Zdravím.
Máte někdo zkušenosti se stahováním střechy u E46 v cabriu?
Včera když jsem jel vyzvednou příbuzné z oslavy tak se střecha při stahování chovala úplně normálně, ovšem pak při nandavání se jakoby uprostřed procesu zasekla a bylo třeba abych do ní kousek postrčil aby se chytla a dojela a dovřela se. Po té jsem to vyzkoušel ještě několikrát a pokaždé to samé, dolů v pohodě nahoru zásek.
Dnes když jsem si řekl že se na to podívám ještě jednou a mrknu při tom jak se chovají lanka tak při stahování zásek skoro v tom samém místě ale o trochu dál takže jsem zavolal známého který podržel tlačítko pro stahování, já jí postrčil a zajela a zamkla se v pohodě. Ale když jsme se pokusili ji znovu otevřít ani se nehla a zůstala stažená.
Kontrolka pro stahování teď stále bliká a težko říct v čem je problém, jezdit se s tim dá a garáž mám takže to neni úplnej průšvih, ale každopádně je to třeba vyřešit.
Máte s tím někdo zkušenosti? Nevíte jak začít při zjišťování problému?
Hledal jsem na netu i něco o manuálním ovládání a našel jsem toto video s E36 http://www.youtube.com/watch?v=boiybaJkMrI
Kde to vypadá že se to dá manuálně ovládat úplně v pohodě ale bojím se toho jestli to tak je i u e46.
Jak to vypadá tak abych se na pár let rozloučil s dovolenou abych si mohl dovolit opravu což?
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Bmw e46 Elektrické stahování střechy problém.
Tak jsem tu opět abych předal dosavadní zkušenosti. Popíši to podrobněji protože jsi sám nejsem jistý jestli je to možné nebo ne.
Nakonec protože začalo pršet rozhodl jsem se pro nouzové natažení střechy abych dojel k diagnostice.
Vyndal jsem podle manuálu středový díl mezi zadními sedadly a zvedl i samotné sedáky. Pod nimi jsem objevil ono tlačítko a otvor pro imbus.
Tlačítko jsem zmáčkl a po chvíli držení se ozval zvuk, zkusil jsem zvednout víko od střechy ale nešlo to stále bylo zamčené.
Tak jsem strčil imbus do druhého otvoru otočil a ozval se opět zvuk cvaknutí.
Tentokrát šlo víko otevřít úplně krásně. Otevřel jsem tedy a začal zvedat střechu ovšem po chvíli tlačení jsem zjistil že ji zvednu tak 20 centimetrů nad ležatou polohu a konec dál ani ťuk. Tak jsem si řekl že to možná chce tlačit z druhé strany od spolujezdce. Přelezl jsem tedy na druhou a snažil se ji vystrčit po druhé straně.
V tu chvíli se ozvalo ale velice nepříjemné křupnutí ovšem podobné pazvuku který střecha udělala když jse při posledním pokusu s elektrikou zasekla. Šel jsem na druhou stranu a objevil napůl ulomenou záklapku která kryje otvor po rámu střechy když je zatažená (obrázek č.1).
Chvíli sem uvažoval jestli se mám oběsit hned nebo až za chvíli. Ale během toho se začala střecha jakoby sama zaklápět znovu do kufru bez nějaké pomoci a když sem pustil i víko také to se zavřelo.
Nevím sám proč ale zmáčkl a podržel jsem tlačítko pro uzavření střechy a k mému neskutečně obrovskému překvapení se ozvaly motory které okamžitě začaly konat svou práci, najelo k místo s plastem ozvalo se nové křupnutí a plast se odporoučel definitivně (obrázek č.2).
Přiznávám se že v tu chvíli jsem absolutně netušil co se to děje a jen zíral jak střecha vyjela krásně se zamkla a okna se zavřely. Chvíli sem marně přemýšlel a ještě 2x jsem zkusil střechu otevřít a zavřít a vše funguje naprosto v pořádku jako by byla nová. Až na díru která tam je když je střecha zatažená samozřejmě. Když je střecha zvednutá je tam díra normálně protože plast je zatažen pružinkou dovnitř aby měl kde stát rám od střechy (obrázek č.3).
