Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Teplota motoru - e89
Zdravím, měl bych dotaz týkající se teploty, je to moje první BMW (e89). Moc jsem zatím nenajezdil, ale ukazatel teploty, pokud jedu lehce, se v podstatě ani nehne, třeba i 25km, zůstává pod 70. Teprve až když trochu zrychlím tak teplota stoupne na 90, zatím jsem si nevšiml jestli kolísá, s autem jsem přes zimu téměř nejezdil. Auto topí, jestli tak jak má, to nedokážu posoudit. Četl jsem dnes v jiném vlákně příspěvky o tomto, s tím, že auto by mělo být po cca 7 km zahřáté. Protože nechci studený motor moc honit tak jsem si myslel, že prostě potřebuje delší trasu na zahřátí. Vedle psali, že to jsou pravděpodobně vadné termostaty. Měl bych to nechat zkontrolovat případně je vyměnit? Díky.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
U Z4 23i je teplota pod 70 špatně. Měla by po 7-10km nebo po 10 minutách dosahovat nad 80 stupňů s tendencí 95-100, protože u benzínů jsou teploty okolo 100 stupňů výhodnější. Více v mojem příspěvku z 04-02-2014 http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&start=30 .
Automat Z4 nemá, diesel to také není, takže stačí vyměnit hlavní termostat.
Automat Z4 nemá, diesel to také není, takže stačí vyměnit hlavní termostat.
To neni presna teplota oleje, to je teplota cidla. To je na vane a je prichlazovane i s vanou vzduchem hlavne za jizdy. Proste to bude ukazovat neco jineho ted a neco jineho v parnem lete.
Ja bych se tim zabyval az kdyby tu teplotu vykazoval i v lete. Taky jsem si posledne vsiml, ze ten budik ukazuje nizsi teplotu nez v lete. Po nedeli vytahnu bawo z garaze a proverim to.
Ja bych se tim zabyval az kdyby tu teplotu vykazoval i v lete. Taky jsem si posledne vsiml, ze ten budik ukazuje nizsi teplotu nez v lete. Po nedeli vytahnu bawo z garaze a proverim to.
Presne.
Mel jsem sprintera 318 CDI, sestivalec do vecka a v tom vecku nahore mezi valcema je naftovej filtr. Pravidelne na dalnici zamrzal klidne po vic nez sto kilometrech od baraku a to ani nemuselo byt moc pod nulou. stacilo zastavit na benzince dat si kafe. Na filtr prestalo zvenku foukat, teplo od valcu ho za deset minut ohralo a ten den uz dal vzdycky pokoj. Pozdejc jsem to resil nejakym aditivem.
Jak rikam, Fide, sed cui fidas, vide
Mel jsem sprintera 318 CDI, sestivalec do vecka a v tom vecku nahore mezi valcema je naftovej filtr. Pravidelne na dalnici zamrzal klidne po vic nez sto kilometrech od baraku a to ani nemuselo byt moc pod nulou. stacilo zastavit na benzince dat si kafe. Na filtr prestalo zvenku foukat, teplo od valcu ho za deset minut ohralo a ten den uz dal vzdycky pokoj. Pozdejc jsem to resil nejakym aditivem.
Jak rikam, Fide, sed cui fidas, vide
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Mno, nevím, to je celé nějaké čudné... tady se opakovaně píše o těplotě woleje 70-80st C....
To jako fakt trvale TAK NÍZKÁ těplota? ... když mi to ukazuje takovou těplotu, tak si nedovolím to podržet nad 3500toček.... to by mě to asi brzo přestalo bavit, dyby mě to to tajkle omezovalo.... m4Zlik opravdu nejpozději po 15km klidnější jízdy se dostane se zobrazovanou těplotou oleje někam nad 110 a pak ho teprvě začnu drtit....
(a tím těplotu dotlačím ke 120)

Čili zásadní otázka: bavíme se o stejných "jabkách"? Já myslím ten TEN RAFIKOVÝ UKAZATEL TĚPLOTY woleje v palubní desce pod otáčkoměrem....
To jako fakt trvale TAK NÍZKÁ těplota? ... když mi to ukazuje takovou těplotu, tak si nedovolím to podržet nad 3500toček.... to by mě to asi brzo přestalo bavit, dyby mě to to tajkle omezovalo.... m4Zlik opravdu nejpozději po 15km klidnější jízdy se dostane se zobrazovanou těplotou oleje někam nad 110 a pak ho teprvě začnu drtit....




Čili zásadní otázka: bavíme se o stejných "jabkách"? Já myslím ten TEN RAFIKOVÝ UKAZATEL TĚPLOTY woleje v palubní desce pod otáčkoměrem....
- Přílohy
-
- bmw.jpg (35.15 KiB) Zobrazeno 4053 x