Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

325i M54 - studený motor = nepravidelný chod

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
alpineman
Registrovaný
Příspěvky: 310
Registrován: ned 20.03.2005 01:00
Bydliště: Mar. Lázně
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od alpineman »

Nemáte někdo zkušenosti s tím, že když nastartuju (studený motor) jde to jakoby na 5 válců a je cítit, že i motor se tak divně otřásá. Po sešlápnutí plynu jde hůř do otáček a až tak nad 3tis. ot. jde dobře... Tak po 2min. když vypnu motor a opět nastartuju, je vše OK!!! Tzn. jakmile se trošičku ohřeje...
Čím větší chladno venku je, tím víc to dělá neplechu. Jednou se mi dokonce rozsvítila žlutá kontrolka motoru. Po mírném ohřátí motoru a opětovném nastartování kontrolka nesvítila a chod motoru opět OK.
Svíčky jsou nové (BKR6EQUP)!!!
Jestli se s tím někdo setkal, poraďte pls
lucas22
Registrovaný
Příspěvky: 147
Registrován: pát 01.02.2008 01:00
Bydliště: Praha

#2 Příspěvek od lucas22 »

u mna to bola vadna jedna z cievok, casom uz sa to nezlepsi ani pri teplom motore... najlepsie na diagnostiku a uvidis
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#3 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

Jako nade mnou nebo lambda sonda, diagnostika rekne presne...
“Ability is what you're capable of doing.”
honzabiker1
Registrovaný
Příspěvky: 460
Registrován: čtv 22.09.2011 00:00

#4 Příspěvek od honzabiker1 »

Setkal jsem se se stejnym problemem u M54B22 - po vymene svicek po nastartovani bezel motor na 5 valcu a obcas se rozsvitila kontrolka motoru. Stacilo pres diagnostiku vymazat adaptovane hodnoty a od te doby se zavada znovu neobjevila.. Mohla to byt jen nejaka shoda nahod, ale zkusit to muzes, nic tim nezkazis..
alpineman
Registrovaný
Příspěvky: 310
Registrován: ned 20.03.2005 01:00
Bydliště: Mar. Lázně
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od alpineman »

Díky za vaše názory... Tak dnes se mi rozsvitila kontrolka motoru a uz po nekolikerem nastartovani nezhasla. Motor tahne, kdyz je ohraty tak jde klidne, jen pri jizde trosicku jinak bruci. Proste z vyfuku jde trosicku hrubsi zvuk.
V pondeli hned sjedu na diagnostiku a jelikoz delam v SRN, tak do BMW Hübner ve Viechtachu. Tak snad to bude v dobrych rukach. Jen se obavam toho, ze to bude oprava pokus - omyl. Muze to byt hromada veci. Od lambdy (a to jsou 4), civek, vahy vzduchu, az po treby skrtici klapku. No uvidime...
Kdyby mel nekdo jeste podobnou zkusenost, nevahejte se o ni podelit.
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#6 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

Hrubý chod můžou dělat jen ty 2 horní řídicí, ty za katama mají jen kontrolní funkci... vetsinou v nich odejde vyhřívání a pak to blbne za studena...
“Ability is what you're capable of doing.”
alpineman
Registrovaný
Příspěvky: 310
Registrován: ned 20.03.2005 01:00
Bydliště: Mar. Lázně
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od alpineman »

Tak dnes diagnostika odhalila tyto závady v paměti:
- špatné spalování na 4. válci
- váha vzduchu

Jelikož jsou svíčky nové, tak prý vyměnit cívku na 4. válci a pokud to bude zlobit dále, přijet a bude se řešit váha...
Odpovědět