Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
spotřeba oleje e90 325i a 330i
co vim, tak to ze N motory zerou olej se hlavne tykal motoru N52B25, N52B30.
Mne osobne N52B25 2.5i zrala asi 1 l na cca 6000 km ( 175 000 km najeto )
po vymene prasklych sroubu a tesneni pod vikem to ted bude cca 1l/ 8 - 10 000 km.
Dalsi vec, ze nejsou zcela spolehlive ty elektricke merky oleje a pak tam treba lidi dolejvaji a dolejvaji a v motoru 7-8 litru oleje
Pokud se zmeni z BMW LL-04 ( 0/5w-30 ) na BMW LL-01 ( 5w-40 ) bude silnejsi olejovy film a spotreba se muze snizit i na polovinu ...
Mne osobne N52B25 2.5i zrala asi 1 l na cca 6000 km ( 175 000 km najeto )
po vymene prasklych sroubu a tesneni pod vikem to ted bude cca 1l/ 8 - 10 000 km.
Dalsi vec, ze nejsou zcela spolehlive ty elektricke merky oleje a pak tam treba lidi dolejvaji a dolejvaji a v motoru 7-8 litru oleje

Pokud se zmeni z BMW LL-04 ( 0/5w-30 ) na BMW LL-01 ( 5w-40 ) bude silnejsi olejovy film a spotreba se muze snizit i na polovinu ...
Mám teď krátce N53B30. Při koupi měrka uzakovala max, po ujetí cca 3.000 km ukazovala kousek nad min. Podle štítku tam bylo LL-04 5w-30. Místo dolítí jsem to radši vyměnil, dal tam 5w-40 a po ujetí cca 1.500 km měrka pořád ukazuje max při stejném stylu jízdy. Zatím nevím přesně o kolik, ale spotřeba určitě klesla ... pokud se teda tomu měřáku dá aspoň trochu věřit
Na mě už to teď po těch zkušenostech s elektronickou měrkou oleje dělá dojem že ji tam dali až po zjištění ze ty motory olej berou opravdu dost. Než kvůli uživatelském komfortu
Přeci jenom tahle auta jezdí dost kilometrů denně a každý druhý den kontrolovat měrkou olej by asi štvalo kohokoliv. Jinak když jsem zaměnil olej 0w30 za 5w40 nic se nezměnilo. Podle ACEA mají stejnou kinematickou viskozitu oba mají A3 tj větší nebo rovnou než 3,5 akorát 5w40 má výš posazené teplotní rozhraní. Dá se říci že u nás kde je zřídka kdy prez třicet stupňů vlastně ani 5w40 nemá smysl. Ještě k té měrce,když mi ukáže abych dolil litr a já ho tam dám je to na max. Potom jezdím ale přímo úměrně to neubyva. Nejdřív jeden čtvereček pak hned dva potom dlouho nic pak ukáže čtyři a to už vím že sa chviličku to zobrazí poslední žlutý. A tak je to pořád stejně. Že to ukazuje blbě jsem si jistý protože už se mi a ne jednou stalo že po doliti požadovaného litru oleje to hulilo jako avie. Bylo to přelitý a sání bylo plně oleje a pěkná pakárna byla ho vyčistit.Zrovna tohle teda soudruzi ze SRN moc nevychytali 


Na mě už to teď po těch zkušenostech s elektronickou měrkou oleje dělá dojem že ji tam dali až po zjištění ze ty motory olej berou opravdu dost. Než kvůli uživatelském komfortu
Přeci jenom tahle auta jezdí dost kilometrů denně a každý druhý den kontrolovat měrkou olej by asi štvalo kohokoliv. Jinak když jsem zaměnil olej 0w30 za 5w40 nic se nezměnilo. Podle ACEA mají stejnou kinematickou viskozitu oba mají A3 tj větší nebo rovnou než 3,5 akorát 5w40 má výš posazené teplotní rozhraní. Dá se říci že u nás kde je zřídka kdy prez třicet stupňů vlastně ani 5w40 nemá smysl. Ještě k té měrce,když mi ukáže abych dolil litr a já ho tam dám je to na max. Potom jezdím ale přímo úměrně to neubyva. Nejdřív jeden čtvereček pak hned dva potom dlouho nic pak ukáže čtyři a to už vím že sa chviličku to zobrazí poslední žlutý. A tak je to pořád stejně. Že to ukazuje blbě jsem si jistý protože už se mi a ne jednou stalo že po doliti požadovaného litru oleje to hulilo jako avie. Bylo to přelitý a sání bylo plně oleje a pěkná pakárna byla ho vyčistit.Zrovna tohle teda soudruzi ze SRN moc nevychytali 


