Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Kultivovanost chodu motoru N53 a N43 na volnobeh-zkusenosti
85000 problem sa prejavoval uz skor
vymenil som 2 vstrekovace a problem sa nevyriesil, vymenil som opat 2 tie iste vstrekovace a problem sa zase nevyriesil (autorizak je vzdy najmudrejsi) vymenili sa zvysne 4 a auto je v pohode.. aj kultura chodu sa zlepsila, ale jemne vybracie vo volante su pri tomto motore normalne.
chvalabohu po vyse pol roku a po poslednych 2a pol mesiacoch hore dole v servise, uz jazdim. Este musim spravit prepadnutu STKcku a emisnu. Emisnou som nepresiel pred dvoma tyzdnami este pred vymenou zvysnych 4 vstrekovacov, chlap ma vyhnal ze nevie nacitat hodnoty z jednej lambdy, vyplulo mu tam chyby ze si to mam dat spravit.
vymenil som 2 vstrekovace a problem sa nevyriesil, vymenil som opat 2 tie iste vstrekovace a problem sa zase nevyriesil (autorizak je vzdy najmudrejsi) vymenili sa zvysne 4 a auto je v pohode.. aj kultura chodu sa zlepsila, ale jemne vybracie vo volante su pri tomto motore normalne.
chvalabohu po vyse pol roku a po poslednych 2a pol mesiacoch hore dole v servise, uz jazdim. Este musim spravit prepadnutu STKcku a emisnu. Emisnou som nepresiel pred dvoma tyzdnami este pred vymenou zvysnych 4 vstrekovacov, chlap ma vyhnal ze nevie nacitat hodnoty z jednej lambdy, vyplulo mu tam chyby ze si to mam dat spravit.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3901
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
ditto, 100tis km a jedině v řadičce, volant fkliduvita11 píše:Já teda žádné vibrace ve volantu nemám, a to mám najeto o hodně víc než ty. Jediné kde citím mírné vybrace je v řadičce na volnoběh a to je normální snad u všech manuálů.kompre píše: ale jemne vybracie vo volante su pri tomto motore normalne.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3901
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
znovuotevřu otázku "podivného" chování N53 MY2011 3.0i 200kW (v autě s 6MT):
jedu dynamicky, ale ne na doraz, tj řadím nahoru okolo 4000-4500 otáček: pravá noha z plynu, levá sešlapuje spojku - otáčky místo aby začaly okamžitě padat dolů, tak se drží cca 1-2 sekundy, než začnou pomalu padat, někdy dokonce okamžitě vyletí o 100-300 výše, sekundu podrží a pak teprve začnou padat
nedělá to při jízdě na 1/4 plynu a řazení do 3000toček ani když jedu pilu a řadím v červené oblasti otáčkoměru....
a hlavně - dělá to JEN při venkovní teplotě mezi nulou a plus 15, dyž mrzne, nebo je teplo, tak se motor chová při řazení téměř normálně (tj, otáčky skoro normálně padají dolů)
Uživatelé N53, pozorujete taky někdo něco takového?
prý je to SW naladění kvůli EURo5, ale nějak se mi tomu nechce věřit, že by tu práci v Mnichově tak odflákli... a taky proto, že mám srovnání s ostatníma motorama v domácnosti a ve firmě : N52 tohle nedělá, dvoulitr i osmnáctisovka TSI VW taky ne...
váhu vzduchu sem už vyměnil. Co ještě zkusit?
diag (v autorizáku) neukazuje vůbec nic...
jo a dělá mi to od novoty (tj 2.5 roku @100tis km, furt stejně, ani sa to nelepší ani nehorší... akorát mám vypozorováno, že na to má vliv benzín - na Vervu 100 nebo maxxMotion 100 je to nepratně lepší, ale stále strašně otravné)
jedu dynamicky, ale ne na doraz, tj řadím nahoru okolo 4000-4500 otáček: pravá noha z plynu, levá sešlapuje spojku - otáčky místo aby začaly okamžitě padat dolů, tak se drží cca 1-2 sekundy, než začnou pomalu padat, někdy dokonce okamžitě vyletí o 100-300 výše, sekundu podrží a pak teprve začnou padat
nedělá to při jízdě na 1/4 plynu a řazení do 3000toček ani když jedu pilu a řadím v červené oblasti otáčkoměru....
a hlavně - dělá to JEN při venkovní teplotě mezi nulou a plus 15, dyž mrzne, nebo je teplo, tak se motor chová při řazení téměř normálně (tj, otáčky skoro normálně padají dolů)
Uživatelé N53, pozorujete taky někdo něco takového?
prý je to SW naladění kvůli EURo5, ale nějak se mi tomu nechce věřit, že by tu práci v Mnichově tak odflákli... a taky proto, že mám srovnání s ostatníma motorama v domácnosti a ve firmě : N52 tohle nedělá, dvoulitr i osmnáctisovka TSI VW taky ne...
váhu vzduchu sem už vyměnil. Co ještě zkusit?
diag (v autorizáku) neukazuje vůbec nic...
