Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

e36 318i 85kW r95 přidušený

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
wiky69
Registrovaný
Příspěvky: 171
Registrován: sob 07.08.2010 00:00
Bydliště: Praha

#1 Příspěvek od wiky69 »

Zdravim ve spolek!

mám klasický dotaz a je mi jasný ze neexistuje konkretni odpoved, obzvlast kdyz to auto nevidite :D proste kdyz potrebuju přidat víc plynu tak motor jen bubla a nic. mam pedal na zemi, pak zacne skubat a rozjede se nejak. na neutral se motor vytoci krasne. a deje se to jen obcas (párkrát za jízdu) kdo ste měli fichtla nebo neco takového, tak je to kdyz vám dojde benzin. volnobeh dobry, ale kdyz pridate plyn tak to mele naprazdno, pak otocite klickou na rezervu a yacne se to chytat tak stejne jak moje auto ted :D

vycistil jsem klapku, i váhu, ted koukal do nádrže a nejak bordel tam nebyl. koukl na svíčky a vypadaly v pohode... co s tim??? popř. je tu někdo s diag. koncovkou kulatou v Praze?
mitch17
Registrovaný
Příspěvky: 110
Registrován: stř 15.04.2009 00:00

#2 Příspěvek od mitch17 »

duvodu mnoho...začal bych tím co si mužeš doma změřit sám...

máš multimetr..???

jinak jako první mě napadnul potenciometr na škrtící klapce...

spadne ti ekonoměr hned na nulu, když začneš brzdit motorem..???
wiky69
Registrovaný
Příspěvky: 171
Registrován: sob 07.08.2010 00:00
Bydliště: Praha

#3 Příspěvek od wiky69 »

Multimetr mam a nejakou znalost s nim snad taky takze jsem takle chtel taky zacit, ale nevedel co namerit. A ano ekonomer sklouzne hned na nulu. Tedy funguje jako vzdy. Kdyby byl snimac polohy klapky spatny tak to nedela?
mitch17
Registrovaný
Příspěvky: 110
Registrován: stř 15.04.2009 00:00

#4 Příspěvek od mitch17 »

Kdysi to tu někdo uváděl jako indicii…ale zkušenost stím nemám….Zkusím ti pomoct svýma zkušenostma a co sem kdy kde naměřil…. Vycházím, že máš rv 95 a tedy vstřikování Bosch DME M1.7….. jinak to píšu zbytečně..:o)

Sežeň si z netu :
BENTLEYS BMW E36 WORKSHOP SERVICE MANUAL M3 318i 323i 325i 328i

Lambda: str 154 (kap. 130-8 )
-sundej šprcku z lambdy, připoj multák na šedý a černý kabel- hodnota musí LÍTAT mezi 0,2-0,8 V při volnoběhu…, měř na motoru s teplotou vody nad 40°C, (ručička teploměru nad modrým polem )
-když otočíš klíčkama, ale ještě nenastartuješ tak by ti voltmetr měl ukázat 0,42-0,43 V (je to tzv. defaultní hodnota)
-bíle jsou na vyhřívání lambdy a musíš tam naměřit to co na alternátoru…(můžeš taky zkontrolovat před zahřátím jestli výhřev funguje...)


Váha vzduchu : str 160 (kap.130-14)
-sundej tu šprcku, na pinu 1 a 2 musí být kontinuální změna bez výpadku na nulu..!! musíš odpojit váhu od vlnovce sacího traktu a od vzduch filtru, pak zahýbej klapkou ,pomož si šroubovákem, prsty sou krátký, ze strany filtru ( ale nepochroumej čidlo na měření teploty nasávaného vzduchu !! )
já naměřil 4,74 V (zavřená) až 0,17 V (při úplným otevření), klapka se musí pohybovat lehce a hned sama zavírat vratnou pružinou…
-a změř napájení váhy cca 5V mezi kastli a hnědo/červeným kabelem


