Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

rada pro koupi

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
enzoxs
Registrovaný
Příspěvky: 5
Registrován: pon 28.10.2013 01:00

#1 Příspěvek od enzoxs »

Dobrý den všem,

jsem nováček a plánuji koupi svého prního vozu bmw. Předem se omlouvám, pokud příspěvek píši do špatné sekce.

Rád bych pořídil model e91 nejspíš ideálně 320d s nájezde do 150 000 km

Dle mých představ a finančních možností bych to videl na rok 2005- 2007

Chtěl bych se vás tady požádat, zda byste mi neporadili po jakých modelech se dívat, a případně jakých roků či verzí se z nějakého důvodu vyvarovat.

Další parametrem co je pro mě záhadou je vlastně cena, po shlédnutí desítek inzerátu dle mých představ se ceny vozidel s podobnou vybávavou pohybují od 190 000 - 320 000 kč a tudíž nejsem schopny určit co je přdsražené apod...

Moje ideální představa byla investovat do auta kolem 200 000 kč.

Děkuji moc za každý příspěvěk a radu.
MACEK

#2 Příspěvek od MACEK »

ahoj, kup si někde na benzínce speciál diesel od světu motorů, něco tam o těch motorech nehezkého píšou... http://svetmotoru.auto.cz/clanek/svet-m ... -2013.html
Jinak stačí hledat, např. http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... hlight=n47
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#3 Příspěvek od Filozof »

do 2litru v naftě bych nešel už jen kvůli problémům co má.
Pokud to musí bejt nafta tak bych volil 325d/330d a jezdit na pohodu se dá v pohodě kolem 6-6,5litru (Bez DPF ) průměr.

na e61 530xda touring 170Kw jezdíme průměr 7,1-7,5litru(bez DFP na pohodu je to auto o cca 200kg těžší jak 3er v touringu bez xdrive.

Sehnat naftu v pěkném stavu s nájezdem REALNYCH 150tis km nebude lehké do 200tis kč. To jsou auta možná prvních 4-5let max. a první majitel.
V bazarech je to často stočené na to bych si dal pozor.

Asi bych hledal kolem 250tis kč tam už je slušnej výběr 325d/330d ročníky 06-07 a od prvního majitele s člověkem co se v BMW vyzná.
Tom_120i
Registrovaný
Příspěvky: 208
Registrován: ned 20.12.2009 01:00

#4 Příspěvek od Tom_120i »

Máš zkreslené představy o autech. Reálných 150tis km do 200tis CZK sehnat bude velký oříšek, většina budou smotaniny. Navíc se vyhni všemu s N47... jinak krutě zaplakáš.
enzoxs
Registrovaný
Příspěvky: 5
Registrován: pon 28.10.2013 01:00

#5 Příspěvek od enzoxs »

díky moc všem za příspěvky,

je možné závadě s N47 nejakým způsobem předejít? např častějšími kotrolami řetezu apod? ( dočetl jsem že je možné nějaké díly vyměnit ale vše v řádech 50000 a výše.... )

díky
enzoxs
Registrovaný
Příspěvky: 5
Registrován: pon 28.10.2013 01:00

#6 Příspěvek od enzoxs »

díky moc všem za příspěvky,

je možné závadě s N47 nejakým způsobem předejít? např častějšími kotrolami řetezu apod? ( dočetl jsem že je možné nějaké díly vyměnit ale vše v řádech 50000 a výše.... )

díky
Uživatelský avatar
paca
Registrovaný
Příspěvky: 1728
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#7 Příspěvek od paca »

no myslím že s 200tis kačkama na N47 stejně nedosáhneš :wink:
rostak
Registrovaný
Příspěvky: 261
Registrován: ned 28.04.2013 00:00
Bydliště: Praha

#8 Příspěvek od rostak »

No ja sem svoji e91 za 200 koupil. Je to M47 r.v. 2007 s docela slusnou vybavou, ale je fakt ze ma svoje mouchy a pocitam ze do ni behem roku tak 50 ještě pošlu. Ale pak budu aspon vedet ze je v cajku :wink:
enzoxs
Registrovaný
Příspěvky: 5
Registrován: pon 28.10.2013 01:00

#9 Příspěvek od enzoxs »

rostak píše:No ja sem svoji e91 za 200 koupil. Je to M47 r.v. 2007 s docela slusnou vybavou, ale je fakt ze ma svoje mouchy a pocitam ze do ni behem roku tak 50 ještě pošlu. Ale pak budu aspon vedet ze je v cajku :wink:


tak to by mi take vyhovovalo, nemam tam problem postupně dát další peníze jen nerad bych kupoval auto za 300 a pak tam sypal dalších 80...

a řešil jsi nejakej ten problem s tím řetězem?
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#10 Příspěvek od Filozof »

Hoši nechápu některé myšlenkové pochody.... koupit 320d které žere o trochu méně a pak řešit řadu problémů za desítky tisíc a čekat že do toho 80tis naliju ?

Když si mužete koupit auto co žere o něco více a problémy má daleko menší...

Pak místo úsporného auta je předražená bestie ... a vyjde levněji i třeba 330i ikdyby jezdila jen v benzínu. Nebavím se o přestavbě na LPG.

