Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

M52B25 výměna rozvodového řetězu

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
shade741
Registrovaný
Příspěvky: 1332
Registrován: čtv 23.09.2010 00:00
Bydliště: Polná

#81 Příspěvek od shade741 »

naftové motory- tmavé, benzínové světlé . Používáš nevhodný olej který je pak dost k prdu, doporučuji aby sis toto tema přečetl ještě jednou kolikrat se ti tu doporučil jaký olej, páč to tady opakujem stále dokola a dokola :roll:
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#82 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

No a snad už bych tu demagogii zakončil jen tím, že Bixxol stojí v regálech každé OMV prodejny. Někdo mi říkal, že je to prakticky stejné jak origo Castrol. V mojí 323i M52 funguje skvěle a nežere olej. Stojí cca 200,- kč / litr, ale u dobrých mechaniků najdeš na dílnách 60litrový soudek, už od 130,- / litr. :wink:


Každopádně pokec o olejích je hned v prvním tématu : http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... pic&t=8945
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Kontaktovat uživatele:

#83 Příspěvek od paveld »

Ta tabulka mi uplně nejde do hlavy, to jako že 10W40 pro benzinový motor nad 15° C přestane fungovat jak má?
beann
Registrovaný
Příspěvky: 539
Registrován: pon 19.03.2007 01:00
Bydliště: Hradec Králové

#84 Příspěvek od beann »

myslim si ze to sou teploty studenych startu...
Rady523i
Registrovaný
Příspěvky: 466
Registrován: stř 21.11.2012 01:00

#85 Příspěvek od Rady523i »

paveld :přesně tohle nechapu taky tak kdyz mam 5w30 do benzinu i nafty tak jakej je rozdíl kdyz je olej v obou autech na 90 stupnich a venku je 30 tak jak muze byt 5w30 u nafty do +30 a v benzinu jen do -5 stupnu todle nechapu celou dobu a pak nechapu proc vsichni rikate že 5w 30 do m 52 nepatri tak jsou v bmw a technici výzkumu castrolu asi pekní blbci kdyz to teda podle lidí nepatri do tohoto motoru a jinak ten mazaci plan je pro čr a je pry postavený na naše klima ,,,a je tam jen 5w30a 5w40 tak mi to nekdo vysvětlete jinak olej 10w 40 už pojedu koupit když je tedy lepší ale vysvětlete mi tu 5w30 ku
beann
Registrovaný
Příspěvky: 539
Registrován: pon 19.03.2007 01:00
Bydliště: Hradec Králové

#86 Příspěvek od beann »

beann píše:myslim si ze to sou teploty studenych startu...


mimo jine tam sou preci nejvetsi naroky na opotrebeni motoru. start kdy motor par vterin se da rict jede na sucho.

cim hustsi olej (viskozita) od 0wX do 15wX tim hur bude mazat za studena a i v zimnich teplotach. Kdezto Xw30 - Xw60 je teplotni index oleje... motor ktery ma mit treba 10w40, ale ty tam nalejes 10w60 ma vyskozitu stejnou, ale olej se da vice zatizit.

v severskych zemich budou pouzivat treba 5w30, kdezto u nas 5w40, 10w40 nebo na zavodeni 10w60 a treba u rovniku tam budou davat 10w40 a casteji 10w60 nez u nas na normalni provoz.
samozrejme vsechno se odviji od toho jaky ma auto chlazeni... proto treba ma bmw specialni upravy pro staty v indonesii atd.
beann
Registrovaný
Příspěvky: 539
Registrován: pon 19.03.2007 01:00
Bydliště: Hradec Králové

#87 Příspěvek od beann »

jeste pro doplneni prehratej olej ztraci vyskozitu a proto ti pak treba po jizde na dalnici (160+) cvakaj hydra
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#88 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Je to marný, je to marný, je to marný. Ach jo.

Co tady neustále řešíte? Nové lehkoběžné oleje 5W-30 patří do nových motorů, které už z výroby na ně mají malé vůle mezi součástkami. Ekoterroristi, oteplovači a jiní zelenozmrdi zblbli nejen sami sebe ale i část veřejnosti a tlačí svoje náboženství a z něj odvozené polopravdy a nepravdy kam to jen jde.
S lehkoběžným olejem bude mít motor o 0,0000001 litru na 100 km nižší spotřebu, o to ekozmrdům jde. Ale i nový motor M52Bxx půjde s tímto olejem daleko dřív do šrotu. To je vedlejší úmysl těch, kdo poňoukají a využívají ekozmrdy k navyšování svých zisků (podobně jako úsporné zářivky na studené chodbě, které umřou dříve než klasická žárovka atd.).
Pro motor M52Bxx s naběhanými statisíci km je lehkoběžný olej zrychlená jízdenka na vrakoviště. To, co se u těchto motorů stává v zátěži s 10W-40, tzn. cvakají hydrozdvihátka během driftování nebo "závodění" na okruhu, to se stává s olejem 5W-30 za nižších teplot, tedy dříve, tedy už při ostré jízdě na okresce.

