http://bmwklub.cz/modules.php?name=Foru ... at+problem
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Z4 e89 non rft pneu
Typicky priklad ze je snazsi oddstranit pricinu nez resit nasledek. Opet se vratim na zacatek. Nikdy co si pamatuju jsem na ceste nepichl. Kdyz byl problem, tak jsem si ho na tu cestu odvezl odjinud. Kdybych zkontroloval pneumatiku pred jizdou (delsi jizdou) tak nejaky hever, rezervu ap. nebylo treba
Tak jsem začal laborovat s neklidným chováním na horších silnicích mojí Z4. Šel jsem na to z druhé strany než většina,co gumy přefukuje a řeší tak tuhost bočnic. Nejdřív jsem ufouk zadek na 2,2 místo doporučených 2,5. A hele ,ono to pomáhá. Auto už není tak nervózní a pořád to jede dobře. Pak předek na 2,1 místo 2,3 a zas o něco víc stability. Pak jsem šel na 1,9 a to už se nic zvláštního nedělo,tak zpátky na 2,1. Námitka,že takhle gumy půjdou brzy do kopru je nejspíš oprávněná,ale vzorku mají habaděj, jsou z r. 2010 a rád si koupím nové. Je fakt,že jsem nejel dálnici nebo nějaký extrém, teď budu chvíli jen jezdit a uvidím.
Manometr jsem si kontroloval s tím u Aralu a rozcházely se o tloušťku ručičky.
Manometr jsem si kontroloval s tím u Aralu a rozcházely se o tloušťku ručičky.
Upřímně mě laborování už sere. Chci jezdit
Jakýkoliv pokus o vylepšení vede většinou k dalšímu zhoršení, takže zkusím nahodit 18" RFT a 19" non-RFT a když to bude fungovat, jdu do 19". Klidně i RFT, protože posledních 30tkm jsem zápasil s rozvlněným autem při každým brždění na dálnici nebo fouknutí větru z boku. Zatáčky si taky pořádně neužiju, protože od 120kmh je plavání už docela znatelný. Na to se prostě můžu vykašlat. Z4 má primárně parádně sedět a když bude i pohodlná, bude to fajn bonus. Na 18" nonRFT není ani nějak extra pohodlná a o radosti z jízdy nemůže být řeč.
Skoro mi napada zverejnit seznam pneumatik ktery zlobi a pneumatik ktery nezlobi. Ja neverim ze za to muze non RFT.
Za mne tedy Bridgestone Potenza S001 (novejsi typ po RE50) bez chyby. Zadne plavani nevnimam.
Jeste poznamka, OEM rafky E89 mi prijdou ze tu zadni gumu drobet deformuji, jestli to nemuze u nekterych pneumatik vyvolavat to plavani. I na zroadster.com doporucuji koupit o "cislo" sirsi, tedy 265 mm nemisto 255 mm.
Koukni na to, predni jsou hezky rovne a zadni 255 maji bocnici dosikma
Za mne tedy Bridgestone Potenza S001 (novejsi typ po RE50) bez chyby. Zadne plavani nevnimam.
Jeste poznamka, OEM rafky E89 mi prijdou ze tu zadni gumu drobet deformuji, jestli to nemuze u nekterych pneumatik vyvolavat to plavani. I na zroadster.com doporucuji koupit o "cislo" sirsi, tedy 265 mm nemisto 255 mm.
Koukni na to, predni jsou hezky rovne a zadni 255 maji bocnici dosikma
fajfka3: Díky za nabídku, už mám 2 domluvené dobrovolníky s 18" RFT a 19" non-RFT na prohození, tak dám vědět výsledek, až to zrealizujem. Všichni mi tvrdí, že za to můžou měkčí silentbloky s non-RFT pneu. Docela tomu věřím, protože Dunlop neplavaly a okamžitě po přezutí na Pirelli to plavat začalo.
Neplavaly mi: Letní 18" Dunlop SportMaxx TT XL
Plavaly mi: Zimní 18" Pirelli SettoZero 3 XL i Letní 18" Michelin Pilot Sport 4 XL (váhové a rychlostní indexy vyšší než v TP).
Ráfky vždy 18" OEM Styling 293 Multi-Spoke, M-podvozek, nový přední tlumiče, geometrie seřizována po přezutí na Pirelli i Michelin, podvozek prý OK.
Jinak Micheliny maj prej nejměkčí směs (a bočnice) a Bridgestone nejtvrdší..
Neplavaly mi: Letní 18" Dunlop SportMaxx TT XL
Plavaly mi: Zimní 18" Pirelli SettoZero 3 XL i Letní 18" Michelin Pilot Sport 4 XL (váhové a rychlostní indexy vyšší než v TP).
Ráfky vždy 18" OEM Styling 293 Multi-Spoke, M-podvozek, nový přední tlumiče, geometrie seřizována po přezutí na Pirelli i Michelin, podvozek prý OK.
Jinak Micheliny maj prej nejměkčí směs (a bočnice) a Bridgestone nejtvrdší..
Jak to mám vědět?
Jako orvaný to není, je to špinavý, ale asi ze zatáček.. Po štěrku jsem s tím jel ve CT a od té doby najel cca 700km, takže by to od něj být nemělo. Ale kostky to možná udělat mohly.. Nebo je to možná fakt tak měkký, že se to takhle špiní v normálních zatáčkách (?)
btw. přijde mi, že po zahřátí na limitu ty Micheliny docela kloužou. Předek si zaklekne (měkká bočnice), nepískaj, ale spíš se lehce sunou ven. To stejný i na zadku, když na výjezdu přidám plyn. Cítím lehký ujíždění zadku a bliká protikluz.. Celý to ale vytváří dojem, jako by byla silnice lehce navoskovaná. V Itálii jsem myslel, že to je tou solí, ale v orlických horách se chovaly stejně a tam teď na silnici už asi moc soli nebude..
Stejně (ale mnohem víc) klouzaly i předchozí dunlopy na jedný silnici v jižním španělsku, ale tam to asi fakt bylo daný povrchem. Ve 40kmh stačilo dát půl plynu a zadek hrabal snad 50m..
btw. přijde mi, že po zahřátí na limitu ty Micheliny docela kloužou. Předek si zaklekne (měkká bočnice), nepískaj, ale spíš se lehce sunou ven. To stejný i na zadku, když na výjezdu přidám plyn. Cítím lehký ujíždění zadku a bliká protikluz.. Celý to ale vytváří dojem, jako by byla silnice lehce navoskovaná. V Itálii jsem myslel, že to je tou solí, ale v orlických horách se chovaly stejně a tam teď na silnici už asi moc soli nebude..
Stejně (ale mnohem víc) klouzaly i předchozí dunlopy na jedný silnici v jižním španělsku, ale tam to asi fakt bylo daný povrchem. Ve 40kmh stačilo dát půl plynu a zadek hrabal snad 50m..
Re: Z4 e89 non rft pneu
Koukám,že tohle dost diskutované téma je rok bez příspěvku. To není nic nového? Jak dopadlo laborování ZZZZ, schwaara, pavproch ? Už jste našli tu správnou gumu?
