Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

4.regional 2002

srazy a akce pořádané nejen BMWklubem
Zpráva
Autor
Kriznik
Registrovaný
Příspěvky: 2019
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#41 Příspěvek od Kriznik »

Originál zaslal Pavouk
[B]

Zkus si trochu projít internet a určitě to tam někde najdeš :-o.

Motory M50 do roku 93 neměly Vanos. Z toho celkem logicky vyplývá, že od roku 93 ho mají :-D.

Osobně by mě spíš zajímalo, v čem konkrétním je rozdíl mezi M50 a M52.


kdyby sis ho prosel ty, tak ten rozdil najdes ne? ...

M50 nevanos
M52 vanos

to je ten rozdil kterej bys chtel vedet :-)
DaF
Registrovaný
Příspěvky: 591
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#42 Příspěvek od DaF »

Vanos se montuje od konce roku 1993. Jsou to motory s oznacenim M52. Vyznacuji se hladsim chodem, lepsim prubehem a hlavne nizsi spotrebou. Stara M50ka silene chlasta a Vanos samozrejme nema. Jeji chod je hrubejsi a hlucnejsi... Krom toho i v roce 1995 se jeste vyrabely motory bez Vanosu. Takovejch kar je plna Annonce. Na solidni auto s Vanosem poradne nenarazis. A pokud, tak za silenej ranec vaty... :-/
Pavouk_1
Registrovaný
Příspěvky: 150
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#43 Příspěvek od Pavouk_1 »

To Krinik: Přečti si pořádně můj příspěvek

To DaF: To samé

Motory M50 se dělaly jak bez Vanosu 90-93, tak s Vanosem 93-95 a byly to 2.0 (320) a 2.5 (325).

Motory M452 jsou jenom s Vanosem (logicky, že) a byly to 2.0 (320), 2.5 (323) a 2.8 (328).

A mě by zajímla hlavní rozdíl mezi M50 s Vanosem a M52.
Kriznik
Registrovaný
Příspěvky: 2019
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#44 Příspěvek od Kriznik »

no nic vidim ze to nema smysl... :)
ja cist umim
Pavouk_1
Registrovaný
Příspěvky: 150
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#45 Příspěvek od Pavouk_1 »

Originál zaslal Kriznik
[B]no nic vidim ze to nema smysl... :)
ja cist umim


Opravdu to nemá cenu.

Číst teda umíš, tak kde je potom problém?
Kriznik
Registrovaný
Příspěvky: 2019
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#46 Příspěvek od Kriznik »

Originál zaslal Pavouk
[B]

Opravdu to nemá cenu.

Číst teda umíš, tak kde je potom problém?


mezi klavesnici a zidli
ale ne na strane DaF nebo Kriznik :)
Pavouk_1
Registrovaný
Příspěvky: 150
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#47 Příspěvek od Pavouk_1 »

Originál zaslal Kriznik
[B]

mezi klavesnici a zidli
ale ne na strane DaF nebo Kriznik :)


NEMÁ TO CENU!!

Prostě co řekněš Ty tak je pravda a ostatní jsou debili. Nechám tě u toho. Já mám svůj názor a vnucovat Ti ho teda nebudu. Už mě to nebaví.
Kriznik
Registrovaný
Příspěvky: 2019
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#48 Příspěvek od Kriznik »

Originál zaslal Pavouk
[B]

NEMÁ TO CENU!!

Prostě co řekněš Ty tak je pravda a ostatní jsou debili. Nechám tě u toho. Já mám svůj názor a vnucovat Ti ho teda nebudu. Už mě to nebaví.


ne, vychazim z toho co je M50 a co je M52
pokud je to jinak, tak oprav tabulku, najdi o tom informace, dej je sem a neremcej ne?

DaF je chodici encyklopedie motoru, vybavy atd. :)
zmena motoru znamena i zmena oznaceni motoru (alespon pokazdy to tak bmw udelalo) proc zrovna u M50 by to nemenil?

najdi, postni, precteme a neni zadna krec
Pavouk_1
Registrovaný
Příspěvky: 150
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#49 Příspěvek od Pavouk_1 »

Tak se podívej třeba do ETK u náhradních dílů pro motor najdeš, že existuje pro motor M50 hlava "S" i "BEZ" vanosu. Podobnou informaci zavedení Vanosu do motoru M50 najdeš i v českém servisním manuálu (to co prodávají v každém knihkupectví, autodílech, marketech, ...) pro BMW 5-kové řady.

