chtěl bych se zeptat, zda tu někdo má zkušenosti se sportovníma výfukama. Chtěl bych pořídit nějakej jinej. Koukal jsem po Bastuck nebo Eisenmann ale i jiné značce se nebránim. Zajímalo by mě, pokud se to tedy dá jen tak říct, který výfuk bude mít chraplavější zvuk a na čem to závisí. Koukal jsem na videa z youtube a každy výfuk měl tak trochu ten zvuk jinej.
Dále pokud ano, mohl by mi sem hodit někdo nějaké odkazy, kde by se takové výfuky daly sehnat. Klidně i použité.
"nějakej jinej" - tím myslíš, že máš teď OEM performance výfuk? Ten je docela oblíbenej. Ikdyž mě přijde podle videíí takovej moc "tuning" a právě ne moc chraplavej, což se mi taky libí. Ale v realu jsem to neslyšel.
S výfukem jsem ještě vůbec nic nedělal, tak jsou tam. O tom jsem taky přemýšlel.....vykuchat to a misto středovýho dílu dát holou trubku Bude ta změna zvuku citelná?
Já jsem pořád nahlodanej pořídít koncouvou část performance, ale nikdy jsem to naživo neslyšel, videa na youtube podle mě nejsou zcela přesný, protože zvuk nahranej na foťák může bejt trochu zcestnej.
Co ten supersprint? Jak zní? Máš jen poslední část?
Supersprint mám od svodů (midpipe + resonator) až po zadní část, kde mám Remus. Měnil jsem komplet výfuk už na novým autě a v té době Supersprint nedělal quad a proto jsem použil Remus. Supersprint quad už dělá, tak to asi budu měnit.
A dát tedy místo středového tlumiče trubku? Němelo by to nějakej negativní vliv na motor? že by se třeba ty splodiny vracely do motoru nebo problémy s lambda sondou? Bude to mít efekt u zvuku?
Odstranění secondary (středových) catů má na motor pozitivní vliv, sice minimální ale zlepší se odtok plynů. Na zvuk to nemá efekt žádný ani na lambda sondy, které jsou za caty ve svodech (primary). Odstraněním catů ve svodech se zvýší výkon i zvuk. Potom ale musíš řešit lambda sondy, buď simulátory a nebo software fix. Emisema ale neprojdeš, pokud tam nemáš známého.
Jinak quady už dělá víc výrobců co jsem viděl, akorát mi přijde že ta pravá strana vejfuku je "divná". Tlumič totiž můsí zůstat vlevo na autě (z pohledu zezadu) a ta pravá část quadu jde bůh ví kudy. Nejsem expert na vejfuky ale když se na to kouknu tak mi přijde že ta pravá strana je fakt jenom pro parádu.
Nejlepší řešení je vyměnit všechno, včetně rezonátoru. N53 motor má dobré svody, takže nemá cenu je měnit. Když se ale z nich odstraní caty, tak je problém s emisema.
Quad od eisenmann je mickey mouse.
Quad tam opravdu dávatnechci. Prvním řešením bych nechtěl kupovat nové věci. Máme dobře zařízený servis, takže o potřebné vybavení není nouze. Jak by jste tedy postupovali vy, když by jste nechtěli kupovat nové díly. S emisema nakonec problém taky nebude. Díky
Nejefektivnější je odstranění catů (~ +15 hp), ale musíš si opatřit simulátor od Burger Motorsports a nebo najít někoho kdo umí upravit software (dělá to Active Autowerke).