Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Modifikace našich Z4...
Ano, Bilstein B12 je kompletni sada tlumicu Bilstein a pruzin Eibach. Tito dva vyrobci spolu uzce spolupracuji a sada B12 je uzpusobena prave na tyto komponenty (B8 tlumice a Eibach pruziny = Bilstein B12 set).
Pokud pouzijes kratsi pruziny, mel bys pouzit i na to uzpusobene tlumice s kratsim chodem. Kdyz das ty Eibach pruziny na tvoje standardni tlumice, za chvili budou ko, protoze nebudou pracovat ve spravnem rozmezi.
Co to pro tebe znamena. Urcite mensi naklon v zatackach, jistejsi vedeni auta a v neposledni rade snizeni, ktere je kompromis i pro denni jezdeni. Po rocich cteni recenzi a referenci vime, ze Bilstein B12 se chova +/- stejne jako M-podvozek, v nekterych pripadech (e85/86) dokonce i lepe.
Takze ve zkratce receno: za relativne malo penez dostanes hodne muziky
Pokud pouzijes kratsi pruziny, mel bys pouzit i na to uzpusobene tlumice s kratsim chodem. Kdyz das ty Eibach pruziny na tvoje standardni tlumice, za chvili budou ko, protoze nebudou pracovat ve spravnem rozmezi.
Co to pro tebe znamena. Urcite mensi naklon v zatackach, jistejsi vedeni auta a v neposledni rade snizeni, ktere je kompromis i pro denni jezdeni. Po rocich cteni recenzi a referenci vime, ze Bilstein B12 se chova +/- stejne jako M-podvozek, v nekterych pripadech (e85/86) dokonce i lepe.
Takze ve zkratce receno: za relativne malo penez dostanes hodne muziky
Super,děkuji za osvětu:-)
Vypada to docela nadějně- jsou za celkem dobrý peníz - mají nějaké výhradní zastoupení? Nebo na koho se obrátit s koupí - dáš mi tip? O kolik auto půjde dolů cca? A další vecí - co další komponenty jako nappříklad silentbloky,stabilizátory tad - do těch nezasahovat po výměně za tuto sadu?
Vypada to docela nadějně- jsou za celkem dobrý peníz - mají nějaké výhradní zastoupení? Nebo na koho se obrátit s koupí - dáš mi tip? O kolik auto půjde dolů cca? A další vecí - co další komponenty jako nappříklad silentbloky,stabilizátory tad - do těch nezasahovat po výměně za tuto sadu?
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5995
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
nevím jak na Z4, ale na jiných modelech M-Technic má náhradu v Bilstein B6 (tlumiče). Sada B12 (tlumiče B8 + pružiny) je tužší než M-Technic.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5995
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
Dnes nějak nejsem ve formě, nečtu po sobě co píšu.
Původní moje myšlenka byla, že jako náhradu za M-Technic Bilstein nabízí B6, ale někdy lidem nevyhovuje, protože je tužší než M-Technic. B8 je stejná technologie, ale jak píšeš, kratší tlumič pro nižší pružiny.
Pokud MDaniel má vypozorováno, že by mu vyhovovala výška stejná jako u M-Technic, byla by pro něj vhodnější sada B6 tlumičů + M-Technic pružiny.
Originální M-Technic je asi o 15 mm nižší než turistický seriový podvozek.
Původní moje myšlenka byla, že jako náhradu za M-Technic Bilstein nabízí B6, ale někdy lidem nevyhovuje, protože je tužší než M-Technic. B8 je stejná technologie, ale jak píšeš, kratší tlumič pro nižší pružiny.
Pokud MDaniel má vypozorováno, že by mu vyhovovala výška stejná jako u M-Technic, byla by pro něj vhodnější sada B6 tlumičů + M-Technic pružiny.
Originální M-Technic je asi o 15 mm nižší než turistický seriový podvozek.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3941
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
chlopi, díky za tip na bilštajn, ale .... adaptivní tlumiče sem u něj taky nenašel... pro Z4 nabízí vše jen pro "obyč" tlumiče....
koukal jsme teda na vyhledávač podle typu auta na bilstein.com
Akorát mě zaujaly "štelováky" B12 a B16 - nastavitelné snížení v rozmezí -20 až -40mm oproti standardu (jelikož mám m-adaptive sport fahrwerk, tak už neska sem -15mm oproti "std", takže to by mi vyhovovalo) - bohužel nikde sem ale nenašel zmínku, že by se daly koupit samostatně jen stavitelné pružiny....[/u]
koukal jsme teda na vyhledávač podle typu auta na bilstein.com
Akorát mě zaujaly "štelováky" B12 a B16 - nastavitelné snížení v rozmezí -20 až -40mm oproti standardu (jelikož mám m-adaptive sport fahrwerk, tak už neska sem -15mm oproti "std", takže to by mi vyhovovalo) - bohužel nikde sem ale nenašel zmínku, že by se daly koupit samostatně jen stavitelné pružiny....[/u]
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5995
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
B12 je "pevná" sada, nelze nastavit.
