Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Kultivovanost chodu motoru N53 a N43 na volnobeh-zkusenosti

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
kompre
Registrovaný
Příspěvky: 131
Registrován: pon 14.10.2013 00:00

#41 Příspěvek od kompre »

ja som nalial 6 a ukazovalo mi to nieco okolo max.


akurat som po vymene vsetkych vstrekovacov a moj problem za studena je konecne prec. (najprv vymenili 2 konkretne na ktorych boli misfires, to nepomohlo, pomohla az vymena zvysnych 4och.
mara

#42 Příspěvek od mara »

A kolik mas prosim te najeto ze uz mas vsechny vstrikovace vymenene?
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce
Klubové ID: 1841

#43 Příspěvek od BudVlad »

Vstřikovače měnili v nějaké akci. Já jsem žádný problém neměl a všechny mi vyměnili když jsem měl najeto asi 40K.
Obrázek
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3901
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#44 Příspěvek od pavproch »

mám MY2011 a neměnili mi je (na svolávačku).... ale taky už mám jeden nebo dva vyměněné, dyž mi zlobila elektrika (nenaskakoval tempomat), v autorizáku hledali příčinu a diag jim ukazovala na tom(těch) vstřikovačích nějakou abnormalitu
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce
Klubové ID: 1841

#45 Příspěvek od BudVlad »

Svolávací akce tady byla na cívky, ale pokud vím tak na vstřikovače nebyla. Byl jsem na sevisu v Německu a řekli mi abych tam nechal auto, že zdarma mění vstřiky.
Obrázek
kompre
Registrovaný
Příspěvky: 131
Registrován: pon 14.10.2013 00:00

#46 Příspěvek od kompre »

85000 problem sa prejavoval uz skor

vymenil som 2 vstrekovace a problem sa nevyriesil, vymenil som opat 2 tie iste vstrekovace a problem sa zase nevyriesil (autorizak je vzdy najmudrejsi) vymenili sa zvysne 4 a auto je v pohode.. aj kultura chodu sa zlepsila, ale jemne vybracie vo volante su pri tomto motore normalne.


chvalabohu po vyse pol roku a po poslednych 2a pol mesiacoch hore dole v servise, uz jazdim. Este musim spravit prepadnutu STKcku a emisnu. Emisnou som nepresiel pred dvoma tyzdnami este pred vymenou zvysnych 4 vstrekovacov, chlap ma vyhnal ze nevie nacitat hodnoty z jednej lambdy, vyplulo mu tam chyby ze si to mam dat spravit.
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2232
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav
Klubové ID: 3376

#47 Příspěvek od vita11 Moderátor »

[ale jemne vybracie vo volante su pri tomto motore normalne.[/quote]

Já teda žádné vibrace ve volantu nemám, a to mám najeto o hodně víc než ty. Jediné kde citím mírné vybrace je v řadičce na volnoběh a to je normální snad u všech manuálů.
kompre
Registrovaný
Příspěvky: 131
Registrován: pon 14.10.2013 00:00

#48 Příspěvek od kompre »

ja mam automat a na volici rychlosti necitim nikdy nic :), tazko je definovat co su jemne vybracie, mozno je lepsie povedat jemne chvenie, neviem. Proste nemozem povedat, ze by sa volant pri zaradenom Dcku a stati na brzde choval presne tak isto ako pri nenastartovanom aute :)
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2232
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav
Klubové ID: 3376

#49 Příspěvek od vita11 Moderátor »

A pokud máš zařazené Pčko nebo Nko, tak máš ty vybrace/chvění ve volantu taky? To je porovnatelná situace s manuálem
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3901
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#50 Příspěvek od pavproch »

vita11 píše:
kompre píše: ale jemne vybracie vo volante su pri tomto motore normalne.
Já teda žádné vibrace ve volantu nemám, a to mám najeto o hodně víc než ty. Jediné kde citím mírné vybrace je v řadičce na volnoběh a to je normální snad u všech manuálů.
ditto, 100tis km a jedině v řadičce, volant fklidu
kompre
Registrovaný
Příspěvky: 131
Registrován: pon 14.10.2013 00:00

#51 Příspěvek od kompre »

ja to tam mam stale :) v Pcku v Nku v Dcku na brzde, jemne chvenie citim stale ale velmi jemne
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3901
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#52 Příspěvek od pavproch »

znovuotevřu otázku "podivného" chování N53 MY2011 3.0i 200kW (v autě s 6MT):

jedu dynamicky, ale ne na doraz, tj řadím nahoru okolo 4000-4500 otáček: pravá noha z plynu, levá sešlapuje spojku - otáčky místo aby začaly okamžitě padat dolů, tak se drží cca 1-2 sekundy, než začnou pomalu padat, někdy dokonce okamžitě vyletí o 100-300 výše, sekundu podrží a pak teprve začnou padat

nedělá to při jízdě na 1/4 plynu a řazení do 3000toček ani když jedu pilu a řadím v červené oblasti otáčkoměru....

a hlavně - dělá to JEN při venkovní teplotě mezi nulou a plus 15, dyž mrzne, nebo je teplo, tak se motor chová při řazení téměř normálně (tj, otáčky skoro normálně padají dolů)


