Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

spotřeba oleje e90 325i a 330i

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
blackwhit
Registrovaný
Příspěvky: 217
Registrován: ned 09.08.2009 00:00
Bydliště: České Budějovice

#21 Příspěvek od blackwhit »

e90 n52 a momentálně (stále se to nějak vyvíjí, i když jezdím furt stejně) mi to vychází ca litr na 3000km

ale byl to i litr na 1500... zmenil sem typ oleje
Pavel72
Registrovaný
Příspěvky: 20
Registrován: pát 07.06.2013 00:00

#22 Příspěvek od Pavel72 »

e60 n52 mi bere litr oleje na 4t km. Jezdím na Lpg a moc se s tím nemažu. Nejprve to pro mě bylo těžké rozčarování že mi tenhle motor bere olej jako Bmw 801 ve Fockewulfu z války, ale už to dlouho neřeším. Auto mi to co jsem požadoval bohatě vynahrazuje tak jak to jiné značky nedokáží.
smepet
Registrovaný
Příspěvky: 126
Registrován: úte 04.12.2012 01:00

#23 Příspěvek od smepet »

co vim, tak to ze N motory zerou olej se hlavne tykal motoru N52B25, N52B30.
Mne osobne N52B25 2.5i zrala asi 1 l na cca 6000 km ( 175 000 km najeto )
po vymene prasklych sroubu a tesneni pod vikem to ted bude cca 1l/ 8 - 10 000 km.

Dalsi vec, ze nejsou zcela spolehlive ty elektricke merky oleje a pak tam treba lidi dolejvaji a dolejvaji a v motoru 7-8 litru oleje :-)

Pokud se zmeni z BMW LL-04 ( 0/5w-30 ) na BMW LL-01 ( 5w-40 ) bude silnejsi olejovy film a spotreba se muze snizit i na polovinu ...
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#24 Příspěvek od matiz »

Kdyz jsi mel praskle srouby, zaznamenal jsi nejaky viditelny unik oleje z toho vika?
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

#25 Příspěvek od vita11 Moderátor »

Mám teď krátce N53B30. Při koupi měrka uzakovala max, po ujetí cca 3.000 km ukazovala kousek nad min. Podle štítku tam bylo LL-04 5w-30. Místo dolítí jsem to radši vyměnil, dal tam 5w-40 a po ujetí cca 1.500 km měrka pořád ukazuje max při stejném stylu jízdy. Zatím nevím přesně o kolik, ale spotřeba určitě klesla ... pokud se teda tomu měřáku dá aspoň trochu věřit
Pavel72
Registrovaný
Příspěvky: 20
Registrován: pát 07.06.2013 00:00

#26 Příspěvek od Pavel72 »

Na mě už to teď po těch zkušenostech s elektronickou měrkou oleje dělá dojem že ji tam dali až po zjištění ze ty motory olej berou opravdu dost. Než kvůli uživatelském komfortu :D Přeci jenom tahle auta jezdí dost kilometrů denně a každý druhý den kontrolovat měrkou olej by asi štvalo kohokoliv. Jinak když jsem zaměnil olej 0w30 za 5w40 nic se nezměnilo. Podle ACEA mají stejnou kinematickou viskozitu oba mají A3 tj větší nebo rovnou než 3,5 akorát 5w40 má výš posazené teplotní rozhraní. Dá se říci že u nás kde je zřídka kdy prez třicet stupňů vlastně ani 5w40 nemá smysl. Ještě k té měrce,když mi ukáže abych dolil litr a já ho tam dám je to na max. Potom jezdím ale přímo úměrně to neubyva. Nejdřív jeden čtvereček pak hned dva potom dlouho nic pak ukáže čtyři a to už vím že sa chviličku to zobrazí poslední žlutý. A tak je to pořád stejně. Že to ukazuje blbě jsem si jistý protože už se mi a ne jednou stalo že po doliti požadovaného litru oleje to hulilo jako avie. Bylo to přelitý a sání bylo plně oleje a pěkná pakárna byla ho vyčistit.Zrovna tohle teda soudruzi ze SRN moc nevychytali :D
Pavel72
Registrovaný
Příspěvky: 20
Registrován: pát 07.06.2013 00:00

#27 Příspěvek od Pavel72 »