To jste tak tupí nebo tak zblbnutí ekonáboženstvím? Budete stále věřit povídačkám v novinách a reklamních materiálech a nedáte se poučit od lidí z praxe?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
beann
Registrovaný
Příspěvky: 539
Registrován: pon 19.03.2007 01:00
Bydliště: Hradec Králové

#89 Příspěvek od beann »

naprosto souhlasim.
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Kontaktovat uživatele:

#90 Příspěvek od paveld »

beann píše:myslim si ze to sou teploty studenych startu...

Jo to zní rozumně, nedošlo mi to. Zmátlo mě to, že by to měli být benzinový/naftový motory, to je fakt kravina...
tanner540i
Registrovaný
Příspěvky: 325
Registrován: čtv 15.12.2011 01:00

#91 Příspěvek od tanner540i »

Je to marný, je to marný, je to marný. Ach jo.

Co tady neustále řešíte? Nové lehkoběžné oleje 5W-30 patří do nových motorů, které už z výroby na ně mají malé vůle mezi součástkami. Ekoterroristi, oteplovači a jiní zelenozmrdi zblbli nejen sami sebe ale i část veřejnosti a tlačí svoje náboženství a z něj odvozené polopravdy a nepravdy kam to jen jde.
S lehkoběžným olejem bude mít motor o 0,0000001 litru na 100 km nižší spotřebu, o to ekozmrdům jde. Ale i nový motor M52Bxx půjde s tímto olejem daleko dřív do šrotu. To je vedlejší úmysl těch, kdo poňoukají a využívají ekozmrdy k navyšování svých zisků (podobně jako úsporné zářivky na studené chodbě, které umřou dříve než klasická žárovka atd.).
Pro motor M52Bxx s naběhanými statisíci km je lehkoběžný olej zrychlená jízdenka na vrakoviště. To, co se u těchto motorů stává v zátěži s 10W-40, tzn. cvakají hydrozdvihátka během driftování nebo "závodění" na okruhu, to se stává s olejem 5W-30 za nižších teplot, tedy dříve, tedy už při ostré jízdě na okresce.

To jste tak tupí nebo tak zblbnutí ekonáboženstvím? Budete stále věřit povídačkám v novinách a reklamních materiálech a nedáte se poučit od lidí z praxe?



Presne tak, na kazdy dalsi dotaz na olej v tomto topicu je tohle jedina mozna odpoved.


paveld :přesně tohle nechapu taky tak kdyz mam 5w30 do benzinu i nafty tak jakej je rozdíl kdyz je olej v obou autech na 90 stupnich a venku je 30 tak jak muze byt 5w30 u nafty do +30 a v benzinu jen do -5 stupnu todle nechapu celou dobu a pak nechapu proc vsichni rikate že 5w 30 do m 52 nepatri tak jsou v bmw a technici výzkumu castrolu asi pekní blbci kdyz to teda podle lidí nepatri do tohoto motoru a jinak ten mazaci plan je pro čr a je pry postavený na naše klima ,,,a je tam jen 5w30a 5w40 tak mi to nekdo vysvětlete jinak olej 10w 40 už pojedu koupit když je tedy lepší ale vysvětlete mi tu 5w30 ku


Tohle snad nemuzes myslet vazne, jako ze benzinovy a naftovy R6 bude mit stejne naroky na teplotni odolnost oleje? Rika ti neco odpadni teplo, ucinost motoru? Zapomen na to, ze olej koluje v motoru s konstantni teplotou 90°.
TM
Registrovaný
Příspěvky: 166
Registrován: ned 23.01.2011 01:00
Bydliště: Praha

#92 Příspěvek od TM »

Vrátil bych se zas trochu na začátek...

Vyměnil jsem pružinu napínáku a žádná změna. Takže výměna mě asi nemine.

Zajímalo by mě tedy, co obnáší výměna rozvodového řetězu? Je třeba sundavat hlavu? Jak náročná je to práce (= kolik za ní budu muset zaplatit :-))?

