Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Bmw e36 zvýšení výkonu
Ahoj lidi
Tak jsem byl letos zase na BIGU a nasál jsem tam informace a rady. Nejvíce mě zaujala rada že bmw e36 318is má vysokoprůtokové vstřiky (doufám že to píšu správně), které když nainstalujete třeba do 316i m42 dokonce i do 6 válce 2,0 a 2,5 m50 bez vanos (samozřejmě že těch vstřiků budete muset mít 6) tak vám to zvýší výkon. Podmínkou je 3 bar regulátor tlaku a sportovní filtr s co největší propustností. Co si o tom myslíte? Krom 2,5 m50 tu mám k dispozici všechny motory mám to zkusit přehodit z ISa třeba do 316i?? Ptám se protože nerad dělám věci zbytečně i když tohle je práce max na půl hodinky...
Tak jsem byl letos zase na BIGU a nasál jsem tam informace a rady. Nejvíce mě zaujala rada že bmw e36 318is má vysokoprůtokové vstřiky (doufám že to píšu správně), které když nainstalujete třeba do 316i m42 dokonce i do 6 válce 2,0 a 2,5 m50 bez vanos (samozřejmě že těch vstřiků budete muset mít 6) tak vám to zvýší výkon. Podmínkou je 3 bar regulátor tlaku a sportovní filtr s co největší propustností. Co si o tom myslíte? Krom 2,5 m50 tu mám k dispozici všechny motory mám to zkusit přehodit z ISa třeba do 316i?? Ptám se protože nerad dělám věci zbytečně i když tohle je práce max na půl hodinky...
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5995
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
Palivo k hoření potřebuje kyslík, který je ve vzduchu. Zvýšené množství paliva potřebuje k hoření zvýšené množství vzduchu.
Jak tam více vzduchu dostaneš?
Jak tam více vzduchu dostaneš?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
no s tim klukem jsem to na BIGU taky řešil. Měl jsem stejnou otázku jako vy že to bude mít málo kyslíku. Tvrdil že pokud tam dám sportovní filtr třeba KNko a odstínim filtr od motoru + náporový vzduch od masky (aby byl chladnější) tak prej to pojede líp. Jak řekl kolega jednotka by si to měla schroustat sama tzn že pokud bude víc kyslíku vstřikne i víc benzínu. Ale pokud jsou vstřiky dimenzovány na nějaký maximální průtok tak víc než max tam nepustí ikdyby bylo turbo. Takže věřím v teorii že pokud bude studený vzduch a menší odpor tak bude mít motor šanci ho dostat do válců víc a tím pádem i vstříknout více benzínu. Co vy na to??
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
- Klubové ID: 3742
Za mě jdi do toho, budeš průkopník.. Ještě bych pohledal jestli k tomu tady na fóru něco není, ale moc jsem toho o této metodě neslyšel. Co je známo taxe mění sání na R6 z M50, aby se zvýšil právě objem toho vzduchu. Věřím, že to pak pojedeš změřit na brzdě, nebo nějakou porovnávačkou. Pak dej vědět jak to jede 

ahoj tak je to hotové. Omlouvám se za zpoždění, ale byl jsem po noční a chtěl jsem si trochu zdřímnout
. Na obrázku se můžete pro představu podívat na vstřiky. Žluté jsou z 318is a modré původní z 1,6i. Výsledek mé práce byl očekávaný, ale né marný. Udělal jsem hodně testů abych se co nejvíce přiblížil tomu, co by vám vyšlo na válcích. Podle video záznamu který jsem pořídil před a po je jasný že motor na volnoběh jde rychleji do otáček. Po projížďce jsem usoudil že auto více táhne ale žádné Géčka nečekejte. Vozil jsem se dlouho abych si nic nenalhával že mi to opravdu výkon přidalo. Motor zhruba ve 3 tisících maličko ožije a rozhodně jde lépe za plynem. Ale nejásejte, jsou to tak malé rozdíly že se ta investice asi nevyplatí, ale je to dobrý začátek pokud budete chtít změnit mapy v jednotce a v lepším případě turbo. Do 1,6i turbo ale nedávejte
Taky bych řekl že to víc žere a je trochu cítit nespálený benzín. Ale pro někoho kdo chce vymačkat každého koníka tak doporučuji. Na 6 válci bude možná rozdíl větší ale žádný extrém to taky nebude. Pro toho koho to přesvědčí tak doporučuji pro umocnění odstínit sportovní filtr od motoru. Na válcích by jste pak možná měli max o 10 koní víc. Toď vše k mé úpravě 



- Přílohy
-
- vstřiky.jpg (198.99 KiB) Zobrazeno 220 x
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1978
- Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
- Bydliště: Duchcov
-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4040
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
- Klubové ID: 3260
Nevím, možná to je uplná debilita, ale co nahnat do motoru výce vzduchu tím, že pořídíte 120mm ventilátor od počítače s 10 000rmp. (ten umí udělat solidní průvan) a strčit ho pod vzduchovej filtr do airboxu?:D
Já fakt nevím jakej vzduchovej tah vydá sám motor a jestli by tohle vůbec k něčemu bylo, ale tak jen když to zkouší...
Já fakt nevím jakej vzduchovej tah vydá sám motor a jestli by tohle vůbec k něčemu bylo, ale tak jen když to zkouší...

