Naproti tomu N62 až na zminovanou trubku nežádá nic jiného než olej a benzín.
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
X5 E70 - výběr motoru a výbavy, 4.8i, 3.0si, LPG
FenixCZE-INT04 píše:Me by jenom zajimalo, kolik Ti mechanici objektivne videli tech V8. Ja tady z toho vzdycky citim takovy to klasicky cechackovstvi - neznam to, neni to bezny, je to trochu extravagantni - radsi to poplivu.
Samozrejme nevim, jenom me to prijde takovy zvlastni. Protoze to neco malo co jsem si o techhle motorech zjistoval, byly relativne superlativy. S prihlednutim na soucasnou kvalitu motoru BMW.
Kazdopadne jak psali kolegove nademnou - je to hodne o penezich. Pneumatiky, pojisteni, benzin ... to jsou nemale polozky a dokazou hodne potahat za koule)
!!! Jestli řeší spotřebu, servis a další náklady, udělá nejlépe, když si koupí 530d či 530xd v Touringu a je vyřešeno !!! Za luxus se bohužel platí... a ne zrovna málo. Někdy mi to připadá, že by mnozí chtěli jezdit za korunu nákladů na 100 km.
Já vím, je to někdy těžký si připustit, že na V8 člověk hned tak nemá peníze, anebo se mu je za to nechce dávat, prostě klasika: boj o prioritách. Každopádně, kdo vyzkoušel jednou V8, těžce se bude vracet k dieselu.
- vlastnemec
- Registrovaný
- Příspěvky: 1627
- Registrován: stř 16.03.2011 01:00
- Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)
Hary hary ty zas perlíš
3.0d spotřeba 10l/100km x 29,50 = 295Kč (moje manželka má teď 13l)
6x vstřik 5000 = 30000Kč
1x turbo = 35000Kč
základní servis ropy jako problémy žhavení, kouřivost, DPF,... 30000Kč, neustálý strach co natankuji, co se posere,...
4,4i 4.8i spotřeba 12l/100km v kombinaci s LPG 186Kč
montáž LPG 35000Kč
Budoucí problém trubka v kombinaci opravy všech věcí co se mohou na tomto motoru objevit 40000Kč a do smrti pokoj
Dvakrát větší výkon čisté atmosféry klid a pohoda.
Pro rejpali: mám doma oba motory a kamarádovi jsem celý vánoční večírek vymlouval e61 530d a nakonec si ji koupil nyní v ní lítá 120tis Kč a nemá všechno vyřešeno původní majitel servis jen v BMW.
3.0d spotřeba 10l/100km x 29,50 = 295Kč (moje manželka má teď 13l)
6x vstřik 5000 = 30000Kč
1x turbo = 35000Kč
základní servis ropy jako problémy žhavení, kouřivost, DPF,... 30000Kč, neustálý strach co natankuji, co se posere,...
4,4i 4.8i spotřeba 12l/100km v kombinaci s LPG 186Kč
montáž LPG 35000Kč
Budoucí problém trubka v kombinaci opravy všech věcí co se mohou na tomto motoru objevit 40000Kč a do smrti pokoj
Dvakrát větší výkon čisté atmosféry klid a pohoda.
Pro rejpali: mám doma oba motory a kamarádovi jsem celý vánoční večírek vymlouval e61 530d a nakonec si ji koupil nyní v ní lítá 120tis Kč a nemá všechno vyřešeno původní majitel servis jen v BMW.
Tak já mám 4,8i také na denní ježdění.
Spotřebou se teda na 12l/100km nedostanu (na dálky +-ano)
kombinace 15,5l/100km ale to je vše.
Měl jsem i naftu,ta jezdila kolem 11l/100 , přidával jsem aditiva a i tak mi odešly vstřiky,následně i turbo - a pak šla nafta z domu.
V8 je super a nedám na ni dopustit.
Jen škoda že do X5 se nedávala V12
Spotřebou se teda na 12l/100km nedostanu (na dálky +-ano)
kombinace 15,5l/100km ale to je vše.
Měl jsem i naftu,ta jezdila kolem 11l/100 , přidával jsem aditiva a i tak mi odešly vstřiky,následně i turbo - a pak šla nafta z domu.
V8 je super a nedám na ni dopustit.
Jen škoda že do X5 se nedávala V12
Jo, asi perlím, jsem přeci v diskuzním fóru, tak proč nezveřejnit svůj názor. Proto mě tak mají všichni občas (ne)rádi. Osobně si myslím, že jsem nesežral patent na rozum a můžu se hluboce mýlit.vlastnemec píše:Hary hary ty zas perlíš
3.0d spotřeba 10l/100km x 29,50 = 295Kč (moje manželka má teď 13l)
6x vstřik 5000 = 30000Kč
1x turbo = 35000Kč
základní servis ropy jako problémy žhavení, kouřivost, DPF,... 30000Kč, neustálý strach co natankuji, co se posere,...
