Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

BMW X5 E53 4,4 M62 2002 na zadný náhon

Vše o E53, E70/E71/E72, E83, E84, F15/F16, F25/F26, F39, F48, G01, G02, G05, G06
Odpovědět
Zpráva
Autor
Sylvia523
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: stř 03.01.2007 01:00
Bydliště: Bratislava

#1 Příspěvek od Sylvia523 »

Zdravím,
chcel by som sa spýtať skúsenejších, či je možné prerobiť X5 E53 s permanentným pohonom všetkých kolies na čisto pohon zadných kolies. Je tam prídavná prevodovka NV125, ak by sa zdemontoval predný kardan, išiel by pohon čisto na zadnú nápravu alebo to nie je možné práve kvôli konštrukcii NV 125 ?
Dôvodom úpravy je osobná preferencia klasického pohonu BMW so zachovaním posedu v X5 ...
Ďakujem za pomoc.
Meda
Registrovaný
Příspěvky: 1040
Registrován: čtv 18.11.2004 01:00
Klubové ID: 3310

#2 Příspěvek od Meda »

To kvuli konstrukci rozvodovky nepujde, nejjednodussi by asi bylo ji vyndat a misto ni dat "zada" z klasicke 5HP24 treba z 540i a upravit delku kardanu, nicmene netusim co na to elektronika, z mechanickeho hlediska to problem neni.. :)
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5995
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

A nebo rozebrat mezinápravovou rozdělovací převodvku, odebrat boční převod k přední nápravě a svařit diff :-)
Možnánto bude méně práce než prodlužovat kardan a měnit zadní víko automatu.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6216
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i
Klubové ID: 6

#4 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

V tomhle pripade bych se podival na Infiniti Fx35, kde jich je relativne dost pouze RWD, oproti ocekavane AWD :-)
“Ability is what you're capable of doing.”
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5995
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Kdyby to byl vůz s N62 motorem a xDrive, stačilo by odebrat přední kardan. xDrive má trvalý náhon dozadu a případně připojuje předek. Je to v podstatě obrácený Haldex.
Tak mě napadá, šla by vyměnit NV125 za ATC500, tedy skříň s diferem za xDrive? Myslím mechanicky, zda to "sedne". Umřetž xDrive by možná byl koupitelný levně (rofl)
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Sylvia523
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: stř 03.01.2007 01:00
Bydliště: Bratislava

#6 Příspěvek od Sylvia523 »

Dakujem vsetkym za inspiraciu, myslel som si ze to nebude az take jednoduche.
Uživatelský avatar
vlastnemec
Registrovaný
Příspěvky: 1627
Registrován: stř 16.03.2011 01:00
Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)

#7 Příspěvek od vlastnemec »

Když píšeš že máš trvalý pohon všech kol, tak předpokládám že máš předface, jednoduché to nebude, jelikož předek bude hnanej ze předu předovky a otázkou jak by se na to dívala předovka kdybys to poodpojoval. Dvě možnosti jak bylo výše napsané převodovka třeba z 540i, ale na předku Ti zůstanou kyneťáky, takže defakto je to blbost, možnost číslo dvě kup poface s xdrivem a když není potřeba jede jen zadek, jinak u tohohle auta bych se celkem bál jízdních vlastností po odstranění, jel jsem jednou v zimně comanchem a byl to mazec a s dvoutunovým comanchem by to byla smrt, to potom nezastavíš jak to roztočíš.
Uživatelský avatar
vlastnemec
Registrovaný
Příspěvky: 1627
Registrován: stř 16.03.2011 01:00
Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)

#8 Příspěvek od vlastnemec »

A vůbec nejlepší řešení Tvého problému je koupě e65/66
Meda
Registrovaný
Příspěvky: 1040
Registrován: čtv 18.11.2004 01:00
Klubové ID: 3310

#9 Příspěvek od Meda »

Prevodovka je stejna z 540i, koupil jsem X5 s lehlym automatem a daval ji tam z E39, takze ty je jedno jestli pohani dve, nebo ctyri kola, problem spis je s vyuzitelnosti toho auta v zime, ja ji bral hlavne kvuli ctyrkole na tahani aut na snehu, na to zadek stacit nebude.. Chystam se tedy jeste vykoumat LSD dif, minimalne zadek, mozna pujde i predek, co ty na to Hanz :)?
Sylvia523
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: stř 03.01.2007 01:00
Bydliště: Bratislava

#10 Příspěvek od Sylvia523 »

Ešte raz ďakujem za rady. Toto riešenie ma napadlo po tom, ako
sa mi zničil tisíchran na prednom kardane, na strane kde sa nasúva do NV125. Zohnal som druhú prídavnú prevodovku aj s kardanom,
takže mi zostala moja pôvodná. Po jej rozobratí nebolo viditeľné
žiadne poškodenie, iba sa to vybrúsenie tisíchranu. Predný diferenciál
v poriadku, od opravy najazdených cca 4000 km, žiadne stŕpanie ani vybrácie. Preto ma napadlo, či by nešlo upraviť starú NV 125.

Inak mal som E65 745i, super auto, ale nie na bratislavské cesty.
Aj na X5 jazdím iba na R17 ...
jararak
Registrovaný
Příspěvky: 448
Registrován: ned 20.07.2008 00:00
Bydliště: Malacky

#11 Příspěvek od jararak »

Meda, teplu vodu vymyslat nemusis, vyraba sa to seriovo, jak predok tak zadok
Meda
Registrovaný
Příspěvky: 1040
Registrován: čtv 18.11.2004 01:00
Klubové ID: 3310

#12 Příspěvek od Meda »

Na E53 se davaly samosvorne diferaky? O tom nevim, tak sup sem s nejakym odkazem :)
jararak
Registrovaný
Příspěvky: 448
Registrován: ned 20.07.2008 00:00
Bydliště: Malacky

#13 Příspěvek od jararak »

Myslel som to tak ze quaife to vyraba a nemusis bastlit

https://shop.quaife.co.uk/catalogsearch ... del=231&q=
Meda
Registrovaný
Příspěvky: 1040
Registrován: čtv 18.11.2004 01:00
Klubové ID: 3310

#14 Příspěvek od Meda »

No tak to je jasne, aftermarket to jde vzdycky, ale ja se zarazil nad tim, ze jsi psal o seriovce..

Kazdopadne davat za dva diffy cca 60t, pocitam, ze pod 30t/ks stat nebudou v planu urcite nemam, na to uz jsou ty auta moc laciny :)

Spis mi slo o pouziti nektere originalni svorne vlozky ze starsich BMW, ale nevim jake rozery tam jsou, rozebrane jsem je jeste nemel :)
Odpovědět