- Huska
- Registrovaný
- Příspěvky: 3224
- Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Klubové ID: 200
- Kontaktovat uživatele:
tato úprava je bez dalších úprav nesmyslná
... to že ti to jede trochu lépe v nižších otáčkách je pravda, ale za cenu vyšší spotřeby. Prakticky jsi dosáhl toho, že auto jede "na sytič" ... protože u e36tky motoru M40 není řízení směsi na takové úrovni, aby řídící jednotka úplně dorovnala informace z lambda sondy (tedy pokud ji máš funkční).
téměř všechny auta mají limitující věci jiné než průměr vstřiků - většinou průřez sání (zvýšením průměru sání teprve dojde k dosažení plného využití vstřiků), takže nevidím žádný smysl této úpravy

téměř všechny auta mají limitující věci jiné než průměr vstřiků - většinou průřez sání (zvýšením průměru sání teprve dojde k dosažení plného využití vstřiků), takže nevidím žádný smysl této úpravy





to už rovnou papírovej větrák do sání a falešnej blow off ventil na elektrikufabledwarrior píše:Nevím, možná to je uplná debilita, ale co nahnat do motoru výce vzduchu tím, že pořídíte 120mm ventilátor od počítače s 10 000rmp. (ten umí udělat solidní průvan) a strčit ho pod vzduchovej filtr do airboxu?:D
Já fakt nevím jakej vzduchovej tah vydá sám motor a jestli by tohle vůbec k něčemu bylo, ale tak jen když to zkouší...

Ale aspon je to odskousený co to dělá nebo nedělá

udělej si jednoduchý test. Otevři kapotu, odmontuj filtr, nastartuj, zatáhni za plynový lanko u klapky a druhou ruku dej k sání.... Ne nedělej to docela to bolí
Asi takhle, turba a kompresory v sériových autech tlačí zhruba 0,6-1,2 baru při maximálním výkonu ale na volnoběh netlačí skoro nic. Takže průběh tlaku v trubkách a otáček motoru roste souběžně a lineárně. Kdyby se ti povedlo sehnat větráček který bys utemovat do trubky a utěsnil a nějakým zázrakem by se ti povedlo že by ti tlačil třeba 0,5 baru tak by ti to bylo stejně k ničemu. Mělo by to strašně chudou směs zejména na volnoběh, protože větráček se točí pořád stejně rychle a regulace s jednotkou by si s tím neporadila ani by nemohla. Musel bys mít jedině pořád vytočený motor.
Ale nebuď zklamaný jestli máš navíc někde takový větráček a nevíš jak ho využít, tak ti poradím jinak. Kup si sportovní filtr, vykuchej airbox, odstiň filtr od motoru (viz. foto) a do prostou s filtrem tenhle větráček namontuj. Plus si vezmi třeba od světel. Vzduch ti bude v prostoru cirkulovat a ochlazovat se. A co dělají molekuly vzduchu když se ochladí? Smršťují se. A to má za následek co?? Že se jich do spalovacího prostoru vejde více.
Ale Mtrojka z toho stejně nebude 




- Přílohy
-
- a04a3ec72a25cb26b57086eef31f0a8c.jpg (121.25 KiB) Zobrazeno 178 x
Všechno je to pravda, ale to že to bylo nesmyslné s tím nesouhlasím. Navíc jsem psal že plné využití této úpravy by bylo až po extrémních úpravách například turbo kde by ti obyčejné vstřiky nestačili. Samozřejmě zvětšením průřezu sání nebo záměna klapky z 2,5 je další a levnější úprava na kterou jsem si momentálně nevzpomněl. Navíc šlo jen o test abych zbořil tenhle fám.Huska píše:tato úprava je bez dalších úprav nesmyslná... to že ti to jede trochu lépe v nižších otáčkách je pravda, ale za cenu vyšší spotřeby. Prakticky jsi dosáhl toho, že auto jede "na sytič" ... protože u e36tky motoru M40 není řízení směsi na takové úrovni, aby řídící jednotka úplně dorovnala informace z lambda sondy (tedy pokud ji máš funkční).
téměř všechny auta mají limitující věci jiné než průměr vstřiků - většinou průřez sání (zvýšením průměru sání teprve dojde k dosažení plného využití vstřiků), takže nevidím žádný smysl této úpravy![]()
- Huska
- Registrovaný
- Příspěvky: 3224
- Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Klubové ID: 200
- Kontaktovat uživatele:
pouze klapka ti opět nic neřeší ... rozhodující je nejužší průřez což je většinou samotné sací potrubí.... proto se např u motorů M52 dává z M50
I při standarním turbu ti stačí seriové vstřiky, teprve když se to s turbem "přežene" tak již dává tolik vzduchu že je směs chudá ... obzvláště při úpravách co dělají kluci tady na klubu a řídí si tlak turba jednotkou tak potom samozřejmě potřebují mít všechny součásti dostatečně nadimenzované.
Výměna vstřiků bez úpravy mapy řídící jednotky je nesmyslná, dosáhl jsi pouze bohatší směsi (vstřik je otevřený stejně dlouho ale tím že je větší tam jde víc paliva = jedná se o neseřízený motor) ... v tom nevidím žádná pozitiva
PS: v každém případě to co píši si neber nijak osobně, píši jen svůj názor, se kterým nemusí každý souhlasit
I při standarním turbu ti stačí seriové vstřiky, teprve když se to s turbem "přežene" tak již dává tolik vzduchu že je směs chudá ... obzvláště při úpravách co dělají kluci tady na klubu a řídí si tlak turba jednotkou tak potom samozřejmě potřebují mít všechny součásti dostatečně nadimenzované.
Výměna vstřiků bez úpravy mapy řídící jednotky je nesmyslná, dosáhl jsi pouze bohatší směsi (vstřik je otevřený stejně dlouho ale tím že je větší tam jde víc paliva = jedná se o neseřízený motor) ... v tom nevidím žádná pozitiva
PS: v každém případě to co píši si neber nijak osobně, píši jen svůj názor, se kterým nemusí každý souhlasit




