Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Přehřívání motoru a nefunkčí topení.

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Glazz
Registrovaný
Příspěvky: 46
Registrován: čtv 30.05.2013 00:00

#1 Příspěvek od Glazz »

Zdravím,
Od včerejší noci, mě z ničeho nic přestalo topit auto, a aby toho nebylo málo tak se mě začalo přehřívat..
Termostat mám vyměnený.
Měl jsem už dřív problemy se zahříváním,ale vyřešil jsem to bud tím že jsem zapnul topení nebo se rozjel,auto se zahřívalo jen když stalo déle jak 10minut na volnoběh bez zapnutého topení.
Ale ted se zahřívá i při jízde a auto netopí.

Napadlo mě že to bude vodní pumpa nebo těsnění ale nejsem si jistej co to bude.

Jde o BMW E36 316i r.v 95
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#2 Příspěvek od beny-maser »

bude to spíš to těsnění pod hlavou
lukepostulka
Registrovaný
Příspěvky: 422
Registrován: pon 22.10.2012 00:00

#3 Příspěvek od lukepostulka »

S tím tvrzením že je prasklá hlava/těsnění bych byl opatrný. Nejdřív se mrkni jestli tam máš vodu a nemáš to zavzdušněné ;-)

Hlavně se mrkni na víčko po emulzi, ve vodě po mastnotě po oleji, z výfuku po smradu fridexu a bílému kouři, drž spodní hadici a přidávej jestli ti to netlakuje do vody a nejdou ti tam bublinky.
shade741
Registrovaný
Příspěvky: 1332
Registrován: čtv 23.09.2010 00:00
Bydliště: Polná

#4 Příspěvek od shade741 »

odmontovat pumpu- některé typy měly plastové lopatky a ty se rozletí nahadry případně se volně protáčí na hřídeli, následně správně odvzdušnit a tvůj problém by měl být vyřešen.
Glazz
Registrovaný
Příspěvky: 46
Registrován: čtv 30.05.2013 00:00

#5 Příspěvek od Glazz »

Tak včera jsem se pustil do pátrání a nemusel jsem se ani nějak namáhat, zjistil jsem že byl okruh zavzdušněný a mohla za to málo utěsněná expanzní nádoba unikalo to kolem ztrácela se voda, zatím ješte nemám vyhráno,ale v pondělí koupím nové těsnění pro jistotu nějaké lepidlo a snad to bude v pořádku.

( na olejovém víčku nic není, a chl. kapalina je taky čistá )
Glazz
Registrovaný
Příspěvky: 46
Registrován: čtv 30.05.2013 00:00

#6 Příspěvek od Glazz »

Ješte bych se chtěl zeptat na správný postup odvzdušnění, ale dělám to tak že doleju vodu, párkrát promačkám hadice poté nastartuji mačkám dál nechám zahřát na 90 zapnu topení na max a povolím odvzdušnovací šroub..
lukepostulka
Registrovaný
Příspěvky: 422
Registrován: pon 22.10.2012 00:00

#7 Příspěvek od lukepostulka »

Je toho tady hodně zkus pohledat. Já mám za správný postup jedině ten, kdy doliješ vodu, zapneš topení na max, povolíš šroub, zavřeš nádobku, nastartuješ a necháš běžet. Trubky mačkat nemusíš. Hned potom tomu dáš tak 1500-2000 otáček na 30s-minutu a budeš sledovat co se bude dít. Z díry po šroubu by ti měla začít téct horká voda, tak si vem nějaký hadr ať ti to neteče všude a zakryj to hadrem, takhle to zopakuj 2x-3x a pak zašroubuj šroub, a jeď projet.
Glazz
Registrovaný
Příspěvky: 46
Registrován: čtv 30.05.2013 00:00

#8 Příspěvek od Glazz »

Tak po dlohý době lepení a oprav který nefungovali jsem koupil novej chladič, okruh jsem odvzdušnil několikrát, a nevím jak je to možný,ale znovu se mě ztrácí kapalina, vodu leju až po vrchní risku a druhej den je to někde v pulce..
Neví někdo jak je to možný? Hadice jsem kontroloval nikde nic není, jen na chladiči je pár kapek,ale říkal jsem si že to bylo možná z přepadu když jsem to měl plný..
Glazz
Registrovaný
Příspěvky: 46
Registrován: čtv 30.05.2013 00:00

#9 Příspěvek od Glazz »

Na netu jsem oběvil pár zajimavostí o víčku na chladiči, to má stejny, mohlo by to zpusobovat ?
Ta voda neunika při jízdě spíš až auto zhasnu a stojí, jde to nějak zjistit jestli je to víčkem ?
FiliposII
Registrovaný
Příspěvky: 378
Registrován: úte 31.07.2007 00:00
Bydliště: Slovácko
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od FiliposII »

