Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

K cemu je klapka v sani IS??

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
xdentist
Registrovaný
Příspěvky: 721
Registrován: stř 20.04.2005 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od xdentist »

Kdo vi k cemu je klapka uprostred parohu sani na E36 318IS motor M42? Je ovladana podtlakem-mebranou(na obrazku v etk cislo 7). v urcitych vysokych otackach se bud uzavre nebo otevre,to prave nevim... zajimalo by mne k cemu tam je a taky co znamena a jaky ma vliv to kdyz nefunguje!? Diky...

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=40

-klapka tam neni videt ale je vlastne tesne pod mistem kde se spodni dil parohu spojuje s hornim
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od dsvatos »

ISo má proměnnou délku sání. Při nízkých otáčkách dlouhý sání - podporuje krouťák, při vysokých otáčkách a zatížení jde vzduch přes krátký sání - vyšší výkon. Dneska už docela běžnej systém..
xdentist
Registrovaný
Příspěvky: 721
Registrován: stř 20.04.2005 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od xdentist »

aha,to hodne vysvetluje,diky! doted mi to nefungovalo,dnes jsem zjistil ze membrana je derava a vymenil ji a uz to spina... jak se to tedy od ted zmeni?co se zmeni a jak to poznam?
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od dsvatos »

xdentist píše:aha,to hodne vysvetluje,diky! doted mi to nefungovalo,dnes jsem zjistil ze membrana je derava a vymenil ji a uz to spina... jak se to tedy od ted zmeni?co se zmeni a jak to poznam?


No buďto ti to pojede líp při nižších, nebo při vyšších točkách.. Každýmu režimu motoru (lechtačka x plnej výkon) vyhovuje jinak dlouhý sací potrubí..
Koto
Registrovaný
Příspěvky: 139
Registrován: čtv 05.07.2007 00:00

#5 Příspěvek od Koto »

Jak jsi poznal že je ta membrána v čudu??? Nějak systematicky nebo ses náhodou podíval??? Mam taky ISo a mam pocit že mu taky malinko něco schází. :?:
xdentist
Registrovaný
Příspěvky: 721
Registrován: stř 20.04.2005 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od xdentist »

no nahoda... prijelo druhe ISo a hledala se netesnost na hadicich... a tak jsem si vsim ze u nej to neco dela a u me nikdy nic.... takze jsem to vyndal a zkusil na hadicku pripojit jinou membranu a hned fungovala.... tak jsem ji tam namotoval a uz to tu klapku ovlada... slysel jsem ze se to stava a me se to stalo taky a objevil jsem to nahodou.

rada na zkousku.posad nekoho do auta,sahni na tahlo co je od membrany ke klapce (asi 2cm dlouhy) a at nastartuje... okamzite by se melo zatahnout(zkratit). po vytoceni auta do vysokych otacek se to v urcite chvili vrati do polohy jak to bylo pri vypnutem motoru....
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5

#7 Příspěvek od Killca »

hej to taky radsi skouknu, mi to kdyztak potom ukazes na strahove, pro sichr
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
xdentist
Registrovaný
Příspěvky: 721
Registrován: stř 20.04.2005 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od xdentist »

jojo :)
Koto
Registrovaný
Příspěvky: 139
Registrován: čtv 05.07.2007 00:00

#9 Příspěvek od Koto »

dík za radu, vyzkoušim to. Jsem rád že je to tak jednoduchý a při tom to může mít na motor docela vliv 8)
Kubin
Registrovaný
Příspěvky: 147
Registrován: pon 10.12.2007 01:00

#10 Příspěvek od Kubin »

xdentist píše:Kdo vi k cemu je klapka uprostred parohu sani na E36 318IS motor M42? Je ovladana podtlakem-mebranou(na obrazku v etk cislo 7). v urcitych vysokych otackach se bud uzavre nebo otevre,to prave nevim... zajimalo by mne k cemu tam je a taky co znamena a jaky ma vliv to kdyz nefunguje!? Diky...

