Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Soukromý dovoz z Německa - jak na to?
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3900
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Chlopi, pro někoho, kdo se tím živí, zřejmě "stupido" otázky, ale budiž mi omluvou, že to budu dělat poprvé a doufám naposled.
Hodlám si (jako občan) zajet do Reichu pro vysněnou Z4 e89 (ročník 2009) a mám spoustu nejasností v "byrokracii", NEJEDNÁ se mi o "technická" rizika spojená s koupí ojetého auta (čórka, havárka, technický stav, servis - to si všechno dokážu ošetřit), ale o papáírování spojené s nákupem a následnou registrací tady v CZ.
Předpokládám, že tam zajedu, auto s emi bude líbit a nebude mít technická rizika (viz výše), tak ho koupím a budu s ním chtít dojet po vlastní ose do CZ.
Otázky:
A) tady u nás v CZ jsou zakázány hotovostní transakce nad půlmega, jak je to v Reichu?
B) Sepíšu kupní smlouvu (zřejmě v němčině neb jiném cizím jazyku) - budu muset pro přihlášení tady ji nechat notářsky přeložit a ověřit?
C) dostanu německé převozní značky (žlutou nebo červenou?) - jaká je její platnost a můžu s ní tady do přihlášení jezdit i v CZ?
D) pojistka - pojedu tam s již uzavřenou pojistkou (český Allianz) s evropskou platností a zelenou kartou (vše na VIN), bude to stačit jak pro jízdu v Reichu tak tady u nás (CZ dálniční nálepku budu mít bez SPZ)
E) k auto zřejmě dostanu německý TP, s tím pak normálně půjdu na DI nebo to budu muset napřed nechat homologovat?
F) před přihlášením tady u nás budu muset na STK a ME, že?
A fčíl zásadní otázka: nebo sa no to vys*at a domluvit sa s někým solidním, kdo sa tím živí, aby mi to přitáhnul a postavil na CZ značky? (Tj. bez starostí?)
Hodlám si (jako občan) zajet do Reichu pro vysněnou Z4 e89 (ročník 2009) a mám spoustu nejasností v "byrokracii", NEJEDNÁ se mi o "technická" rizika spojená s koupí ojetého auta (čórka, havárka, technický stav, servis - to si všechno dokážu ošetřit), ale o papáírování spojené s nákupem a následnou registrací tady v CZ.
Předpokládám, že tam zajedu, auto s emi bude líbit a nebude mít technická rizika (viz výše), tak ho koupím a budu s ním chtít dojet po vlastní ose do CZ.
Otázky:
A) tady u nás v CZ jsou zakázány hotovostní transakce nad půlmega, jak je to v Reichu?
B) Sepíšu kupní smlouvu (zřejmě v němčině neb jiném cizím jazyku) - budu muset pro přihlášení tady ji nechat notářsky přeložit a ověřit?
C) dostanu německé převozní značky (žlutou nebo červenou?) - jaká je její platnost a můžu s ní tady do přihlášení jezdit i v CZ?
D) pojistka - pojedu tam s již uzavřenou pojistkou (český Allianz) s evropskou platností a zelenou kartou (vše na VIN), bude to stačit jak pro jízdu v Reichu tak tady u nás (CZ dálniční nálepku budu mít bez SPZ)
E) k auto zřejmě dostanu německý TP, s tím pak normálně půjdu na DI nebo to budu muset napřed nechat homologovat?
F) před přihlášením tady u nás budu muset na STK a ME, že?
A fčíl zásadní otázka: nebo sa no to vys*at a domluvit sa s někým solidním, kdo sa tím živí, aby mi to přitáhnul a postavil na CZ značky? (Tj. bez starostí?)
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
A) Úplně stejně jako u nás, dohodou to zaplatíš na tři splátky zpětně 
B) Nic dalšího netřeba. Německou si doma uložíš, napíšeš si českou, někdo ti to podepíše (podpis nemusí být ověřený) a evidence vozidel bude spokojená.
C) Značky mají platnost do doby vyznačené na značce. Mezinárodně.
D) Se zakoupením tamní převozky máš povinné ručení po dobu platnosti značek. Doma pojistíš až po přihlášení a získání českých RZ.
E) Jen zaregistrovat, žádná hmologace.
F) Ano, ale "dovozová STK".

B) Nic dalšího netřeba. Německou si doma uložíš, napíšeš si českou, někdo ti to podepíše (podpis nemusí být ověřený) a evidence vozidel bude spokojená.
C) Značky mají platnost do doby vyznačené na značce. Mezinárodně.
D) Se zakoupením tamní převozky máš povinné ručení po dobu platnosti značek. Doma pojistíš až po přihlášení a získání českých RZ.
E) Jen zaregistrovat, žádná hmologace.
F) Ano, ale "dovozová STK".
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3900
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
A další várka stupido otázek (omlouvám se, ale fakt to dělám poprvé a doufám naposled):
Mám vyhlídnutou slušně vypadající Z4 - "privat anbieter", já to taky budu pořizovat jako občan.
Otázky:
- smlouva je jasná (viz výše)
- jak ale s dokladem o zaplacení /fakturou (soukromá osoba mi přece žádný doklad nedá) a jak si pamatuju při přihlašování nových aut koupených tady v CZ, tak na DI vždycky chtěli fakturu...
- ta soukromá osoba zajde v německu na jejich DI, odhlásí to a pak mi předá odhlášený německý TP?
