Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

samosvor

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
hamatoyoshi
Registrovaný
Příspěvky: 35
Registrován: ned 25.08.2013 00:00
Bydliště: Praha

#61 Příspěvek od hamatoyoshi »

Tady kdyžtak dělají repase http://www.streetpro.cz/index.php?id=5 a ještě tady http://www.bmwtunning.cz/dilna

Má cenu řešit zvýšení svornosti o cca 10%? Poznám vůbec nějakou změnu?

To Fugass1: Pokud bys chtěl dát poloosy z M3, tak bys musel vyměnit i náboje a brzdy, takže je jednodušší tam nechat standardní.. Spotřeba bude nepatrně vyšší, určitě ne výrazně..
Uživatelský avatar
Toci
Registrovaný
Příspěvky: 462
Registrován: pon 25.03.2013 01:00
Bydliště: Kladno

#62 Příspěvek od Toci »

Tak jsem získal více info. Samosvor nakonec není z M3 (ten kluk těch věcí prodává víc a některé jsou z M3, takže jsem to z inzerátu špatně pochopil), pochází původně z 325i. Navíc v současné době jezdí na 323i. Takže by stačilo vyměnit kus za kus, bez řešení čehokoliv ostatního. Pouze mi doporučil preventivní výměnu oleje, jinak má za sebou nějakou údržbu a prý funguje a nehučí. Kua, já do toho asi půjdu, otázka zní, budu to vůbec na gumách šíře 245 schopnej utrhnout? :mrgreen: Vůbec mi nejde o to, že bych chtěl nějak driftovat, nebo pálit gumy na místě, na to mám svoje auto moc rád, ale občasné "hození zadkem" při výjezdu ze zatáčky mě hrozně bavilo na mojí bývalé e30, kde jsem samosvor měl :-)
Bývalý nick FUGAS
BMW 328ti (e36)
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#63 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Francis píše:Kódy by byly, ale už je to nedodatelné
http://bmwfans.info/parts/catalog/E24/C ... e_parts-2/


ještě ani ne před půl rokem je kamarád bral... cena byla někde kolem 2000kč za obě ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
hamatoyoshi
Registrovaný
Příspěvky: 35
Registrován: ned 25.08.2013 00:00
Bydliště: Praha

#64 Příspěvek od hamatoyoshi »

MattyX píše:
Francis píše:Kódy by byly, ale už je to nedodatelné
http://bmwfans.info/parts/catalog/E24/C ... e_parts-2/


ještě ani ne před půl rokem je kamarád bral... cena byla někde kolem 2000kč za obě ;)


Nějaké OE číslo by nebylo prosím Tě?
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#65 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

MattyX: Mea culpa, nepozornost se nevyplácí. Třecí placky asi dodatelné budou.

hamatoyoshi: OE číslo třecích lamel je na diagramu v uvedeném odkaze: 33 14 1 210 626
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
hamatoyoshi
Registrovaný
Příspěvky: 35
Registrován: ned 25.08.2013 00:00
Bydliště: Praha

#66 Příspěvek od hamatoyoshi »

Francis píše:MattyX: Mea culpa, nepozornost se nevyplácí. Třecí placky asi dodatelné budou.

hamatoyoshi: OE číslo třecích lamel je na diagramu v uvedeném odkaze: 33 14 1 210 626


To stačí vyměnit jen tyhle dvě placky a zase bude vše ok? :-)
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#67 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

jen takove doporuceni - tech lamel jsou min 3 prumery a nekolik variant vnitrniho ozubeni, tak ne kazdemu ten typ z 6er k necemu bude...
“Ability is what you're capable of doing.”
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#68 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Je to pro typ 188, samosvorná vložka jako komplet je shodná až do E36. Zda byly varianty v průběhu výroby netuším.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
hamatoyoshi
Registrovaný
Příspěvky: 35
Registrován: ned 25.08.2013 00:00
Bydliště: Praha

#69 Příspěvek od hamatoyoshi »

Z BMW mi odepsali 800 za lamelu po slevě, ale že výroba buď skončila nebo bude díl přečíslován...
Jinak kamarád je umí repasovat, říkal za práci cca talíř + materiál, ví kde to sehnat a taky 800 za lamelu. Stačí vědět správné průměry.
fereros2
Registrovaný
Příspěvky: 108
Registrován: ned 17.03.2013 01:00

#70 Příspěvek od fereros2 »

ták naskytla se mi možnost koupit svor za dobrou cenu, ale je z 320i (3,23 převod?) a já mám 2.5 m52, takže můj dotaz 320 má asi malý obal takže se musí měnit kardan? (jestli jo budu naštvanej z 1.8 jsem vyhodil minulý týden) a co poloosy, sednou moje když přehodim i unašeče? Případně vložka z malýho do velkýho nejde? Hlavní je jestli vydží, údajně nehučí a svírá dobře, ale jelikož je za cenu openu tak to neřeším...
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#71 Příspěvek od MattyX Moderátor »

