Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Soukromý dovoz z Německa - jak na to?

Pouze vozidla BMW!
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3900
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#1 Příspěvek od pavproch »

Chlopi, pro někoho, kdo se tím živí, zřejmě "stupido" otázky, ale budiž mi omluvou, že to budu dělat poprvé a doufám naposled.

Hodlám si (jako občan) zajet do Reichu pro vysněnou Z4 e89 (ročník 2009) a mám spoustu nejasností v "byrokracii", NEJEDNÁ se mi o "technická" rizika spojená s koupí ojetého auta (čórka, havárka, technický stav, servis - to si všechno dokážu ošetřit), ale o papáírování spojené s nákupem a následnou registrací tady v CZ.

Předpokládám, že tam zajedu, auto s emi bude líbit a nebude mít technická rizika (viz výše), tak ho koupím a budu s ním chtít dojet po vlastní ose do CZ.
Otázky:
A) tady u nás v CZ jsou zakázány hotovostní transakce nad půlmega, jak je to v Reichu?
B) Sepíšu kupní smlouvu (zřejmě v němčině neb jiném cizím jazyku) - budu muset pro přihlášení tady ji nechat notářsky přeložit a ověřit?
C) dostanu německé převozní značky (žlutou nebo červenou?) - jaká je její platnost a můžu s ní tady do přihlášení jezdit i v CZ?
D) pojistka - pojedu tam s již uzavřenou pojistkou (český Allianz) s evropskou platností a zelenou kartou (vše na VIN), bude to stačit jak pro jízdu v Reichu tak tady u nás (CZ dálniční nálepku budu mít bez SPZ)
E) k auto zřejmě dostanu německý TP, s tím pak normálně půjdu na DI nebo to budu muset napřed nechat homologovat?
F) před přihlášením tady u nás budu muset na STK a ME, že?

A fčíl zásadní otázka: nebo sa no to vys*at a domluvit sa s někým solidním, kdo sa tím živí, aby mi to přitáhnul a postavil na CZ značky? (Tj. bez starostí?)
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

A) Úplně stejně jako u nás, dohodou to zaplatíš na tři splátky zpětně ;-)
B) Nic dalšího netřeba. Německou si doma uložíš, napíšeš si českou, někdo ti to podepíše (podpis nemusí být ověřený) a evidence vozidel bude spokojená.
C) Značky mají platnost do doby vyznačené na značce. Mezinárodně.
D) Se zakoupením tamní převozky máš povinné ručení po dobu platnosti značek. Doma pojistíš až po přihlášení a získání českých RZ.
E) Jen zaregistrovat, žádná hmologace.
F) Ano, ale "dovozová STK".
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3900
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#3 Příspěvek od pavproch »

kuju

ešče jedna věc: když to budu kupovat jako občan od plátce DPH, tak mě nějaké odpočty nemecké a přípočty české DPH taky nečekají, že?
Rejchy Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1746
Registrován: úte 27.09.2005 00:00
Bydliště: Červený Kostelec
Klubové ID: 510

#4 Příspěvek od Rejchy Moderátor »

DPH neřešíš a s tou kupní smlouvou jsem nikdy nic neděla.Dal jsem jim tu německou a na DI si s tím poradili.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3900
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#5 Příspěvek od pavproch »

kuju
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3900
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#6 Příspěvek od pavproch »

A další várka stupido otázek (omlouvám se, ale fakt to dělám poprvé a doufám naposled):

Mám vyhlídnutou slušně vypadající Z4 - "privat anbieter", já to taky budu pořizovat jako občan.

Otázky:
- smlouva je jasná (viz výše)
- jak ale s dokladem o zaplacení /fakturou (soukromá osoba mi přece žádný doklad nedá) a jak si pamatuju při přihlašování nových aut koupených tady v CZ, tak na DI vždycky chtěli fakturu...
- ta soukromá osoba zajde v německu na jejich DI, odhlásí to a pak mi předá odhlášený německý TP?
- když bych se rozhodl to odvézt na vleku, tak žádnou převozku ani pojištění nepotřebuju ani žádná další lejstra, je to tak?
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#7 Příspěvek od beny-maser »

kupuješ auto ojeté na to ti nikdo fakturu nedá, jak by taky mohl když na to nemá oprávnění,stačí ti kupní smlouva,tam můžeš mít podmínky platby.
Pokud to povezeš na vleku žádné převozky nepotřebuješ.
Vemeš si odhlášený techničák,smlouvu,auto a hurá domů.
Doma uděláš dovozovou STK,pojištění a jdeš na DI
Frax
Registrovaný
Příspěvky: 261
Registrován: sob 14.02.2009 01:00
Klubové ID: 3143

#8 Příspěvek od Frax »

fandim Ti... já to vzdal kvůli jazykový bariéře, bohužel nešprechtim a francouzsky se jim mluvit neumíme :D) a koupil ještě relativně dobře u nás...

