Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Zahřátí motoru na provozní teplotu 630 a 645

Vše o o E24, E63/E64, F06, F12/F13, G32
Odpovědět
Zpráva
Autor
Lukas1
Registrovaný
Příspěvky: 140
Registrován: sob 24.03.2007 01:00

#1 Příspěvek od Lukas1 »

Ahoj, zvažuji koupi E63 a mám dotaz jak rychle se zahřívá motor na provozní teplotu. Jezdím z cca 80% do práce asi 3km. Chci manuál ať můžu alespoň trochu ovlivnit průběh ohřívání a byl jsem rozhodnutej pro 645 kvůli zvuku motoru, ale začínám mít strach co na to bude říkat motor v zimě když ho pravidelně neprohřeju.
Dá se říct jaká je životnost motorů u 630 a 645? Hledám okolo ceny 300-330tis Kč , ale mají nájezd 200-300tis km.
Uživatelský avatar
Sweden
Registrovaný
Příspěvky: 3752
Registrován: úte 02.02.2010 01:00
Bydliště: Vysočina

#2 Příspěvek od Sweden »

Na provozní teplotu se ohřeje tak do 7km,když funguje termostat tak jak má,olej je na tom samozřejmě hůř,myslím ale že na ty 3km bude trpět kterékoliv auto s jakýmkoliv motore.Jako koncern s R4 nebo R3 bych trápil,ale koupit si na toto courání V8 není myslím zrovna nej volba.Kup kolo a coupe nechávej v garáži.

Tím že budeš mít manuál tomu chceš jako pomoci jak,že to budeš za studena držet v omezovači? :D
E53 4.8is Individual + e70 4.8i M paket
Lukas1
Registrovaný
Příspěvky: 140
Registrován: sob 24.03.2007 01:00

#3 Příspěvek od Lukas1 »

V omezovači ho zahřejvat samozřemě nechci, ale podržet alespoň na 2500ot. Myslíš, že na tohle popojíždění bude lepší 630i ? Je mi jasné, že na tyto kousky není ideál žádný motor - pouze elektromobil, ale většina lidí dojíždí kousek do práce. Spíše hledám kompromis.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#4 Příspěvek od pavproch »

OT: a to je nějaký problém vstát o 20min dřív a místo 3km najet třeba třicet?

Sheer driving pleasure. :wink:
Uživatelský avatar
Sweden
Registrovaný
Příspěvky: 3752
Registrován: úte 02.02.2010 01:00
Bydliště: Vysočina

#5 Příspěvek od Sweden »

Kompromis jsem ti právě napsal,kolo a e63 v garáži spíše tak na zábavu a aspoň o fous delší cesty.Nevím jestli děláš fyzicky namáhavou práci nebo jestli sedíš celý den za stolem ale ty 3km jsou fakt hodně málo pro auto a tak akorát pro tvoje ranní protažení :)
Ale tak zase je to auto že,to má sloužit nám a ne my jemu,ikdyž vyjímky se jistě najdou,třeba já :D

630i se možná prohřeje rychleji,méně materiálu,myslím že i méně vody/oleje,ale ten olej bude více méně pořád na stejno.
E53 4.8is Individual + e70 4.8i M paket
ManyP
Registrovaný
Příspěvky: 424
Registrován: čtv 06.11.2003 01:00
Bydliště: Hovorany
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od ManyP »

taky nema ukazatel teploty motoru takze se to odhaduje podle pole omezovace otacek ... tam ale nejen zalezi na teplote vody ale i teplote oleje takze ...
ja jezdim denne 35 tam a 35 zpet pricemz jakmile klesne teplota k 0 a míň tak se auto neprohřeje ani na těch 35km a to se nebavím o automatické převodovce ketrá se mi na 70 st vyleze jen když pocukavam ve meste a nebo je fakt teplo 20st ... a nebo pokud jedu na manual razeni ani ne tim ze bych ho drzel na vyssi otacky ale prevodovka asi zmeni vnitrni tlaky oleje atd a proste se vice zahriva ... na teplotu 100st na oleji automatu jsem se dostal jednou kdyz jsem se 15km honil se superbikem ...
a e63 v 3.0 to je myslim skoda jeliikoz nemas ani zvuk a proste tech par koni je uplne jinak nakrmenych a jinak tahaji ... je tam obrovsky rozdil.

na 3km me kdysi zlobila aj 525i e34 jelikoz se neprohrala tak po tydnuhur chytala a nechtelo se ji ... je to malo aj na babetu! A nebo pokud bych mermomoci chtel tak to doma udrzovat naa teplote (cerpadlo a topeni) alej co za tech 8h v praci na parkovisti ...
Lukas1
Registrovaný
Příspěvky: 140
Registrován: sob 24.03.2007 01:00

#7 Příspěvek od Lukas1 »

Ahoj, díky za reakce. Dnes jsem se byl podívat na jeden inzerát 630i se sportovním výfukem a po svezení jsem zjistil že E63 je naprostá bomba. Výkon je pro mne dostačující (přecházím z 318d). Jinak tahle měla ukazatel teploty oleje.
Uživatelský avatar
Sweden
Registrovaný
Příspěvky: 3752
Registrován: úte 02.02.2010 01:00
Bydliště: Vysočina

#8 Příspěvek od Sweden »

ukazatel teploty má každá e63,teplota vody buďto orientačně v poli otáčkoměru nebo přesně ve skrytém menu.

645ci / 650i už jsi jel?
E53 4.8is Individual + e70 4.8i M paket
Lukas1
Registrovaný
Příspěvky: 140
Registrován: sob 24.03.2007 01:00

#9 Příspěvek od Lukas1 »

Ještě jsem s jinou než 630i nejel. Měl jsem v autobazaru pouze nastartovanou 645 a zvuk na volnoběh byl luxusní, bohužel byla tak zarovnaná ostatními auty že jsem se neprojel. Akorát čím déle hledám a odjíždím inzeráty, tak zjišťují že bude nadlidský úkol sehnat auto v dobrém stavu. Například dnes jsem jel úplně na hov.. skoro 600km.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#10 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

630i na lítačku (M54B30) stačí a paráda. Znám to z E60 potažmo 3er. Pochopitelně V8 pak bomba.
Řeknu ti narovinu 3km jízda se dostaneš tak na konec modrýho pole. To je fakt lepší se projet MHD, koupit druhý plonkový auto na taky couvání, NEBO zainvestovat do topení webasta a je to pořešený i na zimní roz-mrazy. :idea:
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#11 Příspěvek od Misanek »

Jenomže používání webasta by s takovýmato couračkama, kdy se sotva dobije baterka po odběru startéru, úplně tu baterku zrušilo
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od JaraX »

ja bych vůbec 630i nekupoval, ten motor je méně spolehlivý, má víc problému s vanosama a VVT, ten osmivál je jinde, a aspon to pak aspon trochu jede.
osmiválci min vadí kratší trasy, jelikož jezdí v menších otáčkách.
Odpovědět