Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
M52B25 výměna rozvodového řetězu
- paveld
- Registrovaný
- Příspěvky: 3141
- Registrován: pát 25.05.2007 00:00
- Bydliště: Praha-západ
- Kontaktovat uživatele:
Ten napínák není problém vyndat bez demontáže čehokoliv, je z boku motoru a stačí ho jen vyšroubovat. Jedinný co tam může být KO je ta pružinka (unavená), nová stojí myslim jen pár korun tak neni problém ji preventivně vyměnit. Nevim teď jistě, ale někde se to tu kdysi řešilo a snad ten napínák je napínaný pružinkou jen chvíli než se natlakuje olejem - takže pokud je problém dýl než několik sekund po nastartování, bude problém jinde. Nevim to ale jistě. Každopádně je ta výměna práce na několik minut.
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Rady523i: Chce to lépe číst a nebo si pár dnů něco pamatovat, na předchozí straně bylo (zvýraznil jsem nyní to o napínáku):
Francis píše:Než to všechno vyměníš (a zaplatíš), zkontroluj, jestli funguje napínák řetězu.
Je na pravé straně motoru ve směru jízdy (tedy na výfukové straně), díl č. 9,10,11 a 12
Zátka (díl č.9) je našroubovaná zvenku motoru.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
No dobře , ale kde si napsal jestli se ten napinak da vindat když je motor složenej v aute ta zatka je mi jasna ale co když jej vyšrobuju a budu chtít zkouknout tu pružinu a on tam někde spadne dovnitř ten valeček č.12 tak si mužu hodit pač dílnu nemam a nejbliž to mam až nekam cca 20 km proto jsem se tě ptal jakou ma funkci a jak přesně funguje jestli je to jen pružina a jestli na rozvod ma vliv olej jestli nějakým způsobem i tady na tom napinaku není nějakým zpusobem hydro dopínaní ,,,,, a pak sem se ptal na ten řetez co je na vanosu jestli tenhle napinak je taky jen pružina nebo je hydro napinací olejem ,,,,,,,,, tohle sem se nedočetl a možna na to čeka více lidí protože jsem se na funkci napinaků neptal jen ja
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Kdyby něco mohlo spadnout dovnitř motoru, upozornil bych na to.
Z obrázku je patrné, pokud máš alespoň základní technickou představivost, že pružina je jedním koncem opřená o pístek a ten o lištu napínáku, druhým koncem o dno zátky. Zapřením o zátku tlačí tedy na pístek a tím napíná řetěz. Zůstane-li řetěz na místě, dovnitř pružina ztlačit nepůjde a jediný směr, kam může po demontáži zátky, je směrem ven z motoru.
Zkontroluj, zda není pružina prasklá a zda se pístek volně pohybuje.
Pokud si nejsi jistý ani jednoduchou demontáží zátky a pružiny spodního napínáku, ani neuvažuj že bys sám měnil řetězy a nastavoval VANOS. Svěř to někomu, kdo ví jak na to.
Z obrázku je patrné, pokud máš alespoň základní technickou představivost, že pružina je jedním koncem opřená o pístek a ten o lištu napínáku, druhým koncem o dno zátky. Zapřením o zátku tlačí tedy na pístek a tím napíná řetěz. Zůstane-li řetěz na místě, dovnitř pružina ztlačit nepůjde a jediný směr, kam může po demontáži zátky, je směrem ven z motoru.
Zkontroluj, zda není pružina prasklá a zda se pístek volně pohybuje.
Pokud si nejsi jistý ani jednoduchou demontáží zátky a pružiny spodního napínáku, ani neuvažuj že bys sám měnil řetězy a nastavoval VANOS. Svěř to někomu, kdo ví jak na to.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Tak napínak je v pohodě pružina taky a řetěz vanosu je dokonce novej nebo je proetě videt jako že je nedávno měněnej ,,, přesto rachtání setrvava ale divný jednou ne jednou jo v podstatě je to od 10-11 hodin déle takže pokud nastartuju po jizdě do 11 hodin tak pohoda a žadný rachot ale když je to cca 15-18 hodin tak je rachot pěkně zřetelně slyšet ,,, takže jediné co mě napadá je to hydroštel nebo více jich, jinak jsem koukal jestli je olej ve filtru kvuli té klapce tak je ho tam plno a i po deseti hodinach je plnej ,,,,, poradte je nutne při výměně hydroštelů sundavat hlavu nebo neni diky
dal jsem nový stoji 350 kaček , ano vypada skoro stejně jako ta stara jen asi v tlaku muže mít jiny přítlak ale to nevim , prostě jsem radši koupil novou dal do auta a stejne pri studeným motoru pri -7 po dvanacti hodinach od přijetí autem z práce tak start zase zarachotil a cca 3 vteriny po chytnutí motoru rachot a zase klid ,,,,,chystam se po ujeti cca 1500 km na další výměnu oleje jestli to není jeste bordel pac olej co jsem po koupi auta měnil byl černej až běda nevim co tam bylo ale dal jsem origo olej bmw ll04 5w30 a budu davat castrol edge 5w30 a uvidím pak už jen hydroštely
ono by nebylo zlý zvuk nějak nahrát, ono totiž zarachocení je celkem široký pojem, osobně zastávám názor jak už zde bylo napsáno hydroštely to budou nejpravděpodobněji, já nemám castrol jako olej vůbec v lásce, výborné oleje sou od liqui moly, na hydra mívali i takovou sajrajtovinu do oleje ale sám stím nemám zkušenosti, btw proč to všecko píšeš furt pod sebe?
