Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
M52B25 výměna rozvodového řetězu
Ahoj, na mé E36 323i MB52B25 (najeto dle tacho 312kkm) mi pravděpodobně cvaká rozvodový řetěz, a tak se pomalu chystám na jeho výměnu. Rád bych se zkušenějších zeptal na pár věcí:
1) Co obnáší výměna, je třeba sundavat hlavu - jak moc je to složitá práce a na kolik tak vyjde?
2) Stačí vyměnit delší řetěz mezi klikou a vačkou (dolní) a neměnit ten mezi vačkami (horní)?
3) Stačí v případě vyměny pouze dolních rozvodů vyměnit řetěz, napínák , vodící lišta, nebo je nutné vyměnit i ozubené kolo (stačí na vačce, nebo obě?)
Jde mi o to, co všechno bude potřeba za díly a jak moc náročná práce to je... kdybyste věděli o někom šikovném z Prahy, tak ocením tipy... Zatím jsem psal jsem SZ Snejkovi, ale bohužel mi neodpověděl...
Díky!
1) Co obnáší výměna, je třeba sundavat hlavu - jak moc je to složitá práce a na kolik tak vyjde?
2) Stačí vyměnit delší řetěz mezi klikou a vačkou (dolní) a neměnit ten mezi vačkami (horní)?
3) Stačí v případě vyměny pouze dolních rozvodů vyměnit řetěz, napínák , vodící lišta, nebo je nutné vyměnit i ozubené kolo (stačí na vačce, nebo obě?)
Jde mi o to, co všechno bude potřeba za díly a jak moc náročná práce to je... kdybyste věděli o někom šikovném z Prahy, tak ocením tipy... Zatím jsem psal jsem SZ Snejkovi, ale bohužel mi neodpověděl...
Díky!
- Přílohy
-
- rozvody_horni.png (11 KiB) Zobrazeno 2731 x
-
- rozvody_dolni.png (8.14 KiB) Zobrazeno 2731 x
nevim no, už jsem to řešil v tématu http://www.bmwklub.cz/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=115634&highlight= a spíš mi to přijde, že to bude řetěz... cvaká po to až po zahřátí a zejména při tahu v nízkých otáčkách... a ten zvuk mi na to sedí, i když nevím, jak zní cvakající vanos 

To se právě obávám že moc ne... na volnoběh to slyšet není a za jízdy to asi slyšet nebude... ale tak moh bych to o víkendu zkusit... třeba byste si z toho udělali obrázek
Nicméně i kdyby to nakonec vůbec nebyly rozvody, tak kdybyste někdo věděl, jak to s tou výměnou bývá, tak dejte vědět, třeba kdyby se to nakonec nehodilo mně, tak někomu jinýmu... já jsem se to tu snažil někde najít a zrovna k tomuhle tady toho moc není, akorát v 5er je toho o výměně rozvodů někde trochu něco napsanýho...

Nicméně i kdyby to nakonec vůbec nebyly rozvody, tak kdybyste někdo věděl, jak to s tou výměnou bývá, tak dejte vědět, třeba kdyby se to nakonec nehodilo mně, tak někomu jinýmu... já jsem se to tu snažil někde najít a zrovna k tomuhle tady toho moc není, akorát v 5er je toho o výměně rozvodů někde trochu něco napsanýho...

zde prosím představuji svůj vanos https://www.youtube.com/watch?v=c4djlaxl1sw když začal rachtat
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Musí se měnit VŠECHNO, jinak to nemá smysl. Provozem a opotřebením řetězu se změní rozteč článků řetězu a tím se opotřebí i ozubená kola. Je vždy třeba měnit řetěz i kola. Samozřejmě je třeba vyměnit i opotřebené kluzné díly napínáků.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
shade741 píše:zde prosím představuji svůj vanos https://www.youtube.com/watch?v=c4djlaxl1sw když začal rachtat
Tak to ne, to je úplně jinej zvuk, tohle zní jak diesel

Francis píše:Musí se měnit VŠECHNO, jinak to nemá smysl. Provozem a opotřebením řetězu se změní rozteč článků řetězu a tím se opotřebí i ozubená kola. Je vždy třeba měnit řetěz i kola. Samozřejmě je třeba vyměnit i opotřebené kluzné díly napínáků.
Tím myslíš tedy, že je nutné měnit i oba řetězy?
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Psal jsem, že když už měnit, tak všechno. Nemá smysl měnit jen řetěz.
Zda měnit, záleží na opotřebení.
Zda měnit, záleží na opotřebení.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
já nemyslel jen řetěz... myslel jsem buď všechno kolem spodního řetezu a nebo všechno kolem dolního i horního řetězu... protože to by na sobě mělo být zcela nezávislé, tak kdyby cvakal jen ten delší (spodní), což mi přijde pravděpodobnější, tak jeslti bude stačit kola, řetěz, napínák, lišta jen tam...
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Než to všechno vyměníš (a zaplatíš), zkontroluj, jestli funguje napínák řetězu. Je na pravé straně motoru ve směru jízdy (tedy na výfukové straně), díl č. 9,10,11 a 12
Zátka (díl č.9) je našroubovaná zvenku motoru.

Zátka (díl č.9) je našroubovaná zvenku motoru.

328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
shade741 píše:pokud hrká jeden tak druhej na tom nebude o moc líp což?
To právě nevím no


Francis píše:Než to všechno vyměníš (a zaplatíš), zkontroluj, jestli funguje napínák řetězu. Je na pravé straně motoru ve směru jízdy (tedy na výfukové straně), díl č. 9,10,11 a 12
Zátka (díl č.9) je našroubovaná zvenku motoru.
Asi se to pokusím dát to někomu, kdo se v tom vyzná, aby se podíval, v čem je fakt problém, tohle se obávám, že bych asi nezvládl...

Každopádně zatím díky moc za postřehy.
Ahoj ja mam tenhle motor v e 39 a řeším asi podobný problem mě to děla rachtavý zvuk při studeným motoru cca 3 vteřiny od nastartovaní olej a filtr nový najeto 212 tis se serviskou po 15 tis a po první majiteli z německa když auto nastartuju nejdele po 10 -11 hodinach od jizdy tak to rano neděla nic a je tihounkej ale jak to nastartuju třeba po 15 hodinach nebo proste prijedu odpoledne z prace ve tři domu a startuju rano v pul sedmí do prace tak zase zarachta cca 3 vteřiny a pak hned ticho ,,, neměl jste někdo podobnej problem , už jsem psal klukum na er 5 tak pisu i k vam tady díky za rady
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Rady523i: Hydraulická zdvihátka ventilů to budou. Zkus jiný olej.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Francis : ještě se zeptam ten napinak jak jsi zminoval ten se da vyndat i ted a kouknout na jeho stav nebo tam muze dojit k nejakemu zapadnuti toho valečku co tlaci na lištu rozvodu a nebo se da vindat jen kdyz jsou ty prsa tech rozvodu dole ja ze bych se koukl na to pero jetli to neni treba malo napnute a kdyz uz je tam olej prestane rachtaní dik za info