Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E36 323i chip

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Figa
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: stř 06.10.2010 00:00
Klubové ID: 3003

#1 Příspěvek od Figa »

Ahoj vím, že je tady toho mraky o čipování a že je to u atmošky zatracovaně, takže čistě informativně. Má někdo tento http://www.diesel-technik.cz/chiptuning ... 3-i-125-kw chip? Jaké jsou zkušenosti?
Uživatelský avatar
Danny Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1563
Registrován: čtv 14.03.2002 01:00
Bydliště: Olomouc
Klubové ID: 1821

#2 Příspěvek od Danny Moderátor »

vyhozeny peníze
BMWIIIPower
Registrovaný
Příspěvky: 265
Registrován: pát 10.09.2010 00:00
Bydliště: Trutnov

#3 Příspěvek od BMWIIIPower »

To ti tam nahoděj 2.8 motor,ne :lol:
Beaver
Registrovaný
Příspěvky: 279
Registrován: stř 09.05.2012 00:00

#4 Příspěvek od Beaver »

Z principu nesmysl.
Figa
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: stř 06.10.2010 00:00
Klubové ID: 3003

#5 Příspěvek od Figa »

Pánové já vím, že to je hodně sporné, proto se ptám na zkušenosti. 24HP na chipu je blbost to víme asi všichni.
BMWIIIPower
Registrovaný
Příspěvky: 265
Registrován: pát 10.09.2010 00:00
Bydliště: Trutnov

#6 Příspěvek od BMWIIIPower »

Někomu tady čipovali na 134kw tuším a měřeno před i po...
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od MattyX Moderátor »

čip na atmosféře ano , ale taky za určitých podmínek , a snížení spotřeby do toho nespadá ale :lol: já jezdím na jednotce od bmwpower.cz , která ma značně posílenou palivovou mapu (kvůli Schrick 288"), že za jízdy z toho padají kostky briket ...ale tydle parametry co se tu uvádí bych nečekal , ve spojení s vačkama ostrýma asi ANO . Když to vemu že u 3.2 e36 která měla v serii odbrděných 309ps a podařilo se ji vyladit na 325ps (který to defakto má mít v serii) tak se cosi dá očekávat , ale ve výsledku to máš rozdíl jako když jedeš po větru a protivětru ... ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Beaver
Registrovaný
Příspěvky: 279
Registrován: stř 09.05.2012 00:00

#8 Příspěvek od Beaver »

No tak jinak. Motor vytváří výkon spalováním vzduchu a paliva. Kolik do motoru maximálně lze nasát vzduchu je dáno zdvihovým objemem a zároveň limitováno průměrem, zdvihem a dobou otevření ventilu. Zároveň to ještě omezuje poloha škrtící klapky. ECU podle množství vzduchu co projde následně dávkuje množství vstříknutého paliva a případně upraví dobu zápalu podle zatížení motoru (tj. předstih) a dalších podmínek (teplota, tlak vzduchu,...). Chip, resp. úprava ECU, dokáže posunout dobu zážehu nebo změnit dobu otevření vstřiků. V žádném případě nedokáže změnit množství vzduchu, které motor nasaje. A tady je kámen úrazu, protože aby motor podal vyšší výkon, musel by za stejný čas spálit víc směsi. To jde buď tak, že má vyšší otáčky za daný časový úsek a nebo dostat do motoru víc vzduchu zvětšením ventilů, prodloužením doby otevření nebo třeba taky instalací turba, které tam natlačí vzduchu víc než si ho zvládá sám nasát.