Stavitelné pružiny neexistují, leda bys místo pružin dal např. vzduchové měchy.
Podvozek s ocelovými pružinami umí nastavit:
- výšku, šroubením posouváš pružinu po tělese tlumiče nebo nadzvedáváš ze spodního uložení
- tuhost a dotlum tlumiče, změnou průtoku kapaliny v tlumiči
Pružina jako taková měnitelnou charakteristiku nemá.
Adaptivní tlumiče mají výhodu v automatickém nastavení charakteristiky za jízdy a v možnosti vybrat si základní charakteristiku.
Sada B16 toto umí jen manuálně, pro změnu je třeba zastavit a otočit "kolečkem" na každém tlumiči separátně.
U Z4 s M-Adaptive předek stavitelný uděláš těžko, šroubení na těleso tlumiče jen tak jednoduše na tlumič nepřipevníš. Vzadu je to jednoduché, pružina je mimo tlumič, stačí vyměnit za kratší + dodat šroubovací podložku pod pružinu.
Stavitelné pružiny neexistují, leda bys místo pružin dal např. vzduchové měchy.
Podvozek s ocelovými pružinami umí nastavit:
- výšku, šroubením posouváš pružinu po tělese tlumiče nebo nadzvedáváš ze spodního uložení
- tuhost a dotlum tlumiče, změnou průtoku kapaliny v tlumiči
Pružina jako taková měnitelnou charakteristiku nemá.
Adaptivní tlumiče mají výhodu v automatickém nastavení charakteristiky za jízdy a v možnosti vybrat si základní charakteristiku.
Sada B16 toto umí jen manuálně, pro změnu je třeba zastavit a otočit "kolečkem" na každém tlumiči separátně.
U Z4 s M-Adaptive předek stavitelný uděláš těžko, šroubení na těleso tlumiče jen tak jednoduše na tlumič nepřipevníš. Vzadu je to jednoduché, pružina je mimo tlumič, stačí vyměnit za kratší + dodat šroubovací podložku pod pružinu.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3941
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
ooops, máš pravdu, B12 je neštělovák...
Kurnik šopa, sem to napsal tak blbě, že sem ze sebe udělal ještě většího blba než už sem od přírody....chjo, no...
Takže znova: pod "koupit samostatně jen stavitelné pružiny" sem samozřejmě myslel "koupit pružiny s možností nastavení jejich délky a s možností montáže na stávající tlumiče (a to i za cenu, že ty tlumiče budou následně pracovat v jiném než optimálním délkovém rozsahu..."
Kurnik šopa, sem to napsal tak blbě, že sem ze sebe udělal ještě většího blba než už sem od přírody....chjo, no...
Takže znova: pod "koupit samostatně jen stavitelné pružiny" sem samozřejmě myslel "koupit pružiny s možností nastavení jejich délky a s možností montáže na stávající tlumiče (a to i za cenu, že ty tlumiče budou následně pracovat v jiném než optimálním délkovém rozsahu..."
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3941
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
@francis: btw, částečně nemáš pravdu s těma tlumičema B16 - imho nejsou schopny nahradit m-adaptivní....
Funguje to... proto taky zatvrzele trvám na tom, že tam chci nechat OEM adaptivní tlumiče...The Adaptive M Suspension’s electronic response is so quick, a pothole encountered by the front wheel is immediately damped by the rear wheel.
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5995
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
Na Bilstein je dobrý prodejce zde foru, harezz je jeho nick.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
B12 je snizeni akorat, zadny strach. Byt tebou, rovnou bych si pro zadni napravu dokoupil podlozky z paketu pro spatne cesty, aby nebyl opticky zadek niz nez predek.MDaniel píše:Ted ma auto najeto 50900 kmno zda se mi to byt docela dost sníženo, v porovnani co mam zkusenosti z koncernu... Ale vypda to velmi dobre,nejakeho dealera nezname? Na koho se obratit?