Potenták na klapce: str: 162 (kap 130-16)
-pin 1 (spodní) a kastle: 5V –měř na odpojený svorkovnici nebo sundej zase tu ochranu…
-pin 1 a 2 je opět plynulá změna 1-4kOhm bez výpadku…(prstem otáčej klapkou na straně lanka plynu, nevyndávej potenták ze sání, jinak si přiděláš práci to pak skalibrovat..!! )
-pin 1 a 3 : stále 4kOhm


Tohle je pár základních měření, který ti můžou něco říct…. Jejich tam uvedeno více…

Ještě mě napadlo zkontrolovat tlak paliva a regulátor tlaku paliva na liště (ta malá membrána hned ze předu..), ale to musíš mít barometr, téčko atd…to kdyžtak jindy….


Co se týče diagnostiky tak já kulatou mám, ale sem z Ml. Boleslavi…v Praze to dělá hodně lidí… Výbornou zkušenost mám s Radkem, hledej tady uživatele: mentuli

Teď si běž hrát a pak dej vědět jak si dopad… ;o)

Zatím…
wiky69
Registrovaný
Příspěvky: 171
Registrován: sob 07.08.2010 00:00
Bydliště: Praha

#5 Příspěvek od wiky69 »

teda moc děkuji za naprosto vyčerpávající návod! všechno provedu, prepokladam v podneli, tak jsem zvedav co nameřim, když ta chyba je jen obcasna.

kdyby se vysrala pumpa v nadrzi, takje hotovo a konec ne? to by nebylo tak jo ne jo ne? a ted jsem zpozoroval, ze vetsi vyskyt chyby bude za studena. byl sem na benzince a na neutral to melo tak 400ot a klepalo se to jak stara zdimacka...
mitch17
Registrovaný
Příspěvky: 110
Registrován: stř 15.04.2009 00:00

#6 Příspěvek od mitch17 »

Volnoběh ti houpe nebo spadne na 400 a drží..???
O houpajícím volnoběhu je toho tady fura... u tebe se držím, že ti motor nereaguje na sešlápnutí plynu...je tam pytel....

čerpadlo...to je taky kus od kusu...:o) Chtělo by změřit tlak na přívodní větvi. Mezi palivový filtr, který se taky někdy ucpe bordelem, a vstřikovací lištu dát tečko s barometrem (rozsah nad 3 atm, např. pro měření tlaku v gumách..)

Jinak předpokládám, že si pořádně zkontroloval vlnovec na sání, všechny podtlakokvý hadice, hadičky atd. jestli nejsou popraskaný a nesaje to falešnej vzduchu..! Těsnění mezi horní a dolní parohy musí byt taky cajk..... A vubec celej sací trakt...
wiky69
Registrovaný
Příspěvky: 171
Registrován: sob 07.08.2010 00:00
Bydliště: Praha

#7 Příspěvek od wiky69 »

volnobeh spadne postubne na tech 400 a "drzi" no jako by to zdechalo tak na jeden dva valce a pomalu pada do extremu, pak se to chytne, vylitne na 1500 a pomalu srovna do normalu. jako kdyz slapnu pri tehle anomalii na plyn tak to tak prska a bubla a vytoci se to trochu no...

ten tlak paliva necham az budu v dilne, to pred barakem nemam sanci :)

a podtlaky mam v pohode, znam co delaj, taky uz mam skusenost :D
wiky69
Registrovaný
Příspěvky: 171
Registrován: sob 07.08.2010 00:00
Bydliště: Praha

#8 Příspěvek od wiky69 »

tak jsem dnes sundal vrchni parohy, pročistil je krasne, vycistil klapku, vahu, DISU a dolni parohy. volnobezny ventil i odlučovač oleje z ventildeklu a jeho přírubu... motoru se to líbilo, volnoběh se drří jak u nového auta, pěkný zátah a sametový chod. ale ten problem přetrvává, a opravdu za studena. za tepla už je pohoda a jede jak drak, plynule jedu až do omezovače jako zavodnik :D tak sazim na tu lamdu asi :/
Odpovědět