Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
M52B25 výměna rozvodového řetězu
ojojoj no tak to jsem nechtěl slyšet a co když je to olejem myslíš že olej bmw qwality 5w30 LL 04 je spatna volba ,,, i když jej predepisují s castrol edge v mazacím planu ,,,, nebo je castrol edge 5w30 lepší než ten original bmw ,,, případně čím to nahradit jako celoročně aby to cvakaní přestalo a olej se udržel v tech hydroštelech díky
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Zkus 10W-40, LongLife oleje pro tento motor s náběhem 200kkm a více není ta nejlepší volba.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
jako loglive nenecham dýl jak 8-10 tis tak by to nemelo vadit ne,,,, mě jde o to že je predepsanej tech 5w30 a nikdo mi nerekl proč když je predepsanej mam lejt jinej chapu ze ty hydra jsou asi zsarana proto nerdrží ale pokud dam oleje dvakrat za sebou na třeba 5 tisíc nemeli by se vyčistit a obnovit se jejich spravna funkce,,,,, řekl bych že nedrží ty ventilky s tou kuličkou (jednocestný ventilek ) nebo jak se tomu říka ,,,,, nebo se pletu a říkam blbosti ,,,,,sere me ten zvuk každý rano je to sice chvilka ale dokaže mi to zkazit celej den ,,,,
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Ty každé ráno při startování stojíš u otevřené kapoty?
Nejde o včasnost výměny, jde o viskozitu oleje. 5W-30 který používáš je jedna z doporučených specifikací, na seznamu jsou oleje 5W-20, 5W-30, 5W-40, 10W-30, 10W-40 a 15W-40. Ne vždy je to nejdraží řešení to nejelpší, ne vždy je lehkoběžný olej vhodný pro správný chod a dlouhou životnost motoru.

Nejde o včasnost výměny, jde o viskozitu oleje. 5W-30 který používáš je jedna z doporučených specifikací, na seznamu jsou oleje 5W-20, 5W-30, 5W-40, 10W-30, 10W-40 a 15W-40. Ne vždy je to nejdraží řešení to nejelpší, ne vždy je lehkoběžný olej vhodný pro správný chod a dlouhou životnost motoru.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
no ne otevřenou kapotu ale je to slyset pac mam otevrene dvre a vnimam jestli se to nezhorsuje nebo neco jineho ,,, a jinak oleje pro bmw e 39 m52 jsou jen 5w30 a 5w40 potažmo 10w40 ted jsem mluvil s panem co dela jen bmw asi 20 let a rikal že se toho stejně zřejmně nezbavím že to i kdyz budu davat 10w40 tak se prozmnenu nebude líbyt jiným soucastem motoru . říkal že pokud dam 10w40 tak za nejakych 20tis km to bude delat urcote zase , ,,,,,,,,spis by me zajimalo jestli jsou to gumicky tech pistků ze spoda a nebo jestli to nejsou jen ty ventilky ,,,protože obcas to neudela ani rano to rachtaní , zvlast po delsí jízde kdyz clovek trochu prislapne plyn,,,,,,,jinak ted jsem koupil castrol edge 5w30 a jsem zvedav jestli se neco změní kdyz ne bude jeste jedna vymena a pak asi rovnou ty hydra ,,,,,,,,,ktery olej je lepsi nevim jestli bmw qwality 5w30 LL04 a nebo edge 5w30
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Aha, jedna paní povídala, (oprava: jeden pán), jaký olej tam patří. No tak se ptej toho chytrého pána na všechno a nezdržuj se s amatérskámi radami zde
Koukal jsi do příručky k autu, jaký olej tam patří, resp. z jakých olejů si můžeš vybrat? Mám na mysli příručku dobovou, tu co se dávala k autu v době výroby/prodeje nového vozu.
Myslím si, že s otevřenými dveřmi se s každým startem snažíš slyšet "trávu růst". Před startem sedni dovnitř, zavři dveře a případně si pusť radio a budeš happy

Koukal jsi do příručky k autu, jaký olej tam patří, resp. z jakých olejů si můžeš vybrat? Mám na mysli příručku dobovou, tu co se dávala k autu v době výroby/prodeje nového vozu.
Myslím si, že s otevřenými dveřmi se s každým startem snažíš slyšet "trávu růst". Před startem sedni dovnitř, zavři dveře a případně si pusť radio a budeš happy

