Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
čidlo tlaku klimatizace E36 97´
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 247
- Registrován: úte 30.10.2007 01:00
- Bydliště: Praha a Strakonice
- Klubové ID: 2531
Ahoj neporadíte někdo jakým způsobem zjistit funkčnost čidla tlaku klmatizace, případně jak ho obejít, při stisku tlačítka klimy mi nesepne relé klimatizace, pokud jej spojím manualně tak magnetická spojka sepne a kompresor se rozběhne, klima začne chladit, náplně a tlaku je dost, ani neutíká, nedávno jsem si jí nechal znovu plnit, protože jsem myslel že je nízký tlak, ale tlak byl v pořádku i u staré náplně.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 247
- Registrován: úte 30.10.2007 01:00
- Bydliště: Praha a Strakonice
- Klubové ID: 2531
Přístup je tam celkem v pohodě, když ho vyměním a pak to bude něčím jiným tak přjdu o náplň, obešel bych ho pouze na chvilku abych vyskoušel jestli to normálně spíná, pak bych koupil nové a nově to i naplnil, spíš by mě zajímalo jak to tím multimetrem změřit jaké mají být na jednotlivých drátech hodnoty a v jakých jednotkách to měřit.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 617
- Registrován: úte 05.03.2013 01:00
- Bydliště: EU
- Klubové ID: 3254
- Kontaktovat uživatele:
Tak já se k tomu dostávám blbě, mám v motorovym prostoru takovejch věcí, že musim odendavat.
Jinak stojí to litr.. Máš tam 2 konektory, tak změřit vstup a výstup, obejdeš to jednoduše propojenim obvodu, když vyhodíš ten safety switch. Nevím co myslíš těma hodnotama. Kolik tam má být napětí Ti čoveče neporadím, ale v AC okruhu je něco kolem 14V, takže bych řekl, že asi tolik.
Jinak stojí to litr.. Máš tam 2 konektory, tak změřit vstup a výstup, obejdeš to jednoduše propojenim obvodu, když vyhodíš ten safety switch. Nevím co myslíš těma hodnotama. Kolik tam má být napětí Ti čoveče neporadím, ale v AC okruhu je něco kolem 14V, takže bych řekl, že asi tolik.
- Přílohy
-
- aricon switch.JPG (24.43 KiB) Zobrazeno 1995 x
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 617
- Registrován: úte 05.03.2013 01:00
- Bydliště: EU
- Klubové ID: 3254
- Kontaktovat uživatele:
Určitě to nefunguje jako ON/OFF switch. Má to nějakou nastavenou hodnotu odporu, kde to ještě je ok pro ten systém a kdy už ne. Ale kolik to přesně je, to nevím, to by nejlíp asi věděl Snejk, má na ty klimy nějakou novou super mašinu.
Ale jako prvotní test - funguje/nefunguje, by mělo stačit to proměřit.
Ale jako prvotní test - funguje/nefunguje, by mělo stačit to proměřit.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3213
- Registrován: stř 26.10.2011 00:00
- Bydliště: Sokolov
- Klubové ID: 3086
To čidlo neměří žádnej odpor ale je to normální přetlakový "mechanický" čidlo kde jsou 2 kontakty v sérii.
To znamená že v systému musí být určitý tlak od např 5-30bar pokud je míň jak 5 je jeden kontakt rozpojenej a klima nefunguje, pokud je víc jak 30 bar je rozpojenej zase druhej kontakt a klima zase nefunguje. Pokud je to v rozmezí oba kontakty jsou spojený tak klima se rozběhne.
Čidlo u e36 je umístěný za pravým předním světlem v sušičce chladiva. Ale nejsem si jist jestli lze bez úniku chladiva čidlo vyndat.
A to o kterém mluvím vypadá takhle

Tady další obrázek s hodnotama hustoty chladiva

Čidel je víc typů objednávej čidlo se stejným konektorem.
Pokud je chladiva dostatek a chceš vyzkoušet jestli klima funguje na 100% tak když jí zapneš aby auto jen chladilo bez přitápění, tak z výdechů do intru nesmí jít teplejší vzduch jak 5°C
To znamená že v systému musí být určitý tlak od např 5-30bar pokud je míň jak 5 je jeden kontakt rozpojenej a klima nefunguje, pokud je víc jak 30 bar je rozpojenej zase druhej kontakt a klima zase nefunguje. Pokud je to v rozmezí oba kontakty jsou spojený tak klima se rozběhne.
Čidlo u e36 je umístěný za pravým předním světlem v sušičce chladiva. Ale nejsem si jist jestli lze bez úniku chladiva čidlo vyndat.
A to o kterém mluvím vypadá takhle
Tady další obrázek s hodnotama hustoty chladiva

Čidel je víc typů objednávej čidlo se stejným konektorem.
Pokud je chladiva dostatek a chceš vyzkoušet jestli klima funguje na 100% tak když jí zapneš aby auto jen chladilo bez přitápění, tak z výdechů do intru nesmí jít teplejší vzduch jak 5°C
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 617
- Registrován: úte 05.03.2013 01:00
- Bydliště: EU
- Klubové ID: 3254
- Kontaktovat uživatele:
Nikdo neřekl, že to měří odpor.
Řekl jsem, že je tam nastavenej nějakej odpor (uznávám, blbá formulace), ale myslel jsem to tak, že je hranice, kde to přestává fungovat, tak jak si napsal s rozsahem tlaku.
Jinak ano, čidla jsou v zásadě 3, přetlakové, podtlakové, nebo dvojčinné.
Mimochodem, tohle už se tu řešilo, viz:
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... j%E8inn%E9

Jinak ano, čidla jsou v zásadě 3, přetlakové, podtlakové, nebo dvojčinné.
Mimochodem, tohle už se tu řešilo, viz:
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... j%E8inn%E9