Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E91 320D nepravidelný chod za studena a při tepl. nad 74st

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Kortys
Registrovaný
Příspěvky: 241
Registrován: ned 21.03.2010 01:00
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od Kortys »

Prosím o radu s E91 320D 120kw. Nepravidelný chod, (vynechává) jakoby na 3 válce po startu cca 5sec při teplotě pod cca +7 st. Dále problém při teplotě motoru nad cca 74st. a nechání běžet na volnoběh min cca 1 min. začne motor zakopávat. To samé se projeví po opět. startu (teplota musí být opět nad 74st) za cca 1min. motor se přitom někdy i zatřese. Při přidání otáček na cca 1000ot/m. to přestane, nebo je to nepozorovatelné.(toto při té vyšší teplotě začalo dělat až po výměně obou termostatů, měnil jsem je protože se auto ohřálo na max 65st) Vyměněny všechny žhavičky, jednotka žhavení, vstřikovače, čidlo tlaku paliva a regulační ventil tlaku common rail, změřeny tlaky motoru, které jsou OK a přehrán soft celeho auta. Nic nepomohlo.
Korekce na vstřikovačích, pokud jede motor normálně jsou max+-0,5, při zavadě se rozjedou. A druhý problém mám se zrychlením, prodleva, než zabere turbo, začne mi tlačit až od cca 2800ot/min. Toto již vyřešeno, viz níže.
Děkuji Kortys.
Uživatelský avatar
Velvetek
Registrovaný
Příspěvky: 1005
Registrován: stř 31.10.2007 01:00
Bydliště: východní čechy
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Velvetek »

K tomu turbu: co live data za jízdy? Tlak turba?
Kortys
Registrovaný
Příspěvky: 241
Registrován: ned 21.03.2010 01:00
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Kortys »

Je tam právě zpoždění a začíná tlačit až od 2500-3000ot, a prý by mělo od 1500ot. Turbo se otáčí volně a bez vůle. Toto mě až tolik netrápí, jako to kolísání. Váhu vzduchu jsme zkoušeli, nic.
Uživatelský avatar
Velvetek
Registrovaný
Příspěvky: 1005
Registrován: stř 31.10.2007 01:00
Bydliště: východní čechy
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Velvetek »

Mělo by tlačit určitě od 1500. Co regulace turba? Mi neříkej, že pokud jsi byl u Snejka, že by na to nepřišel?
__________________________
...330dA-Msport...
...ex 530dA-Msport-bmwpower...
Kortys
Registrovaný
Příspěvky: 241
Registrován: ned 21.03.2010 01:00
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Kortys »

Možná je vadná, ale kde ji vzít? Je tam ta elektronická Mitsubishi. Prý jedině celé turbo.
Kortys
Registrovaný
Příspěvky: 241
Registrován: ned 21.03.2010 01:00
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Kortys »

Tak turbo je již OK. byla ohnutá hřídel na výfukové straně. Stále ovšem problém s těmi studenými starty pod cca7st. Již přehrán sw celého vozu, vstřikovače po repasy, změřeny tlaky motoru jsou OK. Při špatném chodu je i korekce na vstřikovačích velká, pak se to ustálí a vše OK.
Děkuji za každou radu.
Lazer91
Registrovaný
Příspěvky: 27
Registrován: ned 15.07.2012 00:00

#7 Příspěvek od Lazer91 »

A po zahřátí má auto normální výkon? Kolem těch 75ti stupňů se otvírá egr ventil.. Palivové čerpadlo a filtr jsou ok?
Kortys
Registrovaný
Příspěvky: 241
Registrován: ned 21.03.2010 01:00
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Kortys »

Po opravě toho turba už jede normálně, EGR způsobuje kolísání přeci při cca 1700ot/min, ne? Mě zakopává pouze na volnoběh!
Kortys
Registrovaný
Příspěvky: 241
Registrován: ned 21.03.2010 01:00
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Kortys »