jo a dělá mi to od novoty (tj 2.5 roku @100tis km, furt stejně, ani sa to nelepší ani nehorší... akorát mám vypozorováno, že na to má vliv benzín - na Vervu 100 nebo maxxMotion 100 je to nepratně lepší, ale stále strašně otravné)
podla mna to nieje normalne a niekde bude problem
nikde nikto s podobnymi skusenostami ziadne fora nic. aspon co som zbezne popozeral. ja nepozorujem ziadny naznak toho co popisujes ale tak ja mam automat takze to tazko nasimulujem
.
ja som po vymene vsetkych vstrekov riesil zase bombonik s emisnou.. na emisnej kontrole som nepresiel ani na 3 krat. Hodnota Lambda vystrelovala po pridani plynu z hodnoty +- 1,000 pri volnobehu hned k 2,000 a viac, co uz pristroj ani nenameral a vyhodil XXXXX. Lambdy sa hlasili v pohode cez diag ale sonda proste namerala chujovinu.
Keby som mal taku chudobnu zmes auto by urcite neslo pri takych hodnotach vobec. Nemal niekto problem s tymto motorom na emisnej? V autorizaku mi povedali ze je vsetko bez problemu a ze nic nezistili. Nakoniec som sa dozvedel ze emisne u nas maju problem auta s tymto motorom vobec zmerat takze som isiel tam kde to po skusenostiach preslo.


ja som po vymene vsetkych vstrekov riesil zase bombonik s emisnou.. na emisnej kontrole som nepresiel ani na 3 krat. Hodnota Lambda vystrelovala po pridani plynu z hodnoty +- 1,000 pri volnobehu hned k 2,000 a viac, co uz pristroj ani nenameral a vyhodil XXXXX. Lambdy sa hlasili v pohode cez diag ale sonda proste namerala chujovinu.
Keby som mal taku chudobnu zmes auto by urcite neslo pri takych hodnotach vobec. Nemal niekto problem s tymto motorom na emisnej? V autorizaku mi povedali ze je vsetko bez problemu a ze nic nezistili. Nakoniec som sa dozvedel ze emisne u nas maju problem auta s tymto motorom vobec zmerat takze som isiel tam kde to po skusenostiach preslo.
- BudVlad
- Registrovaný
- Příspěvky: 1206
- Registrován: pon 22.10.2007 00:00
- Bydliště: Budějce
- Klubové ID: 1841
S emisema jsem problém neměl i když jsem odstranil secondary katy. Mám objednané svody s high flow katy, tak jsem zvedav jestli i to projde emisema. To se ale dozvím až za dva roky.kompre píše: Nemal niekto problem s tymto motorom na emisnej?
http://afepower.com/shop/details_new.ph ... brandID=99
-
vita11
- Moderátor
- Příspěvky: 2232
- Registrován: stř 26.06.2013 00:00
- Bydliště: Praha/Brno/Břeclav
- Klubové ID: 3376
Nikdy jsem si takového chování nevšiml, dneska jsem se na to schválně zaměřil. Venkovní teplota 5-7 stupňů podle BC, styl jízdy jak popisuješ. A otáčky padaly snad líp, jak při klidné jízdě. Nutno ale poznamenat, že mám jíný setting ŘJ (přiškrcená verze 160 kW a EURO 4 - MY2008)pavproch píše:Uživatelé N53, pozorujete taky někdo něco takového
Něco podobného jak popisujš dělal 2007 Mustang V8 s kompresorem. Nikdy jsem ale nepátral proč to dělá ... bral jsem to jako další americkou anti-blbec "ochranu". Jenom nevím proti čemu

- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3901
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
jo, ešče sem zapoměl (před chvílí sem vyjel na služebku, tak mi to připomělo):
prvních cca 20 minut jízdy (po startu studeného auta) to nedělá, začne to, až když sa to pořádně prohřeje...
to bude nějaký divný signál od nějakého čidla soucvisejícho s teplotou...
a ještě jedna věc je zvláštní - a určitě s tím nepadáním otáček souvisí: kdykoliv chcu brzdit motorem a dám nohu z plynu, tak ručka ukazatele okamžité spotřeby nikdy nezačne padat hned dolů k nule, ale plynule spadne někam k cca 5-8 litrům/100lkm, tam se asitak sekundu podrží a pak pomalu (další 2 sekundy) doputuje k nule, čili autí začně efektivně brzdit motorem až asi 3 sekundy poté, co mu k tomu dám povel....
prvních cca 20 minut jízdy (po startu studeného auta) to nedělá, začne to, až když sa to pořádně prohřeje...
to bude nějaký divný signál od nějakého čidla soucvisejícho s teplotou...
a ještě jedna věc je zvláštní - a určitě s tím nepadáním otáček souvisí: kdykoliv chcu brzdit motorem a dám nohu z plynu, tak ručka ukazatele okamžité spotřeby nikdy nezačne padat hned dolů k nule, ale plynule spadne někam k cca 5-8 litrům/100lkm, tam se asitak sekundu podrží a pak pomalu (další 2 sekundy) doputuje k nule, čili autí začně efektivně brzdit motorem až asi 3 sekundy poté, co mu k tomu dám povel....