4,4i 4.8i spotřeba 12l/100km v kombinaci s LPG 186Kč
montáž LPG 35000Kč
Budoucí problém trubka v kombinaci opravy všech věcí co se mohou na tomto motoru objevit 40000Kč a do smrti pokoj
Dvakrát větší výkon čisté atmosféry klid a pohoda.
Pro rejpali: mám doma oba motory a kamarádovi jsem celý vánoční večírek vymlouval e61 530d a nakonec si ji koupil nyní v ní lítá 120tis Kč a nemá všechno vyřešeno původní majitel servis jen v BMW.
Ono to je úplně jedno, můžeš dát za servis benzínové V8 stejně velkou raketu jako u dieselu, ne-li větší. Záleží, v jaké kondici to auto prostě je a co si necháš nabulíkovat při koupi. Je to hrozně INDIVIDUÁLNÍ a nedá se říct, že benzin bude na servis lepší než nafta.
A BMW autorizáku vůbec nevěřím, sám mám servisní knížku a podle toho, co jsem na tom pak dělal, to vůbec neodpovídá tomu, co do té servisky napsali, takže i v autorizáku tě klidně natáhnou - to k tomu původnímu majiteli se servisem jen v BMW, obzvláště zde v ČR.
Tady je jen HYPOTETICKÝ!!! předpoklad, že benzinová V8 bude v lepším stavu (a v lepší výbavě) než dieselová při koupi ojetiny. Nic víc nic míň, páč se tak trošku předpokládá, že kdo si koupil V8 v benzínu, tak prachy neřešil. Ale může to být zcela lichá představa.
Bez diagnostiky a pořádnýho prohlídnutí bych tyhle káry nebral. Někdo ti napíše, že do auta dával jen kapaliny a filtry a jiný ti napíše, že měnil ramena, čepy, měchy, převodovku, filtr pevných částic, svíčky apod. Ty auta se dnes "kazí" (budu slušnej) tak jako tak a je ve finále jedno, jestli máš naftu nebo benzin, v obojím můžeš zahořet v nákladech na servis. Záleží jen, kdo v tom jezdil, jak v tom jezdil, kde to servisoval a jestli ho servis náhodou nebral jen "na buben" a účtoval si za něco, co vůbec neudělal.
vlastnemec: ty zas paušalizuješ, ale nic proti tobě.
Já na jeho místě bych volil benzín V8, on ať si koupí, co chce.
PS: S benzínovou V8 jezdíš za 12 litrů/100 km? Všechna čest! Mám těžkou nohu.
To já taky asi teda
když jedu dálku, tak jsem v tom za cca 14l plynu..což je ale pořád parádní na takovýho mastodonta s N62 agregátem..a se stejnou E53 v naftě jsem jezdil cca 10-11 průměr a dálku 8 když jsem se snažil, takže co se týče nákladů na km, jsem na tom vlastně líp..a plus to ticho, výkon, výbava a 4 nekouřící koncovky výfuku na zadku 
-
Mooncalf78
- Registrovaný
- Příspěvky: 22
- Registrován: stř 21.09.2011 00:00
Tak jsem se po půl roce rozhoupal a koupil jsem E70 X5 3.0d 173 kW r.v. 2007. Výbava viz L058707 (nej sedačky, adaptivní podvozek, natáčecí bixeno, ztmavovací zrcátka, tažné, hansfree, ...)
Původně jsem zadal jednomu chlapíkovi, kterej kupuje BMW od německých lízingovek, aby se po něčem podíval, ale nic nesehnal, tak jsem nakonec kupoval z jednoho CZ servisu kousek od Brna. Má najeto 240 tis. Kč, ale nechal jsem to zdiagnostikovat a všechno co našli, tak je spravené + preventivní věci jako olej v převodovce, atd. Jezdí to suprově, interiér zachovalej, alu lišty, black&white, kick down je návykovej
Akorát kola R20 315/35 jsou trochu přehnaný už si myslím (i když vypadaj dobře), R18 by mi asi stačili...