Mám tedy víceméně dva dotazy. Je možné aby mechanismu střechy vadil kousek plastu, nebo spíš je možné aby byly senzory tak citlivé a poznaly že střeše kousek platu vadí? Mohl to být celý problém?
A jak je sakra možné že i když jsem zmáčkl to tlačítko a imbusem otočil tím pádem by se měli odpojit motory od střechy tak jak to že je ta střecha stále plně funkční? Nebo to funguje nějak jinak než jsem si myslel?
Každopádně na diagnostiku pojedu ale zajímá mě jestli je tohle opravdu možné.
Nakonec protože začalo pršet rozhodl jsem se pro nouzové natažení střechy abych dojel k diagnostice.
Vyndal jsem podle manuálu středový díl mezi zadními sedadly a zvedl i samotné sedáky. Pod nimi jsem objevil ono tlačítko a otvor pro imbus.
Tlačítko jsem zmáčkl a po chvíli držení se ozval zvuk, zkusil jsem zvednout víko od střechy ale nešlo to stále bylo zamčené.
Tak jsem strčil imbus do druhého otvoru otočil a ozval se opět zvuk cvaknutí.
Tentokrát šlo víko otevřít úplně krásně. Otevřel jsem tedy a začal zvedat střechu ovšem po chvíli tlačení jsem zjistil že ji zvednu tak 20 centimetrů nad ležatou polohu a konec dál ani ťuk. Tak jsem si řekl že to možná chce tlačit z druhé strany od spolujezdce. Přelezl jsem tedy na druhou a snažil se ji vystrčit po druhé straně.
V tu chvíli se ozvalo ale velice nepříjemné křupnutí ovšem podobné pazvuku který střecha udělala když jse při posledním pokusu s elektrikou zasekla. Šel jsem na druhou stranu a objevil napůl ulomenou záklapku která kryje otvor po rámu střechy když je zatažená (obrázek č.1).
Chvíli sem uvažoval jestli se mám oběsit hned nebo až za chvíli. Ale během toho se začala střecha jakoby sama zaklápět znovu do kufru bez nějaké pomoci a když sem pustil i víko také to se zavřelo.
Nevím sám proč ale zmáčkl a podržel jsem tlačítko pro uzavření střechy a k mému neskutečně obrovskému překvapení se ozvaly motory které okamžitě začaly konat svou práci, najelo k místo s plastem ozvalo se nové křupnutí a plast se odporoučel definitivně (obrázek č.2).
Přiznávám se že v tu chvíli jsem absolutně netušil co se to děje a jen zíral jak střecha vyjela krásně se zamkla a okna se zavřely. Chvíli sem marně přemýšlel a ještě 2x jsem zkusil střechu otevřít a zavřít a vše funguje naprosto v pořádku jako by byla nová. Až na díru která tam je když je střecha zatažená samozřejmě. Když je střecha zvednutá je tam díra normálně protože plast je zatažen pružinkou dovnitř aby měl kde stát rám od střechy (obrázek č.3).
Mám tedy víceméně dva dotazy. Je možné aby mechanismu střechy vadil kousek plastu, nebo spíš je možné aby byly senzory tak citlivé a poznaly že střeše kousek platu vadí? Mohl to být celý problém?
A jak je sakra možné že i když jsem zmáčkl to tlačítko a imbusem otočil tím pádem by se měli odpojit motory od střechy tak jak to že je ta střecha stále plně funkční? Nebo to funguje nějak jinak než jsem si myslel?
Každopádně na diagnostiku pojedu ale zajímá mě jestli je tohle opravdu možné.
- Přílohy
-
- 1.jpg (63.53 KiB) Zobrazeno 1054 x
-
- 2.jpg (90.56 KiB) Zobrazeno 1054 x
-
- 3.jpg (71.75 KiB) Zobrazeno 1054 x