- paveld
- Registrovaný
- Příspěvky: 3141
- Registrován: pát 25.05.2007 00:00
- Bydliště: Praha-západ
- Kontaktovat uživatele:
Ten olej taky neni uplně správně, ale nakolik to může vadit nevim. Měl by tam patřit 10W40 příp. 5W40.
Tohle zní fakt jako hydroštely, buď ti z nich vyteče olej protože netěsní sami o sobě a nebo by to mohl být zpětný ventil olejového okruhu - to tu někdo kdysi řešil a prý to taky pomohlo. Každopádně ani jedna věc neni zrovna levná.
Je to díl č.1, ventil se nachází uvnitř a neprodává se zvlášť, nevim jestli jde vubec nějak z toho vyndat:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=30
Tohle zní fakt jako hydroštely, buď ti z nich vyteče olej protože netěsní sami o sobě a nebo by to mohl být zpětný ventil olejového okruhu - to tu někdo kdysi řešil a prý to taky pomohlo. Každopádně ani jedna věc neni zrovna levná.
Je to díl č.1, ventil se nachází uvnitř a neprodává se zvlášť, nevim jestli jde vubec nějak z toho vyndat:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=30
dnes jsem olejový filtr vyndal a byl okolo plny oleje takze olej drzi ta zpetna klapka drží si myslim auto stalo dyl jak 24 hodin a olej tam byl pořát myslím tam kde je filtr ,,, jinak olej 5w30 tam patří a oleje jine nechapu proc navic 5w40 pro me nic neřeší a ani 5w50 či 60 mě jde o start to znamena co nejrychleji tam ten olej dodat takže možna 0w ale ten neni ani predepsany a ani jej snad tady nikdo neřešil ,,,,,, jen by mě zajimalo kdyz udělam ty hydra kolik tak muzou stat + oprava +prace
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Otázka: Je to slyšet uvnitř auta při startování, když sedíš za volantem a máš zavřené dveře?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Tak mě napadá, možná jsem měl něco podobného... zkus jemně přidávat aubírat plyn v nižším rozsahu otáček jestli to ten zvuk dělat nebude... Mě to dělalo taky hned po nastartování (jak trochu houpnou otáčky) a pak nic, ale v určitých otáčkách to rachotilo pořád. Místo 5w40 jsem dal 10w40 a je po problému
uvnitř auta to slyšet není , když jsem startoval vždy jsem stal venku a když jsem mel i otevrenou kapotu motoru tak to byl obzvlast slyset ten rachot , jinak když lehce zvedam otačky jen tak do 1000 -1200 i za studena a i za tepla je porad ticho jen když to startuje a chytne od toho momentu cca 3 vteřiny rachtí a pak je naprosto ticho a jen ševeli a i ve vyších otačkach a když spadnou na volnoběh tak nic,,, a to na 5w30 bmw long life 04 jinak možna že 10w40 by pomohl ale když by to byli hydra tak za cas to bude stejne delat znovu , nerad bych neco zanedbal a později nebyla oprava ze vedsi penize
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Tenhle zvuk má mnoho motorů, jenže majitelé když to startují tak sedí uvnitř se zavřenými dveřmi a neslyší to.
Neřeš to a žij s tím, dokud se to nezačne zhoršovat.
Neřeš to a žij s tím, dokud se to nezačne zhoršovat.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Nic z toho co píšeš, nehrozí. Díly jsou sice lehce opotřebené a dlouhým stáním z nich vyteče olej, ale po nastartování si olej doplní a únik je tak pomalý, že za chodu motoru je zanedbatelný.
Koupil jsem auto s M52B25 s najetými 220 tisíci km, prřed čtyřmi a půl lety. Po nějaké době jsem si všimnul tohoto zvuku, ba co je horší, po velké zátěži na okruhu v Mostě motor cvrlikal jak šicí stroj a nevím, kolik kol jsem s přehřátým olejem najel.
Zvuk po startu neřeším, zvuk za tepla řeším letním olejem 10W-60 a necvaká to ani po hodinové jízdě na německé dálnici v rychlosti +- 200 km/h ani po hodinovém driftování v Sosnové (kde se jezdí max lehce nad 100 km/h a moc to nechladí).
Mám natočeno 411 tisíc a zvuky jsou stále stejné. Tedy po startu to někdy zacvrliká na dvě-tři otáčky motoru, za tepla řešením sportovním olejem funguje.
Jedno originální zdvihátko stojí 616,80 Kč (v ELITu si drze žádají 703 Kč za totéž) a je jich tam 24, což je celkem 14.803,2 Kč (v ELITu o dva tisíce více). Celý motor z bouračky vyjde levněji. Ještě máš chuť to řešit?
Koupil jsem auto s M52B25 s najetými 220 tisíci km, prřed čtyřmi a půl lety. Po nějaké době jsem si všimnul tohoto zvuku, ba co je horší, po velké zátěži na okruhu v Mostě motor cvrlikal jak šicí stroj a nevím, kolik kol jsem s přehřátým olejem najel.
Zvuk po startu neřeším, zvuk za tepla řeším letním olejem 10W-60 a necvaká to ani po hodinové jízdě na německé dálnici v rychlosti +- 200 km/h ani po hodinovém driftování v Sosnové (kde se jezdí max lehce nad 100 km/h a moc to nechladí).
Mám natočeno 411 tisíc a zvuky jsou stále stejné. Tedy po startu to někdy zacvrliká na dvě-tři otáčky motoru, za tepla řešením sportovním olejem funguje.
Jedno originální zdvihátko stojí 616,80 Kč (v ELITu si drze žádají 703 Kč za totéž) a je jich tam 24, což je celkem 14.803,2 Kč (v ELITu o dva tisíce více). Celý motor z bouračky vyjde levněji. Ještě máš chuť to řešit?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition