Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E46 vymnena motoru - SWAP

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
zverbo
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 11.02.2011 01:00

#1 Příspěvek od zverbo »

Na zaciatok: e46 motor M52B20 110kw r.v.1998 - 310.000km a je po smradovy debilovy a idiotovy

Zistil som nadherne zistenie ze motor zacal zrat olej a chladiacu kapalinu a navyse prestal tahat a spotreba ako tank - vsetci iste viete co to znamena.

Tak som sa rozhodol ze vymenim motor nepisem ako ho mam vymenit alebo co mam spravit - nato mam skusenosti dost :D

Ide mi oto ze: mam doma motor M52B28 z e46 original a sam som ho repasoval a dalej mam v hale e39 520i na ND s motorom M52B20 a neviem ktory znich tam mam narvat co je pre to auto najlepsie???

Dakujem za rady typy a postrehy - budem to robyt az nabuduci rok tak mozem rozmyslat co urobit
:lol: :lol: :lol:

A vsetky spomynane motory su double vanos.
Uživatelský avatar
paca
Registrovaný
Příspěvky: 1728
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#2 Příspěvek od paca »

tak jasná volba je 2.8 pokud si to auto chceš nějakou dobu nechat :wink:
zverbo
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 11.02.2011 01:00

#3 Příspěvek od zverbo »

Ano a je to pre manzelku, kupil som to auto zadarmo ked si to tak zoberem a navise pokial ho nerozseka tak dotedy ho bude mat :D
Je to vcelku dobre vybavena e46ka a ked si spocitam kolko ma vo finalke vyde tak zato nekupim ani e36ku
Mam doma aj LPG system na R6 bezohladu na motorizaciu /povodne z 330i - predchdzajuca manzelkyna e46ka/ a preto som uvazoval ze tam dam tu 2,8mu este predtym nez odvarila to tesnenie pod hlavou.

Bude asi najlepsie to tam kopnut tak ako to mam postavene a naplanovane.
Tiez som rozmyslal prave otom motore z e39ny ale mam zato ze to neni az take jednoduche.
Raz bol umna manik na ND a ten mal motor z e46 v e39 a hovoril ze to neni prdel ze to nepasuje a to prehadzoval 2,3 za 2,3 a aj tak mu to neslo ako malo.
zverbo
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 11.02.2011 01:00

#4 Příspěvek od zverbo »

Este nez vytiahnem motor z auta tak otazky pre odbornikou:

Mozem nechat povodnu prevodovku?
Mozem nechat povodny kardan?

AAA mozem nechat RJ povodnu z M52B20 na motor M52B28 popripade co mam spravit ked ten motor co mam doma /M52B28/ nema RJ.

Da sa RJ preinstalovat alebo treba RJ z 2,8mi???
Uživatelský avatar
fabledwarrior Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4007
Registrován: úte 22.11.2011 01:00
Bydliště: Česká Lípa

#5 Příspěvek od fabledwarrior Člen Klubu »

Odborník nejsem, ale řekl bych, že ŘJ z dvoulitra ti nepojede na 2.8l. Takže bych zkouknul bazary a prostě si ji dokoupil.. možná k tomu budeš potřebovat i spínačku a zámky kté jednotce, ale to si nejsem jistý.. to by ti řekl třeba FX.
zverbo
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 11.02.2011 01:00

#6 Příspěvek od zverbo »

Vim ze nebude pasovat, to je logicke jen sem chtel vedet jestli ji muzu zachovat a jen bych ji dal naprogramovat.

Spinacka co ta stim ma??? Prodal sem už x motoru a nikdo nikdy spinacku nebral, jen imobilizer.
Uživatelský avatar
fabledwarrior Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4007
Registrován: úte 22.11.2011 01:00
Bydliště: Česká Lípa

#7 Příspěvek od fabledwarrior Člen Klubu »

Jo já jsem to blbě napsal, já jsem myslel právě kvůli tomu imobilizéru.
zverbo
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 11.02.2011 01:00

#8 Příspěvek od zverbo »

EWS emulator + cip s klucom + magnet s RJ vsetko z rovnakeho auto je prenosna vec a da sa to dat kamkolvek aj do e36ky a ja to vsetko nechavam povodne v tej e46ke len prehodim motor - predtym ale nahodim povodnu prevodovku ktora je teraz v aute.

Alebo sa mylim a musim aj to dat nakodovat???

