Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Blbne Rafička Otáčkoměru E36, VYŘEŠENO HURÁÁÁ
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 247
- Registrován: úte 30.10.2007 01:00
- Bydliště: Praha a Strakonice
- Klubové ID: 2531
Čau chlapi, mám zajímavý problém s rafičkou otáčkoměru u svého E36 M44, když přišlápnu plyn tak se začne rafika třást a lítat sem a tam, neděje se to pokaždé, většinou jen při teplotách pod 18 stupňů celsia, když pustím plyn rafika se ustálí, budíkama to není, ty jsem zkoušel už dvoje, zde přikádám video: http://youtu.be/zWoa-EdnyWg
Budu rád za jakékoliv rady
Budu rád za jakékoliv rady
Kdysi sem narazil na téma na US foru a tam borec tvrdil, že pod určitou teplotu se budíky chovaly jak dyby vnich strašilo- vyměnil staré kapacitátory/kondenzátory v budíkách(tam se ale jednalo o e 34 tuším) , dále bych zkontroloval ukostřovací kabely, b pak bych koukl na ten blok s cívkama, pokud si vyměnil budíky tak by to asi nemělo bejt tím, pokud si vyměnil celé budíky a né jen zadní/ přední část, mohl by mezi nima být blbý kontakt, jinak nevím
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 2414
- Registrován: pát 21.11.2003 01:00
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Klubové ID: 1036
- Kontaktovat uživatele:
Přesná cesta u M44 je (celou trasu je to černý kabel) :
1) DME - konektor X6000 pin 80 (jednotka DME)
2) spojovač X8015 - to je odbočka pro EGS a diagnostickou zásuvku (nekde v té schránce nad motorem)
3) konektor X20 - pin 20 (kulatý konektor u pojistkové skřínky)
4) spojovač X1047 - rozbočka pro tempomat, klimu, EWS a budíky (nad nohama řidiče)
5) konektor X16 pin 20 - bílý konektor (v budících)
Za mě si myslím, že to není chyba budíků jako takových ... to by dělalo pořád. Vzhledem k tomu chování (přidám / uberu) tak bych řekl, že to je nějakým blbým kontaktem ... tomu nahrává i ta teorie o teplotě (jde o roztažnost kovu)
1) DME - konektor X6000 pin 80 (jednotka DME)
2) spojovač X8015 - to je odbočka pro EGS a diagnostickou zásuvku (nekde v té schránce nad motorem)
3) konektor X20 - pin 20 (kulatý konektor u pojistkové skřínky)
4) spojovač X1047 - rozbočka pro tempomat, klimu, EWS a budíky (nad nohama řidiče)
5) konektor X16 pin 20 - bílý konektor (v budících)
Za mě si myslím, že to není chyba budíků jako takových ... to by dělalo pořád. Vzhledem k tomu chování (přidám / uberu) tak bych řekl, že to je nějakým blbým kontaktem ... tomu nahrává i ta teorie o teplotě (jde o roztažnost kovu)
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 2414
- Registrován: pát 21.11.2003 01:00
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Klubové ID: 1036
- Kontaktovat uživatele:
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 247
- Registrován: úte 30.10.2007 01:00
- Bydliště: Praha a Strakonice
- Klubové ID: 2531
Trochu obnovím toto téma, protože problém s poskakováním otáčkoměru jsem stále nevyřešil, zajímavé je, že když odpojím pin 20 na bílém konektoru x16, který má udávat počet otáček, tak mi přestane fungovat otáčkoměr, ekonoměr i ukazatel teploty chladící kapaliny, je to normální? zároveň zůstanou rozsvícené zelené obdelníky signalizující servisní interval, to chápu když není signál otáček budíky si myslí, že není nastartován motor. Když zadám na BC servisní funkci číslo dva - ukazatel aktuální spotřeby paliva, ukazuje normálně bez výkyvů, (na budíkách poskakuje spolu s otáčkoměrem i ekonoměr)
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 2414
- Registrován: pát 21.11.2003 01:00
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Klubové ID: 1036
- Kontaktovat uživatele:
Spotřebu a teda to co ti ukazuje ekonoměr počítají budíky na základě otáček motoru, takže je pochopitelné, že když mají vstup 0 tak výstup bude taky 0 ....
Že ti ukazuje BC dobře to je otázka, protože refresh info v BC může být pomalejší a tak ty výkyvy nezaznamenáš, ale to je jen moje teorie ...
Zkus si půjčit někde budíky, nebo si nějaké kup, všude se toho válí kupy a zkus tam hodit na chvíli jiné a uvidíš, jestli to není chyba v budíkách jako takových. Tím bych začal ...
Jak odpojení pinu 20 x16 souvisí s tím, že ti přestane ukazovat palivoměr, mi teda uniká ... ale třeba to souvisí s tím co jsem napsal o odstavec výše ...
Že ti ukazuje BC dobře to je otázka, protože refresh info v BC může být pomalejší a tak ty výkyvy nezaznamenáš, ale to je jen moje teorie ...
Zkus si půjčit někde budíky, nebo si nějaké kup, všude se toho válí kupy a zkus tam hodit na chvíli jiné a uvidíš, jestli to není chyba v budíkách jako takových. Tím bych začal ...
Jak odpojení pinu 20 x16 souvisí s tím, že ti přestane ukazovat palivoměr, mi teda uniká ... ale třeba to souvisí s tím co jsem napsal o odstavec výše ...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 247
- Registrován: úte 30.10.2007 01:00
- Bydliště: Praha a Strakonice
- Klubové ID: 2531
Palivomer ukazuje spravne ten je napojenej primo na nadrz to je ten cernej konektor u budiku, budiky uz jsem zkousel fakt troje, jedny znich dokonce ze sestivalce, ty poskakovaly taky akorat ukazovaly o tretinu min otacek, jediny co si rikam ze by to mohlo byt tak civka, ( kdyby nekdo v okoli prahy mel na pujceni byl bych vdecny), nebo jeste zkusim odpojit zitra cidlo teploty chladici kapaliny, jestli to s tim treba nejak nesouvisi
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 2414
- Registrován: pát 21.11.2003 01:00
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Klubové ID: 1036
- Kontaktovat uživatele:
Jo sorry, neumím číst
Ta teplota chladící kapaliny je divná, nicméně ta vede přes piny 17, 18 na x16 ... ale podle mě v pinu 24 na x16 je kostra, kterou používá ta teplota vody a to by mohlo být ono.
Já jsem teď nedávno zapojoval shift light a ten se zapojuje taky na otáčky motoru a když jsem dělal přípravu, tak jsem rozdvojil pin 20 x16 a nechal jsem ten jeden konec střihnutý a nezaizolovaný
jen tak za budíkama a když jsem je dal zpět, tak mi taky poskakoval otáčkoměr ... nakonec jsem zjistitl, že se mi právě ten kablík přikostřuje podle vibrací auta a tohle dělalo ten chaos, takže je možné, že se ti někde ten pin 20 taky přikostřuje a moc bych za to nedal, že to bude mít souvislost s tím pinem 24 x16 ...
Zkoukni celé to vedení kablu k pinu 24 x16 ... vede to ale za přihrádku spolujezdce, tak to bude trochu mise

