Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Stavba motoru M3 E46

Zde povídání pouze o ///M powerech :-)
Zpráva
Autor
HonzaM3
Registrovaný
Příspěvky: 32
Registrován: sob 16.08.2014 00:00

#21 Příspěvek od HonzaM3 »

Ne do tech prvnich 1000 km opravdu klidek okresky hodne razeni a otacky do 4000 a pak postupne dal a dal ale zadna dlouha a intenzivni zatez do 3000 km se konat nebude
tanner540i
Registrovaný
Příspěvky: 325
Registrován: čtv 15.12.2011 01:00

#22 Příspěvek od tanner540i »

To zajizdeni nechapu. Proc tak dlouho? Po jedne hodine behu postaveneho motoru uz neni co zajizdet. Nebo co si myslis ze si jeste ma sednout?
Qido
Registrovaný
Příspěvky: 784
Registrován: stř 27.02.2008 01:00
Bydliště: J.Hradec/Praha Modřany
Kontaktovat uživatele:

#23 Příspěvek od Qido »

Během hodiny nic pořádně nezajedeš.
Správně máš motor zajet rovnoměrně ve všech možných provozních stavech a hlavně teplotách.

Naprosto to schvaluji a zejména u takovéto pily.
tanner540i
Registrovaný
Příspěvky: 325
Registrován: čtv 15.12.2011 01:00

#24 Příspěvek od tanner540i »

:D Tak teda napis co se jeste bude zajizdet? Po hodine behu uz honovani davno splnilo svoji funkci a krouzky uz si vic sednout nemuzou. A nechci nikomu brat iluze, ale nic jineho se v novem motoru zajizdet neda. Urcite neni dobre prvnich treba 1000km tocit redline, ale zajizdet motor "na klobouka" je to nejhorsi co mu muzes ze startu hned udelat...
Anton
Registrovaný
Příspěvky: 804
Registrován: úte 18.07.2006 00:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#25 Příspěvek od Anton »

A proč teda prvních 1000km netočit do omezovače, když si po hodině vše už dávno sedlo a vše je báječné? :D
HonzaM3
Registrovaný
Příspěvky: 32
Registrován: sob 16.08.2014 00:00

#26 Příspěvek od HonzaM3 »

Chce to hlavně klid a neposrat se z toho.
četl jsem spoustu věcí o zajíždění atd., nicméně 90% lidí co dělá nějakým způsobem auta se shodne, že prvních 1000 km tomu rozhodně nedávat kouř, nedržet motor ve vysokých otáčkách nechat ho plynule rozjet a nechtít po něm hned od první chvíle 100 %,
po tomto, tempo pomalu zvyšovat a přibližovat se plnému plynu
:-)
tanner540i
Registrovaný
Příspěvky: 325
Registrován: čtv 15.12.2011 01:00

#27 Příspěvek od tanner540i »

Anton píše:A proč teda prvních 1000km netočit do omezovače, když si po hodině vše už dávno sedlo a vše je báječné? :D
Protoze tocit do omezovace je nesmysl i se zajetym motorem - v pripade noveho motoru je to nesmysl kvuli teplote, ne zatezi. Videl si nekdy zajizdeni motoru ve fabrice? Je uplne jedno, jestli se jedna o tdi nebo o R6, motor se na stolici nastartuje, prozene se ve vysoke zatezi ve vsech otackach a po 20ti minutach je po vsem. Pak uz se jen vyneni olej a jde do auta. Pokud se proste motor dobre nezajede v prvni hodine, uz s nim nic neudelas i kdyby si se na hlavu stavel.. To je treba duvod, proc nektery postaveny motor ma po zajeti tlaky 15 baru a jiny jen 13. Ani jeden nebude spatny, kazdopadne ten prvni bude mit par koni navrch..
HonzaM3
Registrovaný
Příspěvky: 32
Registrován: sob 16.08.2014 00:00

#28 Příspěvek od HonzaM3 »

Toto jsem už taky četl že první hodina je rozhodující
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#29 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Tak ve fabrice to testují taky na skrytou výrobní vadu a jestli všechno odolá a těsní při různých režimech.