328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition

Ber v potaz, že to není žádný mladík, lejt tam drahý super bůhví co oleje je dle mě nanic. V dnešní době kvalitní 10 w 40 stačí naplno. Co sem vypozoroval prave na castrol se moc chvála nepěje, předražená věc a prý nic moc. Já dávám Texaco, Mobil či liqui moly a není co řešit, je to jako myslet si že rozbitou věc namažu nákou mastí a ono to najednou bude fungovat jak nové
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Rady523i píše:spis by me zajimalo jeste tem originam BMW olej qwality 5w30 LL04 jak na tom je jestli to nakonec neni tim olejem ze by tento olej byl jako jen marketingovy tahak a stal za backoru
Nejde o to, zda je cena přehnaná, ale o viskozitní třídu. Je to lehkoběžný olej s nízkou viskozitou, je moc "řídký". Zkus 10W-40, vyrábí ho i Castrol.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Rady523i píše:,,,,,,,,,ktery olej je lepsi nevim jestli bmw qwality 5w30 LL04 a nebo edge 5w30
"Origo BMW olej" = Catrol, takže je to úplně jedno

akorát jsem slyšel, že není castrol jako castrol, že některý jsou vyrábený v Polsku a není to pak ono, otázka pak je, jestli zrovna ten castrol vydávaný za BMW je taky z Polska nebo ne...
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Opakuju znova: Není to kvalitou nebo cenou oleje, ale viskozitní třídou. I kdyby použil nejdražší a normě přesně vyhovující 5W-30, hluk po startu motoru zřejmě bude přetrvávat. Olej specifikace 10W-40 je "hustší" a déle mu bude trvat, než z netěsných zdvihátek vyteče. Problém se tím odstraní jen částečně, prodlouží se doba odstávky motoru po které cvakat nebude z půl dne na den nebo den a půl, tzn. po víkendovém stání stejně zacvaká, ale při denním používání pravděpodobně ne.
Howgh
Howgh
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
ja jsi tu říkal že by se hustším olejem tim myslím 10w40 prodloužila doba za kterou by olej vytekl z tech zdvihatek ,,, bylo by to lepší i s 5w40 , mylím tim že by olej zustal dele tam kde ma a navic by byl lepe startovatelny v zimně nebo jsem premyslel jeste o 5w50
vim třeba to bude dražší , ale levnější než oprava hyder a jinak dnes přez znamého jsem dostal cenovku od INY 250 kč za kus což de o proti 600set ,,,,,,,a zeptam se 523,525,528 je maji stejne nebo ne
vim třeba to bude dražší , ale levnější než oprava hyder a jinak dnes přez znamého jsem dostal cenovku od INY 250 kč za kus což de o proti 600set ,,,,,,,a zeptam se 523,525,528 je maji stejne nebo ne
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Žádáš o radu nebo o potvrzení tvého názoru?
Pokud to první, tak už jsi ji dostal:
na zimu http://maziva.heureka.cz/valvoline-durablend-10w-40/
na léto http://maziva.heureka.cz/valvoline-vr1-racing-10w-60/
Tyto oleje používám já, motor má najeto 411 tisíc a nijak ho nešetřím. Je to doporučení z vlastní zkušenosti na stejném typu motoru jako máš ty (můj je M52B25 z 1998/03).
Pokud to druhé, tak zbytečně ztrácíš čas.
Pokud to první, tak už jsi ji dostal:
na zimu http://maziva.heureka.cz/valvoline-durablend-10w-40/
na léto http://maziva.heureka.cz/valvoline-vr1-racing-10w-60/
Tyto oleje používám já, motor má najeto 411 tisíc a nijak ho nešetřím. Je to doporučení z vlastní zkušenosti na stejném typu motoru jako máš ty (můj je M52B25 z 1998/03).
Pokud to druhé, tak zbytečně ztrácíš čas.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
myslel jsem celoročně tento olej , ne ho menit na zimu a na leto ,,, http://www.dum-byt-kancelar.cz/auto-mot ... 40-1l.html
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Na léto ho dávám 10W-60 kvůli vysoké zátěži (zahřívání) na dálnici v Německu nebo na okruhu/letišti. Ty můžeš celoročně používat 10W-40, pokud jezdíš jen turistickým tempem.
Ty stále vyhledáváš syntetické lehkoběžné oleje, ale tvůj motor se statisíci najetými km potřebuje olej s vyšší viskozitou, který drží vyšší (= tlustší) vrstvu olejového filmu mezi opotřebenými součástkami (mezi nimiž je tím pádem větší vůle kterou je třeba vymezit). O zimní starty strach neměj, pokud je baterka v kondici tak s 10W-40 to v našich zeměpisných šířkách a našem podnebí startovat bude. Mám to vyzkoušeno, parkuju venku, jezdím po horách a nikdy se mi nestalo, že by startér motorem neotočil.
Ty stále vyhledáváš syntetické lehkoběžné oleje, ale tvůj motor se statisíci najetými km potřebuje olej s vyšší viskozitou, který drží vyšší (= tlustší) vrstvu olejového filmu mezi opotřebenými součástkami (mezi nimiž je tím pádem větší vůle kterou je třeba vymezit). O zimní starty strach neměj, pokud je baterka v kondici tak s 10W-40 to v našich zeměpisných šířkách a našem podnebí startovat bude. Mám to vyzkoušeno, parkuju venku, jezdím po horách a nikdy se mi nestalo, že by startér motorem neotočil.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition