Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Blbne Rafička Otáčkoměru E36, VYŘEŠENO HURÁÁÁ

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
krejcia1
Registrovaný
Příspěvky: 247
Registrován: úte 30.10.2007 01:00
Bydliště: Praha a Strakonice
Klubové ID: 2531

#1 Příspěvek od krejcia1 »

Čau chlapi, mám zajímavý problém s rafičkou otáčkoměru u svého E36 M44, když přišlápnu plyn tak se začne rafika třást a lítat sem a tam, neděje se to pokaždé, většinou jen při teplotách pod 18 stupňů celsia, když pustím plyn rafika se ustálí, budíkama to není, ty jsem zkoušel už dvoje, zde přikádám video: http://youtu.be/zWoa-EdnyWg

Budu rád za jakékoliv rady
Uživatelský avatar
Jamall
Registrovaný
Příspěvky: 1547
Registrován: pon 29.06.2009 00:00
Bydliště: Pardubice
Klubové ID: 2933

#2 Příspěvek od Jamall »

ja myslím, že budíky dostávají špatní údaj o počtu úhozů do svíček, ale netuším z které cívky si budíky ten signál berou.

Snad nepíšu blbosti, ale asi takhle by to mělo být zapojené. Když tak mě někdo porosím opravte, ad nemystifikuji
Cuky
Registrovaný
Příspěvky: 316
Registrován: sob 02.05.2009 00:00
Bydliště: Plesná u Chebu

#3 Příspěvek od Cuky »

Tak počet otáček se bere z ŘJ motor má snímač počtu otáček klikové hřídele :) ale pokud to dělá to co dělá tak zkus konektor v budících a nebo umírají budíky což je docela časté. Ten snímač otáček to dělat nebude kdyby umřel auto by ti nejelo.
krejcia1
Registrovaný
Příspěvky: 247
Registrován: úte 30.10.2007 01:00
Bydliště: Praha a Strakonice
Klubové ID: 2531

#4 Příspěvek od krejcia1 »

konektor jsem kontroloval, ten bude v pohodě a budíky taky, říkam si jestli nebude nějak poškozený kabel který nese tu informaci o počtu otáček, nevíte někdo jaký to je a na jakém je pinu?
Cuky
Registrovaný
Příspěvky: 316
Registrován: sob 02.05.2009 00:00
Bydliště: Plesná u Chebu

#5 Příspěvek od Cuky »

Je to nějaký z těch co vede z Řj do budíků :D :D proto jsem psal zkontroluj konektor . Budíky jsi usoudil dle vzhledu že jsou v pořádku? 8O
krejcia1
Registrovaný
Příspěvky: 247
Registrován: úte 30.10.2007 01:00
Bydliště: Praha a Strakonice
Klubové ID: 2531

#6 Příspěvek od krejcia1 »

Budíky jsem zkoušel vyměnit dvoje a dělají to všechny, takže těma to nebude, říkam si právě kdybych věděl jakej je to ten pin tak bych šel po kabelu a zkontroloval ho
shade741
Registrovaný
Příspěvky: 1332
Registrován: čtv 23.09.2010 00:00
Bydliště: Polná

#7 Příspěvek od shade741 »

Kdysi sem narazil na téma na US foru a tam borec tvrdil, že pod určitou teplotu se budíky chovaly jak dyby vnich strašilo- vyměnil staré kapacitátory/kondenzátory v budíkách(tam se ale jednalo o e 34 tuším) , dále bych zkontroloval ukostřovací kabely, b pak bych koukl na ten blok s cívkama, pokud si vyměnil budíky tak by to asi nemělo bejt tím, pokud si vyměnil celé budíky a né jen zadní/ přední část, mohl by mezi nima být blbý kontakt, jinak nevím
krejcia1
Registrovaný
Příspěvky: 247
Registrován: úte 30.10.2007 01:00
Bydliště: Praha a Strakonice
Klubové ID: 2531

#8 Příspěvek od krejcia1 »

Abych se přiznal vyměnil jsem jenom zadní část s elektronikou, pokud jsou ty kondenzátory v té přední části s rafikama tak by to mohlo být tím, děkuji za tip, zítra vyzkouším
shade741
Registrovaný
Příspěvky: 1332
Registrován: čtv 23.09.2010 00:00
Bydliště: Polná

#9 Příspěvek od shade741 »

zajdu do garage mrknout jak to tam je

Tak elektronika je jen v zadní části, přední část sou samostatný budíky s těma "tyčkama" co vedou proud, takže bych tam dal prvně celý jiný budíky- tím zjistíš jestli je problém v přenosu mezi zadní x přední částí, či v samotném budíku otáčkoměru
Fatal Design
Registrovaný
Příspěvky: 2414
Registrován: pát 21.11.2003 01:00
Bydliště: Frýdek-Místek
Klubové ID: 1036
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Fatal Design »

Přesná cesta u M44 je (celou trasu je to černý kabel) :

1) DME - konektor X6000 pin 80 (jednotka DME)
2) spojovač X8015 - to je odbočka pro EGS a diagnostickou zásuvku (nekde v té schránce nad motorem)
3) konektor X20 - pin 20 (kulatý konektor u pojistkové skřínky)
4) spojovač X1047 - rozbočka pro tempomat, klimu, EWS a budíky (nad nohama řidiče)
5) konektor X16 pin 20 - bílý konektor (v budících)


Za mě si myslím, že to není chyba budíků jako takových ... to by dělalo pořád. Vzhledem k tomu chování (přidám / uberu) tak bych řekl, že to je nějakým blbým kontaktem ... tomu nahrává i ta teorie o teplotě (jde o roztažnost kovu)
krejcia1
Registrovaný
Příspěvky: 247
Registrován: úte 30.10.2007 01:00
Bydliště: Praha a Strakonice
Klubové ID: 2531

#11 Příspěvek od krejcia1 »

Děkuji za vyčerpávající info, zkusím to celé projít a doufám že na to přijdu :)
Uživatelský avatar
johnyfly1
Registrovaný
Příspěvky: 811
Registrován: sob 04.10.2008 00:00

#12 Příspěvek od johnyfly1 »

skus napichnut na diagnostiku ci aj tam budu otacky tak skakat :roll:
Fatal Design
Registrovaný
Příspěvky: 2414
Registrován: pát 21.11.2003 01:00
Bydliště: Frýdek-Místek
Klubové ID: 1036
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Fatal Design »

No to je taky možnost, ale to odhalí "jen" problém v DME (což si myslím, že by dělalo pořád) nebo chybu mezi DME (X6000) - X8015 a diag zásuvkou ...

U E36 s diag zásuvkou v motorovém prostoru se to docela blbě projíždí s napíchnutou diag :lol:
krejcia1
Registrovaný
Příspěvky: 247
Registrován: úte 30.10.2007 01:00
Bydliště: Praha a Strakonice
Klubové ID: 2531

#14 Příspěvek od krejcia1 »

Trochu obnovím toto téma, protože problém s poskakováním otáčkoměru jsem stále nevyřešil, zajímavé je, že když odpojím pin 20 na bílém konektoru x16, který má udávat počet otáček, tak mi přestane fungovat otáčkoměr, ekonoměr i ukazatel teploty chladící kapaliny, je to normální? zároveň zůstanou rozsvícené zelené obdelníky signalizující servisní interval, to chápu když není signál otáček budíky si myslí, že není nastartován motor. Když zadám na BC servisní funkci číslo dva - ukazatel aktuální spotřeby paliva, ukazuje normálně bez výkyvů, (na budíkách poskakuje spolu s otáčkoměrem i ekonoměr)
Fatal Design
Registrovaný
Příspěvky: 2414
Registrován: pát 21.11.2003 01:00
Bydliště: Frýdek-Místek
Klubové ID: 1036
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Fatal Design »

Spotřebu a teda to co ti ukazuje ekonoměr počítají budíky na základě otáček motoru, takže je pochopitelné, že když mají vstup 0 tak výstup bude taky 0 ....

Že ti ukazuje BC dobře to je otázka, protože refresh info v BC může být pomalejší a tak ty výkyvy nezaznamenáš, ale to je jen moje teorie ...

Zkus si půjčit někde budíky, nebo si nějaké kup, všude se toho válí kupy a zkus tam hodit na chvíli jiné a uvidíš, jestli to není chyba v budíkách jako takových. Tím bych začal ...

Jak odpojení pinu 20 x16 souvisí s tím, že ti přestane ukazovat palivoměr, mi teda uniká ... ale třeba to souvisí s tím co jsem napsal o odstavec výše ...
krejcia1
Registrovaný
Příspěvky: 247
Registrován: úte 30.10.2007 01:00
Bydliště: Praha a Strakonice
Klubové ID: 2531

#16 Příspěvek od krejcia1 »

Palivomer ukazuje spravne ten je napojenej primo na nadrz to je ten cernej konektor u budiku, budiky uz jsem zkousel fakt troje, jedny znich dokonce ze sestivalce, ty poskakovaly taky akorat ukazovaly o tretinu min otacek, jediny co si rikam ze by to mohlo byt tak civka, ( kdyby nekdo v okoli prahy mel na pujceni byl bych vdecny), nebo jeste zkusim odpojit zitra cidlo teploty chladici kapaliny, jestli to s tim treba nejak nesouvisi
Fatal Design
Registrovaný
Příspěvky: 2414
Registrován: pát 21.11.2003 01:00
Bydliště: Frýdek-Místek
Klubové ID: 1036
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Fatal Design »

Jo sorry, neumím číst :lol: Ta teplota chladící kapaliny je divná, nicméně ta vede přes piny 17, 18 na x16 ... ale podle mě v pinu 24 na x16 je kostra, kterou používá ta teplota vody a to by mohlo být ono.

Já jsem teď nedávno zapojoval shift light a ten se zapojuje taky na otáčky motoru a když jsem dělal přípravu, tak jsem rozdvojil pin 20 x16 a nechal jsem ten jeden konec střihnutý a nezaizolovaný :oops: jen tak za budíkama a když jsem je dal zpět, tak mi taky poskakoval otáčkoměr ... nakonec jsem zjistitl, že se mi právě ten kablík přikostřuje podle vibrací auta a tohle dělalo ten chaos, takže je možné, že se ti někde ten pin 20 taky přikostřuje a moc bych za to nedal, že to bude mít souvislost s tím pinem 24 x16 ...

Zkoukni celé to vedení kablu k pinu 24 x16 ... vede to ale za přihrádku spolujezdce, tak to bude trochu mise :wink:
krejcia1
Registrovaný
Příspěvky: 247
Registrován: úte 30.10.2007 01:00
Bydliště: Praha a Strakonice
Klubové ID: 2531

#18 Příspěvek od krejcia1 »

Vis stopro, ze ten pin 24 je kostra? Myslel jsem ze je to signal zesvetlovani a stmavovani podsviceni, kazdopadne je to celkem zajimava teorie, asi pred rokem jsem zapojoval samozatmavovaci zrcatko a chytil jsem se ke kabelum pod kastlikem, a samozrejme profesionalne rychlospojkami :oops: , tak to zkusim prolezt klidne by to mohlo zpusobovat toto
Fatal Design
Registrovaný
Příspěvky: 2414
Registrován: pát 21.11.2003 01:00
Bydliště: Frýdek-Místek
Klubové ID: 1036
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od Fatal Design »

krejcia1 píše:Vis stopro, ze ten pin 24 je kostra? Myslel jsem ze je to signal zesvetlovani a stmavovani podsviceni, kazdopadne je to celkem zajimava teorie, asi pred rokem jsem zapojoval samozatmavovaci zrcatko a chytil jsem se ke kabelum pod kastlikem, a samozrejme profesionalne rychlospojkami :oops: , tak to zkusim prolezt klidne by to mohlo zpusobovat toto
Ano vím to jistě ... ale bavíme se o pinu 24 v x16 tj. bílém konektoru !!

Stmívání je taky na 24, ale na x17 modrém ...
krejcia1
Registrovaný
Příspěvky: 247
Registrován: úte 30.10.2007 01:00
Bydliště: Praha a Strakonice
Klubové ID: 2531

#20 Příspěvek od krejcia1 »

Mas pravdu, prekoukl jsem se, ale ta teplota vody co je na pinu 17 a 18 tak ta neni na tom bilym ale na tom modrym
Odpovědět