Francis píše:Unašečem myslíš to, k čemu se šroubuje poloosa, díl co je jen nasunuté do diffu drážkovaným koncem?
díl č. 1 ?
jo přesně to myslím, když se s unašečem zahýbe vydává to rány(přesně takové co jsou v mnoha e36 slyšet někdy při zařazení).mohl by to způsobovat ten drážkovaný konec pokud se nepletu, nemáte s tím někdo zkušenosti?
Vydává rány když s ním zahýbeš jak? Při točení dopředu-dozadu?
Tipuju, že spíš bude vůle někde v zubech hruška-talíř. Drážkování unašeč-náboj je bez pohybu, jistí to drátěný kroužek.
No když s unašečem zatočím kolem osy je v něm dost vůle při které to vydává ty typické zvuky pro e36..takže pokud se s tím nechci smířit vypadá to na repas diferáku?
Výměna unašečů to nevyřeší. Vůle je v převodech. Používáním (jízdou) se opotřebovává jak hlavní ozubené soukolí, tak i ložiska a diferenciální soukolí v kleci. Podívej se do ETK na ceny ložisek a přejde tě chuť na repasi. Pokud tě to velmi irituje, najdi si jiný starší s méně najetými km.
Díky moc za info. Celkem mne to překvapuje, protože ta vůle je celkem lehká(nepřipadalo mi že bych přes ní tahal více součástek). Každopádně za tolik peněz mne to už tak neirituje a ty rány jsem slyšel zatím v každé e36 takže schánět diferák bez vůlí bude sranda
Mám na 2.5 3.45 z 2.0 samozřejmě včetně slabších poloos, diferenciál jsem si zavařil, doteď najeto 5 000 km samozřejmě včetně pár hodin driftování, už když jsem ho tam dával měl vůle, po 5tkm. je to horší, proto ho jen pro jistotu měním za další.
Kdyby investice 500-1000 kč / půlrok za zvarosvor, nezdá se mi to oproti repasím obyčejného lsd moc
Btw. Že se s autem nedá zatáčet, pokud nchcete jet bokem jak už tu padlo, je opravdu neskutečná hloupost
Uvažuju o koupi samosvoru z M3 na mou 323i. Pročetl jsem si toto téma a rozumím tomu správně, že stačí vyměnit boční unašeče a můžu to tam dát? Co přední unašeč, ten se taky musí vyměnit, nebo může zůstat? Je BMW vůbec schopné tohle ještě dodat, nebo už smolík?
Stačí se podívat do ETK a budeš mít jasno: je třeba vyměnit všechny unašeče, jak vstupní tak i výstupní. Tedy v případě, že nebudeš měnit i poloosy a kardan.
To bych neměnil, na prodej je pouze samosvor bez toho ostatního a shánět to někde nechci. Kolik řádově to obnáší? S ETK nemám žádné zkušenosti, e36 mám krátce a zatím jsem tam nic nepotřeboval:-)
edit: Jo tak už to chápu, ty unašeče se vezmou z původního difu, takže se to nemusí kupovat. Chtěl jsem se zeptat, dával tu někdo samosvor 3,15 konkrétně do 323i 125kW? Můj mechanik říká, že to tomu neudělá dobře a strašně mi vylítne spotřeba. Je asi jasný že se spotřeba zvýší, když mi při stejné rychlosti stoupnou otáčky, ale jak moc? Zajímala by mě konkrétní uživatelská zkušenost, jestli tuto kombinaci někdo má, je spokojen, či by do toho už znova nešel?
Mám Compact 323ti, který má z výroby převod 3,07. Zkoušel jsem jezdit se samosvorem 3,25 a spotřebu to dramaticky nezvedlo. Velmi záleží na stylu jízdy a na jízdních trasách. Ve městě se to na spotřebě projeví minimálně, na dáĺnici znatelněji, ale nijak dramaticky.