Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Kultivovanost chodu motoru N53 a N43 na volnobeh-zkusenosti
Zdravim vas,zajimalo by me zda jste spokojeni s kultivovanosti chodu motoru pri volnobehu.Me to teda prijde strasne ukuckane a trepave oproti starsim motor. verzim.V bmw na toto tema pouzivaji vzdy odpoved ze je to zpusobeno euro 5 normou.....
Neda se to nejak resit upravou vstrikovani nebo jinym zpusobem v sw auta?
Nejake zkusenosti?
Neda se to nejak resit upravou vstrikovani nebo jinym zpusobem v sw auta?
Nejake zkusenosti?
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3901
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
asi takle: mám "doma v garáži" jak N53 (3er e91, služebák), tak i N52K (Z4 e89, m4Zlik domácí)... a je to jak nebe a dudy, černá a bílá nebo jin a jang...
N53 vydává na volnoběh (zastudena i zatěpla) hlasité, uchu docela nepříjemné zvuky a má (ve srovnání s N52) docela nepravidelný chod, zatímco N52, speciálně po zahřátí, si na volnoběh jenom přede ...
a úplná tragedie to je po sundání plastové krytu N53, pak se z něj linou zvuky jako ze studeného TDi...
halt přímovstřik.... jediná výhoda je (snad) nižsí spotřeba N53.... což celkem platí, bo s oběma brmbrmbrm jezdím +/- stejným stylem s kupodivu podobnou dlouhodobou (okolo 12-ti), přičemž m4Zlik má kerb weight enem 1450, zatímco 3er 1715kilo
N53 vydává na volnoběh (zastudena i zatěpla) hlasité, uchu docela nepříjemné zvuky a má (ve srovnání s N52) docela nepravidelný chod, zatímco N52, speciálně po zahřátí, si na volnoběh jenom přede ...
a úplná tragedie to je po sundání plastové krytu N53, pak se z něj linou zvuky jako ze studeného TDi...

halt přímovstřik.... jediná výhoda je (snad) nižsí spotřeba N53.... což celkem platí, bo s oběma brmbrmbrm jezdím +/- stejným stylem s kupodivu podobnou dlouhodobou (okolo 12-ti), přičemž m4Zlik má kerb weight enem 1450, zatímco 3er 1715kilo
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3901
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
jo a ohledně přemapování N53 (potlačení negativních projevů té pííííčoviny zvané Euro 5, tj. vyhlazení křivky, potlačení "nerozhodnosti" a kukckání v nižších otáčkách) sem oslovil několik (dle mého kvalitních) čipařů (krámský, Hajro a pár dalších) a prakticky od všech sem dostal stejnou radu - do N53 NEHRABAT!
ešče, že mám doma i N52, páč jinak někdy sem z chování N53 na šlaktrefení ...
třeba neska sem s 3er ujel asi 400km, venku vlhko a teplota okolo 10st C, jel sem docela svižně, ale ne na doraz a to je kombinace, která N53 a jejímu naladění vadí snad nejvíc = po vytočení nad 3500tis otáček a řazení nahoru otáčky napřed vyletí nahoru o 200 a pak teprve začnou padat dolů, přesně trefit meziplyny je úkol téměř nadlidský, brzdit motorem téměř nelze.... ať de Brusel do prtele, takle dokurwit jinak sqělý motor...
ešče, že mám doma i N52, páč jinak někdy sem z chování N53 na šlaktrefení ...
třeba neska sem s 3er ujel asi 400km, venku vlhko a teplota okolo 10st C, jel sem docela svižně, ale ne na doraz a to je kombinace, která N53 a jejímu naladění vadí snad nejvíc = po vytočení nad 3500tis otáček a řazení nahoru otáčky napřed vyletí nahoru o 200 a pak teprve začnou padat dolů, přesně trefit meziplyny je úkol téměř nadlidský, brzdit motorem téměř nelze.... ať de Brusel do prtele, takle dokurwit jinak sqělý motor...
-
vita11
- Moderátor
- Příspěvky: 2232
- Registrován: stř 26.06.2013 00:00
- Bydliště: Praha/Brno/Břeclav
- Klubové ID: 3376
já na mojí n53 mám. občas to na volnoběh mírně "zakopne". ale musí to na volnoběh běžet dlouho .. na semaforech se to nestane. ale píše mi to chybu na všechny 3 lambdy, takže se tam asi občas pohádají jedničky a nuly. a nebo to bylo benzinem ... začal jsem tankovat jinde a od té doby jsem si toho nevšiml 

ja jsem prave kvuli toho zacal tankovat vervu 100 od benziny s tim ze to pomuze diky lepsimu oktanovemu cislu ale zadne extra zlepseni.je pravda ze to jde lepe do otacek ale to je tak vsechno.
jeste zkusim natankovat jinde jestli nahodou to neni zpusobeno nekvalitnim palivem a treba dolit aditiva ......
co tankujete vy?
jeste zkusim natankovat jinde jestli nahodou to neni zpusobeno nekvalitnim palivem a treba dolit aditiva ......
co tankujete vy?