Ovšem... první problém po 200 km
Auto ztratilo otáčky, přestalo akcelerovat, motor po chvíli zdechnul. Dojel jsem setrvačností ke kraji. Pokus o znovunastartování - startér se snažil, ale motor se nechytl. Zkusil jsem vyndat, zandat klíček motor naskočil na 2 vteřiny pak zase zdechl. Volal jsem do servisu, přijeli, diagnostika - závada motoru, nekomunikuje vstřikovač od 4. válce. Reset diagnostiky, auto nastartovalo jako by se nechumelilo (resp. +35 stupnu ve stinu). Co to kurnik může být? Závada motoru ani po 10 km znovu už nenaskočila. Vstřik to asi nebude to by byla trvalá závada ne? Spíš vypadá na elektroniku. Zaplá klima, teče voda, ohlodanej kabel, možná zkrat na kostru? Servisák řekl, že zkontroluje káble, jinak neví... Má někdo nějakou zkušenost nebo nápad?
Chjo, proč nemůžou věci prostě fungovat? Aspoň tak 50 tis. km...
Původně jsem zadal jednomu chlapíkovi, kterej kupuje BMW od německých lízingovek, aby se po něčem podíval, ale nic nesehnal, tak jsem nakonec kupoval z jednoho CZ servisu kousek od Brna. Má najeto 240 tis. Kč, ale nechal jsem to zdiagnostikovat a všechno co našli, tak je spravené + preventivní věci jako olej v převodovce, atd. Jezdí to suprově, interiér zachovalej, alu lišty, black&white, kick down je návykovej
Ovšem... první problém po 200 km
Chjo, proč nemůžou věci prostě fungovat? Aspoň tak 50 tis. km...
A nechci strašit ale pokud plánuješ auto na delší dobu tak bych nechal preventivně vyměnit rozvody
.. U těhle nových 25d a 30d už jsem se několikrát setkal s roztrženým řetězem.
Ono je to prostě těžký každý se žene bezhlavě do ojetého a co nejnovějšího (nejmodernějšího) auta, jen aby to vypadalo na oko a pak se nestačí divit že si auto nevzal jen svoji pořizovačku ale i na servis
... Neříkám že to je tvůj případ, ale v Čechách hodnocení majetku a příjmů podle auta mi den co den totálně dostává
Ono je to prostě těžký každý se žene bezhlavě do ojetého a co nejnovějšího (nejmodernějšího) auta, jen aby to vypadalo na oko a pak se nestačí divit že si auto nevzal jen svoji pořizovačku ale i na servis
... Neříkám že to je tvůj případ, ale v Čechách hodnocení majetku a příjmů podle auta mi den co den totálně dostává
- vlastnemec
- Registrovaný
- Příspěvky: 1627
- Registrován: stř 16.03.2011 01:00
- Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)
-
Mooncalf78
- Registrovaný
- Příspěvky: 22
- Registrován: stř 21.09.2011 00:00
@matik:
No rozvody jako prevence beru. Je fakt, že na tohle jsem zapomněl a nikdo v servisu ani na diagnostice se o tom nezmínil. Myslím, že by se měli dát změřit vůle řemenu nebo ne? Ale že by to byla příčina té popisované závady asi těžko. To bych už neodjel. Peníze na opravu neřeším, všechny preventivní věci, které mi servisáci doporučili jsem udělal a levné to nebylo.
@vlastnemec:
jj, měl to na diagnostice a vše kontroloval, chod motoru, tlak paliva, atd. nic nenašel.
Edit1: Máte nějaký tip na diagnostiku pro tuhle X5ku? Např. něco jako iCarsoft i910 II? Nebo existuje něco jako kábl na USB + Windows aplikace?
No rozvody jako prevence beru. Je fakt, že na tohle jsem zapomněl a nikdo v servisu ani na diagnostice se o tom nezmínil. Myslím, že by se měli dát změřit vůle řemenu nebo ne? Ale že by to byla příčina té popisované závady asi těžko. To bych už neodjel. Peníze na opravu neřeším, všechny preventivní věci, které mi servisáci doporučili jsem udělal a levné to nebylo.
@vlastnemec:
jj, měl to na diagnostice a vše kontroloval, chod motoru, tlak paliva, atd. nic nenašel.
Edit1: Máte nějaký tip na diagnostiku pro tuhle X5ku? Např. něco jako iCarsoft i910 II? Nebo existuje něco jako kábl na USB + Windows aplikace?
-
Mooncalf78
- Registrovaný
- Příspěvky: 22
- Registrován: stř 21.09.2011 00:00
Tak v servisu to prý projeli a pak to nechali 1,5 h na volnoběh a nic to neudělalo. Tak mi to vrátili, že dokud se to nezopakuje, tak by do toho zatím nevrtali. Podle mě rozumný přístup. Jenže ujel jsem 3 km ze servisu a zase to chcíplo
Ta samá závada, aktivace 4. vstřiku. Po prvním resetu a nastartování to po pár vteřinách zase chcíplo, stejná závada. Po druhém resetu jsme už dojeli zpátky do servisu. Chlápek to řešil po telefonu s nějakým elektrikářem asi z Renocaru a že prý se s tím už setkal, takhle odchází elektronika na vstřiku. Tzn. řešení je nový vstřik za 10ku nebo repas za 8ku. Tak jsem řekl radši nový. V Renocaru vám ještě "preventivně" vymění další dva (4 + 5,6). To už moc nechápu
ani servisák ne.