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=40

-klapka tam neni videt ale je vlastne tesne pod mistem kde se spodni dil parohu spojuje s hornim



cus mam otazku-je normalni že když se otevre zatka ventiloveho vika zhorsi se chod motoru nebo to spiš dokonce chcipne!! je tam jakoby podtlak!možna by to mohlo mit neco spolecnyho s tou klapkou..ja nevim u fačka jsem to nemel :P :P .jak je to u vas?? ma tu klapku i 316i?? prisel jsem nato nahodou menil jsem tesneni pod hlavou a tak jsem koukal jak to tam ta plna syntetika maže :D...jo a na volnobeh v mistech ty klapky neco jakoby vrni!! když lehce pridam plyn tak vrneni zmizi..
xdentist
Registrovaný
Příspěvky: 721
Registrován: stř 20.04.2005 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od xdentist »

no to s tim olejovym vickem by takhle melo delat,signalizuje to ze se tam drzi podtlak a kdyz ho sundas tak klesnou otacky a nekdy to chcipne,kdyz ho das zpet tak se zvysi otacky... to by delat melo. klapku maji krome M42 a M44 (318is) myslim i M43 motory (316 a 318i-ale jen od urciteho roku,zalezi co mas...). s tim vrnenim nevim,to se moc neda na dalku
Kubin
Registrovaný
Příspěvky: 147
Registrován: pon 10.12.2007 01:00

#12 Příspěvek od Kubin »

xdentist píše:no to s tim olejovym vickem by takhle melo delat,signalizuje to ze se tam drzi podtlak a kdyz ho sundas tak klesnou otacky a nekdy to chcipne,kdyz ho das zpet tak se zvysi otacky... to by delat melo. klapku maji krome M42 a M44 (318is) myslim i M43 motory (316 a 318i-ale jen od urciteho roku,zalezi co mas...). s tim vrnenim nevim,to se moc neda na dalku


motor je to M43 96 zkousel jsem to hledat-použil jsem ten tvuj odkaz viz niže!

http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... g=11&fg=40

akorad presne nevim kde hledat to tahlo ty membrany
xdentist
Registrovaný
Příspěvky: 721
Registrován: stř 20.04.2005 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od xdentist »

membrana s tahlem je cislo 6 na tomto obrazku a je to umisteno zespoda pod ohybem sani...jakoby za alternatorem

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=40
Kubin
Registrovaný
Příspěvky: 147
Registrován: pon 10.12.2007 01:00

#14 Příspěvek od Kubin »

xdentist píše:membrana s tahlem je cislo 6 na tomto obrazku a je to umisteno zespoda pod ohybem sani...jakoby za alternatorem

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=40



fajn diky moc až prijdu z prace tak na to hned mrknu!
OldBoy
Registrovaný
Příspěvky: 2
Registrován: čtv 24.09.2009 00:00

#15 Příspěvek od OldBoy »

Nemuzu tu membu nikde sehnat.Starsi se mi davat nechce.Poradte.Na is e36
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#16 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Leda celou 11611734472 v BMW cca 1200,- bez DPH.
Uživatelský avatar
fabledwarrior Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4007
Registrován: úte 22.11.2011 01:00
Bydliště: Česká Lípa

#17 Příspěvek od fabledwarrior Člen Klubu »

Ja jsem ji nedavno kupoval za 1500 novou od Nowice.
pepa318is
Registrovaný
Příspěvky: 235
Registrován: pát 15.01.2010 01:00

#18 Příspěvek od pepa318is »

me se ta klapka vysypala , z ohybala mi ventili a omlatila písty , novou jsem nedával, a jede mi to lip nez pred tim , co jsem mluvil s mechanikem z bmw tak ani nevadi ze tam neni
lukepostulka
Registrovaný
Příspěvky: 422
Registrován: pon 22.10.2012 00:00

#19 Příspěvek od lukepostulka »

Mohl by prosím někdo popsat jak otestovat její funkčnost? Z toho co tady vidím nejsem 2x chytřejší, to že to "cvakne" při vypnutí motoru asi nestačí
mitch17
Registrovaný
Příspěvky: 110
Registrován: stř 15.04.2009 00:00

#20 Příspěvek od mitch17 »

kdysi sem to řešil... projed tohle:
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... highlight=
Odpovědět