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3901
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
@totič: seš vedle jakta jedle - jakej turbobenzín? N53 je poctivá atmosféra...
do obou liju jenom Vervu 100 nebo Maxx motion 100 (na ten maxx to jede o krapet líp)
šell fuel save je neskutečná sračka, to bych už nenalil ani do hajzlu - jednou sem to z nouze (dojezd podle BC nula) nalil do 3er (N53) a pak to jelo katastrofálně (jak na dva a ž tři válce, nepravidleně, hrubě, nešlo do otáček, líné to bylo jak veš, spotřeba o 2-3 litry vyšší.... to i na sračky z našeho džejzeddý to jede mnohem líp...
do obou liju jenom Vervu 100 nebo Maxx motion 100 (na ten maxx to jede o krapet líp)
šell fuel save je neskutečná sračka, to bych už nenalil ani do hajzlu - jednou sem to z nouze (dojezd podle BC nula) nalil do 3er (N53) a pak to jelo katastrofálně (jak na dva a ž tři válce, nepravidleně, hrubě, nešlo do otáček, líné to bylo jak veš, spotřeba o 2-3 litry vyšší.... to i na sračky z našeho džejzeddý to jede mnohem líp...
- BudVlad
- Registrovaný
- Příspěvky: 1206
- Registrován: pon 22.10.2007 00:00
- Bydliště: Budějce
- Klubové ID: 1841
"čipaři" mají pravdu, do N53 se namají hrabat. Musí se k odborníkům kteří tomu rozumí. Mě software upravoval DS Motorsport - zvýšený výkon, lepší spotřeba a motor chodí jako hodinky. Další solidní firma je Manhart Racing (upravují N53 až na 302 PS). V listopadovém vydání časopisu Performance BMW je o Manhart Racing článek.pavproch píše:... prakticky od všech sem dostal stejnou radu - do N53 NEHRABAT! ...
mam 325ku s N53ojkou a kultivovanost na volnobehu je veru biedna, obcas sa aj mne stane ze na semafore (zahriaty motor) zrazu volnobeh mierne zakolise (pol sekundy par otacok hore dole)...
a to nevravim o probleme ktory riesim uz pol roka s vybraciami (misfires na valci alebo dvoch) a nepravidelnym chodom na volnobeh s nezahriatym motorom (prvych par km, alebo minut po nastartovani), ked sa zahraje ide vsetko ako z praku..
Diag hlasi misfires na 3 valci a bohatu zmes na BANK 2 - citit nespaleny benzin za studena ked otvorim okno a zda sa mi ze aj dym z vyfuku za studena pozorujem viac ako u inych aut.
riesil som aj zakarbonovanie (par preplachov pri vymene oleja 3x a dekarbonizacia sania a palivovej sustavy s chemiou od BG).. zatial nic nepomohlo.
Ako prve po kupe som vymenil preventivne HPFP cerpadlo, nasledovali sviecky, zvolavacka na cievky posledne som menil 2 vstreky (3, 5 valec)
a momentalne zase cakam na vymenu vstreku na 3 valci, lebo chlapci v autorizaku nevedia co autu je len vedia ze to bude vstrekom (menil som ho 3 mesiace dozadu). Takze po vymene za 300€ budem tam, kde som bol pred mesiacom len s dalsimi sedivymi vlasmi, mesiaci stravenom na cakanie na terminy v servise a na nahradny diel.
@BudVlad zdravim presiel som kopec tvojich prispevkov o zvyseni vykonu tvojej 325ky, ci uz tu, alebo na zahranicnych forach. Chcem sa spytat co sa udialo vo wintertuningu, kedze ja ak dam auto dokopy planujem ist na zvysenie vykonu tam. Na SK a v CR nema zmysel nieco taketo riesit. 9 z 10 chiperov ani netusia ze pri 325i N53 sa jedna o SW priskrteny trojliter bez 3stupnoveho sania a mierne inym vyfukom..
Viem ze sa par ludi bavilo o zvyseni otacok cez diag na volnobeh z cca. 600 na povedzme 700 a ze to mierne zlepsi kultivovanost na volnobehu.. neviem ci je toto vobec mozne a ak ano ci je to mozne u N53
este mala poznamka auto ma skutocnych 85000km a necele 4 roky
a to nevravim o probleme ktory riesim uz pol roka s vybraciami (misfires na valci alebo dvoch) a nepravidelnym chodom na volnobeh s nezahriatym motorom (prvych par km, alebo minut po nastartovani), ked sa zahraje ide vsetko ako z praku..
Diag hlasi misfires na 3 valci a bohatu zmes na BANK 2 - citit nespaleny benzin za studena ked otvorim okno a zda sa mi ze aj dym z vyfuku za studena pozorujem viac ako u inych aut.
riesil som aj zakarbonovanie (par preplachov pri vymene oleja 3x a dekarbonizacia sania a palivovej sustavy s chemiou od BG).. zatial nic nepomohlo.