Uživatelé N53, pozorujete taky někdo něco takového?

prý je to SW naladění kvůli EURo5, ale nějak se mi tomu nechce věřit, že by tu práci v Mnichově tak odflákli... a taky proto, že mám srovnání s ostatníma motorama v domácnosti a ve firmě : N52 tohle nedělá, dvoulitr i osmnáctisovka TSI VW taky ne...

váhu vzduchu sem už vyměnil. Co ještě zkusit?
diag (v autorizáku) neukazuje vůbec nic...
jo a dělá mi to od novoty (tj 2.5 roku @100tis km, furt stejně, ani sa to nelepší ani nehorší... akorát mám vypozorováno, že na to má vliv benzín - na Vervu 100 nebo maxxMotion 100 je to nepratně lepší, ale stále strašně otravné)
kompre
Registrovaný
Příspěvky: 131
Registrován: pon 14.10.2013 00:00

#53 Příspěvek od kompre »

podla mna to nieje normalne a niekde bude problem :) nikde nikto s podobnymi skusenostami ziadne fora nic. aspon co som zbezne popozeral. ja nepozorujem ziadny naznak toho co popisujes ale tak ja mam automat takze to tazko nasimulujem :).



ja som po vymene vsetkych vstrekov riesil zase bombonik s emisnou.. na emisnej kontrole som nepresiel ani na 3 krat. Hodnota Lambda vystrelovala po pridani plynu z hodnoty +- 1,000 pri volnobehu hned k 2,000 a viac, co uz pristroj ani nenameral a vyhodil XXXXX. Lambdy sa hlasili v pohode cez diag ale sonda proste namerala chujovinu.

Keby som mal taku chudobnu zmes auto by urcite neslo pri takych hodnotach vobec. Nemal niekto problem s tymto motorom na emisnej? V autorizaku mi povedali ze je vsetko bez problemu a ze nic nezistili. Nakoniec som sa dozvedel ze emisne u nas maju problem auta s tymto motorom vobec zmerat takze som isiel tam kde to po skusenostiach preslo.
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce
Klubové ID: 1841

#54 Příspěvek od BudVlad »

kompre píše: Nemal niekto problem s tymto motorom na emisnej?
S emisema jsem problém neměl i když jsem odstranil secondary katy. Mám objednané svody s high flow katy, tak jsem zvedav jestli i to projde emisema. To se ale dozvím až za dva roky.

http://afepower.com/shop/details_new.ph ... brandID=99
Obrázek
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2232
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav
Klubové ID: 3376

#55 Příspěvek od vita11 Moderátor »

pavproch píše:Uživatelé N53, pozorujete taky někdo něco takového
Nikdy jsem si takového chování nevšiml, dneska jsem se na to schválně zaměřil. Venkovní teplota 5-7 stupňů podle BC, styl jízdy jak popisuješ. A otáčky padaly snad líp, jak při klidné jízdě. Nutno ale poznamenat, že mám jíný setting ŘJ (přiškrcená verze 160 kW a EURO 4 - MY2008)

Něco podobného jak popisujš dělal 2007 Mustang V8 s kompresorem. Nikdy jsem ale nepátral proč to dělá ... bral jsem to jako další americkou anti-blbec "ochranu". Jenom nevím proti čemu :lol: Ale otravné je to řádně, to musím potvrdit ... kor u 500koňového auta
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3901
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#56 Příspěvek od pavproch »

kuju za info
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3901
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#57 Příspěvek od pavproch »

jo, ešče sem zapoměl (před chvílí sem vyjel na služebku, tak mi to připomělo):

prvních cca 20 minut jízdy (po startu studeného auta) to nedělá, začne to, až když sa to pořádně prohřeje...

to bude nějaký divný signál od nějakého čidla soucvisejícho s teplotou...

a ještě jedna věc je zvláštní - a určitě s tím nepadáním otáček souvisí: kdykoliv chcu brzdit motorem a dám nohu z plynu, tak ručka ukazatele okamžité spotřeby nikdy nezačne padat hned dolů k nule, ale plynule spadne někam k cca 5-8 litrům/100lkm, tam se asitak sekundu podrží a pak pomalu (další 2 sekundy) doputuje k nule, čili autí začně efektivně brzdit motorem až asi 3 sekundy poté, co mu k tomu dám povel....
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2232
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav
Klubové ID: 3376

#58 Příspěvek od vita11 Moderátor »

To je taky docela zvláštní.
Pokud diag nic nepíše, zkus donutit dealera, aby poslal dotaz do Mnichova. Tam sedí lidi, kteří nejlíp ví, jak to auto funguje. Aspoň u škodovky to tak fungovalo...
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3901
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#59 Příspěvek od pavproch »

tohle už dávno proběhlo... 2x Bohoušku, 2x.... ani v mynšn nic nevykoumali, odpověď byly že je to vlastnost, ne vada....
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2232
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav
Klubové ID: 3376

#60 Příspěvek od vita11 Moderátor »

Ešivá to fakt nebude vlastnost u EURO5 ... EU nám přináší samé bombastické fíčury. A řekli ti důvod této vlastnosti?

Ale spíš bych řekl, že se na nějaké koumání vykašlali..
Odpovědět