Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E36 323i vliv teploty vzduchu na výkon

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Danys
Registrovaný
Příspěvky: 179
Registrován: čtv 12.05.2011 00:00

#1 Příspěvek od Danys »

čau kluci dnes jsem byl prohnat Báwo na dálnici a nějak se mu nechtělo občas jezdívám 220 a dnes jsem z toho víc jak 190 nedostal může to být tím vedrem... říká se že atmosféry v takovém počasí nejedou. A ještě bych se chtěl zeptat na hadice u separátoru oleje ( měnil jsem sání z M50) jak poznám že se nekterá přicpe ?
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5995
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Proč by se měla přicpat?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
Toci
Registrovaný
Příspěvky: 462
Registrován: pon 25.03.2013 01:00
Bydliště: Kladno
Klubové ID: 3269

#3 Příspěvek od Toci »

Mám taky 323i a i v tomhle počasí jede pořád pěkně. Sice z logiky věci horký vzduch výkon trochu snižuje (horký vzduch se při zážehu rozpíná méně než studený), ale rozdíl by se možná poznal na brzdě, kde by se naměřilo o několik koní méně, ale aby ti horké letní počasí snížilo maximální rychlost o 30km/h je nesmysl. Takže bych problém hledal jinde....
Bývalý nick FUGAS
BMW 328ti (e36)
Danys
Registrovaný
Příspěvky: 179
Registrován: čtv 12.05.2011 00:00

#4 Příspěvek od Danys »

Ještě mě napadlo jestli to není tím že tam mám otevřený filtr a to sání z m50 nemám totiž udělanou jednotku. Ale s tím sáním to jelo dobře tak že by to bylo tím filtrem. Znám pár lidí co mají tako otevřený filtr a auto jede parádně.
Danys
Registrovaný
Příspěvky: 179
Registrován: čtv 12.05.2011 00:00

#5 Příspěvek od Danys »

Francis píše:Proč by se měla přicpat?
zajímalo by mě jak by se to projevovalo kdyby nebyly hadice zapojené správně nebo kdyby byla některá z nich skříplá. Všiml sem si že tam mám jednu hadičku docela zmáčklou v ohybu.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5995
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Na podtlak nesmíš používat zahradní průhledné hadice :-)

Neprůchozí podtlaková hadice může mít vliv na volnoběh (přijde na to, která větev bude neprůchozí) ale na plný výkon asi ne.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Danys
Registrovaný
Příspěvky: 179
Registrován: čtv 12.05.2011 00:00

#7 Příspěvek od Danys »

Nemám žádné zahradní hadice :-D kupoval jsem v mototechně , jen ta jedna je trochu zmáčklá v ohybu.
honzabiker1
Registrovaný
Příspěvky: 460
Registrován: čtv 22.09.2011 00:00

#8 Příspěvek od honzabiker1 »

Pokud si vyndal airbox a misto nej si dal neodstineny tuzing konus, tak motor nasava horky vzduch z motoroveho prostoru a to vykon rozhodne snizuje..
lukeE91
Registrovaný
Příspěvky: 127
Registrován: úte 05.02.2013 01:00
Bydliště: Beroun

#9 Příspěvek od lukeE91 »

Atmosferickemu motoru teply vzduch neubere vykon tak jako turbomotoru. Ten je na venkovni teplotu mnohem nachylnejsi a jede znatelne vic kdyz je chladno nebo prsi. Takze jestli ti auto normalne jede 220 a ted 190, problem bych hledal jinde.
honzabiker1
Registrovaný
Příspěvky: 460
Registrován: čtv 22.09.2011 00:00

#10 Příspěvek od honzabiker1 »

Je to presne obracene.. Turbomotor nasava vzduch ohraty na vysokou teplotu i kdyz je venku zima (turbo je cele rozpalene od vyfukovych plynu a teplo vznika i stlacovanim), takze na vnejsi teplote zas tak nezalezi.
lukeE91
Registrovaný
Příspěvky: 127
Registrován: úte 05.02.2013 01:00
Bydliště: Beroun

#11 Příspěvek od lukeE91 »

Neni to tak. Zkousel jste nekdy nekdo odbrzdit turbomotor v zime a v lete a to same s atmosferou? Kdyz budete brzdit turbomotor v lete a aby jste nasimulovałi chladnejsi vzduch, muzete pri dalsim brzdeni intercooler polevat nebo postrikovat vodou. Vykon bude znatelne vyssi nez pri normalnim provozu. Proto se take u turbomotoru pouziva treba jen ostrik intercooleru tryskou od ostrikovace svetel, nebo vstrikovani ethanolu do sani. V zime to myslim pozname vsichni ze auto jede znatelne vic. A odbrzdete si atmosferu v zime a v lete. Rozdil v podstate zadny nebo minimalni. Turbo pri stlacovani vzduchu zvetsuje teplotu nasavaneho vzduchu umerne venkovni teplote. V zime tedy nasava take "horky" vzduch, ale kdo se nekdy podival na hodnotu teploty nasavaneho vzduchu, tak vi ze v zime to zas tak horky vzduch neni, ale v lete je to o dost horsi. Atmosfera takovy rozptyl teplot nema, proto se na ni tepłota tolik nepodepise. To ze je atmosfera nachylnejsi na venkovni teplotu je fama. Samozrejme to nikomu nevnucuju, ale rekne vam to napriklad kazdy zkuseny chipar nebo mechanik.
lukeE91
Registrovaný
Příspěvky: 127
Registrován: úte 05.02.2013 01:00
Bydliště: Beroun

#12 Příspěvek od lukeE91 »

Ale jak rika honzabiker, pokud si vyndal airbox a dal tam konix filtr a nijak ho neodstinil a neprivedl k nemu studeny vzduch, udelal jsi asi to nejhorsi co jde. Mnohem lepsi reseni vidim treba ve vlozce od k&n.
Odpovědět