Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

samosvor

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#41 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Unašečem myslíš to, k čemu se šroubuje poloosa, díl co je jen nasunuté do diffu drážkovaným koncem?
díl č. 1 ?

Obrázek
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
hamatoyoshi
Registrovaný
Příspěvky: 35
Registrován: ned 25.08.2013 00:00
Bydliště: Praha

#42 Příspěvek od hamatoyoshi »

Francis píše:
MACEK píše:Ahoj, jake gufera a kde se daji koupit na pretesneni samosvoru do e36 a je tam nejaka zaludnost pri vymene?

Koupit se dají v kterémkoli zastoupení BMW, dále pak v např. v Autokelly, ELITu, ...


Ano, dokonce jsme s Mackem zjistili, že přední gufero vyšlo dráž z druhovýroby (Corteco) než origo. 400 vs 200. Boční od Corteco kolem 100 Kč.
hamatoyoshi
Registrovaný
Příspěvky: 35
Registrován: ned 25.08.2013 00:00
Bydliště: Praha

#43 Příspěvek od hamatoyoshi »

Thomeeno23 píše:když už jsme u toho dají se někde koupit samotné unašeče? mám v nich nejspíš vůli. Nebo jen origo?


Jen origo nebo vrakáč. hledal jsem to u nás, v Kelly, v Elitu, v APM a nic..
minarik
Registrovaný
Příspěvky: 1
Registrován: čtv 12.09.2013 00:00

#44 Příspěvek od minarik »

ahoj nemá někdo samosvor na e21?
Thomeeno23
Registrovaný
Příspěvky: 291
Registrován: stř 13.05.2009 00:00
Bydliště: JC
Kontaktovat uživatele:

#45 Příspěvek od Thomeeno23 »

Francis píše:Unašečem myslíš to, k čemu se šroubuje poloosa, díl co je jen nasunuté do diffu drážkovaným koncem?
díl č. 1 ?


jo přesně to myslím, když se s unašečem zahýbe vydává to rány(přesně takové co jsou v mnoha e36 slyšet někdy při zařazení).mohl by to způsobovat ten drážkovaný konec pokud se nepletu, nemáte s tím někdo zkušenosti?
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#46 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Vydává rány když s ním zahýbeš jak? Při točení dopředu-dozadu?
Tipuju, že spíš bude vůle někde v zubech hruška-talíř. Drážkování unašeč-náboj je bez pohybu, jistí to drátěný kroužek.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Thomeeno23
Registrovaný
Příspěvky: 291
Registrován: stř 13.05.2009 00:00
Bydliště: JC
Kontaktovat uživatele:

#47 Příspěvek od Thomeeno23 »

No když s unašečem zatočím kolem osy je v něm dost vůle při které to vydává ty typické zvuky pro e36..takže pokud se s tím nechci smířit vypadá to na repas diferáku?
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#48 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Výměna unašečů to nevyřeší. Vůle je v převodech. Používáním (jízdou) se opotřebovává jak hlavní ozubené soukolí, tak i ložiska a diferenciální soukolí v kleci. Podívej se do ETK na ceny ložisek a přejde tě chuť na repasi. Pokud tě to velmi irituje, najdi si jiný starší s méně najetými km.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Thomeeno23
Registrovaný
Příspěvky: 291
Registrován: stř 13.05.2009 00:00
Bydliště: JC
Kontaktovat uživatele:

#49 Příspěvek od Thomeeno23 »

Díky moc za info. Celkem mne to překvapuje, protože ta vůle je celkem lehká(nepřipadalo mi že bych přes ní tahal více součástek). Každopádně za tolik peněz mne to už tak neirituje a ty rány jsem slyšel zatím v každé e36 takže schánět diferák bez vůlí bude sranda :lol:
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov

#50 Příspěvek od Lucifer »

Tak když to je kuželíkový ložisko tak se nedivím že to stojí takovou ránu
Michal_01
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: pon 18.03.2013 01:00
Bydliště: okr. Vsetín

#51 Příspěvek od Michal_01 »

Mám na 2.5 3.45 z 2.0 samozřejmě včetně slabších poloos, diferenciál jsem si zavařil, doteď najeto 5 000 km samozřejmě včetně pár hodin driftování, už když jsem ho tam dával měl vůle, po 5tkm. je to horší, proto ho jen pro jistotu měním za další.

