Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Teplota motoru - e89

Vše o Z1 E30, Z3 E36, Z4 E85/E86/E89, Z8 E52
Zpráva
Autor
Pater
Registrovaný
Příspěvky: 82
Registrován: sob 16.01.2016 01:00

#1 Příspěvek od Pater »

Zdravím, měl bych dotaz týkající se teploty, je to moje první BMW (e89). Moc jsem zatím nenajezdil, ale ukazatel teploty, pokud jedu lehce, se v podstatě ani nehne, třeba i 25km, zůstává pod 70. Teprve až když trochu zrychlím tak teplota stoupne na 90, zatím jsem si nevšiml jestli kolísá, s autem jsem přes zimu téměř nejezdil. Auto topí, jestli tak jak má, to nedokážu posoudit. Četl jsem dnes v jiném vlákně příspěvky o tomto, s tím, že auto by mělo být po cca 7 km zahřáté. Protože nechci studený motor moc honit tak jsem si myslel, že prostě potřebuje delší trasu na zahřátí. Vedle psali, že to jsou pravděpodobně vadné termostaty. Měl bych to nechat zkontrolovat případně je vyměnit? Díky.
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od starML Člen Klubu »

U Z4 23i je teplota pod 70 špatně. Měla by po 7-10km nebo po 10 minutách dosahovat nad 80 stupňů s tendencí 95-100, protože u benzínů jsou teploty okolo 100 stupňů výhodnější. Více v mojem příspěvku z 04-02-2014 http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&start=30 .

Automat Z4 nemá, diesel to také není, takže stačí vyměnit hlavní termostat.
Pater
Registrovaný
Příspěvky: 82
Registrován: sob 16.01.2016 01:00

#3 Příspěvek od Pater »

dík, tam jsem to právě četl, tak mně to zaujalo, v motorech se nevyznám, vrtat se v tom nebudu, kolega má servis, tak ať vím co mu mám říct. Zkusím to ještě projet, ale ta teplota mně zaujala hned.
ZZZZ
Registrovaný
Příspěvky: 251
Registrován: ned 15.08.2010 00:00

#4 Příspěvek od ZZZZ »

Ja tu z4 nemam, ale mam dojem, ze to je teplota oleje, nikoliv chladici kapaliny. Koukni na ten budik jeste jednou. Logicky se v tomhle pocasi olej neohreje na to same jako v lete.
Pater
Registrovaný
Příspěvky: 82
Registrován: sob 16.01.2016 01:00

#5 Příspěvek od Pater »

Tak jsem se kouknul a je to teplota oleje. Takže se tím nemusím zabývat? Má najeto jen 24tkm.
ZZZZ
Registrovaný
Příspěvky: 251
Registrován: ned 15.08.2010 00:00

#6 Příspěvek od ZZZZ »

Presne tak a vsechny vycteninky z internetu peclive filtruj. Tady je tech scestnych rad habakuk
xyron
Registrovaný
Příspěvky: 2944
Registrován: úte 25.08.2009 00:00
Bydliště: Praha

#7 Příspěvek od xyron »

Presne jak pise ZZZZ, chce to filtrovat. Teplota oleje v tomhle pocasi je ok jak jsi psal
shwaaraa
Registrovaný
Příspěvky: 344
Registrován: ned 18.02.2007 01:00

#8 Příspěvek od shwaaraa »

Co máš za motor? Mně začne v tomhle počasí ručka stoupat po cca 5-10 mins jízdy po Praze. Pak se dostane někam ke 90-100 stupnum (podle tempa). Svižnější přesuny po dálnici klidně 120 stupnu..
Pater
Registrovaný
Příspěvky: 82
Registrován: sob 16.01.2016 01:00

#9 Příspěvek od Pater »

Díky za rady, jak jsem psal moc se v tom nevyznám, dosud jsem jezdil většinou jen v dodávkách a nerad bych něco přehlédnul. Jen mně zaskočilo, že při lehké noze se ta teplota nehne ani po 25 km.
ps: motor je 2,5
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#10 Příspěvek od pavproch »

Mno, nesouhlasím, že se wolej nevohřeje.... sem v pátek vyjel (venku bylo pod 10st) a netrvalo to dlouho - co já vím 15-20km a měl sem ji tam, stejně jako v létě - cca 120st C ..... no, ať nekecám, možná to bylo 115-117 .... žeby 30i "topil" o tolik víc než 23i?
Etien
Registrovaný
Příspěvky: 210
Registrován: pon 10.10.2011 00:00

#11 Příspěvek od Etien »

taky si troufnu nesouhlasit... teplota oleje pod 70 stupnu po 25km je proste malo...
ZZZZ
Registrovaný
Příspěvky: 251
Registrován: ned 15.08.2010 00:00

#12 Příspěvek od ZZZZ »

To neni presna teplota oleje, to je teplota cidla. To je na vane a je prichlazovane i s vanou vzduchem hlavne za jizdy. Proste to bude ukazovat neco jineho ted a neco jineho v parnem lete.

