Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

M52B28 nejede nad 5000 otáček-- Vyřešeno:signál rychlosti

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Rade520
Registrovaný
Příspěvky: 416
Registrován: pon 15.09.2008 00:00
Bydliště: "Třebeach"

#21 Příspěvek od Rade520 »

Tak jsem našel tuhle tabulku,podle ní je to pin 15 na řídící jednotce,
což je pin 9 v motorové zásuvce. Tak to zítra zkusím.
Přílohy
tachosignal.png
tachosignal.png (66.63 KiB) Zobrazeno 225 x
Rade520
Registrovaný
Příspěvky: 416
Registrován: pon 15.09.2008 00:00
Bydliště: "Třebeach"

#22 Příspěvek od Rade520 »

Tak už to jede,točí do 7000ot. (řj. má chip a posunutý omezovač)
M50 má signál zapojený v motorové zásuvce na pin. 14 / M52 pin 9.
Pin jsem vymáčkl a přesunul na správné místo.
Děkuji všem co se snažili poradit.
MotoMoto
Registrovaný
Příspěvky: 345
Registrován: čtv 13.05.2010 00:00
Bydliště: Caslav
Kontaktovat uživatele:

#23 Příspěvek od MotoMoto »

Ahoj lidi, řeším asi už 4 roky ten samý problém a nemůžu stále přijít na to, kde je problém. Příznaky mám naprosto totožné s tím, co tu píšete a diagnostika mi píše chybu wehicle speed sensor, tudíž řj. opravdu nemá signál o rychlosti. Přehazoval se motor M42 za M44 oba motorory is. první rok vše ok bez problémů,ale pak to začalo blbnout jednou jo, jednou ne,až nadobro pokaždé nešel vytočit. Koukal jsem na motorovou zásuvku a mám pin 9 neosazen. Pin 9 je osazen pouze na víčku motorové zásuvky(hnědo/červený) co vede od řj. Může být toto ten problém?? případně, zašlu pár fotek pro představu, jak to přesně u mě vypadá. Případně jaký drát(barva) napinovat na jaký drát(pin),aby řj měla signál.Díky!!
MotoMoto
Registrovaný
Příspěvky: 345
Registrován: čtv 13.05.2010 00:00
Bydliště: Caslav
Kontaktovat uživatele:

#24 Příspěvek od MotoMoto »

udaj rychlosti z budíků je pin 83 na řj barva bílo/černý průřez 0,5 na kulatý konektor x20 pin 24 a ve stejné barvě na konektor x16 pin 21 v budíkách

udaj z abs je pin 79 na řj barva hnědo/červený průřez 0,75 na kulatý x20 pin 9 a v bílo/zelené na pin 9 na jednotku abs.


nešlo by jen propojit udaj rychlosti z budíků (pin24) bílo/černý s pinem 9 hnědo/červený aby jednotka dostala udaj o rychlosti a ok??,

zajimavé je, že v motorové zásuvce když odšroubuju víčko, tak na spodku zásuvky nikde nemám hnědo/červený drát. Přitom abs funguje bez problémů.
MotoMoto
Registrovaný
Příspěvky: 345
Registrován: čtv 13.05.2010 00:00
Bydliště: Caslav
Kontaktovat uživatele:

#25 Příspěvek od MotoMoto »

pár fotek jak to tedy vypadá
Přílohy
bmw4.jpg
bmw4.jpg (192.51 KiB) Zobrazeno 172 x
bmw3.jpg
bmw3.jpg (186.88 KiB) Zobrazeno 172 x
bmw2.jpg
bmw2.jpg (190.08 KiB) Zobrazeno 172 x
bmw1.jpg
bmw1.jpg (194.55 KiB) Zobrazeno 172 x
MotoMoto
Registrovaný
Příspěvky: 345
Registrován: čtv 13.05.2010 00:00
Bydliště: Caslav
Kontaktovat uživatele:

#26 Příspěvek od MotoMoto »

Dale by me zajimalo,k cemu byl cerno/fialovy drat,ktery mam preruseny a je na nej napojen zeleny.? Po prehozeni motoru se dopojovalo ews,takze je mozne,ze je to ono??. Diky.
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#27 Příspěvek od Foldas »

jo to je ews. když nebyli ještě ews tak tam byl signal z velkeho bc funkce code
MotoMoto
Registrovaný
Příspěvky: 345
Registrován: čtv 13.05.2010 00:00
Bydliště: Caslav
Kontaktovat uživatele:

#28 Příspěvek od MotoMoto »

Tak uz mi to toci. Prehodil sem pin 9 na pin 14 a ok. Po takove dobe. Jen pri pripojeni diagnostiky za jizdy a cteni realnejch hodnot mi to na rychlosti motoru pise jen 12 pri rychlosti 70km/h atp.....uplne jiny hodnoty,nez jedu,ale funguje to. Nevite,co je na pinu 14 na m42 za signal??
MotoMoto
Registrovaný
Příspěvky: 345
Registrován: čtv 13.05.2010 00:00
Bydliště: Caslav
Kontaktovat uživatele:

