Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
E36 323i chip
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 265
- Registrován: pát 10.09.2010 00:00
- Bydliště: Trutnov
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 265
- Registrován: pát 10.09.2010 00:00
- Bydliště: Trutnov
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 1778
- Kontaktovat uživatele:
čip na atmosféře ano , ale taky za určitých podmínek , a snížení spotřeby do toho nespadá ale
já jezdím na jednotce od bmwpower.cz , která ma značně posílenou palivovou mapu (kvůli Schrick 288"), že za jízdy z toho padají kostky briket ...ale tydle parametry co se tu uvádí bych nečekal , ve spojení s vačkama ostrýma asi ANO . Když to vemu že u 3.2 e36 která měla v serii odbrděných 309ps a podařilo se ji vyladit na 325ps (který to defakto má mít v serii) tak se cosi dá očekávat , ale ve výsledku to máš rozdíl jako když jedeš po větru a protivětru ... 


E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
No tak jinak. Motor vytváří výkon spalováním vzduchu a paliva. Kolik do motoru maximálně lze nasát vzduchu je dáno zdvihovým objemem a zároveň limitováno průměrem, zdvihem a dobou otevření ventilu. Zároveň to ještě omezuje poloha škrtící klapky. ECU podle množství vzduchu co projde následně dávkuje množství vstříknutého paliva a případně upraví dobu zápalu podle zatížení motoru (tj. předstih) a dalších podmínek (teplota, tlak vzduchu,...). Chip, resp. úprava ECU, dokáže posunout dobu zážehu nebo změnit dobu otevření vstřiků. V žádném případě nedokáže změnit množství vzduchu, které motor nasaje. A tady je kámen úrazu, protože aby motor podal vyšší výkon, musel by za stejný čas spálit víc směsi. To jde buď tak, že má vyšší otáčky za daný časový úsek a nebo dostat do motoru víc vzduchu zvětšením ventilů, prodloužením doby otevření nebo třeba taky instalací turba, které tam natlačí vzduchu víc než si ho zvládá sám nasát.
Z toho plyne, že použít úpravu (alias chip) má smysl když se upraví i mechanická část motoru, například při použití ostré vačky. To totiž ECU nijak není schopná poznat a bude dál dávkovat toho paliva míň, podle mapy, co jí zadal výrobce. U některých aut je teoretická šance, že výrobce si nechal nějakou bezpečnostní rezervu a v určitých režimech jede motor na bohatější směs než by musel a optimalizace mapy potom může skutečně výkon nepatrně zvednout, ale rozhodně to není pravidlo a často je to skoro neměřitelné. Navíc ta úprava zpravidla stojí tolik peněz, že výsledný poměr cena/výkon je skutečně absolutně nesmyslný.
Z toho plyne, že použít úpravu (alias chip) má smysl když se upraví i mechanická část motoru, například při použití ostré vačky. To totiž ECU nijak není schopná poznat a bude dál dávkovat toho paliva míň, podle mapy, co jí zadal výrobce. U některých aut je teoretická šance, že výrobce si nechal nějakou bezpečnostní rezervu a v určitých režimech jede motor na bohatější směs než by musel a optimalizace mapy potom může skutečně výkon nepatrně zvednout, ale rozhodně to není pravidlo a často je to skoro neměřitelné. Navíc ta úprava zpravidla stojí tolik peněz, že výsledný poměr cena/výkon je skutečně absolutně nesmyslný.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 44
- Registrován: sob 07.11.2009 01:00
- Klubové ID: 2188
Trošku tu otevřu nenáviděné téma. Zkoušel někdo tohle? http://www.dbilas-shop.com/Produkte/Chi ... :1108.html
Pokud budu dávat jiné sání tak pravé šestiklapku z M3. Chci hodit nerez svody výfuk bez katu a nerez konec. Jenže to je cca 50k. Ten čip by byl asi nejlepší až po tomhle všem, jenže je to nejlevnější investice zatím, tak to láká
Počítám s tím, že až tenhle motor doslouží, tak hodím 328i a ty úpravy budou úplně stejné.
