Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
BMW X5 E53 4,4 M62 2002 na zadný náhon
Zdravím,
chcel by som sa spýtať skúsenejších, či je možné prerobiť X5 E53 s permanentným pohonom všetkých kolies na čisto pohon zadných kolies. Je tam prídavná prevodovka NV125, ak by sa zdemontoval predný kardan, išiel by pohon čisto na zadnú nápravu alebo to nie je možné práve kvôli konštrukcii NV 125 ?
Dôvodom úpravy je osobná preferencia klasického pohonu BMW so zachovaním posedu v X5 ...
Ďakujem za pomoc.
chcel by som sa spýtať skúsenejších, či je možné prerobiť X5 E53 s permanentným pohonom všetkých kolies na čisto pohon zadných kolies. Je tam prídavná prevodovka NV125, ak by sa zdemontoval predný kardan, išiel by pohon čisto na zadnú nápravu alebo to nie je možné práve kvôli konštrukcii NV 125 ?
Dôvodom úpravy je osobná preferencia klasického pohonu BMW so zachovaním posedu v X5 ...
Ďakujem za pomoc.
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5995
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
A nebo rozebrat mezinápravovou rozdělovací převodvku, odebrat boční převod k přední nápravě a svařit diff
Možnánto bude méně práce než prodlužovat kardan a měnit zadní víko automatu.

Možnánto bude méně práce než prodlužovat kardan a měnit zadní víko automatu.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5995
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
Kdyby to byl vůz s N62 motorem a xDrive, stačilo by odebrat přední kardan. xDrive má trvalý náhon dozadu a případně připojuje předek. Je to v podstatě obrácený Haldex.
Tak mě napadá, šla by vyměnit NV125 za ATC500, tedy skříň s diferem za xDrive? Myslím mechanicky, zda to "sedne". Umřetž xDrive by možná byl koupitelný levně (rofl)
Tak mě napadá, šla by vyměnit NV125 za ATC500, tedy skříň s diferem za xDrive? Myslím mechanicky, zda to "sedne". Umřetž xDrive by možná byl koupitelný levně (rofl)
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
- vlastnemec
- Registrovaný
- Příspěvky: 1627
- Registrován: stř 16.03.2011 01:00
- Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)
Když píšeš že máš trvalý pohon všech kol, tak předpokládám že máš předface, jednoduché to nebude, jelikož předek bude hnanej ze předu předovky a otázkou jak by se na to dívala předovka kdybys to poodpojoval. Dvě možnosti jak bylo výše napsané převodovka třeba z 540i, ale na předku Ti zůstanou kyneťáky, takže defakto je to blbost, možnost číslo dvě kup poface s xdrivem a když není potřeba jede jen zadek, jinak u tohohle auta bych se celkem bál jízdních vlastností po odstranění, jel jsem jednou v zimně comanchem a byl to mazec a s dvoutunovým comanchem by to byla smrt, to potom nezastavíš jak to roztočíš.
- vlastnemec
- Registrovaný
- Příspěvky: 1627
- Registrován: stř 16.03.2011 01:00
- Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)
Prevodovka je stejna z 540i, koupil jsem X5 s lehlym automatem a daval ji tam z E39, takze ty je jedno jestli pohani dve, nebo ctyri kola, problem spis je s vyuzitelnosti toho auta v zime, ja ji bral hlavne kvuli ctyrkole na tahani aut na snehu, na to zadek stacit nebude.. Chystam se tedy jeste vykoumat LSD dif, minimalne zadek, mozna pujde i predek, co ty na to Hanz
?

Ešte raz ďakujem za rady. Toto riešenie ma napadlo po tom, ako
sa mi zničil tisíchran na prednom kardane, na strane kde sa nasúva do NV125. Zohnal som druhú prídavnú prevodovku aj s kardanom,
takže mi zostala moja pôvodná. Po jej rozobratí nebolo viditeľné
žiadne poškodenie, iba sa to vybrúsenie tisíchranu. Predný diferenciál
v poriadku, od opravy najazdených cca 4000 km, žiadne stŕpanie ani vybrácie. Preto ma napadlo, či by nešlo upraviť starú NV 125.
Inak mal som E65 745i, super auto, ale nie na bratislavské cesty.
Aj na X5 jazdím iba na R17 ...
sa mi zničil tisíchran na prednom kardane, na strane kde sa nasúva do NV125. Zohnal som druhú prídavnú prevodovku aj s kardanom,
takže mi zostala moja pôvodná. Po jej rozobratí nebolo viditeľné
žiadne poškodenie, iba sa to vybrúsenie tisíchranu. Predný diferenciál
v poriadku, od opravy najazdených cca 4000 km, žiadne stŕpanie ani vybrácie. Preto ma napadlo, či by nešlo upraviť starú NV 125.
Inak mal som E65 745i, super auto, ale nie na bratislavské cesty.
Aj na X5 jazdím iba na R17 ...
Myslel som to tak ze quaife to vyraba a nemusis bastlit
https://shop.quaife.co.uk/catalogsearch ... del=231&q=
https://shop.quaife.co.uk/catalogsearch ... del=231&q=
No tak to je jasne, aftermarket to jde vzdycky, ale ja se zarazil nad tim, ze jsi psal o seriovce..
Kazdopadne davat za dva diffy cca 60t, pocitam, ze pod 30t/ks stat nebudou v planu urcite nemam, na to uz jsou ty auta moc laciny
Spis mi slo o pouziti nektere originalni svorne vlozky ze starsich BMW, ale nevim jake rozery tam jsou, rozebrane jsem je jeste nemel
Kazdopadne davat za dva diffy cca 60t, pocitam, ze pod 30t/ks stat nebudou v planu urcite nemam, na to uz jsou ty auta moc laciny

Spis mi slo o pouziti nektere originalni svorne vlozky ze starsich BMW, ale nevim jake rozery tam jsou, rozebrane jsem je jeste nemel