Na mě už to teď po těch zkušenostech s elektronickou měrkou oleje dělá dojem že ji tam dali až po zjištění ze ty motory olej berou opravdu dost. Než kvůli uživatelském komfortu
Přeci jenom tahle auta jezdí dost kilometrů denně a každý druhý den kontrolovat měrkou olej by asi štvalo kohokoliv. Jinak když jsem zaměnil olej 0w30 za 5w40 nic se nezměnilo. Podle ACEA mají stejnou kinematickou viskozitu oba mají A3 tj větší nebo rovnou než 3,5 akorát 5w40 má výš posazené teplotní rozhraní. Dá se říci že u nás kde je zřídka kdy prez třicet stupňů vlastně ani 5w40 nemá smysl. Ještě k té měrce,když mi ukáže abych dolil litr a já ho tam dám je to na max. Potom jezdím ale přímo úměrně to neubyva. Nejdřív jeden čtvereček pak hned dva potom dlouho nic pak ukáže čtyři a to už vím že sa chviličku to zobrazí poslední žlutý. A tak je to pořád stejně. Že to ukazuje blbě jsem si jistý protože už se mi a ne jednou stalo že po doliti požadovaného litru oleje to hulilo jako avie. Bylo to přelitý a sání bylo plně oleje a pěkná pakárna byla ho vyčistit.Zrovna tohle teda soudruzi ze SRN moc nevychytali 


Na mě už to teď po těch zkušenostech s elektronickou měrkou oleje dělá dojem že ji tam dali až po zjištění ze ty motory olej berou opravdu dost. Než kvůli uživatelském komfortu
Přeci jenom tahle auta jezdí dost kilometrů denně a každý druhý den kontrolovat měrkou olej by asi štvalo kohokoliv. Jinak když jsem zaměnil olej 0w30 za 5w40 nic se nezměnilo. Podle ACEA mají stejnou kinematickou viskozitu oba mají A3 tj větší nebo rovnou než 3,5 akorát 5w40 má výš posazené teplotní rozhraní. Dá se říci že u nás kde je zřídka kdy prez třicet stupňů vlastně ani 5w40 nemá smysl. Ještě k té měrce,když mi ukáže abych dolil litr a já ho tam dám je to na max. Potom jezdím ale přímo úměrně to neubyva. Nejdřív jeden čtvereček pak hned dva potom dlouho nic pak ukáže čtyři a to už vím že sa chviličku to zobrazí poslední žlutý. A tak je to pořád stejně. Že to ukazuje blbě jsem si jistý protože už se mi a ne jednou stalo že po doliti požadovaného litru oleje to hulilo jako avie. Bylo to přelitý a sání bylo plně oleje a pěkná pakárna byla ho vyčistit.Zrovna tohle teda soudruzi ze SRN moc nevychytali 


Chtel bych poprosit o radu. Mam E90 325i 11/2008 (po facelifu), motor N53B30A. Jaky olej tam dat?
Olej sem mel pred ~10 mesici v BMW Renocaru (nikdy vic) a hlasi mi to ze, jsem na spodni hranici merky (ujeto cca 5-6000km). Co jsem zde procital, tak to muze byt spatnym olejem, ale nevim cim nahradit.
Diky za info
L.
Olej sem mel pred ~10 mesici v BMW Renocaru (nikdy vic) a hlasi mi to ze, jsem na spodni hranici merky (ujeto cca 5-6000km). Co jsem zde procital, tak to muze byt spatnym olejem, ale nevim cim nahradit.
Diky za info
L.
5W30 specifikace BMW LL-04, pravdepodobne. Takze bud original BMW, alebo napr. Castrol edge 5W-30 ( http://www.zbozi.cz/vyrobek/castrol-edg ... t-ll04-4l/ ). Su aj dalsie, hlavne (pokial viem) je aby to splnalo tu specifikaci - a nebola to nejaka stocena kopia.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 82
- Registrován: pát 24.01.2014 01:00
pavproch píše:taky už mám v bramborovi (3er N53) 5w-40 (Castrol Magnatec)
po 5tis km neubylo ani ň....
Asi taky příště vyzkouším 5W-40.
Mám 325i (N52) a leju tam 5W-30 Castrol Edge.
Spotřeba oleje je zhruba 1l na 5000km. Je pravda že nejsem žádnej "střelec nebo honič" a jezdím relativně klidně a málokdy točím nad 4,5 tisíce. Pokud tomu někdy, ale naložím, olej ubývá rychleji.