Stejné stím koupit auto v perfektním stavu ale dražší než v horším stavu a budu do toho sypat horem spodem a budu věčně naštvanej kolik to stálo peněz.
rostak
Registrovaný
Příspěvky: 261
Registrován: ned 28.04.2013 00:00
Bydliště: Praha

#11 Příspěvek od rostak »

Já sem problém s řetězem neřešil, protože mám motor M47 a ne N47. M47 je starší typ motoru a tam se řetězy netrhají. Má zase svoje jiné problémy hlavně ohledně turba, ale mě se zatím vyhnuly. Mám najeto 240 tisíc ale do 208 jezdilo auto v německu po dálnici. Když se měnila spojka tak tam byla ještě původní a teď mě ještě čeká setrvák. Jinak auto mělo pravidelný servis v německu každejch 30 000,- Km a myslim že je v lepším stavu než auto z čech co má nalítáno o 100 tisíc míň.
rostak
Registrovaný
Příspěvky: 261
Registrován: ned 28.04.2013 00:00
Bydliště: Praha

#12 Příspěvek od rostak »

Filozof píše:Hoši nechápu některé myšlenkové pochody.... koupit 320d které žere o trochu méně a pak řešit řadu problémů za desítky tisíc a čekat že do toho 80tis naliju ?

Když si mužete koupit auto co žere o něco více a problémy má daleko menší...

Pak místo úsporného auta je předražená bestie ... a vyjde levněji i třeba 330i ikdyby jezdila jen v benzínu. Nebavím se o přestavbě na LPG.

Stejné stím koupit auto v perfektním stavu ale dražší než v horším stavu a budu do toho sypat horem spodem a budu věčně naštvanej kolik to stálo peněz.


Jenže nejhorší je, že těch benzínových na trhu je daleko míň. Já sem to auto kupoval s tim, že bude potřeba ještě nějakou kačku pustit. Proto byla taky pořizovací cena nižší, než kdyby to auto bylo ve 100% stavu.
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od matiz »

No, pekne to vypada. Oznaceni motoru "N" je jeko Nebrat -))) Delam si samozrejme srandu, ale holt nektere jsou vice mene problemove, a jak ja to vidim, tak kazde N-no ma nejake mouchy, at benzinove nebo chrochtave.
mawis
Registrovaný
Příspěvky: 67
Registrován: pon 07.05.2012 00:00
Bydliště: Brno

#14 Příspěvek od mawis »

Jak se dívám, tak chceš auto do roku 2007. Motory N47 od 2007 do roku 2009 jsou neproblémovější. Neříkám, že se to projevuje na každém motoru N47 z této doby, ale případů minimálně s hlukem rozvodů je hromada a případů trhnutého řetězu taky není málo. A jak tomu preventivně předejít? Stačí vyměnit pár "běžných dílů" jako klikovka, ozubený kola, napínáky, řetěz atd... Tak si o ceně udělej sám představu a 50 000kč na touto opravu je málo. Pokud myslíš na prevenci pouhou výměnu řetězu, tak ten na poškozených ozubených kolech odejde za malou chviličku taky...
Pouze řetěz a napínáky se mění v případě hluku rozvodů N47 až u hoodně nových aut, kde je už problém menší.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#15 Příspěvek od Filozof »

Některé ročníky aut a modelů je lepší se uplně vyhnout. Když to tolika lidem odchází nevim proč bych si kupoval problémové auto.

Raději starší ověřené v perfektním stavu co se nese.re než novější které má šíleně drahej servis a nejistota na cestách ta by mě odrazovala.

3litr v naftě 170kw kupováno po prvním majiteli co máme doma 2roky má přes 300tis km za sebou a jezdí jako víno.
Ročník 06 a model e61 (530xda touring.)
Zase měl drobnosti typu kabel 5tých dvěří a jiné serepetičky ale otázka pár tisíc a trpí tím všechna BMW e61... motoricky jezdí perfektně.

Takže za mě asi 3litr nafta a koukat na perfektní stav nejlépe od majitele co ho prodává. A klidně bych si připlatil než se pak trápil a nadával si že jsem špatně koupil.
mawis
Registrovaný
Příspěvky: 67
Registrován: pon 07.05.2012 00:00
Bydliště: Brno

#16 Příspěvek od mawis »

Já si taky už nestěžuju. Mám 160tis km a auto jezdí jak víno. Motor N47 není špatnej a jezdí se s ním pěkně, když funguje jak má. Stačilo koupit před 30ti tis km novej motor :-)
Teď už si z toho dělám prdel, ale když jsem to řešil, tak to stálo za... Občas se stane, že člověk šlápne vedle.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#17 Příspěvek od Filozof »

Je to velice smutné co tady BMW předvádí ....toto ještě před 10lety se prostě nedělo.

motory v letech cca 85-2000-2003 byli velice zdařilé a motory byli prostě festovní a něco vydrželi. To co se děje ted některé ročníky je hodně smutné. :(
rostak
Registrovaný
Příspěvky: 261
Registrován: ned 28.04.2013 00:00
Bydliště: Praha

#18 Příspěvek od rostak »

Filozof píše:Je to velice smutné co tady BMW předvádí ....toto ještě před 10lety se prostě nedělo.

motory v letech cca 85-2000-2003 byli velice zdařilé a motory byli prostě festovní a něco vydrželi. To co se děje ted některé ročníky je hodně smutné. :(


M47 ale má základ v motorech z této doby je to tak?
adelnik
Registrovaný
Příspěvky: 8
Registrován: pát 27.07.2012 00:00
Bydliště: 15km D1

#19 Příspěvek od adelnik »

Jak poznám, jestli mám N47 nebo M47? V techničáku to napsáno není...
Miguel
Registrovaný
Příspěvky: 1230
Registrován: pon 08.11.2004 01:00
Bydliště: Praha - Diagnostika a kodování

#20 Příspěvek od Miguel »

Vemeš posledních 7 z VINka a naťukáš sem http://www.bmwarchiv.de/vin/bmw-vin-decoder.html

Vyjede ti info o autě i s výbavou a obrázkem vozu :wink:
Odpovědět