Uvidíme, já jsem radši, že se to projevilo tak rychle, lepší něž zůstat stát někde na dálnici. Není to nový auto, pokud se rychle dovychytají závady po předchozím majiteli tak jsem jedině rád.
Navrch jedna otázka. Jezdil jsem 10 let na benzín a teď řeším, co a kde natankovat za naftu. Nějaké staré testy jsem našel, ale nevím, zda jsou aktuální. Obecně jsem vyčetl dva přístupy - levnější nafta + aditiva typu VIF nebo prémiová nafta s aditivy, např. Verva, Maxx Motion. Prémiové nafty jsou o dost dražší než obyč (až +5 kč/l), VIF je tak +0,5 Kč/l.
Známý mě doporučil v Brně v Ivanovicích Globus, kde mají naftu s aditivy za cenu obyč. nafty. Co byste doporučovali?
Edit1: Existuje nějakej hledač cen nafty, kde jsou i prémiový verze? Najít aktuální cenu Vervy nebo Maxx Motion se mi za 30 minut googlování nepodařilo, ani na stránkách benzínek
Edit2: Našel jsem Androidí appku Pumpdroid. Super appka, jen škoda, že asi není moc rozšířená, 2/3 stanic jsou bez ceny nebo jen základní ceny :-/ Cena Vervy zhruba o 1,3 Kč oproti obyč naftě. To je docela pohoda, +100 Kč na jednu nádrž.
Po přečtení asi 100 stránek fór na toto téma a spousty protichůdných názorů to vidím osobně takto:
1) Benzina Verva Diesel - samá pozitiva, negativum 6% řepky. To je můj favorit zatím.
2) OMW Maxx Motion - samá pozitiva, 1% řepky, ale limitní mazivost. U common railu asi docela blbé. Výhoda -35° C oproti -26°C u Vervy. Cestou do Alp v zimě to asi natankuju.
3) Optimum Diesel u EuroOilu + VIF. Nemá v sobě řepku, ale EuroOil ve mě moc důvěru nebudí, ale to je subjektivní. Taky vozit sebou VIF + stříkačku mě vzhledem k úspoře moc neláká.
4) Globus - kdysi chválili UltraDiesel, ale ten tam už nevidím, je tam jen Drive Diesel od Slovnaftu. Nenašel jsem v žádném testu, kvůli pár korunám riskovat nebudu.
Uvidíme, já jsem radši, že se to projevilo tak rychle, lepší něž zůstat stát někde na dálnici. Není to nový auto, pokud se rychle dovychytají závady po předchozím majiteli tak jsem jedině rád.
Navrch jedna otázka. Jezdil jsem 10 let na benzín a teď řeším, co a kde natankovat za naftu. Nějaké staré testy jsem našel, ale nevím, zda jsou aktuální. Obecně jsem vyčetl dva přístupy - levnější nafta + aditiva typu VIF nebo prémiová nafta s aditivy, např. Verva, Maxx Motion. Prémiové nafty jsou o dost dražší než obyč (až +5 kč/l), VIF je tak +0,5 Kč/l.
Známý mě doporučil v Brně v Ivanovicích Globus, kde mají naftu s aditivy za cenu obyč. nafty. Co byste doporučovali?
Edit1: Existuje nějakej hledač cen nafty, kde jsou i prémiový verze? Najít aktuální cenu Vervy nebo Maxx Motion se mi za 30 minut googlování nepodařilo, ani na stránkách benzínek
Edit2: Našel jsem Androidí appku Pumpdroid. Super appka, jen škoda, že asi není moc rozšířená, 2/3 stanic jsou bez ceny nebo jen základní ceny :-/ Cena Vervy zhruba o 1,3 Kč oproti obyč naftě. To je docela pohoda, +100 Kč na jednu nádrž.
Po přečtení asi 100 stránek fór na toto téma a spousty protichůdných názorů to vidím osobně takto:
1) Benzina Verva Diesel - samá pozitiva, negativum 6% řepky. To je můj favorit zatím.
2) OMW Maxx Motion - samá pozitiva, 1% řepky, ale limitní mazivost. U common railu asi docela blbé. Výhoda -35° C oproti -26°C u Vervy. Cestou do Alp v zimě to asi natankuju.