Díky...
Fw190
Registrovaný
Příspěvky: 159
Registrován: ned 08.05.2011 00:00
Bydliště: Hodonin

#93 Příspěvek od Fw190 »

ja beru tento olej , prd tomu rozumim ale tesi me ze je BMW - predpokladam ze to smejd nebude i kdyz asi spicka treba taky ne. Dal splnuje specifikace a navic ma i obrazek meho motoru :-) A cena je taky good :-)

http://www.bmwoleje.cz/4-o-81229407547.html
pragdejf
Registrovaný
Příspěvky: 576
Registrován: ned 19.04.2009 00:00
Bydliště: praha

#94 Příspěvek od pragdejf »

TM píše:Vrátil bych se zas trochu na začátek...

Vyměnil jsem pružinu napínáku a žádná změna. Takže výměna mě asi nemine.

Zajímalo by mě tedy, co obnáší výměna rozvodového řetězu? Je třeba sundavat hlavu? Jak náročná je to práce (= kolik za ní budu muset zaplatit :-))?

Díky...


sundej ventildekl. pak se koukni na zuby rozvodovyho ustroji. vyfot telefonem a fotku sem nahod. pokud sou na hornim kole zuby projety, tak vymenit cely. pokud ne, tak oba napinaky a smitec. kdyz k tomu das dohromady vanos, tak to proste musi ztichnout. mozna by se teda hodil jeste nekdo s endoskopem, aby se ti kouknul na vodici listy. ale ja kuchal svuj dvoulitr, kterej mel teoreticky najeto jenom 210tkm (praxe mohla bejt odlisna) a na vodich listach byly jenom lehky znamky oteru, nic dramatickyho.

projety rozvody poznas tak, ze se retez casem natahuje a tim meni geometrii zubu na retezovejch kolech. takze pokud sou "spicaty", tak uz to ma dost, pokud ne, tak ok a neresit.

hlava se nesundava, pokud nekdo vi, co dela, tak je to prace na den. matros je zhruba za desitku, bral sem druhovyrobu co se dalo sehnat (v normalni kvalite, zadny starline) a origo to, co neni k sehnani jinak.
TM
Registrovaný
Příspěvky: 166
Registrován: ned 23.01.2011 01:00
Bydliště: Praha

#95 Příspěvek od TM »

Matroš jsem teda myslel za míň, koukal jsem, že sada řetěz + napínák by se měla dát sehnat za 2500 a ozubená kola dejme tomu za 1200 jedno... tak jsem čekal spíš tak 5 za materiál. Ale právě nevím, jeslti bude třeba vyměnit jen ten větší spodní řetěz, nebo nedejbože oba... tys měnil jak?

Zkusím někdy sundat ten ventildekl a snad z toho pak půjde poznat víc...
pragdejf
Registrovaný
Příspěvky: 576
Registrován: ned 19.04.2009 00:00
Bydliště: praha

#96 Příspěvek od pragdejf »

pokud to chces udelat kulturne, tak retez+ kolo k olejovymu cerpadlu, vnitrek olejovyho cerpadla, kolo na klice, retez+vodici listy+napinak retezu nahoru, horni retez+napinak+kola nahore. naky tesneni, gufero kliky, zjistis ze mas v prdeli nakou rolnu, remen, vodni pumpu a nakonec budes rad, ze to ubrzdis na nakejch 15K. ja nemenil, na stavbu novyho motoru mam rozvody z dvoulitra, kterejm po 210tkm nic nechybi. tazke to zuzitkuju, mozna prohodim kolo na klice.
norespect
Registrovaný
Příspěvky: 162
Registrován: pát 04.05.2012 00:00

#97 Příspěvek od norespect »

zdravicko :)

vyuziji tohodle tematu na to abych si udelal jasno v rozvodovych sadach ..
nejakym zpusobewm trosku kulturnim motor m50b25

vim (pri demontazi) ze mam tuhle rozvodovou sadu tj do rv94
http://www.autokelly.cz/ImageView.aspx? ... FB%2030409

ale za lepsi cenu je sada od rv94
http://www.autokelly.cz/ImageView.aspx? ... FB%2030410

a ted z moji otazkou .. ten od rv94 bude zrejme na pouziti vanos.. ale koukam ze napinak i lista je oproti prvni sade jiny... je nejaky moznost ze by sada pasovala i na bezvanos verzi ? popripade co je jine ..

dekuji :)
Odpovědět