Ako prve po kupe som vymenil preventivne HPFP cerpadlo, nasledovali sviecky, zvolavacka na cievky posledne som menil 2 vstreky (3, 5 valec)
a momentalne zase cakam na vymenu vstreku na 3 valci, lebo chlapci v autorizaku nevedia co autu je len vedia ze to bude vstrekom (menil som ho 3 mesiace dozadu). Takze po vymene za 300€ budem tam, kde som bol pred mesiacom len s dalsimi sedivymi vlasmi, mesiaci stravenom na cakanie na terminy v servise a na nahradny diel.
@BudVlad zdravim presiel som kopec tvojich prispevkov o zvyseni vykonu tvojej 325ky, ci uz tu, alebo na zahranicnych forach. Chcem sa spytat co sa udialo vo wintertuningu, kedze ja ak dam auto dokopy planujem ist na zvysenie vykonu tam. Na SK a v CR nema zmysel nieco taketo riesit. 9 z 10 chiperov ani netusia ze pri 325i N53 sa jedna o SW priskrteny trojliter bez 3stupnoveho sania a mierne inym vyfukom..
Viem ze sa par ludi bavilo o zvyseni otacok cez diag na volnobeh z cca. 600 na povedzme 700 a ze to mierne zlepsi kultivovanost na volnobehu.. neviem ci je toto vobec mozne a ak ano ci je to mozne u N53
este mala poznamka auto ma skutocnych 85000km a necele 4 roky

- BudVlad
- Registrovaný
- Příspěvky: 1206
- Registrován: pon 22.10.2007 00:00
- Bydliště: Budějce
- Klubové ID: 1841
Wintertuning nedoporučuji. Her Winter nemá ani garáž, dělá to od baráku. Nalouduje software do notebuku, pošle to internetem někomu kdo to upraví a pak to nalouduje zpět. Bohužel jsem se o zkušenosti s Wintrem dočetl na webu až když jsem u něj vyhodil peníze. První špatnou zkušenost jsem měl v Praze, kde mi „expert“ naloudoval software z 330i. Auto ztratilo výkon a musel jsem si u BMW nechat znovu naprogramovat ECU. Až software od DS Motorsport podstatně zvýšil výkon. Software tam upravují na brzdě a trvá to celý den.
Jediný problém jsem měl s HPFP, vyměnili ho v záruce. V záruce také měnili cívky a vstřiky aniž bych měl problém. Je pravda, že za studena je motor hlučný, ale to jsou hydroštely. Je to malá cena orpoti štelování ventilů na twincam.
Jediný problém jsem měl s HPFP, vyměnili ho v záruce. V záruce také měnili cívky a vstřiky aniž bych měl problém. Je pravda, že za studena je motor hlučný, ale to jsou hydroštely. Je to malá cena orpoti štelování ventilů na twincam.
@BudVlad
hmm (takze wintertuning tymto padom pada, aj ked tam ma celkom solidne odozvy na tom webe) do DS motorsport to mam sakra daleko
a k tomu vsetkemu nemam auto v uplnom poriadku takze to necham na jar.
takemuto na kolene tunerovi to veru nedam sprasit. A auto sa vlastne po jeho zasahu chovalo ako s defaultnym softom (teda si zaplatil a efekt ziadny)? ci aj s tym upravenym softom od neho si mal problem ako so softom z 330i?
hmm (takze wintertuning tymto padom pada, aj ked tam ma celkom solidne odozvy na tom webe) do DS motorsport to mam sakra daleko

takemuto na kolene tunerovi to veru nedam sprasit. A auto sa vlastne po jeho zasahu chovalo ako s defaultnym softom (teda si zaplatil a efekt ziadny)? ci aj s tym upravenym softom od neho si mal problem ako so softom z 330i?
- BudVlad
- Registrovaný
- Příspěvky: 1206
- Registrován: pon 22.10.2007 00:00
- Bydliště: Budějce
- Klubové ID: 1841
Problém s úpravou od Wintera nebyl, ale jestli se zvýšil výkon tak to bylo k nepoznání. Do Freudenberg (DS Motorsport) nebo Wuppertal (Manhart Racing) mám také daleko, ale ta cesta stála za to. Podstatně se zvýšil výkon a zlepšila spotřeba.
Co také doporučuji je čištění ventilů vstřikováním čističe do sání. U přímého vstřikování nejde benzin kolem ventilu a proto se musí občas čistit. Já používám Liqui Moly valve cleaner nebo se take používá Seafoam spray cleaner.
Co také doporučuji je čištění ventilů vstřikováním čističe do sání. U přímého vstřikování nejde benzin kolem ventilu a proto se musí občas čistit. Já používám Liqui Moly valve cleaner nebo se take používá Seafoam spray cleaner.
No presiel som cistenim sania (ale len chemiou niecim podobnym len od firmy BG, ziadne mechanicke cistenie) ale ventily mam stale zasrate takze sa do toho budem musiet pustit a vycistit to mechanicky, ked som mal dole sanie tak to vypadalo asi takto. Neviem do akej miery uz taketo zanesenie moze robit problemy. Nie je to az taky dostrasujuci pripad ako pri niektorych n54/n55 modeloch kde im do sania moze hadzat aj olej.
- Přílohy
-
- sanie
- 3.jpg (72.71 KiB) Zobrazeno 2061 x
-
- 2.jpg (26.54 KiB) Zobrazeno 2061 x