3) Optimum Diesel u EuroOilu + VIF. Nemá v sobě řepku, ale EuroOil ve mě moc důvěru nebudí, ale to je subjektivní. Taky vozit sebou VIF + stříkačku mě vzhledem k úspoře moc neláká.
4) Globus - kdysi chválili UltraDiesel, ale ten tam už nevidím, je tam jen Drive Diesel od Slovnaftu. Nenašel jsem v žádném testu, kvůli pár korunám riskovat nebudu.
-
Mooncalf78
- Registrovaný
- Příspěvky: 22
- Registrován: stř 21.09.2011 00:00
Tak vstřik vyměněn, najeto 100 km a vše ok. Tak snad teď následujících min. 30tis. km už jen dolívat Verva Diesel
Vlastně ještě jedna pálka mě čeká - disky + zimní pneu. Ale jak říkal jeden můj servisák, "Když si koupíš vopičáka, tak musíš mít i na banány"
Teď tam je zajímavá kombinace: vpředu 2x R20 275x35 + vzadu 2x 315x35. I ty disky jsou vzadu o palec širší. Podle techničáku tam mají být 4x R18 255/55. Ty asi vezmu, kromě vzhledu asi není důvod tam dávat nic jinýho (nemluvě o nižší spotřebě a lepších vlastnostech na sněhu) a hlavně na jaře musím na STK.
Teď tam je zajímavá kombinace: vpředu 2x R20 275x35 + vzadu 2x 315x35. I ty disky jsou vzadu o palec širší. Podle techničáku tam mají být 4x R18 255/55. Ty asi vezmu, kromě vzhledu asi není důvod tam dávat nic jinýho (nemluvě o nižší spotřebě a lepších vlastnostech na sněhu) a hlavně na jaře musím na STK.
Ahoj jen tak pro zajimavost, co takový 3.0 na lpg? Chtěl bych to na bezne ježdění, spotřebu nedokážu odhadnout ani náhodou. Nyní mam 525xd 61 2009, ale chtěl bych větší posed a možná mensi spotřebu. U té pětky jezdím za 7,5 v průměru, ale mam v tom hlavně dálnice nad 150km/h. Mimo město mužů jezdit za 6 l.
- vlastnemec
- Registrovaný
- Příspěvky: 1627
- Registrován: stř 16.03.2011 01:00
- Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)
Lej VIF do každé nafty co natakuješ a je jedno jestli benzina, omv,.... Jinak eurooil je Čepro a 0%řepky si můžou dovolit jen oni jelikož jsou státní - v tomhle tom je to nej nafta u nás. A nebo kašli na rady a za chvilku bude další vstřik a další,....Mooncalf78 píše:.
No a kolik celkem za vstřik? Ať sem můžeme hodit opravdové náklady a přičítat.
Pneu jsou jak mají být akorát je asi nemáš dopsané v techničáku. 18 na zimu schvaluji.
- vlastnemec
- Registrovaný
- Příspěvky: 1627
- Registrován: stř 16.03.2011 01:00
- Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)
Počítej s tím že oproti e60/61 je to těžká kráva s odporama, tak ten motor bude slabší a spotřeba o málo menší než V8cztomik píše:Ahoj jen tak pro zajimavost, co takový 3.0 na lpg? Chtěl bych to na bezne ježdění, spotřebu nedokážu odhadnout ani náhodou. Nyní mam 525xd 61 2009, ale chtěl bych větší posed a možná mensi spotřebu. U té pětky jezdím za 7,5 v průměru, ale mam v tom hlavně dálnice nad 150km/h. Mimo město mužů jezdit za 6 l.
-
Killingman
- Registrovaný
- Příspěvky: 488
- Registrován: sob 24.07.2010 00:00
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
U X5 budeš na 15-20l/100km v LPG. Je úplně jedno, jestli budeš mít 3.0 a nebo 4.8. Právě na dálnici je dost poznat výška auta - čím vyšší auto, tím větší odpor vzduchu a čím vyšší rychlost tím větší odpor vzduchu na druhou 
Takže když pojedeš na dálnici 130, pojedeš za 13, při 140 už za 15 a při 150 za 18
Ale pravý peklo nastává ve městě teprve, když tu těžkou krávu co 200m zastavíš a pak se zase rozjíždíš
))
Takže když pojedeš na dálnici 130, pojedeš za 13, při 140 už za 15 a při 150 za 18
Ale pravý peklo nastává ve městě teprve, když tu těžkou krávu co 200m zastavíš a pak se zase rozjíždíš
