Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Spojka M52

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Pajda1
Registrovaný
Příspěvky: 12
Registrován: čtv 13.09.2012 00:00
Bydliště: Štarnov

#1 Příspěvek od Pajda1 »

Poradí někdo jakou lepší spojku než serie do M52 2,5l. Měla by zvládnout okruh, sprinty a vrchy. Pasuje z M3? Samozdřejmě v dostupné cenové relaci. Díky.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od MattyX Moderátor »

pokud máš seriovej výkon postačí serie, není důvod dávat silnější spojku ;) Popřípadě si lamelu můžeš nechat obložit organikou, která je odolnější... keramika bude zbytečná ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
all
Registrovaný
Příspěvky: 1548
Registrován: úte 02.01.2007 01:00
Bydliště: Kutná Hora

#3 Příspěvek od all »

M3 má lamelu "velkou" 240mm ty můžeš mít obojí verze, nevím proč, ale setkávám se, že je v 323 a 325 větší, ta 240mm, místo té co by tam měla být 228mm
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Huska »

taky jsem měnil spojku na 323i a dával jsem větší 240mm (seriovou z 325i,328i apod) nejen kvůli instalaci samosvoru a lehce zvýšenému výkonu - navíc první 323i (r.v.95) ji měly taky větší. Rozdíl byl znatelný jen nedoporučuji sportovní obložení, protože není vhodná na městský provoz a taky je to zbytečné u "pouhých" 125kW.
Výměna je jednoduchá vše pasuje, jen musíš vzít kompletní sadu se setrvákem (setrvák jsem dával zánovní z 528i e39)
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
j3ykobim
Registrovaný
Příspěvky: 1226
Registrován: čtv 13.03.2008 01:00
Bydliště: Město snů

#5 Příspěvek od j3ykobim »

po výměně spojky mám najednou hodně měkký pedál spojky i kvalty tam padají mnohem jednodušeji. Je to normální? pedál sem měl dřív tvrdý jak v závodáku, Servisák mi řekl že spojka byla prý ok, přítlačák ok, ložisko ok jen lamela byla trochu spálená. Že jsem měnil min. o 20tis km dřív než bylo potřeba.

Čím je ovlivněna tuhost spojky? teď si připadám že šlapu do žvejkačky jak v nějakém Renault.
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#6 Příspěvek od Foldas »

přitlačakem
j3ykobim
Registrovaný
Příspěvky: 1226
Registrován: čtv 13.03.2008 01:00
Bydliště: Město snů

#7 Příspěvek od j3ykobim »

a jo možný tu montáž nějak posrat? zda se mi že co se mi auto vrátilo se občas lehounce rozklepe, jinak se prý přitlačák nenastavuje, tak já nevim, nepomohlo by odvzdušnění spojky? aby byla zas tvrdší?
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#8 Příspěvek od Foldas »

přitlačak se nešteluje. nový přítlačak jde vždycky lehčeji než utahany
j3ykobim
Registrovaný
Příspěvky: 1226
Registrován: čtv 13.03.2008 01:00
Bydliště: Město snů

#9 Příspěvek od j3ykobim »

díky, to mě trochu uklidnilo :)
Odpovědět