Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Manipulace se střechou za jízdy E89

Vše o Z1 E30, Z3 E36, Z4 E85/E86/E89, Z8 E52
Zpráva
Autor
Pater
Registrovaný
Příspěvky: 82
Registrován: sob 16.01.2016 01:00

#1 Příspěvek od Pater »

Nenašel jsem tady nic k tomuto. V různých videiích a testech uvádí, že střechu lze otevřít i zavřít za jízdy do rychlosti 40km/hod. Zkoušel jsem ve 20 zavřít a nic, jen začal blikat na displeji trojúhelníček a ozýval se zvukový signál. Po zastavení se normálně zavřela. Mají to jen někeré nebo se to dá přeprogramovat?
Curo
Registrovaný
Příspěvky: 41
Registrován: pát 08.05.2015 00:00
Bydliště: Brno

#2 Příspěvek od Curo »

Mě to normálně funguje, ani mě nenapadá, čím by to mohlo být.
ZZZZ
Registrovaný
Příspěvky: 251
Registrován: ned 15.08.2010 00:00

#3 Příspěvek od ZZZZ »

Na to se dodatecne instaluje cabrio modul, najdes jich vic na webu. je to zasah uz tak do dost vetche elektriky, radsi na to zapomen
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#4 Příspěvek od pavproch »

imho to lze (z výroby) jen u e89 face (od cca 2013)
Curo
Registrovaný
Příspěvky: 41
Registrován: pát 08.05.2015 00:00
Bydliště: Brno

#5 Příspěvek od Curo »

pavproch píše:imho to lze (z výroby) jen u e89 face (od cca 2013)
Aha, to jsem nevěděl.
Tom_e89
Registrovaný
Příspěvky: 108
Registrován: sob 25.10.2014 00:00
Bydliště: Praha

#6 Příspěvek od Tom_e89 »

má E89 ročník 2012 - předfacelift umí manipulovat se střechou až do zmiňovaných 40km/h...
Pater
Registrovaný
Příspěvky: 82
Registrován: sob 16.01.2016 01:00

#7 Příspěvek od Pater »

Mám 2010 a nejde :-( zas tak často to asi nehrozí využívat, sjedu ke známému s diagnostikou co zjistí.
shwaaraa
Registrovaný
Příspěvky: 344
Registrován: ned 18.02.2007 01:00

#8 Příspěvek od shwaaraa »

Jde to do 18 km/h - je to tusim psany i v navodu.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#9 Příspěvek od pavproch »

Mám MY 2009 a nevím - nikdy sem nezkoušel a ani nebudu.... podle mně naprostá kravina manipulovat se střechou za jízdy.
shwaaraa
Registrovaný
Příspěvky: 344
Registrován: ned 18.02.2007 01:00

#10 Příspěvek od shwaaraa »

Je to docela ok po praze.. Ale 18kmh je fakt malo, uz se mi stalo, ze jsem na krizovatce sundaval strechu, blikla zelena, ja to nechtel uplne blokovat, tak jsem jel aspon tech 18kmh, jenze jsem je prekrocil, strecha se zasekla, za mnou vsichni nasrani... No vostuda :)
Curo
Registrovaný
Příspěvky: 41
Registrován: pát 08.05.2015 00:00
Bydliště: Brno

#11 Příspěvek od Curo »

Těch 40 km je pohoda, protože než se ostatní rozjedou, střecha je dole/nahoře :D

18 je fakt nic, to je jak stání :D
shwaaraa
Registrovaný
Příspěvky: 344
Registrován: ned 18.02.2007 01:00

#12 Příspěvek od shwaaraa »

Těch 18km/h je tak na rollování po parkovišti bez plynu.. Ono je to na houby už tím, že musíme celou dobu držet ten čudlík. S tím by se v provozu ve 40km/h už jedzilo docela blbě, pač se člověk musí trochu naklonit. P307 umí stahovat do tuším 50km/h, ale snad je u BMW těch 18 km/h vykoupeno alepsoň vyšší spolehlivostí.. :)

Každopádně doufám, že o víkendu stáhnu!!
Pater
Registrovaný
Příspěvky: 82
Registrován: sob 16.01.2016 01:00

#13 Příspěvek od Pater »

Zkusím teda jet pomaleji. Jo, uváděl se příklad při stání na křižovatce a náhlém dešti. Stát se může jednou za život nebo vůbec, ale stát za kabrioletem na červené při náhlé průtrži, tak se asi neudržím smíchy :lol:
Dneska má být pěkně, tak to asi zkusím.
Pater
Registrovaný
Příspěvky: 82
Registrován: sob 16.01.2016 01:00

#14 Příspěvek od Pater »

Tak jsem jel cca 10-15km/h a střecha šla složit. Dnes asi jen 40 km, ve 140 už celkem dovnitř fouká, musím sehnat nějakou pěknou čepici.
Centr
Registrovaný
Příspěvky: 126
Registrován: pon 19.05.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Centr »

Pater píše:Tak jsem jel cca 10-15km/h a střecha šla složit. Dnes asi jen 40 km, ve 140 už celkem dovnitř fouká, musím sehnat nějakou pěknou čepici.
Ahoj, otevření a zavření střechy za jízdy jde nakódovat do 40km/h...což už je celkem použitelné. Je to jedna změna v datech CTM modulu :-) Honza
Pater
Registrovaný
Příspěvky: 82
Registrován: sob 16.01.2016 01:00

#16 Příspěvek od Pater »

Zatím nevím co je to CTM modul, ale snad se k tomu časem dopracuju :oops:
Centr
Registrovaný
Příspěvky: 126
Registrován: pon 19.05.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Centr »

Pater píše:Zatím nevím co je to CTM modul, ale snad se k tomu časem dopracuju :oops:
Jasný, promiň.. Convertible Top Module - řídící jednotka střechy. Nakódovat otázka 5 min.
Pater
Registrovaný
Příspěvky: 82
Registrován: sob 16.01.2016 01:00

#18 Příspěvek od Pater »

díky, je tady někde na stránkách postup jak na to a co je k tomu potřeba?
ZZZZ
Registrovaný
Příspěvky: 251
Registrován: ned 15.08.2010 00:00

#19 Příspěvek od ZZZZ »

Já jsem zásadně proti veškerému tuningu. Tohle auto bude jednou kultovní i díky tomu, že vlastně jako koncept s plechovou střechou končí. Na tom autě bude mít po letech největší hodnotu to, že do něj nehrábnul nejakej skodic, jednoduse se tomu rika PUVODNI STAV. Mluvim o horizontu desitek let, pokud mi nekdo neukeca, tak mi nezbyde nez se o nej starat dokud budu stat na nohou. Do bazaru nebo lemplovi bych to asi nedal.

Nicmene todle by mi taky zajimalo. Kdo to umi, kde a za kolik?
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#20 Příspěvek od pavproch »

ZZZZ píše:Já jsem zásadně proti veškerému tuningu...... Mluvim o horizontu desitek let, pokud mi nekdo neukeca, tak mi nezbyde nez se o nej starat dokud budu stat na nohou.
Samozřejmě původní stav má své výhody, ale ... ale s pocitem, že by to mohlo "jezdit/vypadat líp" dlouhodobě žít neumím.... takže do teho hrabu jaxfiň... a protože si m4Zlika scu nechat "nafurt", tak mi to, že už není v původním stavu vůbec nevadí.....
Odpovědět