Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Jakou naftu tankujete?

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
honzapustik
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: pon 18.11.2013 01:00

#1 Příspěvek od honzapustik »

Ahoj všem, rád bych se poradil jakou naftu tankujete? Myslíte, že má smysl tankovat prémiové nafty jako Verva diesel, Shell V Power Nitro+ diesel? Předem moc díky za názory...
RichieN
Registrovaný
Příspěvky: 76
Registrován: pon 19.08.2013 00:00
Bydliště: Ostrava

#2 Příspěvek od RichieN »

DominikHouska
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: úte 19.11.2013 01:00

#3 Příspěvek od DominikHouska »

Čau, myslim, že je to jedno, spíš bych řekl, že je bezpečnější tankovat na větších čerpačkách.... prostě malejm noname s jednim tankovacim stojanem se radši vyhejbám...
MACEK

#4 Příspěvek od MACEK »

hurvajs77
Registrovaný
Příspěvky: 2913
Registrován: úte 27.09.2011 00:00
Bydliště: Praha/Tábor/ČR

#5 Příspěvek od hurvajs77 »

podle mne je to úplně jedno. Ano i velkých benzinek není jistorta, že je nafta kvalitní. Takže pokud tam člověk nedává bio sračku tak je to asi jedno. Ja osobně přidávám ještě vlastní aditiva a naftu nijak neřeším. Čas jezdím k Benzine, Agipu, čas od času TankONO, bral jsem i u opravdu lokálních pump a ani kdy jsem nic nepoznal. Sice mám s Vervou pocit, že to jede lépe, ale je to asi jen placebo efekt...
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY
Obrázek
E65 730d
E61 530xd - stolen :-(
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
JaromirVrba
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: úte 19.11.2013 01:00

#6 Příspěvek od JaromirVrba »

Já moc neřeším kde tankuju. Mám pocit, že kvalita nemá nic společnýho s tim, jak velkou síť pump ta která čerpačka má... Známí občas tvrdí, že jim to treba s naftou od Shell jede líp, ale myslim, že to je spíš zbožné přání :-D
Bullit
Registrovaný
Příspěvky: 19
Registrován: čtv 29.09.2011 00:00

#7 Příspěvek od Bullit »

Nejlepší je asi to vážně neřešit a cpát tam aditiva, pokud to nechceš dělat řeš to tak, že jednou za čas tam šoupneš pár litrů prémiové nafty. Není co zkazit :)
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Huska »


v tomto s Váma nesouhlasím. jezdím s dieslama minimálně 10let cca 50tis km ročně a při tankování na Shell, OMV, Benzina, Agip, apod nikdy nebyl problém se vstřikama ani čerpadly (kolegové co "šetřili" tyto problémy měly) ... ve své firmě jsem nařídil tankovat na značkových pumpách a např ted jsem měly na opravě Transportera s najetými skoro 400tis km a čerpadlo, i trysky naprosto OK (auto máme od 140tis km bez opravy!)
Takže za mě tankování na značkových pumpách je určitě výhodnější (byť platíš trošku víc za litr).
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
shade741
Registrovaný
Příspěvky: 1332
Registrován: čtv 23.09.2010 00:00
Bydliště: Polná

#9 Příspěvek od shade741 »

Rozhodně jsem za "lepší" naftu , výkon bych tady neřešil ale i starej chrochták m 51 líp startuje a vezme si toho míň, dále používám aditivum VIF
Honza325
Registrovaný
Příspěvky: 708
Registrován: stř 26.03.2008 01:00
Bydliště: Praha

#10 Příspěvek od Honza325 »

Samozřejmě,že kvalitní nafta je kvalitní nafta. Bez debat. Tim nemyslim, že bych si natankoval "premiovou" naftu u Alberta apod. Tam bych to opravdu viděl na jinak pojmenovanou obyč naftu. Jinak nejjednodušší pro méně znalé by bylo sehnat si časopis Svět Motorů z minulého měsíce + teď aktuální číslo. V minulém čísle je pro laiky vysvětleno docela dobře dost informací. V aktuálnim čísle je víceméně test aditiv, ale krom toho i trochu něco o zimních naftách. Rozesmála mě fotka, kde nabrali 10 vzorků na různých benzínkách. 7 z těchto vzorků byla víceméně hnusná žlutá sračka s hromadou biosložek, tak akorát pro traktory. Na to mám teda svoje auto moc rád a nikdy bych to tam nenalil. O těch zarostlejch vstřikách, egr, filtrech pevných částic atd ani nemluvim. NO a zbylý 3 vzorky byla krásně čisťonká zelenkavá zimní nafta (OMW, Benzina, Shell) Ze zákona jsou povinni přidávat do nafty biosložky (teď nevim kolika procentní poměr), avšak to neplatí pro prémiová aditivovaná paliva..
Myslim to zcela nestraně,nechť každý posoudí sám. Já liji vždy a nikdy nic jiného,než MaxxMotion a spokojenost jak moje,tak auta. Pokud maji stojany ten průhled/sklíčko - že člověk vidí barvu paliva, je krásně vidět rozdíl mezi "obyč" naftou a např.již zmíněnym MaxxMotionem.
Nikdy jsem si nevšiml, že by auto mělo s kvalitní naftou větší výkon, to mě nezajímá. Jde mi o mazací schopnosti, antikorozní schopnosti, v zimě omezení krystalování nafty atd. A po aspoň občasném obohacení VIFem si myslim motor dostává maximální péči v tomto směru. Je to sice celkově o něco dražší, ale nic nárazového jako repas vstřikovače/vstřikovačů, CR čerpadla a dalších :)
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#11 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Tankuju v 95% naftu u OMV, v mrazech MaxxMotion. Žádná aditiva nepřidávám
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Odpovědět