Na mě už to teď po těch zkušenostech s elektronickou měrkou oleje dělá dojem že ji tam dali až po zjištění ze ty motory olej berou opravdu dost. Než kvůli uživatelském komfortu :D Přeci jenom tahle auta jezdí dost kilometrů denně a každý druhý den kontrolovat měrkou olej by asi štvalo kohokoliv. Jinak když jsem zaměnil olej 0w30 za 5w40 nic se nezměnilo. Podle ACEA mají stejnou kinematickou viskozitu oba mají A3 tj větší nebo rovnou než 3,5 akorát 5w40 má výš posazené teplotní rozhraní. Dá se říci že u nás kde je zřídka kdy prez třicet stupňů vlastně ani 5w40 nemá smysl. Ještě k té měrce,když mi ukáže abych dolil litr a já ho tam dám je to na max. Potom jezdím ale přímo úměrně to neubyva. Nejdřív jeden čtvereček pak hned dva potom dlouho nic pak ukáže čtyři a to už vím že sa chviličku to zobrazí poslední žlutý. A tak je to pořád stejně. Že to ukazuje blbě jsem si jistý protože už se mi a ne jednou stalo že po doliti požadovaného litru oleje to hulilo jako avie. Bylo to přelitý a sání bylo plně oleje a pěkná pakárna byla ho vyčistit.Zrovna tohle teda soudruzi ze SRN moc nevychytali :D
Pavel72
Registrovaný
Příspěvky: 20
Registrován: pát 07.06.2013 00:00

#28 Příspěvek od Pavel72 »

Na mě už to teď po těch zkušenostech s elektronickou měrkou oleje dělá dojem že ji tam dali až po zjištění ze ty motory olej berou opravdu dost. Než kvůli uživatelském komfortu :D Přeci jenom tahle auta jezdí dost kilometrů denně a každý druhý den kontrolovat měrkou olej by asi štvalo kohokoliv. Jinak když jsem zaměnil olej 0w30 za 5w40 nic se nezměnilo. Podle ACEA mají stejnou kinematickou viskozitu oba mají A3 tj větší nebo rovnou než 3,5 akorát 5w40 má výš posazené teplotní rozhraní. Dá se říci že u nás kde je zřídka kdy prez třicet stupňů vlastně ani 5w40 nemá smysl. Ještě k té měrce,když mi ukáže abych dolil litr a já ho tam dám je to na max. Potom jezdím ale přímo úměrně to neubyva. Nejdřív jeden čtvereček pak hned dva potom dlouho nic pak ukáže čtyři a to už vím že sa chviličku to zobrazí poslední žlutý. A tak je to pořád stejně. Že to ukazuje blbě jsem si jistý protože už se mi a ne jednou stalo že po doliti požadovaného litru oleje to hulilo jako avie. Bylo to přelitý a sání bylo plně oleje a pěkná pakárna byla ho vyčistit.Zrovna tohle teda soudruzi ze SRN moc nevychytali :D
Pavel72
Registrovaný
Příspěvky: 20
Registrován: pát 07.06.2013 00:00

#29 Příspěvek od Pavel72 »

Na mě už to teď po těch zkušenostech s elektronickou měrkou oleje dělá dojem že ji tam dali až po zjištění ze ty motory olej berou opravdu dost. Než kvůli uživatelském komfortu :D Přeci jenom tahle auta jezdí dost kilometrů denně a každý druhý den kontrolovat měrkou olej by asi štvalo kohokoliv. Jinak když jsem zaměnil olej 0w30 za 5w40 nic se nezměnilo. Podle ACEA mají stejnou kinematickou viskozitu oba mají A3 tj větší nebo rovnou než 3,5 akorát 5w40 má výš posazené teplotní rozhraní. Dá se říci že u nás kde je zřídka kdy prez třicet stupňů vlastně ani 5w40 nemá smysl. Ještě k té měrce,když mi ukáže abych dolil litr a já ho tam dám je to na max. Potom jezdím ale přímo úměrně to neubyva. Nejdřív jeden čtvereček pak hned dva potom dlouho nic pak ukáže čtyři a to už vím že sa chviličku to zobrazí poslední žlutý. A tak je to pořád stejně. Že to ukazuje blbě jsem si jistý protože už se mi a ne jednou stalo že po doliti požadovaného litru oleje to hulilo jako avie. Bylo to přelitý a sání bylo plně oleje a pěkná pakárna byla ho vyčistit.Zrovna tohle teda soudruzi ze SRN moc nevychytali :D
Pavel72
Registrovaný
Příspěvky: 20
Registrován: pát 07.06.2013 00:00