#29 Příspěvek od MotoMoto »

Tak ok. Pin 14 by mel byt skutecne signal o rychlosti tak ok a diky vsem,co si drbali hlavu semnou :D :wink:
MotoMoto
Registrovaný
Příspěvky: 345
Registrován: čtv 13.05.2010 00:00
Bydliště: Caslav
Kontaktovat uživatele:

#30 Příspěvek od MotoMoto »

Tak ok. Pin 14 by mel byt skutecne signal o rychlosti tak ok a diky vsem,co si drbali hlavu semnou :D :wink:
Mirda328
Registrovaný
Příspěvky: 732
Registrován: pát 19.03.2010 15:20

#31 Příspěvek od Mirda328 »

Zdar,

Tak mam uplne stejny problem, s M52B28.

V aute ABS/ASC+T

Abs fyzicky funcni, kontrolka nesviti, s modulem se nelze spojit.

Paklize mam ASC je tedy signal pro rychlost z ABS cidla prave zadni kolo? Pak tedy proc je v differu vzadu cidlo pro rychlost? Je pouze pro budiky? Jak jsou signaly rozdeleny? Ktery patri do ecu? Z cidla ABS nebo z cidla differu?

Tusi nekdo?
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#32 Příspěvek od Foldas »

pokud vím tak u m52 s asc jenom asc signal jde tam použít signal z diferu
Mirda328
Registrovaný
Příspěvky: 732
Registrován: pát 19.03.2010 15:20

#33 Příspěvek od Mirda328 »

Foldas píše:pokud vím tak u m52 s asc jenom asc signal jde tam použít signal z diferu


aha ok, nevedel bys kam ten signal z diferu leze ? to je ten pin 9 v motorove zasuvce? a pin 2 v budikach modry konektor?
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#34 Příspěvek od Foldas »

myslim že to bylo na mot. zasuvce drat z pinu 14 na pin 9
Mirda328
Registrovaný
Příspěvky: 732
Registrován: pát 19.03.2010 15:20

#35 Příspěvek od Mirda328 »

jeste jeden poznatek , nejde mi tempomat ! muze to zpusobovat neco z toho ? tacho ukazuje bez problému

motorek u tempomatu je citit ze zabere ale hned zase vypne..... pac mi to malinko sebere plyn pedal a le zase hned vrati, by tim melo mit asi spojitost

zkusim ty vodice, premostit a uvidim
Mirda328
Registrovaný
Příspěvky: 732
Registrován: pát 19.03.2010 15:20

#36 Příspěvek od Mirda328 »

tak signal tam jde jestli spravny to nevim ,kabel nikde prerusen neni a nebyl....to je zase zavada, ch jo :roll:
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#37 Příspěvek od Foldas »

jak jsi kontroloval ten signal?
Mirda328
Registrovaný
Příspěvky: 732
Registrován: pát 19.03.2010 15:20

#38 Příspěvek od Mirda328 »

Foldas píše:jak jsi kontroloval ten signal?


cece, pichnul jsem tam multimetr a ukazovalo to naky blaboly na frequecy.... ale co tam ma jit to nevim ale kdyz stoji je tam 0 a pak se to zvetsuje to cislo kdyz je auto v pohybu


je to teda pin 9 coz je pin2 v budikach a otamtud uz premosteni mam, kdyz to promerim tak je tam kontakt i bez premosteni, moje chyba bude jinde asi..... planuju zkusit jinou ecu, kdyby se nekomu valela doma MS41.0 rocnik 97 vyse, carsoft by ji mel umet prizpusobit

zacina to byt dost vtipny...


jeste je tu takova malickost, koukal jsem na ABS jednotku a je tu propojeni : ABS pin 4 Ignition cut-off signal a jde do ECU, to by mohlo trhat vykon 
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#39 Příspěvek od Foldas »

to by mohlo být ono v carsoftu na live datech by to mělo ukazovat rychlost
Mirda328
Registrovaný
Příspěvky: 732
Registrován: pát 19.03.2010 15:20

#40 Příspěvek od Mirda328 »

Foldas píše:to by mohlo být ono v carsoftu na live datech by to mělo ukazovat rychlost


Foldas,

netusis jak je to u M52 s cidla teploty nasavanyho vzduchu ?

ma 2 jedno je ve vaze jedno v sani ... mohlo by to delat problem pokud by byla rozdilna teplota nevim zda se to ve vaze da nejak promerit

vim ze v sani je cca 2.2k = 20°C

ve vaze cca 2,0k = 25°C
Odpovědět