Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Ztuhlé řízení X5 E53 3.0i
Ahoj,
stalo se mi, že mi z ničeho nic ztuhlo řízení. Ráno jsem jel do práce vše bylo ok a odpoledne když jsem nastartoval tak to najednou hned zůstalo ztuhlé, žádná kontrolka se nerozsvítila.
V servisu mi vyměnili servo pumpu a ke zlepšení nedošlo, olej neuniká a je ho tam dost. Nemáte někdo zkušenost čím by to mohlo být ? V servisu mi řekli, že jedině vyměnit celé servořízení za 56 000 Kč (mám servotronik).
Budu rád za jakoukoliv radu.
stalo se mi, že mi z ničeho nic ztuhlo řízení. Ráno jsem jel do práce vše bylo ok a odpoledne když jsem nastartoval tak to najednou hned zůstalo ztuhlé, žádná kontrolka se nerozsvítila.
V servisu mi vyměnili servo pumpu a ke zlepšení nedošlo, olej neuniká a je ho tam dost. Nemáte někdo zkušenost čím by to mohlo být ? V servisu mi řekli, že jedině vyměnit celé servořízení za 56 000 Kč (mám servotronik).
Budu rád za jakoukoliv radu.
V prvni rade bych vymenil servis, protoze to budou zrejme odbornici kdyz ti misto zjisteni zavady chteji rovnou menit dily za nove..
V druhe rade bych auto napichnul na diagnostiku kde nejspis zjistis, ze ti nefunguje ventil servotronicu, proto je rizeni tuhe..
Na zkousku bych ho zkusil vzit treba z vrakace, nez bys sel koupit nove.
V druhe rade bych auto napichnul na diagnostiku kde nejspis zjistis, ze ti nefunguje ventil servotronicu, proto je rizeni tuhe..
Na zkousku bych ho zkusil vzit treba z vrakace, nez bys sel koupit nove.
- vlastnemec
- Registrovaný
- Příspěvky: 1627
- Registrován: stř 16.03.2011 01:00
- Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)
Díky za rady, už jsem volal do servisu ať vrátí zpět původní servočerpadlo (stejně nedošlo ke zlepšení po jeho výměně) a auto si zítra vyzvednu a poptám vrakoviště jestli nemají ten ventil servotronicu. Nevíte kde je na autě umístěn? Něco co jsem dohledal, tak by měl být přístupný ze spodu auta, pokusil bych se ho vyměnit svépomocí, protože v mém okolí není žádný servis, který umí opravit auto (zde se dělají jen Renault a podobné polo auta), toto byl jediný servis, který byl ochoten mi mé bmw servisovat ale jak je evidentní tak je to stejně nahov..
- vlastnemec
- Registrovaný
- Příspěvky: 1627
- Registrován: stř 16.03.2011 01:00
- Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)
- vlastnemec
- Registrovaný
- Příspěvky: 1627
- Registrován: stř 16.03.2011 01:00
- Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)
taky bych to řešil třeba u Lucifera, mě jezdí lidi i 100ky kilometrů daleko, mám třeba spoustu zákazníku z Plzně (400km) a nebo pána co ke mě jezdí z Košic (450km), pokud chceš dobrý servis, tak nemůžeš hledat v okoli ale klidně i dál a z toho mě pobaví když mi volá člověk z Olomouce že chce poradit a když mu řeknu at to doveze tak mi řekne že to je daleko (15km)
jinak k tvému problému, pokud není servo uplně tuhé (jako že bys to musel rvát silou) tak to vypadá na ten ventilservotroniku, základ je origo diagnostika,která ti i ukáže jaký proud tim ventilem teče a jestli je to v normě, použitej ventil se prodává kolem 1500kč, když vytočíš kola uplně doprava tak za levym předním kolem bys ho měl teoreticky vidět.
repas celého řízení vychází na 10k, ale v řízení jako takovém není nic co by mohlo nějak ovlinovat tuhost,


jinak k tvému problému, pokud není servo uplně tuhé (jako že bys to musel rvát silou) tak to vypadá na ten ventilservotroniku, základ je origo diagnostika,která ti i ukáže jaký proud tim ventilem teče a jestli je to v normě, použitej ventil se prodává kolem 1500kč, když vytočíš kola uplně doprava tak za levym předním kolem bys ho měl teoreticky vidět.
repas celého řízení vychází na 10k, ale v řízení jako takovém není nic co by mohlo nějak ovlinovat tuhost,
Servo jde ztuha hlavně když točím na místě (volant utočím jednou rukou ale dá to zabrat, předtím to šlo zlehoučka), za jízdy to není skoro vůbec znát.JaraX píše:taky bych to řešil třeba u Lucifera, mě jezdí lidi i 100ky kilometrů daleko, mám třeba spoustu zákazníku z Plzně (400km) a nebo pána co ke mě jezdí z Košic (450km), pokud chceš dobrý servis, tak nemůžeš hledat v okoli ale klidně i dál a z toho mě pobaví když mi volá člověk z Olomouce že chce poradit a když mu řeknu at to doveze tak mi řekne že to je daleko (15km)![]()
![]()
jinak k tvému problému, pokud není servo uplně tuhé (jako že bys to musel rvát silou) tak to vypadá na ten ventilservotroniku, základ je origo diagnostika,která ti i ukáže jaký proud tim ventilem teče a jestli je to v normě, použitej ventil se prodává kolem 1500kč, když vytočíš kola uplně doprava tak za levym předním kolem bys ho měl teoreticky vidět.
repas celého řízení vychází na 10k, ale v řízení jako takovém není nic co by mohlo nějak ovlinovat tuhost,
Jinak jsem našel v Chomutově auto Nagy, který je oficiální zástupce Hamann a mají origo diagnostiku, tak tam v pondělí zavolám a uvidím co mi řeknou.
Jinak díky za rady a za tipy, byl jsem už zoufalý, že budu muset kupovat celé řízení jak mi řekli v servise.
Ahoj, tak dnes jsem byl na diagnostice a hlásí to ten vadný ventil servotronicu (přesně se to jmenuje měnič servotronik, aktuální výr. číslo dílu je 32 10 6 788 212). Při proměření na diagnostice to má dávat 500mA (nejsem si jist jestli udávám správně jednotky) a má to 3mA. V servise mi řekli, že ještě by bylo dobré proměřit kabeláž, což také diagnostika ukazovala (prý může být někde uhnilý kabel) a pak teprve ten ventil vyměnit, nový stojí 5689 Kč. Chtěl jsem se zeptat, jestli někdo nemáte tip kde by se někde dal sehnat použitý, popřípadě levnější (druhovýroba). Ještě mi v servise řekli, že již BMW 3krát změnilo dodavatele tohoto dílu, tak zřejmě s ním byli problémy. Výrobní čísla předchozích dílů jsou 32 10 6 767 408 a 32 13 6 764 984).