Kdyby investice 500-1000 kč / půlrok za zvarosvor, nezdá se mi to oproti repasím obyčejného lsd moc :wink:

Btw. Že se s autem nedá zatáčet, pokud nchcete jet bokem jak už tu padlo, je opravdu neskutečná hloupost :wink:
kovaljuk
Registrovaný
Příspěvky: 189
Registrován: stř 05.10.2011 00:00
Bydliště: Praha

#52 Příspěvek od kovaljuk »

Nemáte někdo zkušenost se svorem 2,64 v E36 2,8? Mam trochu strach abych z toho neudělal dálniční express.
Tento převod sem našel pouze u E34 2,5tds.
hamatoyoshi
Registrovaný
Příspěvky: 35
Registrován: ned 25.08.2013 00:00
Bydliště: Praha

#53 Příspěvek od hamatoyoshi »

Víte někdo kdo umí repasovat lamely v LSD? Začal mi hrabat jen na jedno kolo... :-/
Uživatelský avatar
johnyfly1
Registrovaný
Příspěvky: 811
Registrován: sob 04.10.2008 00:00

#54 Příspěvek od johnyfly1 »

ktosi u vas v cechach to robil resp daval druhe a zvysil svornost az o 10% sa mi vidi...ale nefim uz kto to bol :roll:
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#55 Příspěvek od MattyX Moderátor »

hamatoyoshi píše:Víte někdo kdo umí repasovat lamely v LSD? Začal mi hrabat jen na jedno kolo... :-/


kup origo BMW, dají se sehnat, jen najít ten správnej kod kua :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#56 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Kódy by byly, ale už je to nedodatelné
http://bmwfans.info/parts/catalog/E24/C ... e_parts-2/
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
Toci
Registrovaný
Příspěvky: 462
Registrován: pon 25.03.2013 01:00
Bydliště: Kladno

#57 Příspěvek od Toci »

Uvažuju o koupi samosvoru z M3 na mou 323i. Pročetl jsem si toto téma a rozumím tomu správně, že stačí vyměnit boční unašeče a můžu to tam dát? Co přední unašeč, ten se taky musí vyměnit, nebo může zůstat? Je BMW vůbec schopné tohle ještě dodat, nebo už smolík?
Bývalý nick FUGAS
BMW 328ti (e36)
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#58 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Stačí se podívat do ETK a budeš mít jasno: je třeba vyměnit všechny unašeče, jak vstupní tak i výstupní. Tedy v případě, že nebudeš měnit i poloosy a kardan.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
Toci
Registrovaný
Příspěvky: 462
Registrován: pon 25.03.2013 01:00
Bydliště: Kladno

#59 Příspěvek od Toci »

To bych neměnil, na prodej je pouze samosvor bez toho ostatního a shánět to někde nechci. Kolik řádově to obnáší? S ETK nemám žádné zkušenosti, e36 mám krátce a zatím jsem tam nic nepotřeboval:-)

edit: Jo tak už to chápu, ty unašeče se vezmou z původního difu, takže se to nemusí kupovat. Chtěl jsem se zeptat, dával tu někdo samosvor 3,15 konkrétně do 323i 125kW? Můj mechanik říká, že to tomu neudělá dobře a strašně mi vylítne spotřeba. Je asi jasný že se spotřeba zvýší, když mi při stejné rychlosti stoupnou otáčky, ale jak moc? Zajímala by mě konkrétní uživatelská zkušenost, jestli tuto kombinaci někdo má, je spokojen, či by do toho už znova nešel?
Bývalý nick FUGAS
BMW 328ti (e36)
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#60 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Mám Compact 323ti, který má z výroby převod 3,07. Zkoušel jsem jezdit se samosvorem 3,25 a spotřebu to dramaticky nezvedlo. Velmi záleží na stylu jízdy a na jízdních trasách. Ve městě se to na spotřebě projeví minimálně, na dáĺnici znatelněji, ale nijak dramaticky.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Odpovědět