Fakt Vás nikoho nic nenapadá, už nevíme co s tím. Ještě zbývá prý vysokotlaké čerpadlo, ale podle diagnostiky je tlak dobrý.
Moc děkuji za každou radu.
Kortys
Kortys
Registrovaný
Příspěvky: 241
Registrován: ned 21.03.2010 01:00
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Kortys »

Tak dnes vyzkoušen snímač tlaku paliva a regulační ventil common rail a stále stejné. Ještě upřesním to kolísání při teplem motoru: Opětovný start po cca 1 min. při teplém motoru se zatřese a chytne nepravidelně jakoby na 3 válce a zakopává. Stejné chování je pokud se teplý nechá běžet na volnoběh min. cca 1 min. Toto vše se děje pouze pokud je teplota motoru vyšší než cca 74st. Plus popisovaný nepravidelný chod při teplotě pod cca 7st nad nulou. To jde nepravidelně cca 5-15sec, závislé na venkovní teplotě (čim chladněji tím samozřejmě déle).
Kortys
Registrovaný
Příspěvky: 241
Registrován: ned 21.03.2010 01:00
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Kortys »

Co čidlo vačky nebo kliky?
Kortys
Registrovaný
Příspěvky: 241
Registrován: ned 21.03.2010 01:00
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Kortys »

Tak již vyměněno: žhavící svíčky, jednotka žhavení, přívodní kabel k jednotce žhavení, vstrikovače, regulátor tlaku a čidlo tlaku na railu, váha vzduchu, čidlo vaček, řídící jednotka motoru, čidlo teploty, vysokotlaké čerpadlo a lambda sonda. Změřeny tlaky motoru, ty jsou OK, nový soft všech jednotek. Teď jsem ale zjistil, že po natankování plné nádrže je to o dost lepší, někdy to nekolísá vůbec, spíš to zakolísá po opětovném nastartování po pár minutách. Studené starty se ale nezměnily. Tak buď je to tím, že se nafta cirkulací více ochladí, nebo ještě zkusit čerpadlo v nádrži, případně jeho jednotku? Ještě také není vyzkoušeno čidlo otáček na klice, je tam dost blbý přístup.
Není nějaký jiný typ?
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#13 Příspěvek od libovka »

Co palivový filtr?
Minulí týden jsem tu řešil podobný problém.Motor chytil na brnknutí a po chvíli se začal dohadovat.V tu chvíli korekce vstřiků ulpně v řiti.Pán se dušoval,že palivák je tam 20tis km a,že mu nic nemůže bejt.Tak mi to nedalo a demontoval jsem ho.Nedal se profouknout 8 barama.Dal jsem novej a světe div se auto maká.
Kortys
Registrovaný
Příspěvky: 241
Registrován: ned 21.03.2010 01:00
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Kortys »

Je samozřejmě nový MANN.
Kortys
Registrovaný
Příspěvky: 241
Registrován: ned 21.03.2010 01:00
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Kortys »

Tak ta plná nádrž na to také nemá vliv, vytankovali jsme ji a už to neudělá. Jedině to tedy bude souviset s venkovní teplotou, oteplilo se akorát v tu dobu co jsem tankoval. Teď se s tím už nedá nic dělat, až na podzim.
Kortys
Registrovaný
Příspěvky: 241
Registrován: ned 21.03.2010 01:00
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Kortys »

Tak dnes ráno při -6st start OK, okamžitě chod pravidelný. Zvláštní.
honzako
Registrovaný
Příspěvky: 19
Registrován: čtv 02.02.2012 01:00

#17 Příspěvek od honzako »

ty vibrace dělá řemenice na klice
Kortys
Registrovaný
Příspěvky: 241
Registrován: ned 21.03.2010 01:00
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od Kortys »

To nejsou vybrace, ale nepravidelný chod.
honzako
Registrovaný
Příspěvky: 19
Registrován: čtv 02.02.2012 01:00

#19 Příspěvek od honzako »

špatná řemenice na klice rozhodí korekci vstřikovačů
Kortys
Registrovaný
Příspěvky: 241
Registrován: ned 21.03.2010 01:00
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od Kortys »

To přeci není možné, pouze při určité teplotě?
Odpovědět