vybírám náhradu za svoje dosluhující auto (Mazdu Xedos 9 2.5l 6v benzin, 123 kW) a chtěl bych se vás zeptat na vaše názory. Rozpočet mám zhruba max. 450 tis. Kč + 50 tis. Kč rezerva na případné opravy. Preferuju prostorná pohodlná auta, navíc se svou 4 členou rodinou potřebuju i velký kufr. Roční nájezd je kolem 5-10 tis. km, delší tratě, vyjmečně po městě. Dále jezdím velice často do horských oblastí, takže bych rád i auto, co umí jezdit spolehlivě i po sněhu. Tzn. preferuju pohon 4x4. Z toho mě od BMW vychází řady: 5 kombi, X3 a X5, vše s xDrive.
5ka kombi s xD není tak běžná a hlavně je minimum verzí s benzínovým motorem, který preferuju, na ČR trhu aktuálně žádná.
X3 má rozumnou velikost kufru až ve verzi F25 (2010+) a cenově začíná ojeté na 550+ tis. Kč, což už je za hranicí, toho co bych chtěl investovat.
X5 je tedy zatím asi favorit, i když je to tedy takový malý tank. Verze E70 se vyrábí od roku 2007 a cena ojetin začíná někde kolem 400 tis. Kč. V téhle ceně je většina motorů se základním 3l dieselem s nájezdem více jak 200 tis. km. Ovšem všiml jsem si, že za tuto cenu jsou i benzínové motory 4.8i s relativně nízkými nájezdy do 150 tis. Kč. Předpokládám, že důvodem "neoblíbenosti" a tedy i nízké ceny těchto ojetin je vysoká spotřeba, která je kombinovaná kolem 12-16l/100 km. Ovšem vzhledem k obrovskému kufru je řešením předělání na LPG a tím v podstatě po přepočtu spotřebu snížit na rozumnou půlku. Máte někdo zkušenost s LPG u tohohle modelu? Kolik to žere oproti benzínu? Většinou se říká, že spotřeba vzroste o 5-10%, výkon o něco klesne, ale nevím jak u 8 válce
 Na trhu se občas objeví i verze s udělanou předělávkou. Je něco pravdy na tom, že LPG způsobuje rychlejší opotřebení motoru?
 Na trhu se občas objeví i verze s udělanou předělávkou. Je něco pravdy na tom, že LPG způsobuje rychlejší opotřebení motoru?Neznámou je pro mě motor 3.0si, ale ten na ČR trhu také není. Máte s ním nějaké zkušenosti?
Chtěl bych zeptat na váš názor, jestli je X5 benzín s LPG dobrá volba nebo byste mi doporučili něco jiného (myšleno i z jiných řad), na co si dát pozor, jakou výbavu, apod. Jinak na benzínu netrvám, 3l diesely jsou údajně dobré motory a dostačují i výkonově, ale bojím se vysokých nákladů na opravy, kterým se u dieselů asi nedá vyhnout (zvlášť u ojetin s 200+ tis. km).
Edit1: Našel jsem nějaké X5 dovezené z USA. Liší se nějak konstrukčně? Je nějaký důvod proč se jim vyhnout?

 udělal jsem to taky, měl jsem 3,0d a vyměnil za 4,4i... Auto nesmrdí, nerachotí, jak říkáš neměly by tě čekat nějaký velký výdaje jak u ropy a vetšinou tyhle velký benzíny bejvaj i o dost líp vybavený..no a na kilometr mam s 4,4i lpg stejnej výdaj jako s 3,0d, takze to nemá chybu
 udělal jsem to taky, měl jsem 3,0d a vyměnil za 4,4i... Auto nesmrdí, nerachotí, jak říkáš neměly by tě čekat nějaký velký výdaje jak u ropy a vetšinou tyhle velký benzíny bejvaj i o dost líp vybavený..no a na kilometr mam s 4,4i lpg stejnej výdaj jako s 3,0d, takze to nemá chybu 

 Rodinný přítel na 100%.
  Rodinný přítel na 100%.