Já jsem teď nedávno zapojoval shift light a ten se zapojuje taky na otáčky motoru a když jsem dělal přípravu, tak jsem rozdvojil pin 20 x16 a nechal jsem ten jeden konec střihnutý a nezaizolovaný

Zkoukni celé to vedení kablu k pinu 24 x16 ... vede to ale za přihrádku spolujezdce, tak to bude trochu mise

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 247
- Registrován: úte 30.10.2007 01:00
- Bydliště: Praha a Strakonice
- Klubové ID: 2531
Vis stopro, ze ten pin 24 je kostra? Myslel jsem ze je to signal zesvetlovani a stmavovani podsviceni, kazdopadne je to celkem zajimava teorie, asi pred rokem jsem zapojoval samozatmavovaci zrcatko a chytil jsem se ke kabelum pod kastlikem, a samozrejme profesionalne rychlospojkami
, tak to zkusim prolezt klidne by to mohlo zpusobovat toto

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 2414
- Registrován: pát 21.11.2003 01:00
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Klubové ID: 1036
- Kontaktovat uživatele:
Ano vím to jistě ... ale bavíme se o pinu 24 v x16 tj. bílém konektoru !!krejcia1 píše:Vis stopro, ze ten pin 24 je kostra? Myslel jsem ze je to signal zesvetlovani a stmavovani podsviceni, kazdopadne je to celkem zajimava teorie, asi pred rokem jsem zapojoval samozatmavovaci zrcatko a chytil jsem se ke kabelum pod kastlikem, a samozrejme profesionalne rychlospojkami, tak to zkusim prolezt klidne by to mohlo zpusobovat toto
Stmívání je taky na 24, ale na x17 modrém ...