Zkus tam chvíli nedolévat. Za studena by měla být hladina u rysky cold - spodní ryska. Pokud tam bude více, tak to může uniknout přes přetlakový ventil. Také se podívej, jaká je hladina pokud je to ohřáté.
Glazz
Registrovaný
Příspěvky: 46
Registrován: čtv 30.05.2013 00:00

#11 Příspěvek od Glazz »

Když je motor studenej tak je tam málo vody, při zahřátí je to většinou v normalu, zkusím se na to ješte parkrat podivat, ale když mačkam na hadici za studena i za tepla tak to víčko furt pouští vzduch to by nemělo ne ?
Mateo
Registrovaný
Příspěvky: 266
Registrován: ned 19.09.2010 00:00

#12 Příspěvek od Mateo »

Nevim jakou znacku neb od koho si kupoval chladic ale ja kdyz na E36 kupoval novej chladic tak jsem mel stejnej problem utikala mi voda a pri zmacknuti hadic prochazel vickem vzduch tak jsem sehnal jiny vicko a to same tak jsem koupil orig u bmw a porat to stejny. Pak jsem zjistil ze chladic nemel stejne reseny zavit jako u originalu takze tamtudy vzdycky vzduch utikal. Po zakoupieni chaldice primo u BMW problem vyresen.
Glazz
Registrovaný
Příspěvky: 46
Registrován: čtv 30.05.2013 00:00

#13 Příspěvek od Glazz »

Chladič je od HELLA, pravě ho dodali bez víčka, tak jsem si tam musel dát ze starýho, zejtra tam zavolám a nechám si ješte objednat víčko k tomu chladiči, snad se mě nestane stejnej problem a bude to v pořadku.
shade741
Registrovaný
Příspěvky: 1332
Registrován: čtv 23.09.2010 00:00
Bydliště: Polná

#14 Příspěvek od shade741 »

s víčkama je holt problém, na druhovýrobu chladič mi origo víčko taky nešlo hezky dát a problém je že na něj nesedí kolikrát ani drohovýrobový víčka, dá se to vyřešit origo nádobkou a vyměnit v chladiči jen tu
lukepostulka
Registrovaný
Příspěvky: 422
Registrován: pon 22.10.2012 00:00

#15 Příspěvek od lukepostulka »

Jestli chceš mám doma nefunkční chladič, ale podle všeho s dobrou nádobkou, tuším že je k tomu i origo víčko, PM kdyžtak ;-)
Glazz
Registrovaný
Příspěvky: 46
Registrován: čtv 30.05.2013 00:00

#16 Příspěvek od Glazz »

Uff, tak jsem měl to štěstí a víčko padlo a těsní :) Ted doufám že už voda nebude mizet a bude všechno v pořádku :)

Abych nezapomel, děkuju všem co tu byli semnou a pomohli :)
shade741
Registrovaný
Příspěvky: 1332
Registrován: čtv 23.09.2010 00:00
Bydliště: Polná

#17 Příspěvek od shade741 »

ještě jen pro info na nový chladič vždy NOVOU nádobku, ze starých chladičů bývají po letech už takové "nafouklé" a pak to nemusí těsnit :!:
j3ykobim
Registrovaný
Příspěvky: 1226
Registrován: čtv 13.03.2008 01:00
Bydliště: Město snů

#18 Příspěvek od j3ykobim »

Nechci zakládat nové téma, ale včera sem mělnil domeček od termostatu kdy (byl prasklý), auto normálně topilo a chovalo se standartně, večer sem se to snažil odvzdušnit, auto topilo. Dnes dopoledne když sem jel do práce se mi zdálo že to topí nějak málo, když sem stále v zácpě všimnul sem si že jde ručička nad 90, ale už byla zelená a jak sem se rozjel, byla tam z5 90 studpnu. Kdyz sem dojel do prace, zdalo se mi ze v hornich hadicich neni voda, pootočil sem víčkem od chladiče a voda byla vytlačována ven. Je to jen blbě odvzdušněné nebo sem tam něco posral? Před výměnou auto krásně topila a v hornich hadicích byla určitě voda.... díky
honzii
Registrovaný
Příspěvky: 80
Registrován: ned 29.03.2009 01:00
Bydliště: Jáchymov

#19 Příspěvek od honzii »

Musíš to odvzdusnit na několikrát, na poprve to určitě nepůjde. Vicko odšroubuj až auto trochu zchladne, jinak hrozí další zavzdusneni...dolej a pak by to mělo být ok pokud to nebude někde utikat :wink:
j3ykobim
Registrovaný
Příspěvky: 1226
Registrován: čtv 13.03.2008 01:00
Bydliště: Město snů

#20 Příspěvek od j3ykobim »

Než pojedu dom z worku tak to doleju, snad to nikde neutíká :)
Odpovědět