#30 Příspěvek od Pavel72 »

Opět se moc omlouvám a prosím o smazání dvou stejných příspěvků. Nechápu proč se mi tam nečetli navíc.
smepet
Registrovaný
Příspěvky: 126
Registrován: úte 04.12.2012 01:00

#31 Příspěvek od smepet »

matiz píše:Kdyz jsi mel praskle srouby, zaznamenal jsi nejaky viditelny unik oleje z toho vika?


nedokazu rict, auto jsem mel kratce a rovnou to vymenil. ale oblity to bylo dost , byly ulitly 2 srouby vedle sebe, tak to moc netesnilo.
xxLuda
Registrovaný
Příspěvky: 15
Registrován: sob 01.09.2007 00:00

#32 Příspěvek od xxLuda »

Chtel bych poprosit o radu. Mam E90 325i 11/2008 (po facelifu), motor N53B30A. Jaky olej tam dat?

Olej sem mel pred ~10 mesici v BMW Renocaru (nikdy vic) a hlasi mi to ze, jsem na spodni hranici merky (ujeto cca 5-6000km). Co jsem zde procital, tak to muze byt spatnym olejem, ale nevim cim nahradit.

Diky za info
L.
xyron
Registrovaný
Příspěvky: 2944
Registrován: úte 25.08.2009 00:00
Bydliště: Praha

#33 Příspěvek od xyron »

Dal bych tam 5w40 Castrol Edge (nebo tak nejak.. to co doporučuje BMW) nebo mam i dobrý zkušenosti s Total 9000 Energy ...
andree182
Registrovaný
Příspěvky: 116
Registrován: ned 11.08.2013 00:00

#34 Příspěvek od andree182 »

5W30 specifikace BMW LL-04, pravdepodobne. Takze bud original BMW, alebo napr. Castrol edge 5W-30 ( http://www.zbozi.cz/vyrobek/castrol-edg ... t-ll04-4l/ ). Su aj dalsie, hlavne (pokial viem) je aby to splnalo tu specifikaci - a nebola to nejaka stocena kopia.
xxLuda
Registrovaný
Příspěvky: 15
Registrován: sob 01.09.2007 00:00

#35 Příspěvek od xxLuda »

Diky za info. Oba vypadaji cenove i parametrove ok ;-)
xxLuda
Registrovaný
Příspěvky: 15
Registrován: sob 01.09.2007 00:00

#36 Příspěvek od xxLuda »

Podle specifikace v manualu by tam melo byt:

BMW Longlife-01,
BMW Longlife-01FE,
BMW LongLife 04.

Alternativly: BMW Longlife-98 API SM or higher.

a viscosity ratings:
0W-40,
0W-30,
5W-40,
5W-30SAE

Ale nevim ktery z nich je lepsi, jeslti je v tom nejaky rozdil atd ;-)
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

#37 Příspěvek od vita11 Moderátor »

Já tam dávám Castrol 5W-40 a první půllitr dolívám po asi 10 tis.
(A teda ne proto, že be se to rožlo, ale protože to průběžně kontroluju a když vidim že je to na půlce mezi riskama, tak tam cvrknu..)
723novy723
Registrovaný
Příspěvky: 82
Registrován: pát 24.01.2014 01:00

#38 Příspěvek od 723novy723 »

Ze zacatku 0W-40 a pak jsem radeji zacal davat 5W-40. Je malinko hustsi a motor ho tolik nespapa. Samozrejme long life od Kastrolu :)
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#39 Příspěvek od pavproch »

taky už mám v bramborovi (3er N53) 5w-40 (Castrol Magnatec)

po 5tis km neubylo ani ň....
R6
Registrovaný
Příspěvky: 49
Registrován: pon 28.02.2011 01:00

#40 Příspěvek od R6 »

pavproch píše:taky už mám v bramborovi (3er N53) 5w-40 (Castrol Magnatec)

po 5tis km neubylo ani ň....

Asi taky příště vyzkouším 5W-40.
Mám 325i (N52) a leju tam 5W-30 Castrol Edge.
Spotřeba oleje je zhruba 1l na 5000km. Je pravda že nejsem žádnej "střelec nebo honič" a jezdím relativně klidně a málokdy točím nad 4,5 tisíce. Pokud tomu někdy, ale naložím, olej ubývá rychleji.
Odpovědět