Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Volnoběh M52

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

#1 Příspěvek od ACDC »

U E46 328i po studeném startu po cca minutě správných otáček motor zhoupne až málem zdechne, klidně se to opakuje dál cca minuty. Teplé OK, vůbez nezahoupe, nic, žádný falešný vzduch, odlučovač nový, diagnostika OK. Známému klukovi dělá přesně to samé.. Vypadá to, že na chvilku jakoby vypadne celá regulace volnoběhu. Nemoc 328? Nějaké poznatky? dík
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#2 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

#3 Příspěvek od ACDC »

Jo, to vím. Ale problém není nikdy v teplém stavu. Nebo že by ten ventil musel otevřít víc při studeném motoru a dostal se až do bordelu?
shade741
Registrovaný
Příspěvky: 1332
Registrován: čtv 23.09.2010 00:00
Bydliště: Polná

#4 Příspěvek od shade741 »

vyčisti ten ventil, jak ti to dal odkaz a myslím že bude po starostech :wink:
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

#5 Příspěvek od ACDC »

Dobrá teda. Dík
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#6 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Jo a jestli to nepomůže (ventil a klapka) tak hledat netěsnosti v sání, které se zahřátím můžou zatáhnout, popř. při tom rozdělání prostříknout váhu vzduchu kontaktolem / čističem na brzdy. Diagnostika třeba naznačí taky nějakou chybu..
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

#7 Příspěvek od ACDC »

Diag. naprosto čistá. Dokonce 3 diagnostiky OK
stenlie
Registrovaný
Příspěvky: 351
Registrován: sob 09.02.2008 01:00
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od stenlie »

Mám dotaz ohledně tématu . Vyčistil jsem volnoběžný ventil a škrtící klapku a po opětovné kompletaci mi zůstala svítit kotrolka ASC+T Je možné že to hodilo chybu kvůli neodpojené baterce při práci ?
metroken
Registrovaný
Příspěvky: 137
Registrován: čtv 16.02.2012 01:00
Bydliště: Matka měst

#9 Příspěvek od metroken »

Je to skoro na tuty hadička k odvětrání klikovky co vede do ventilového víka,zkontroluj jí, je z takového měkkého platu a ráda praská zespod.Pak ještě zkontrolovat olejový separátor a hadičky co vedou k němu. :wink:
metroken
Registrovaný
Příspěvky: 137
Registrován: čtv 16.02.2012 01:00
Bydliště: Matka měst

#10 Příspěvek od metroken »

Je to skoro na tuty hadička k odvětrání klikovky co vede do ventilového víka,zkontroluj jí, je z takového měkkého platu a ráda praská zespod.Pak ještě zkontrolovat olejový separátor a hadičky co vedou k němu. :wink:
balda88
Registrovaný
Příspěvky: 574
Registrován: ned 21.10.2007 00:00
Bydliště: Benešov
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od balda88 »

Nechci zakládat nové téma. Chci se zeptat neví někdo kolik má mít volnoběžných otáček zahřátý motor M52B25 po jízdě?
odapoz
Registrovaný
Příspěvky: 114
Registrován: pát 31.08.2012 00:00
Bydliště: Hradec Králové

#12 Příspěvek od odapoz »

u M52B25 mam s K&N filtrem (jen vlozka v origo airboxu) bezne volnobeh lehce nad ryskou 500ot/min to bude tak 550, 600ot/min, kdyz byly ted ty sileny vedra tak to bylo obcas kolem 450ot/min

edit: myslim ze v servisnim manualu je uvedeno 600-700ot/min
kovaljuk
Registrovaný
Příspěvky: 189
Registrován: stř 05.10.2011 00:00
Bydliště: Praha

#13 Příspěvek od kovaljuk »

Nějak se mi nedaří vyřešit problém ohledně volnoběhu, tak se zkusim zeptat tady.
Vím, ohledně volnoběžných otáček je tady toho mrtě, ale v 99% se řeší houpání a chcípání....

Mě to začalo držet volnoběh 1500ot a po delší jízdě to houpalo mezi 1000 a 2000 ot. Jasnej problém, přisává někde vzduch. Bohužel jsem nikde nic nenašel. Nicméně jsem vyčistil klapku a vyměnil volnoběžnej ventil(ten byl fakt v prdeli, ani se nehnul).

Motoru se ale nechce pořád spadnout na těch cca 700 ot :( Pokud se auto pohybuje na neutrál z kopce, tak drží cca 1000ot. Jakmile zastavim tak za 5 sekund spadne na cca 850ot 8O I při přeřazování otáčky na chvilku lehce vyskočí, což dřív taky nedělalo.

Neřešil jste někdo něco podobného?
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#14 Příspěvek od Foldas »

kovaljuk píše:Nějak se mi nedaří vyřešit problém ohledně volnoběhu, tak se zkusim zeptat tady.
Vím, ohledně volnoběžných otáček je tady toho mrtě, ale v 99% se řeší houpání a chcípání....

Mě to začalo držet volnoběh 1500ot a po delší jízdě to houpalo mezi 1000 a 2000 ot. Jasnej problém, přisává někde vzduch. Bohužel jsem nikde nic nenašel. Nicméně jsem vyčistil klapku a vyměnil volnoběžnej ventil(ten byl fakt v prdeli, ani se nehnul).

Motoru se ale nechce pořád spadnout na těch cca 700 ot :( Pokud se auto pohybuje na neutrál z kopce, tak drží cca 1000ot. Jakmile zastavim tak za 5 sekund spadne na cca 850ot 8O I při přeřazování otáčky na chvilku lehce vyskočí, což dřív taky nedělalo.

Neřešil jste někdo něco podobného?


na babetě?
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

#15 Příspěvek od ACDC »

Jenom dodám: volnoběžný ventil vyčištěn. Přesto při startu studeného motoru - i teď v létě - po cca 3 minutách někdy motor zhoupne až do téměř úplného úplného chcípnutí. Ale udrží se. Udělá to jen jednou a jen někdy. Oil separátor měněn. Tohle neudělá volná hadička. Diag. čistá.... Jinak - nemáte někdo diagnostiku autocom (teda asi klon :-)))
kovaljuk
Registrovaný
Příspěvky: 189
Registrován: stř 05.10.2011 00:00
Bydliště: Praha

#16 Příspěvek od kovaljuk »

Foldas píše:na babetě?


Sis nepřečet název Topicu? :lol:

Ne, soráč sem kokot. E36 M52b28 :oops:
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#17 Příspěvek od Foldas »

spadne ti ekonoměr na nulu když jedeš bez plynu se zařazeným kvaltem?
kovaljuk
Registrovaný
Příspěvky: 189
Registrován: stř 05.10.2011 00:00
Bydliště: Praha

#18 Příspěvek od kovaljuk »

Jj, na pětku vždy. V nižší rychlosti po nějaký chvíly taky. Př.: 60km/h na čtyřku pustim plyn a ekonoměr spadne cca po 15ti sekundách. Pak je i znát, že to začne "brzdit motorem".

Jak řikám, pokud se točej kola tak volnoběch nikdy nespadne pod 950ot. Jakmile zastavíš tak za cca 5 sekund se to ustálí na 800ot (což je stejně moc). Nechápu.

Mě osobně to přijde jako by se ten volnoběžnej ventil nechtěl zavírat. Je pravda, že sem nekoupil novej. Ale z vrakáče na oko krásnej s pěkně se hýbající klapkou...
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#19 Příspěvek od Foldas »

nezustava ti viset škrtící klapka? zavíra se uplně?
kovaljuk
Registrovaný
Příspěvky: 189
Registrován: stř 05.10.2011 00:00
Bydliště: Praha

#20 Příspěvek od kovaljuk »

No na plynovym lanku vyset nemůže, to mam povolený. A když jsem to měl rozebraný kvůli očistě, tak jsem si nevšim, že by nedoléhala...
Odpovědět