se už nespustila. Diagnostika naposledy psala, že v DPF jsou 4g... Podotýkám, že ta diagnostika není úplně přímo na bmw, ale je to od Bosche, která měří i emise. Napadá někoho, by to mohlo být za problém? Tenhle týden bych měl jít na bmw diagnostiku, kdy se mnou ten kluk pojede a za jízdy zkontroluje čidla. Přede díky
Filtr muze byt silne znecisten a v tu chvili se regenerace z bezpecnostnich duvodu uz nespusti. Stava se to kdyz je to delsi dobu v neporadku. Obavam se ze toto uz neni na nechani auta v servisu na hodku ci dve, nebo na diagnostiku na parkovisti, ale chce to cileny zasah. A i tak je vysledek nejisty, filtr muze byt po smrti. Muze, ale nemusi.
přesně tak. DPF ven a chemicky vyčistit, ne Krtkem a podobnýma sráčovinama jak někdo dělá. V tomhle případě by stejně regenerace nebyla nic platná. V případě, že je zanesen natolik, že maximální přípustné hodnoty jsou dosaženy více než z půlky, je regenerace neúčinná a je potřeba mechanicky a chemicky vyčistit.
Nutne ven jeste nemusi, nevytahoval jsem ani jednou, ale je potreba aby dotycny vedel co dela. Vzdycky se mi to povedlo na aute a to i silne zanesene, tlan na volnoveh pres 300mb, jinymi slovy deset krat prekrocena maximalni pripustna hodnota. Aniz bych ho sundal z auta a nebo do nej neco nalil.
Tak dneska jsem byl na diagnostice. Diagnostika píše, že ve filtru jejen 20g a regenace není vyžadována, přesto se vynucena regenerace nespustí a auto v 3tis přestane táhnout. NechNechal jsem to tam, měl by přijet nějakej chlap, co jim dělá diagnostiku bmw za jízdy a ten by měl říct. Napadá někoho něco? Btw... Při parkování jsem si odrel dveře, už jsem z auta v prdeprdeli...