Pak sem napši jak to ve skutečnosti probíhalo, sám jsem zvědavej
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3900
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#9 Příspěvek od pavproch »

díky za podporu... až (jestli) bude fčecko fertig a autí bude doma v garáži na značkách, taxem písnu svoje prožitky...
Thomeeno23
Registrovaný
Příspěvky: 291
Registrován: stř 13.05.2009 00:00
Bydliště: JC
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Thomeeno23 »

Frax píše:fandim Ti... já to vzdal kvůli jazykový bariéře, bohužel nešprechtim a francouzsky se jim mluvit neumíme :D) a koupil ještě relativně dobře u nás...

Pak sem napši jak to ve skutečnosti probíhalo, sám jsem zvědavej
Buď rád že jsi tam nejel, francouzi jsou namyšlená lúza odmítající hovořit jakkoliv jinak než francouzky :D
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3900
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#11 Příspěvek od pavproch »

Takže si dovolím zesumarizovat své osobní prožitky, zážitky a zkušenosti s indivindi dovozem z Reichu:

1. Smlouva s němcem v němčině (vzor k vyplnění stažený z mobile.de), vyplněná ručně byla pro DI naprosto dostatečná.

2. m4Zlika sem přivezl na vleku pozdě v noci, nechal ho tam a ráno šupem na STK (bylo potřeba předložit oba německé techničáky a taky technický list vozidla (vystavený BMW), kde bylo za 2hoďky hotovo (STK, evidenční a ME = cca 1750káčé), pak šupem m4Zlik zpět na vlek a hurá s ním domů do garáže

3. S protokolem a jeho přílohou sem zaběhl v pondělí na DI - technická způsobilost (= 1500káčé). Hotovo (čistopis velkého TP) bylo neska odpoledne.

4. Pak už enem zápis do registru (k temu byl potřeba protokoly z STK, kupní smlouva a samozřejmě pojistka), nasadit značky a brmbrmbrm....

Dyž to shrnu: opravdu to nebylo nijak zvlášť byrokaraticky ani logisticky náročné. Nicméně i tak kuju ještě jednou všem za rady.
Uživatelský avatar
Bulwa
Registrovaný
Příspěvky: 67
Registrován: čtv 06.06.2013 00:00
Klubové ID: 4141

#12 Příspěvek od Bulwa »

pavproch píše:
2. m4Zlika sem přivezl na vleku pozdě v noci, nechal ho tam a ráno šupem na STK (bylo potřeba předložit oba německé techničáky a taky technický list vozidla (vystavený BMW), kde bylo za 2hoďky hotovo (STK, evidenční a ME = cca 1750káčé), pak šupem m4Zlik zpět na vlek a hurá s ním domů do garáže
Technický list je co ? To ti dal majitel v Reichu k autu nebo ti to vyjeli v nějakém autorizovaném BMW servisu ?

Díky.
Uživatelský avatar
Bulwa
Registrovaný
Příspěvky: 67
Registrován: čtv 06.06.2013 00:00
Klubové ID: 4141

#13 Příspěvek od Bulwa »

pavproch píše:
2. m4Zlika sem přivezl na vleku pozdě v noci, nechal ho tam a ráno šupem na STK (bylo potřeba předložit oba německé techničáky a taky technický list vozidla (vystavený BMW), kde bylo za 2hoďky hotovo (STK, evidenční a ME = cca 1750káčé), pak šupem m4Zlik zpět na vlek a hurá s ním domů do garáže
Technický list je co ? To ti dal majitel v Reichu k autu nebo ti to vyjeli v nějakém autorizovaném BMW servisu ?

Díky.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3900
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#14 Příspěvek od pavproch »

jo, to lejstro mi předal původní německý majitel

ten papír uvádí technické parametry, např. velikosti gum a kol, protože tyhle údaje v německém techničáku nejsou...
xyron
Registrovaný
Příspěvky: 2944
Registrován: úte 25.08.2009 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 2105

#15 Příspěvek od xyron »

Jen doplním že toto lejstro .. COC neboli Certificate of conformity není vždy nutné ... mě vytáhli na dovozní technické všechny údaje z originál německého techničáku + ze štítků na autě (komplet všechny rozměry použitelných kol) a pak není COC potřeba....
Odpovědět