Z toho plyne, že použít úpravu (alias chip) má smysl když se upraví i mechanická část motoru, například při použití ostré vačky. To totiž ECU nijak není schopná poznat a bude dál dávkovat toho paliva míň, podle mapy, co jí zadal výrobce. U některých aut je teoretická šance, že výrobce si nechal nějakou bezpečnostní rezervu a v určitých režimech jede motor na bohatější směs než by musel a optimalizace mapy potom může skutečně výkon nepatrně zvednout, ale rozhodně to není pravidlo a často je to skoro neměřitelné. Navíc ta úprava zpravidla stojí tolik peněz, že výsledný poměr cena/výkon je skutečně absolutně nesmyslný.
jackson8800
Registrovaný
Příspěvky: 44
Registrován: sob 07.11.2009 01:00
Klubové ID: 2188

#9 Příspěvek od jackson8800 »

Kdyby ten nárůst byl reálnej,tak ten čip tady má každej a neřešily by se tady úpravy/výměny sání atd..který přidají pár mizernejch koníků..navíc každá pořádná firma na chip ti to pak hodí na brzdu,tady o tom není ani zmínka.. :wink:
Figa
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: stř 06.10.2010 00:00
Klubové ID: 3003

#10 Příspěvek od Figa »

Trošku tu otevřu nenáviděné téma. Zkoušel někdo tohle? http://www.dbilas-shop.com/Produkte/Chi ... :1108.html
pragdejf
Registrovaný
Příspěvky: 576
Registrován: ned 19.04.2009 00:00
Bydliště: praha

#11 Příspěvek od pragdejf »

za 7,5K muze bejt hezka vikendova kalba, hezkej vecer s prostitutkou, fakt je nutny je hodit do kanalu? neni to zlepseni ani o 10%, to je skoro placebo.
Michal_01
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: pon 18.03.2013 01:00
Bydliště: okr. Vsetín
Klubové ID: 3492

#12 Příspěvek od Michal_01 »

15 ps / 7 tkč. je moc? Kdyby to byla pravda zní to hodně dobře...
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Klubové ID: 3742

#13 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Já říkám jděte do toho.. když to tolik firem propaguje, tak to musí dodržet i ve smlouvě ! :twisted:
Jenom si v první řadě investujte 10% ceny do změření výkonu na některé osvědčené brzdě, pač pořád tady chcete navyšovat výkony a nemáte ponětí ani kolik má vaše auto současné hodnoty. :oops: :roll:
Figa
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: stř 06.10.2010 00:00
Klubové ID: 3003

#14 Příspěvek od Figa »

Nějaký tip na dobrou brzdu v Praze? Asi si udělám radost k narozkám :) Na eisenmanna a decat není a dlouho nebude :D
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Klubové ID: 3742

#15 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

brzda Maho / Auto Jarov atd. ;) Tam jezdí na testy i redaktoři ze světa motorů, ale nevim cenu. Stačí si pogooglovat.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od JaraX »

pokud chceš zvednout vykon 323i, tak doporučuju sani z M50 2,5i, to aspon poznáš, pak můžeš řešit čip.
nebo tam hod rovnou šestiklapku, ale to pro tebe asi nemyslitelna investice.
Figa
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: stř 06.10.2010 00:00
Klubové ID: 3003

#17 Příspěvek od Figa »

Pokud budu dávat jiné sání tak pravé šestiklapku z M3. Chci hodit nerez svody výfuk bez katu a nerez konec. Jenže to je cca 50k. Ten čip by byl asi nejlepší až po tomhle všem, jenže je to nejlevnější investice zatím, tak to láká :) Počítám s tím, že až tenhle motor doslouží, tak hodím 328i a ty úpravy budou úplně stejné.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od JaraX »

nerez svody mam na své 323i a jede to fakt hezky, už jsem to s tím teda koupil a docela jsem čuměl, absence katů mě zase trochu sere.
Figa
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: stř 06.10.2010 00:00
Klubové ID: 3003

#19 Příspěvek od Figa »

A nevíš co tam máš? Je cekem dost typu a navíc dlouhé krátké a já furt nevím, které vybrat. Ano vzal bych Supersprint, ale to je půlka reálné hodnoty auta a to je i na mě moc :D Proč tě to sere?
TeggyM3
Registrovaný
Příspěvky: 225
Registrován: ned 11.10.2009 00:00
Bydliště: Frýdek-Místek

#20 Příspěvek od TeggyM3 »

nejlepší je jak si někdo zjisti v tp že má 110kw, a koupí si čip na které se uvádí +20koní tak si hned myslí že má pod kapotou 170kobyl :D a pak to ještě napíše do inzerátu při prodeji :D
Odpovědět