Narozdíl od někoho vím, co píšu.

A když teda motor M50 neměl, podle tebe, Vanos, tak co je ta "hrč" na přední straně hlavy? A proč ji některé motory mají (zhruba ty od 93) a některé ne (ty do 93). Já vím, že mám M50 s Vanosem - rok 94. Mimo jiné mi to řekli i v servisu a ETK mi taky vypíše, že mám M50.
Pavouk_1
Registrovaný
Příspěvky: 150
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#50 Příspěvek od Pavouk_1 »

Originál zaslal Kriznik


ne, vychazim z toho co je M50 a co je M52
pokud je to jinak, tak oprav tabulku, najdi o tom informace, dej je sem a neremcej ne?

Připomínky ke všemu, tu míváš jenom ty. Já jsem vycházel z dostupných informací. Pokud máš teda jiné, proč se tu ještě neobjevily? Kecat umí každý.

DaF je chodici encyklopedie motoru, vybavy atd. :)
zmena motoru znamena i zmena oznaceni motoru (alespon pokazdy to tak bmw udelalo) proc zrovna u M50 by to nemenil?

najdi, postni, precteme a neni zadna krec


Viz příspěvek výše.

Kriznik
Registrovaný
Příspěvky: 2019
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#51 Příspěvek od Kriznik »

nene ten posledni tvuj prispevek se mi zda, to by pak vsechno vysvetlovalo :)

pochopil si vubec "oprav tabulku" ?
ja jiny informace nemam, dostupna informace je M50 90-95 nevanos, pokud byly ruzny mas to opravit at je to v poradku ne?

je to jako kolovratek (JFK vi :D) oprav udaje na strankach podle tech co mas, a pak budeme vychazet ze spravnych informaci
Pavouk_1
Registrovaný
Příspěvky: 150
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#52 Příspěvek od Pavouk_1 »

Nevím, co se ti na té tabulce nezdá. Roky výroby tam jsou v pořádku, stejně jako jiné údaje (je teda jedna možnost, co by jsi mohl považovat za chybu :-) - víš co?). O Vanosu se tam zatím nikde nemluví. Jedině by se tam mohl přidat údaj (podle mě je to zbytečné), který by duplikoval řádky 320 a 325 s poznámkou, že v roku tom a tom byl či nebyl Vanos.
Kriznik
Registrovaný
Příspěvky: 2019
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#53 Příspěvek od Kriznik »

Originál zaslal Pavouk
[B]Nevím, co se ti na té tabulce nezdá. Roky výroby tam jsou v pořádku, stejně jako jiné údaje (je teda jedna možnost, co by jsi mohl považovat za chybu :-) - víš co?). O Vanosu se tam zatím nikde nemluví. Jedině by se tam mohl přidat údaj (podle mě je to zbytečné), který by duplikoval řádky 320 a 325 s poznámkou, že v roku tom a tom byl či nebyl Vanos.


neni uplna, pokud je to jak rikas, tak motor s vanosem ma jinou spotrebu atd.
Pavouk_1
Registrovaný
Příspěvky: 150
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#54 Příspěvek od Pavouk_1 »

A tady právě je ten menší problém. Motory s vanosem mají stejný výkon i točák, ale při nižších otáčkách (až to najdu, tak tam ty dva řádky doplním). O spotřebě jsem se bohužel nikde nedočetl. Teoreticky by ale měla být nižší.
DaF
Registrovaný
Příspěvky: 591
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#55 Příspěvek od DaF »

Originál zaslal Pavouk
[B]A tady právě je ten menší problém. Motory s vanosem mají stejný výkon i točák, ale při nižších otáčkách (až to najdu, tak tam ty dva řádky doplním). O spotřebě jsem se bohužel nikde nedočetl. Teoreticky by ale měla být nižší.