Gratulejšn a teď už třeba i změřit Na brzdu, na brzdu! 8)
HonzaM3
Registrovaný
Příspěvky: 32
Registrován: sob 16.08.2014 00:00

#30 Příspěvek od HonzaM3 »

Na brzdu pojedu po cca 5000 km 8O
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#31 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Dobře zvolenej postup, nechal bych to tak... stejně na silnici tomu motoru nedáš takovou čočku, jako kdyby jsi s tím půl hodiny někde lítal na okruhu. Dáš dva kvalty do vyšších toček a pak zase jedeš pohodu (provoz, obce, atd). takže pružnost při zajíždění je fajn... ideální je se vyhnout dálnicím.
Já to měl tak že prvních 1000 jsem se snažil krotit (není dobré dávat ani plnej plyn) a od tisíce nahoru jsem jezdil už normálně a asi po cca 4tis km jsem byl na okruhu až (dneska tlaky OK a oleje nebere žádnej vůbec...)

Jinak po cca hodině co motor běží pak vypadá honování nějak takto (sundal jsem si párkrát hlavu :) )

Obrázek

Jde tam vidět, že sednutí není ještě úplně top... ale je potřeba tomu dát trochu času než se břit kruhů dotvaruje dle tvaru válce.
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
HonzaM3
Registrovaný
Příspěvky: 32
Registrován: sob 16.08.2014 00:00

#32 Příspěvek od HonzaM3 »

Diky
Dat tomu hned kour na to nemam srdce, o vikendu pujde snad do auta
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#33 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Tak hlavně to nestálo úplně malej peníz... takže ono to člověk po investici šestimístné částky všechno dost promýšlí :D
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
HonzaM3
Registrovaný
Příspěvky: 32
Registrován: sob 16.08.2014 00:00

#34 Příspěvek od HonzaM3 »

Ja to stavel z techto duvodu
Vim jak se motor zajede
Vim ze se vzdy radne prohreje
Vim kdy vymenim olej
Vim jak s tim zachazim
Vim ze se mu budu snazit dat kvalitni benzin
Vim ze jsem nic neojebal
:-)
To ze to stalo ne malo je dan za M3
stellaM3
Registrovaný
Příspěvky: 358
Registrován: stř 01.05.2013 00:00

#35 Příspěvek od stellaM3 »

HonzaM3 píše:Ja to stavel z techto duvodu
Vim jak se motor zajede
Vim ze se vzdy radne prohreje
Vim kdy vymenim olej
Vim jak s tim zachazim
Vim ze se mu budu snazit dat kvalitni benzin
Vim ze jsem nic neojebal
:-)
To ze to stalo ne malo je dan za M3
Tak tak ,obezřetnej přístup se vyplatí!
Taky jsem v minulosti sedlal m3 a choval jsem se pečlivě.
Tohle auto si to prostě zaslouží.Sice mě nepotkala go motoru ale provoz a servis něco stojí to víme :)
Prozradíš cca kolik tahle sranda stála?Třeba někdo uvažuje o něčěm podobným tak aby se vědělo kolik musí člověk obětovat, pokud to teda neni nějak extra tajný 8O
HonzaM3
Registrovaný
Příspěvky: 32
Registrován: sob 16.08.2014 00:00

#36 Příspěvek od HonzaM3 »

Dily poridi dle kontaktu a toho co tam kdo da od 70-120tisic
Prace zalezi na tom kdo to bude delat ale treba 35-55????
Asi tak nejak bych videl rozpocty
Je to hrozne o tom co za dily kdo pouzije jsou pisty za 25 ale i za 50
Jen treba ojnicni srouby dela jen jeden vyrobce a stojej 7700 kc
Pokud ale nekdo ma ojnice na sroub M10 tak to stoji 1500, atd
H
HonzaM3
Registrovaný
Příspěvky: 32
Registrován: sob 16.08.2014 00:00

#37 Příspěvek od HonzaM3 »

Takže prvních 850km má v těle po 24 hodinách
no a jak to říct ...........
já myslim že mi rozumíte
HonzaM3
Registrovaný
Příspěvky: 32
Registrován: sob 16.08.2014 00:00

#38 Příspěvek od HonzaM3 »

2500 v tele uz je po prvnim servisu

Kdo nema M3 nepochopi nikdy co to auto ma, umi a hlavne co dava
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#39 Příspěvek od MattyX Moderátor »

A taky hlavně co bere :lol: :lol: :lol:
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
HonzaM3
Registrovaný
Příspěvky: 32
Registrován: sob 16.08.2014 00:00

#40 Příspěvek od HonzaM3 »

To je uz druhotny :-) je to pro radost a to dela
Odpovědět