Ja bych se tim zabyval az kdyby tu teplotu vykazoval i v lete. Taky jsem si posledne vsiml, ze ten budik ukazuje nizsi teplotu nez v lete. Po nedeli vytahnu bawo z garaze a proverim to.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#13 Příspěvek od pavproch »

Nepozoru nějaké zásadní rozdíly v zobrazované těplotě woleje v létě (plus 30=cca 120 ažmax 125st C) a v chladnu (pod plus 10=115 až 117st C).

Stejný jízdní styl = redline.
xyron
Registrovaný
Příspěvky: 2944
Registrován: úte 25.08.2009 00:00
Bydliště: Praha

#14 Příspěvek od xyron »

Jízdní styl pohoda s 335i (okresky do 90 tempomat), po cca 30km jízdy stále teplota olem 80-90 stupnů při venkovní teplote kolem 0 ... neřešil bych..
ZZZZ
Registrovaný
Příspěvky: 251
Registrován: ned 15.08.2010 00:00

#15 Příspěvek od ZZZZ »

Presne.
Mel jsem sprintera 318 CDI, sestivalec do vecka a v tom vecku nahore mezi valcema je naftovej filtr. Pravidelne na dalnici zamrzal klidne po vic nez sto kilometrech od baraku a to ani nemuselo byt moc pod nulou. stacilo zastavit na benzince dat si kafe. Na filtr prestalo zvenku foukat, teplo od valcu ho za deset minut ohralo a ten den uz dal vzdycky pokoj. Pozdejc jsem to resil nejakym aditivem.
Jak rikam, Fide, sed cui fidas, vide
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#16 Příspěvek od pavproch »

Mno, nevím, to je celé nějaké čudné... tady se opakovaně píše o těplotě woleje 70-80st C....

To jako fakt trvale TAK NÍZKÁ těplota? ... když mi to ukazuje takovou těplotu, tak si nedovolím to podržet nad 3500toček.... to by mě to asi brzo přestalo bavit, dyby mě to to tajkle omezovalo.... m4Zlik opravdu nejpozději po 15km klidnější jízdy se dostane se zobrazovanou těplotou oleje někam nad 110 a pak ho teprvě začnu drtit.... :twisted: (a tím těplotu dotlačím ke 120) :idea: :?: :!:

Čili zásadní otázka: bavíme se o stejných "jabkách"? Já myslím ten TEN RAFIKOVÝ UKAZATEL TĚPLOTY woleje v palubní desce pod otáčkoměrem....
Přílohy
bmw.jpg
bmw.jpg (35.15 KiB) Zobrazeno 4047 x
Uživatelský avatar
JayFader
Registrovaný
Příspěvky: 281
Registrován: stř 19.10.2011 00:00

#17 Příspěvek od JayFader »

xyron píše:Jízdní styl pohoda s 335i (okresky do 90 tempomat), po cca 30km jízdy stále teplota olem 80-90 stupnů při venkovní teplote kolem 0 ... neřešil bych..
Potvrzuji, mám stejné teploty oleje u 135i e82. Když to vyhrotím jdu na 100-120 stC.
Curo
Registrovaný
Příspěvky: 41
Registrován: pát 08.05.2015 00:00
Bydliště: Brno

#18 Příspěvek od Curo »

Moje stabilní teplota po rozjetí je 120°C (E89 35is).
Při delší jízdě se dostanu na min. 110°C, při nízké venkovní teplotě nebo dálnici. Ale po pár minutách jízdy teplota stoupá vždy ke 120°C, a nijak ho po většinu času nešetřím :-).
xyron
Registrovaný
Příspěvky: 2944
Registrován: úte 25.08.2009 00:00
Bydliště: Praha

#19 Příspěvek od xyron »

Když ho nešetřím tak jsem taky na 120 stupních ... když jedu klid, jsem v tomto počasí na max 100 ... v letních teplotách jsem na 110-120 normálně..
Pater
Registrovaný
Příspěvky: 82
Registrován: sob 16.01.2016 01:00

#20 Příspěvek od Pater »

pavproch: jo bavíme se o stejném. Koncem týdne to vytáhnu a odzkouším.
Odpovědět