Pavouku, rad bych veril tomu co rikas... Ale dal se mi chce tvrdit, ze motory s kodovym oznacenim M50 Vanos nemely. Alespon jsem o tom ze by se vyrabely i s Vanosem nikde neslysel. (kazda 320i, co se v CR nyni prodava je M50 bez Vanosu s rokem vyroby 1991-1995, pokud by byla s Vanosem, tak je o 50-80.000 drazsi nez vsechny ostatni) A pokud takove auto mas (M50 s Vanosem), tak nevim, jestli je cely komplet motoru puvodni. Jak jsem rikal, motory M52 byly doplneny o Vanos a je u nich markantne nizsi spotreba a cely motor ma uplne uzasne hladky a jemny chod... Oproti brutalni M50ce, kterou lze i pri seslanuti plynoveho pedalu poznat. Proste kdyz si sednes do Kriznikoveho auta (325i M50 - uzasna brutalita) a seslapnes plyn a do 323i M52 a slapnes na to, tak je to nebe a dudy... Ta M52ka ma nizsi vykon a o hodne nizsi spotrebu, zase o hodne lepsi chod a prubeh... Nevim o tom, ze by se delaly M50ky s Vanosem. A pokud ano, tak by se menil cely radek v tabulce... Motor s Vanosem by dosahoval maximalniho vykonu a krouticiho momentu pri nizsih otackach a to cele pri nizsi spotrebe... Asi by sel vykon o neco malo dolu a kroutak by zustal pravdepodobne nezmenen... Monza by to nemelo takovou maximalni rychlost, jako ten samy motor bez Vanosu... Ale to jsme u jadra pudla... Takhle prepracovany motor s odlisnymi hodnotami by dostal i nove oznaceni... a tim je myslim M52....
Pokud se Ti podari presvedcit me o sve teorii (M50 s a bez Vanosu), rad tu svoji teorii upravim a priucim se... Ale co o tech tabulkovych hodnotach a o celem motorove-vyrobnim programu do E36 vim, tak se takove motory seriove nedelaly...
Kriznik
Registrovaný
Příspěvky: 2019
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#56 Příspěvek od Kriznik »

:-)

ad tabulka :

rikal jsem ti ze neni kompletni
treba 325iS tam vubec nemas.... a existuje :)
atd.

kdybys mi neveril ze napr. 325iS existuje tak :
tady

je tam i VIN report... :)
Pavouk_1
Registrovaný
Příspěvky: 150
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#57 Příspěvek od Pavouk_1 »

To Kriznik: tabulka obsahuje údaje mě dostupné. Na stránkách je uvedeno, že pokud někdo má informace o jiných modelech tak a? mi je pošle. I za takto podivně podanou iformaci děkuji. Verze IS se patrně v Evropě oviciálně neprodávala - to si jen myslím já.

To Daf: tak jsi mě nasral :-D, že jsem zavolal k mému nejbližšímu prodejci do Zlína a tam mi potvrdili, že motory M50 se standartně od roku 93 vyráběly s vanosem. O pár příspěvku výš jsem odkazoval i na jednu českou literaturu (ta je mimocodem stejně převzaná z německého originálu), kde je přímo uvedeno, že motory M50 se od roku 93 montovaly s vanosem a mely stejný výkon i točák, ale dosahovaný při nižších otáčkách.

Jenom tak mimochodem se ještě nikdo nevyjádřil k mé otázce, co je teda ta "hrč" na hlavě motoru M50 po roku 93, když motoru M50 před tímto rokem ji nemají, ale vanos to podle vás taky není? :-)
Kriznik
Registrovaný
Příspěvky: 2019
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#58 Příspěvek od Kriznik »

ad tabulka: sam zjistovat nic nemuzes? :D

jak divne podana informace?
jenom jsem upozornil ze existuje i 325iS ... informace o spotrebe nebo otackach atd. nemam, jenom vim ze existuje

a mnoho dalsich, ktery v ty tabulce vubec neni, stejne jako tam neni M50 vanos a nevanos
kdyz ses teda tak nasranej zes to zjistil natuty tak to tam tedy dopln :)
Pavouk_1
Registrovaný
Příspěvky: 150
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#59 Příspěvek od Pavouk_1 »

Zjištovaní informaci chce čas a ja nemám trvalé připojení. Jinak o tom, že existuje 325is už jsem asi měsíc věděl. Dokonce se to zmiňovalo i na foru, co je to jako zač - utichlo to.

Konrétně k tomuto typu - asi nemá cenu uvádět údaj do tabulky, když k němu kromě označení není známo vůbec nic jiného.

Tak uveď konrétně, které tam nejsou - pošli mi majl s údaji a doplním to tam. Já prostě informace o jiných typech nemám - je tak těžké to pochopit?
Pavouk_1
Registrovaný
Příspěvky: 150
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#60 Příspěvek od Pavouk_1 »

V tabulce jsou ty upravené hodnoty pro M50 (týká se to jenom výkonu a točáku - spotřebu jsem zatím nikde nezjistil).
Odpovědět