Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
3er E9x xdrive
jak to funguje ta elektronicka merka ??? si predstavuju nejaky plovak bo co ale to by zas za jizdy kdyz je olej rozmelnen nesnimalo
nebo na cerpadylku nejaky snimany prutok, ale to by zas mohlo byt pozde az uz by to nic nemelo
nezna nekdo odpoved ??? nektery veci by meli nechat tak jak fungovali velice spolehlive odpradavna 



Elektronické měření je na základě MIR principu. System se skládá z vysílače pulsů (transmitter) , přijimače pulsů (pulse detector) a procesoru (signal processor).
Výrobci tvrdí, že je to velmi spolehlivé protože systém nemá žádnou mechanickou součástku a že je to velmi přesné, lepší než 0.1%
Tady je podrobnější popis funkce:
How the Electronic Dipstick Works
The electronic dipstick uses the MIR fast-pulse technology to launch a signal--from a launch plate rather than an antenna--along a single metal wire rather than through air and measures the transit time of reflected electromagnetic pulses from the top of the dipstick down to a liquid surface. The air-liquid boundary is the discontinuity that reflects the pulse; the time difference between a pulse reflection at the top of the dipstick and a reflection at the air-liquid boundary indicates the distance along the line. The liquid level is thus measured from the top of the tank (the dielectric is air, which for all practical purposes does not vary with temperature or vapor content). The transmission line for the dipstick may be configured as microstrip, coaxial cable, or twin lead, whichever suits the application.
The strength of the pulse reflected from the air-liquid boundary and from the subsurface liquid-liquid boundary can be measured.
Výrobci tvrdí, že je to velmi spolehlivé protože systém nemá žádnou mechanickou součástku a že je to velmi přesné, lepší než 0.1%
Tady je podrobnější popis funkce:
How the Electronic Dipstick Works
The electronic dipstick uses the MIR fast-pulse technology to launch a signal--from a launch plate rather than an antenna--along a single metal wire rather than through air and measures the transit time of reflected electromagnetic pulses from the top of the dipstick down to a liquid surface. The air-liquid boundary is the discontinuity that reflects the pulse; the time difference between a pulse reflection at the top of the dipstick and a reflection at the air-liquid boundary indicates the distance along the line. The liquid level is thus measured from the top of the tank (the dielectric is air, which for all practical purposes does not vary with temperature or vapor content). The transmission line for the dipstick may be configured as microstrip, coaxial cable, or twin lead, whichever suits the application.
The strength of the pulse reflected from the air-liquid boundary and from the subsurface liquid-liquid boundary can be measured.
vpilat píše:ta elektronicka merka neni spatna, ale kdyz nefunguje jak ma, muze to byt problem... v nedeli mi hlasila dolit litr oleje, v pondeli ze je vse ok
tak nevim...
jj, tohle se stává i mě. ukazuje dílek před spodní ryskou, za dalších 300km ukazuje půlku a za dalších 200km ukazuje, že chce dolít litr...

BudVlad píše:Problém s ubýváním oleje u N52 motoru je většinou těsnění filtru oleje a nebo vadný PCV. Není problém to opravit.
Co jsem cetl, problem N52 a unik oleje jsou take tim, ze jsou pretazeny hlinikovy srouby ve viku a 1 -2 srouby vepredu vlevo ulitnou a pak to tece vikem a dost. Muj pripad taky, 2 srouby K.O. po vymene testeni olej nemizi. Pokud nekomu tece olej vpredu vlevo, bude to s nejvetsi pravdepodobnosti stejny pripad.
matiz píše:Pod jakym vikem? Kam to teklo ? Ven pod motor ? Mam malou spotrebu, cca litr na 5000km a psychologicky mne to sere. Kazdopadne viditelny unik nevidim a zespod ani kapka kdyz zastavim.
POd ventilovym vepredu vlevo, sundej ten plstovy kryt motoru a prohlidni to cerveny tesneni co kouka pod ventilovym vikem. ty srouby praskaj na N52 vepredu vlevo hlavne
smepet píše:matiz píše:Pod jakym vikem? Kam to teklo ? Ven pod motor ? Mam malou spotrebu, cca litr na 5000km a psychologicky mne to sere. Kazdopadne viditelny unik nevidim a zespod ani kapka kdyz zastavim.
POd ventilovym vepredu vlevo, sundej ten plstovy kryt motoru a prohlidni to cerveny tesneni co kouka pod ventilovym vikem. ty srouby praskaj na N52 vepredu vlevo hlavne
viz.
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=312532
JirkaH píše:u mé 325xi 2006 140000km to je litr na 2000 km a z pod víka to není... Kam se to ztrácí je mi záhada...
A jaky tam lejes olej ? Já jsem po výměně těsnění dal novy olej ll-04 5w-30 . Zatím jsem ujel 5000 km a olej se nehnul resp. Merka někdy ukazuje max a někdy půlku teda mezi merkama. Ono na vině je také používání ridkeho lehkobezneho longlife oleje s nízkým filmem. 5w-40 by to vyřešil ale zase ta spotřeba paliva půjde nahoru....