320i ma 3.45 převod ;)
Je to v malém obalu (typ 168) a když ho chceš dávat místo středního (typ 188) jsou zapotřebí dat druhé poloosy (malé z 318 a nebo z tý 320i)
Vnitřky přehodit nejdou.
Na 2.5 m52 bych hledal ten střední typ... ten malej to časem nemusí dát, já ten malej obal rozlámal (planetový soukolí) Pravda, moc si neodpočnul s mojim stylem jízdy, ale... :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
fereros2
Registrovaný
Příspěvky: 108
Registrován: ned 17.03.2013 01:00

#72 Příspěvek od fereros2 »

tak to jsem dobrej vůl, já vyhodil komplet zadní nápravu s open diffem z 1.8 :D ale nevadí, teď jsem koukal na RealOEM a podle všeho má 2,5TDS stejný diff (poměr něco kolem 2,5), ale svorná vložka je podle čísla stejná, takže budu radši koukat dál a nebo se naštvu a koupím si novou vložku :D
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

#73 Příspěvek od Huska »

fugass1 píše:To bych neměnil, na prodej je pouze samosvor bez toho ostatního a shánět to někde nechci. Kolik řádově to obnáší? S ETK nemám žádné zkušenosti, e36 mám krátce a zatím jsem tam nic nepotřeboval:-)

edit: Jo tak už to chápu, ty unašeče se vezmou z původního difu, takže se to nemusí kupovat. Chtěl jsem se zeptat, dával tu někdo samosvor 3,15 konkrétně do 323i 125kW? Můj mechanik říká, že to tomu neudělá dobře a strašně mi vylítne spotřeba. Je asi jasný že se spotřeba zvýší, když mi při stejné rychlosti stoupnou otáčky, ale jak moc? Zajímala by mě konkrétní uživatelská zkušenost, jestli tuto kombinaci někdo má, je spokojen, či by do toho už znova nešel?


přesně tuto kombinaci jsem kdysi měl na e36tce 323i (můžeš pohledat i v klubových autech) a pouze pozitivní zkušenosti. těch 7% rozdílu je na spotřebě neznatelné a na normální jízdě je to ku prospěchu (osobně se mi zdá že tam měli dát 3,15 hned ... ale asi šetřili a vyráběli jen jeden pro 2,5 a 2,8i). Měl jsem diff z M3 3,0 a stačilo prohodit unašeče z původního (bacha že z M3 3,2 to již nepasuje). Než jsem sehnal funkční tak jsem testoval 2ks z 325i až ten M3jkový byl OK).
použít malý obal je nesmysl .. poloosy jsou tenší a nemusely by to výhledově vydržet
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#74 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Zrovna o poloosy bych strach neměl, když si vemu co vydrží E30 poloosy koní tak to bude OK.

větší strach by měl o toto:

Obrázek


Ehm, moje soukromá sbírka :) typ 168 je fakt tak max na těch 150ps a nesmí se s tím dělat prasečiny jinak to později dopadne takto :)
Letos jsem měl už tři difece typu 168 a každej se rozhučel za chvilku :lol:
188 vydrží o strašně víc :) ale ono si stačí porovnat převodový zuby a pak to je jasný :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
DWXak
Registrovaný
Příspěvky: 1162
Registrován: stř 01.09.2010 00:00
Bydliště: Trutnov

#75 Příspěvek od DWXak »

je tady milion témat o tom :D a po miliontý to sem zase napíšu :D

vím o třech 325i, který jezděj na svoru 3,45 už několik let a furt to funguje :D
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#76 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Asi málo trestaj no :lol:
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
DWXak
Registrovaný
Příspěvky: 1162
Registrován: stř 01.09.2010 00:00
Bydliště: Trutnov

#77 Příspěvek od DWXak »

:D tak nějak přirozeně :D
Michal_01
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: pon 18.03.2013 01:00
Bydliště: okr. Vsetín

#78 Příspěvek od Michal_01 »

Si připiš další s 3.45 Zvarosvorem a trestá se pořádně :lol:
riman
Registrovaný
Příspěvky: 430
Registrován: pát 30.09.2011 00:00

#79 Příspěvek od riman »

Ahoj,

řeším aktuálně samosvor na svoji E36 328i a mám nabídku na úpravu svornosti ze sériových 25% na 50%, ale protože s autem jezdím běžně v denním provozu, tak mám obavy, že by auto nebylo moc dobře ovladatelné. Jaký je váš názor na maximální svornost v denním provozu?
Díky.
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

#80 Příspěvek od Huska »

funkční 25% úplně stačí ... je to úplně jiné než otevřený. Bohužel dnes sehnat svor v dobrém stavu je rarita.
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
Odpovědět