Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

nefunkční centrál

Vše o E53, E70/E71/E72, E83, E84, F15/F16, F25/F26, F39, F48, G01, G02, G05, G06
Odpovědět
Zpráva
Autor
cyrda
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: úte 13.10.2015 00:00

#1 Příspěvek od cyrda »

zdravím všechny mám problém na x5 4.4 rok2003 přestal fungovat centrál,nejde ani nakodovat a diagnostika nic nepiše
jararak
Registrovaný
Příspěvky: 448
Registrován: ned 20.07.2008 00:00
Bydliště: Malacky

#2 Příspěvek od jararak »

je chyba v kluci alebo v centrale?
cyrda
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: úte 13.10.2015 00:00

#3 Příspěvek od cyrda »

špatná komfortka ,vyměněno a už fachčí
Krysarik
Registrovaný
Příspěvky: 9
Registrován: pát 18.12.2015 01:00

#4 Příspěvek od Krysarik »

Přestal mi fungovat centrál na DO. Nejprve jsem rozebral DO, kde je dobíjecí baterie, která se dobíjí při zasunutí do slotu. Baterie má 3V a napětí neklesne ani při zatížení. DO jsem slepil. Dočítám se, že to býví centrální jednotka. V jiných vozech je pod kastlikem na místě spolujezdce. V X1 je tam nějaká řídící jednotka, ale pod palubkou na místě spolujezdce jsou ještě další dvě krabičky, co vapadají jako řídící jednotka. DO občas fungoval, když byl přiblížen na 5cm v levo nad zadním sklem. Nyní nefungujevůbec.
Může někdo poradit?
Ještě mi poraďte, která jednotka je k centrálu na DO.
Krysarik
Registrovaný
Příspěvky: 9
Registrován: pát 18.12.2015 01:00

#5 Příspěvek od Krysarik »

Co je míněno pojmem komfortka?
Krysarik
Registrovaný
Příspěvky: 9
Registrován: pát 18.12.2015 01:00

#6 Příspěvek od Krysarik »

Řídící jednotka je za plastama u řidiče. Vyndal jsem ji, otevřel, je tam jen jedno relátko a to je funkční. Na desce není značení součástek, schema bude patrně nedostupné a překvapilo mě, že přívody konektorů jsou jen naražené do desky plošných spojů. Procínoval jsem je, ale výsledek se nedostavil - DO stále nefunguje.
Asi jsem měl otevřít nový příspěvek, protože zde nikdo nereaguje, nebo snad mám jedinou Xjedničku?
Nahrál bych fotku, ale odmítá to.
Crazy23
Registrovaný
Příspěvky: 306
Registrován: sob 19.04.2014 00:00

#7 Příspěvek od Crazy23 »

Zeptej se, jestli je lepší benzín a nebo nafta a uvidíš těch reakcí :lol: :lol:
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od matiz »

V zasade tady jsou jen tri skupiny uzivatelu.

1: nevi, takze nedokazou odpovědět
2: vi, ale nechteji odpovědět
3: vi všechno a ještě si to nestihli tady precist -))))
Krysarik
Registrovaný
Příspěvky: 9
Registrován: pát 18.12.2015 01:00

#9 Příspěvek od Krysarik »

Může mi někdo vysvětlit, co je čidlem DO v autě a kde je připojeno?
Grazy23 spíš bych se zeptal, jestli je lepší hybrid nebo TESLA.
Uživatelský avatar
vlastnemec
Registrovaný
Příspěvky: 1627
Registrován: stř 16.03.2011 01:00
Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)

#10 Příspěvek od vlastnemec »

matiz píše:V zasade tady jsou jen tri skupiny uzivatelu.

1: nevi, takze nedokazou odpovědět
2: vi, ale nechteji odpovědět
3: vi všechno a ještě si to nestihli tady precist -))))
Tvůj příspěvek patří do které skupiny?
Uživatelský avatar
vlastnemec
Registrovaný
Příspěvky: 1627
Registrován: stř 16.03.2011 01:00
Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)

#11 Příspěvek od vlastnemec »

Prvně zkus pojistky k centrálu jsou vzadu.

Potom diagnostika, třeba něco řekne, nebo že třeba se nejde spojit s řídící jednotkou to je potom na výměnu, nebo GM popsáno o několik vláken níže, nebo prostě odešlo kódování v klíči - zkoušel jsi druhý?
Krysarik
Registrovaný
Příspěvky: 9
Registrován: pát 18.12.2015 01:00

#12 Příspěvek od Krysarik »

Tak jsem se opět dostal k opravě nefunkčnosti DO centrálu. Na radu mechanika z BMW, že závada pravděpodobně nebude v časové centrální jednotce, umístěné na levém sloupku vedle pedálů u řidiče, ale v anténní jednotce pro DO, umístěné ve kšiltu zadních dveří kufru.
Sundal jsem tedy plast z horní části zadních dveří a je tam krabička, do které vede anténa a napájecí konektor a z ní vychází napájení vyhřívání zadního skla. Vyndal jsem tuto jednotku, rozlousknul a vidím na desce ze strany součástek asi na 5 místech bílou oxidační hmotu, která překlenuje některé piny na dvou čipech a je také u SMD kondíků. Tuto oxidační hmotu jsem očistil a světe div se, centrál po vložení zpět, funguje. Nezačal fungovat okamžitě, ale teprve po nastartováni a vypnutí motoru, se ovládání centrálu na DO zkonsolidovalo. Se druhým klíčkem jsem musel udělat totéž. Stálo mě to jen několik hodin času.
Crazy23
Registrovaný
Příspěvky: 306
Registrován: sob 19.04.2014 00:00

#13 Příspěvek od Crazy23 »

:palec:
Odpovědět