- když bych se rozhodl to odvézt na vleku, tak žádnou převozku ani pojištění nepotřebuju ani žádná další lejstra, je to tak?
Mám vyhlídnutou slušně vypadající Z4 - "privat anbieter", já to taky budu pořizovat jako občan.
Otázky:
- smlouva je jasná (viz výše)
- jak ale s dokladem o zaplacení /fakturou (soukromá osoba mi přece žádný doklad nedá) a jak si pamatuju při přihlašování nových aut koupených tady v CZ, tak na DI vždycky chtěli fakturu...
- ta soukromá osoba zajde v německu na jejich DI, odhlásí to a pak mi předá odhlášený německý TP?
- když bych se rozhodl to odvézt na vleku, tak žádnou převozku ani pojištění nepotřebuju ani žádná další lejstra, je to tak?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1978
- Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
- Bydliště: Duchcov
kupuješ auto ojeté na to ti nikdo fakturu nedá, jak by taky mohl když na to nemá oprávnění,stačí ti kupní smlouva,tam můžeš mít podmínky platby.
Pokud to povezeš na vleku žádné převozky nepotřebuješ.
Vemeš si odhlášený techničák,smlouvu,auto a hurá domů.
Doma uděláš dovozovou STK,pojištění a jdeš na DI
Pokud to povezeš na vleku žádné převozky nepotřebuješ.
Vemeš si odhlášený techničák,smlouvu,auto a hurá domů.
Doma uděláš dovozovou STK,pojištění a jdeš na DI
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 291
- Registrován: stř 13.05.2009 00:00
- Bydliště: JC
- Kontaktovat uživatele:
Buď rád že jsi tam nejel, francouzi jsou namyšlená lúza odmítající hovořit jakkoliv jinak než francouzkyFrax píše:fandim Ti... já to vzdal kvůli jazykový bariéře, bohužel nešprechtim a francouzsky se jim mluvit neumíme) a koupil ještě relativně dobře u nás...
Pak sem napši jak to ve skutečnosti probíhalo, sám jsem zvědavej

- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3900
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Takže si dovolím zesumarizovat své osobní prožitky, zážitky a zkušenosti s indivindi dovozem z Reichu:
1. Smlouva s němcem v němčině (vzor k vyplnění stažený z mobile.de), vyplněná ručně byla pro DI naprosto dostatečná.
2. m4Zlika sem přivezl na vleku pozdě v noci, nechal ho tam a ráno šupem na STK (bylo potřeba předložit oba německé techničáky a taky technický list vozidla (vystavený BMW), kde bylo za 2hoďky hotovo (STK, evidenční a ME = cca 1750káčé), pak šupem m4Zlik zpět na vlek a hurá s ním domů do garáže
3. S protokolem a jeho přílohou sem zaběhl v pondělí na DI - technická způsobilost (= 1500káčé). Hotovo (čistopis velkého TP) bylo neska odpoledne.
4. Pak už enem zápis do registru (k temu byl potřeba protokoly z STK, kupní smlouva a samozřejmě pojistka), nasadit značky a brmbrmbrm....
Dyž to shrnu: opravdu to nebylo nijak zvlášť byrokaraticky ani logisticky náročné. Nicméně i tak kuju ještě jednou všem za rady.
1. Smlouva s němcem v němčině (vzor k vyplnění stažený z mobile.de), vyplněná ručně byla pro DI naprosto dostatečná.
2. m4Zlika sem přivezl na vleku pozdě v noci, nechal ho tam a ráno šupem na STK (bylo potřeba předložit oba německé techničáky a taky technický list vozidla (vystavený BMW), kde bylo za 2hoďky hotovo (STK, evidenční a ME = cca 1750káčé), pak šupem m4Zlik zpět na vlek a hurá s ním domů do garáže
3. S protokolem a jeho přílohou sem zaběhl v pondělí na DI - technická způsobilost (= 1500káčé). Hotovo (čistopis velkého TP) bylo neska odpoledne.
4. Pak už enem zápis do registru (k temu byl potřeba protokoly z STK, kupní smlouva a samozřejmě pojistka), nasadit značky a brmbrmbrm....
Dyž to shrnu: opravdu to nebylo nijak zvlášť byrokaraticky ani logisticky náročné. Nicméně i tak kuju ještě jednou všem za rady.
Technický list je co ? To ti dal majitel v Reichu k autu nebo ti to vyjeli v nějakém autorizovaném BMW servisu ?pavproch píše:
2. m4Zlika sem přivezl na vleku pozdě v noci, nechal ho tam a ráno šupem na STK (bylo potřeba předložit oba německé techničáky a taky technický list vozidla (vystavený BMW), kde bylo za 2hoďky hotovo (STK, evidenční a ME = cca 1750káčé), pak šupem m4Zlik zpět na vlek a hurá s ním domů do garáže
Díky.
Technický list je co ? To ti dal majitel v Reichu k autu nebo ti to vyjeli v nějakém autorizovaném BMW servisu ?pavproch píše:
2. m4Zlika sem přivezl na vleku pozdě v noci, nechal ho tam a ráno šupem na STK (bylo potřeba předložit oba německé techničáky a taky technický list vozidla (vystavený BMW), kde bylo za 2hoďky hotovo (STK, evidenční a ME = cca 1750káčé), pak šupem m4Zlik zpět na vlek a hurá s ním domů do garáže
Díky.