Nikto nevie ci mozem zachovat povodnu -RJmotora stym ze ju dam nakodovat alebo preinstalovat - alebo musim zohnat original z 2,8???
Uživatelský avatar
icecold
Registrovaný
Příspěvky: 1644
Registrován: úte 21.07.2009 00:00
Bydliště: Měřín, Vojkovice (Brno)
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od icecold »

co já vím tak třeba M52 (nevím jak TU, ale jednovanos u e36) maji jednotky stejné, jen se liší jeden čip v ECU, myslím že na jednotce z 2.0 by se dalo dočasně jezdit :wink:
e36 328i
e36 325iA
e46 320d

BMW e36, e46, e39 náhradní díly. Dodělávání výbav, drobné upgrady, diagnostika, tel 608037844
djmicho
Registrovaný
Příspěvky: 30
Registrován: úte 01.05.2012 00:00

#10 Příspěvek od djmicho »

Takže jednotku mužeš zachovat jen se musí přehrát program :wink:
Převodovka na 2.8 je jiná a má jiný kardan (myslím, že je kratší)
už to někdo řešil :)
zverbo
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 11.02.2011 01:00

#11 Příspěvek od zverbo »

:cry: :cry: :cry:
zverbo
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 11.02.2011 01:00

#12 Příspěvek od zverbo »

Takze skvele, musim zohnat aj prevodovku a kardan z 2,8mi no bomba.
zverbo
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 11.02.2011 01:00

#13 Příspěvek od zverbo »

Asi hodinu som HLADAL v sekci 3er VYMNENA MOTORU a vajca, vsetci len nezmyselne menia V8 alebo take tie malinke. Nikdo R6 za R6 silnejsi.

Nenajde sa nikto kto to robil osobne???

Ked mam mat tieto problemi ako kupovat prevodovku a kardan + preinstalovat RJ a stym volat nikoho kto mi to urobi to tam radsej kopnem ten motor z e39, je to sice len 110kw ale je kompletny a nemusim nic kupovat

AAA nevie nikto ci bude pasovat KARDAN???
Uživatelský avatar
fabledwarrior Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4007
Registrován: úte 22.11.2011 01:00
Bydliště: Česká Lípa

#14 Příspěvek od fabledwarrior Člen Klubu »

Tyo ale přitom swap R6tky tu dělalo spousta lidí, ale v E36 no=/

Ten kardan z E39.. nebude náhodou delší? Když je E39 delší než E46?
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#15 Příspěvek od beny-maser »

a když tam necháš původní převodovku nebude to jemom živější? R6 a R6 bude mít tu přírubu stejnou, nebo se pletu?
3llf
Registrovaný
Příspěvky: 366
Registrován: pát 10.04.2009 00:00
Bydliště: Ústecko

#16 Příspěvek od 3llf »

zkus to ještě tady http://e46.bmwklub.cz/ :wink: :wink: a kdyby jsi tam nic nenašel, tak zkus kontaktovat na E46 klubu člena Jerremi, ten ti poradí, taky to tak zamýšlel :wink:
zverbo
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 11.02.2011 01:00

#17 Příspěvek od zverbo »

Dovolil som si do nazvu topicu pridat slovko SWAP vsade na forach to je tak som to pouzil aj ja - dakujem za pochopenie.
zverbo
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 11.02.2011 01:00

#18 Příspěvek od zverbo »

Podla ETK prevodovky nepasuju z 320i do 328i
jedine tak ako to je v odkaze

http://bmwfans.info/parts/catalog/23001434410/

a bohužial ani kardany

328i pasuje len

http://bmwfans.info/parts/catalog/26111229560/

resp. z 320i len

http://bmwfans.info/parts/catalog/26111229551/
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#19 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Právě, že pokud je to pro manželku, tak tam spíš stačí dát dvoulitr, kus za kus žádná komplikace a hlavně papíry budou sedět. Tu 2,8i dobře prodáš i v celku v inzerci.
jerry159
Registrovaný
Příspěvky: 5
Registrován: úte 25.12.2012 01:00

#20 Příspěvek od jerry159 »

mě se stal podobný problém.... koupil jsem e39 523i s vadným motorem (prasklá ojnice na 6válci) a sháněl jsem motor....když sjem po měsící sehnal ...tak jsem jel za týpkem do třince... označení motoru sedělo ptal sjem se ho je z e39 a on že jo a tak jsem ho vzal...v garáži jsme vytáhli motor z mého a co se nestane...na 6 válci jak byla ruplá ojnice rupla tak šikovnbě že rozbila i přírubu převodovky...tak hned druhý den jsem jel do třince zase pro převodovku :) ...přijedu a zjistím že má jinou...tak na to koukám a on mi řekne no to je z E46 :D a i ten motor je z E46 :D tak jsem podekoval obvolal par lidi a nic nezjistil o tom jestli tam převodovka pujde... takže nakonec prý zavolal kamarádům do bmw ostrava a tam mu řekly že to sedne do e39 ...tak fajn vzal jsem to a jel domu...
Přijedu a kuzlisa řazení o 2cm jinde než má být + držáky převodovky...
takže jsem jel do Sokolova pro převodoku a sehnal z e39 ...zkráceno a podtrženo- motor musel být odstrojen sání, vana jiná,držáky altík klima servo všechno prostě a zustal holej motor s hlavou...dat věci ze stareho motoru a převodku a cele do auta...když jsme auto měli v cajku startovalo a všechno bylo jak má...tak zjistím že na převodovce jsou držáky a jeden je víš a jeden je zmáčklej...z toho jsme si vyvodily pootočená převodovka a je to tím že v E46 oproti E39 je jinak pootočený motor (uložený do boku) a stalo se to že jsme museli trochu ohnout od kulisi převodovky táhlo řazení a všechno jinak v cajku :)
Odpovědět